۱۰ درس زندگی که می توانیم از لوکی یاد بگیریم

لوکی نتنها یکی از بهترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول است، بلکه یکی از بهترین شخصیت های تاریخ سینما است که همه اینها را lمی توان مدیون برنامه ریزی دقیق MCU و بازی قابل ستایش تام هیدلستون دانست. لوکی سرگذشت عجیبی در دنیای سینمایی مارول داشته و آینه ای تمام عبرت برای هر کسی است. در ادامه به ۱۰ درس زندگی می پردازیم که می توانیم از لوکی یاد بگیریم.


۱۰. زندگی خود را با افراد دیگر مقایسه نکنید:

از همان ابتدای حضور لوکی در دنیای سینمایی مارول، او مشکلات بسیاری داشت. اگرچه او خدای قدرتمندی بود که به عنوان پسر اودین در آسگارد زندگی می کرد، اما همیشه در سایه برادر دیگر خود ثور، زندگی می کرد. در ابتدا لوکی تنها بخشی از توجهات پدرش اودین را می خواهد که همانطور که با ثور رفتار می کند، با اون نیز رفتار کند. اما متاسفانه این وسواس و حس برتری جویی، او را به راهی تاریک کشاند که هیچ راه گریزی برای آن نبود.


۹. صحبت زیاد می تواند شما را به دردسر بیندازد:

لوکی نتنها در دنیای سینمای مارول، بلکه در کمیک و اساطیر نیز در میان باهوش ترین و زیرک ترین شخصیت ها است. او خدای شرارت است و می داند که دیگران را چطور گول زده و شکست دهد. اما او هر چقدر که زرنگ باشد، بالاخره صحبت زیاد او را به دردسر خواهد انداخت. پس از اسیر شدن لوکی توسط مرد آهنی در فیلم انتقام جویان، ناتاشا رومانوف لوکی را مورد بازجویی قرار می دهد. با اینحال لوکی ناتاشا را تحقیر کرده و متاسفانه مغرور می شود و نقشه اصلی خود را ناخواسته افشا می کند. پس هر چقدر کمتر صحبت کنید، به نفع شما است.


۸. وقتی اشتباه کردید، اعتراف کنید:

یکی از غم انگیز ترین مواردی که درباره لوکی وجود دارد این است که او احساس می کند هرگز قرار نبوده که شرور بشود و بصورتی تصادفی به این موجود پلید تبدیل شده است. لوکی پس از تلاش نادرست خود برای اثبات خود به اودین، به فتح زمین روی می آورد. اما ارتش چیتاوری های او نیز در نیویورک شکست خورده و او مجبور شد به آسگارد برگشته و زندانی شود. اگر لوکی به اشتباه خود اعتراف می کرد، می توانست جان انسان های بسیاری را نجات داده، از شرور شدن خود جلوگیری کند و در آن صورت آینده دنیای سینمایی مارول بطور کامل تغییر می کرد.


۷. هرگز دشمنان خود را دست کم نگیرید:

با توجه به اینکه آسگاردی ها خدا هستند و لوکی و ثور یکی از قویترین آنها و این قدرت باعث غرور ثور و لوکی در نبرد هایشان می شود، اینطور نیست که انسان ها در برابر آنها دست و پا بسته باشند. به محض ورود لوکی به زمین، او انسان ها را موجوداتی ضعیف می داند که سرزمینشان توسط او تسخیر می شود. با اینحال لوکی محافظان زمین را به شدت دسته کم می گیرد و این بو توجهی را می توان در نبرد او با مرد آهنی و هالک متوجه شد.


۶. سعی نکنید کسی را زیاد گول بزنید:

لوکی یکی از زرنگ ترین و حیله گر ترین شخصیت ها است. ثور و لوکی برادر هستند و ثور همیشه بعد از هر خیانت، به لوکی اعتماد میکند. با اینحال در فیلم ثور: رگناروک، ثور دیگر آن ثور سابق نیست و می داند در برابر حیله های لوکی چه کاری انجام دهد و خودش نیز به لوکی نیزنگ می زند. این نشان می دهد که سعی نکنید کسی را زیاد گول بزنید، زیرا او نیز از شما قطع امید می کند و مثل خودتان با شما رفتار میکند.


۵. اعضای یک خانواده حتما نباید همخون باشند:

در اولین فیلم ثور، لوکی له این حقیقت پی میبرد که پسر اودین نیست و یک غول یخی است که رها شده و اودین او را به آسگارد آورده است. این عامل باعث شد که لوکی به مسیری تاریک قدم بردارد. تا اینکه اودین مرد و او با ثور آشتی کرد و این را پذیرفت که در تمام این مدت خانواده داشته و آنها واقعا او را دوست داشتند.


۴. هرگز برای تغییر دیر نیست:

لوکی شروری بود که هیچ کس نمی توانست سرانجام او در دنیای سینمایی مارول را حدس بزند. او موجودات بسیاری را نابود کرد و باعث مرگ افراد بسیاری شد. با اینحال سرانجام در فیلم های ثور: رگناروک و انتقام جویان: نبرد بی نهایت، مسیر واقعی خود را پیدا کرد و به شخصیت نسبتا مثبتی تبدیل گردید. ناگفته نماند که ثور در این تغییر روحیه لوکی، نقش بسیار مهمی داشت.


۳. با افراد خطرناک معامله نکنید:

لوکی شخصیت بسیار قدرتمندی دارد، با اینحال اغلب لازم می بیند خودش را با برخی از افراد شرور همسو کند. هنگام تلاش برای فتح زمین، او با تانوس متحد شده و تانوس به او ارتشی برای فتح زمین می دهد. البته لوکی بعد از مدتی از معامله خارج می شود، اما متاسفانه گذشته اش به دنبالش می آید و تانوس پس از گرفتن سنگی که به او بدهکار بود، لوکی را می کشد.


