۱۰ شهر خطرناک در دنیای کمیک های دی سی

از گاتهام گرفته تا تمیسکریا، جهان دی سی پر از شهرهای تیره و خطرناکی است که جنایتکارن و افراد شرور را در خود جای داده است. البته ابرقهرمانان از این شهرها محافظت می کنند ولی شرارت های همیشگی و حملات موجودات بدذات کیهانی به این شهر ها تمامی ندارد. شهرهای دی سی نیز مانند شخصیت هایش بسیار دارک ولی جذاب و به شکلی عالی طراحی شده اند. در ادامه از بین تمامی شهرهای دارک و خشن دنیای دی سی، به معرفی ۱۰ تا از خطرناک ترین شهرهای این جهان کمیک بوکی می پردازیم.


۱۰. گاتهام سیتی:

گاتهام خانه بتمن است. مکانی بسیار دارک که شخصیت هایی مانند جیسون تاد، مرد پلاستیکی، زاتانا و انجمن عدالت آمریکا در آن زندگی و فعالت می کنند. فکرنمی کنیم کسی از دیدن گاتهام در این لیست غافلگیر شده باشد. این شهر آنقدر تاریک و پر از جنایت است که یک کودک میلیاردر خوش گذران را به یک شوالیه نقابدار همیشه عصبانی تبدیل کرده است. این مکان مملو از فساد، فقر، مردمان ضعیف، آدمکش های حرفه ای و شخصیت های بدذات و شرور است. مجموع این موارد در گاتهام سیتی، این شهر را به یک مکان ترسناک و مملو از خشونت تبدیل کرده است که حتی قدرتمندترین و زرنگ ترین کاراگاه دنیا نیز از پس آنها بر نمی آید.


۹. وانیتی سیتی:

vanity city شهری با معماری عجیب و غریب است که بیشتر به عنوان شهر زندگی شخصت ابرقهرمانی آزتک شناخته می شود. آزتک یک شخصیت ابرقهرمانی محسوب می شد که در دهه ۹۰ میلادی یکی از اعضای لیگ عدالت بود. آزتک وقتی به این شهر مهاجرت کرد آنجا محل بزهکاری و جنایت های سازمان یافته گسترده بود و افراد بسیار فاسدی اداره امور این شهر را بر عهده داشتند. البته این مسئله به اندازه کافی بد نبود. مسئله بدتر جوکر و لکس لوتر هستند که خواهان بدست گرفتن کنترل این شهر و مردمانش بودند.


۸. هاب سیتی:

Hub City یکی از بدترین شهرهای آمریکا از نظر فساد و فلاکت می باشد که از گاتهام نیز در خشونت و فساد جلو زده است. این شهر زادگاه خبرنگار جنجالی، ویک سیج است که به نام «سوال» در دنیای کمیک معرفی می شود. از شهردار گرفته تا قاضی دادگاه این شهر همگی در حال فساد و دزدی هستند، فساد و وحشیگری پلس هم به امری عادی تبدیل شده است و آنچنان اوضاع این شهر خراب است که داد قاتلان و خرابکاران هاب سیتی را در آورده است.


۷. متروپلیس:

متروپلیس یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین کلانشهر های ایالات متحده و شهر شخصیت دوست داشتنی سوپرمن در دنیای دی سی است. با توجه به پیشرفت فناوری و وضع مناسب اقتصادی در متروپلیس، می توان این شهر را یکی از بهترین مکان ها برای زندگی دانست. آسمان خراش های متعدد، رفاه و آسایش بالا، پایین بودن درضد جرم و جنایت و حضور یک خدای کریپتونی در این شهر، این مکان را بسیار دوست داشتنی می کند. اما چرا متروپلیس نیز جز خطرناک ترین شهر های دی سی است؟ جواب این است که تمامی دشمنان مرد پولادین و هر کسی که از او نفرت دارد، برای نابود کردنش به این شهر حمله می کند. جنرال زاد، دارک ساید، دومزدی و مستر مستر میکسیزپیتلیک از معدود افراد قدرتمندی هستند که به دلیل دشمنی با سوپرمن به این شهر حمله کرده و انسان های زیادی را از بین برده اند. بنابراین متروپلیس نیز شهر مناسبی برای زندگی نیست.