۲. همیشه برای فرار سریع آماده باشید:

گفتیم که لوکی حیله گر ترین شخصیتی است که تا بحال دیده اید. او از انجام هیچ نقشه ای برای فرار کوتاهی نمی کند. در فیلم انتقام جویان: پایان بازی، ابرقهرمانان برای برداشتن سنک ها درست زمانی که لوکی اسیر شد، به گذشته و به نیویورک بر می گردند. همانطور که انت من و مرد آهنی سعی می کردند تا تسراکت را بدزدند، هرج و مرجی ایجاد شد و تسراکت زیر پای لوکی افتاد، لوکی که هرگز اینجنین موقعیتی را از دست نمی دهد، به سرعت تسراکت را برداشته و فرار می کند.


۱. همیشه یک قدم جلوتر از دیگران باشید:

لوکی آنقدر به دیگران خیانت می کند که احتمالا عدد دشنمانش باید از شمارش خارج باشد. خوب او یک خدا است و هر خدایی نیز دشمنان خاص خود را دارد. لوکی بسیار باهوش است و همیشه یک قدم جلوتر از دیگران حرکت می کند. وقتی انتقام جویان او را اسیر کردند، در واقع ترفند خود لوکی بود تا گروه را از هم بپاشاند. هنگامی که برای مبارزه با الف های تاریک به ثور می پیوندد، از این فرصت استفاده کرده و مرگ خود را جعل می کند. این ویژگی او است که او را به یکی از زرنگ ترین و دوست داشتنی ترین شخصیت های تاریخ کمیک تبدیل کرده است.

منبع: screenrant

22 Comments
  1. Mhd.k کاربر می‌گوید

    خسته نباشید مقاله خوبی بود
    از نظر من به چیز دیگه هم میشه ازش یاد گرفت
    دشمن دشمن من ، دوست من نیست

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      منظور؟
      توضیح بده.

      1. Mhd.k کاربر می‌گوید

        خب اولین اشتباه لوکی اون موقع که خودش میخواست به زمین حمله کنه به تانوس اعتماد کرد فکر کرد اون میتونه کمکش کنه ولی وقتی شکست خورد اصلا تانوس هیچ تلاشی برای نجات دادنش نکرد
        بعد هم توی جنگ ابدیت دیدیم که چه بلایی سرش آوورد
        لوکی هم توی بیشتر مواقع دنبال شخصی بود که از اون به عنوان یه پشتیبان استفاده کنه که به ثور ضربه بزنه
        در کل هرکسی اهداف خودشو داره توی این مسئله هم این حرف صدق میکنه

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          خوب اینکه در مقاله ذکر شده بود. 🤣

          1. Mhd.k کاربر می‌گوید

            درس داریم تا درس ادمین جان👌🏻😶
            خودتون هم اگر فکر کنید تا حدودی با معامله کردن فرق میکنه همیشه هم لوکی معامله نمیکرد بعضی وقتا همکاری بود مثل رگنوراک که از گرند مستر استفاده کرد

  2. Randall spector کاربر می‌گوید

    خسته نباشید مقاله خوبی بود

  3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    دستتون درد نکنه

  4. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله محشره محشره محشر بود

  5. MFT کاربر می‌گوید

    ممنون واقعا مقاله خوبی بود . با تشکر

  6. هر روزتان نوروز،نوروزتان پیروز کاربر می‌گوید

    این مقاله عالی تر از عالی بود

  7. Mani.s.j کاربر می‌گوید

    دستتون درد نکنه مقاله خوبی بود

  8. admin
    admin کاربر می‌گوید

    باز هم از این دست مقالات درباره دیگر شخصبت ها قرا میدیم.
    نمیدونم. بنویسن هم به من ربطی نداره. به خودشون و سایت دیکه ای که توش مینویسن ربط داره.
    دو سوال اخر هم تو کامنت های همین سایت توصیح داده شده به اندازه کافی.

    1. اریا صفابخش کاربر می‌گوید

      ฅʕ•̫͡•ʔฅ

  9. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوب بود.
    به جرات میتونم بگم لوکی شخصیت پردازیش بعد آیرون من و تانوس بهتر شخصیت پردازی در ام سی یو رو داره.
    خبیث عالیی هم بود.

  10. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    خب مثل اینکه مارول قصد داره نسخه ریبوت گوست رایدر رو بده زک بسازه
    واقعا که مگه مارول دیونه است !!!!
    تریلرشانگ چی هم امد قشنگ بود مثل اینکه صحنه نبرد های بزرگی باید داشته باشه

  11. ثو خدای رعد و قویترین انتقام جو کاربر می‌گوید

    سلام مقاله عالی بود و ممنون لوکی هم جالبه ها!!!

  12. […] جوان ثور و لوکی برای پیدا کردن شمشیر افانه ای سورترو باید به یوتنهایم […]

  13. s.w.b کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود و اموزنده . یک سوال ببخشید نویسنده خودتون مورد دیگه ای رو هم مثل تلاش فراوان به مقاله اضافه کنید بهتر نمیشه ؟

  14. […] لوکی سریالی که تا الان بهترین سریال MCU به شمار میرود و واقعا […]

  15. […] لوکی سریالی که تا الان بهترین سریال MCU به شمار میرود و واقعا […]

  16. […] بالاخره سریال لوکی هم به پایان رسید. سریالی که عالی بود و اتفاقا پر از سوال. […]

  17. […] می کنیم که چرا هلا با بازی کیت بلانشت می تواند مادر لوکی باشد و ثور عموی لوکی […]

دیدگاه ها غیر فعال است.