۶. استار سیتی:

در دوران مدرن دنیای دی سی، استار سیتی به عنوان مکان سکونت و پایگاه عملیاتی شخصیت گرین اَرو در برابر شخصیت های شرور و فاسد معرفی می شود. الیور کوئین به همراه قناری سیاه، سالها در این مکان درگیر نبرد با افراد فاسد بوده و تا حدود زیادی نیز موفق بودند. با این وجود استار سیتی هنوز نیز یک منطقه پرالتهاب و ناپایدار است که هر لحظه ممکن است افراد فاسد کنترل آنرا بدست بگیرند.


۵. شهر ساحلی (Coast City):

Coast city یا شهر ساحلی یکی از شهر های تابع ایالت کالیفرنیای آمریکا و مکان سکونت هل جردن، یکی از قدرتمند ترین اعضای سپاه فانوس سبز و خانواده او است. این شهر تاریک ترین دوره خود را در زمان حمله مونگول به آن تجربه کرد. در حمله مونگول و سایبورگ سوپرمن به این شهر، حدود هفت میلیون نفر از ساکنینش کشته شدند و بیشتر شهر بطور کامل نابود شد. بعد ها نیز نکرون و سپاهیان فانوس سیاه به این شهر حمله کردند که در نهایت از سپاه فانوس سبز و ابرقهرمانان زمین شکست خوردند. دیگر خطری این شهر را تهدید نمی کند و امروزه این شهر به عنوان «شهر بدون ترس لقب» لقب گرفته است.


۴. داکوتا سیتی:

اطلاعات کمی از داکوتا سیتی در دنیای کمیک های دی سی موجود می باشد. این شهر که مرکز ابرقهرمانان نوجوان در دنیای دی سی است، از فقر بسیار و فقدان زیرساختهای شهری رنج می برد و جولانگاه جرم و جنایت در دنیای دی سی است.


۳. Bludhaven:

Blüdhaven شهری است که بیشتر به عنوان مقر فرماندهی شخصیت نایت وینگ شناخته می شود. این شهر قبل از نابود شدنش نیز مرکز فساد، قتل های سریالی و تجارت انسان بود. در طی سری داستان های بحران بی نهایت در دنیای دی سی، انجمن مخفی ابرشروران برای انتقام گرفتن از ابرقهرمانان، دست به حمله با مواد کشنده رادیواکتیوی به این شهر زدند و باعث مرگ و میر زیادی شدند. این شهر و مردمانش سالها در قرنطینه بودند و در نهایت به کمک کاپیتان اتم نجات پیدا کردند ولی ۹۰ درصد شهر و مردمانش بطور کامل از بین رفتند. از آن به بعد از این شهر به عنوان یک مکان برای انجام آزمایشات هسته استفاده می شود.


۲. ناندا پاربات:

Nanda Parbat یک شهر عرفانی باستانی پنهان شده در رشته کوه های هندوکش است. گفته می شود ناندا پاربات مکانی برای شفابخشی و روشنگری است که توسط شخصیت الهه مانند راما کوشنا و راهبانش حفاظت و کنترل می شود. ناندا پاربات در یک مکان دور افتاده قرار دارد بنابراین رسیدن به آن مکان بسیار سخت و خطرناک است. همچنین این مکان بارها توسط لیگ قاتلین، یکی از قدرتمند ترین گروه های شرور کمیک های دی سی مرود حمله قرا گرفته است و به خاطر خاصیت عرفانی جادویی شهر، مکان نامناسبی برای افراد عادی است. ناگفته نماند که ناندا پاربات توسط هکتات، الهه جادوگری دنیای دی سی بطور کامل نابود شد اما بعد از مدتی آنرا بازسازی کردند.


۱. سنترال سیتی:

سنترال سیتی، پر هرج و مرج ترین و پرجنایت ترین شهر دنیای دی سی و شهر شخصیت فلش (بری الن) می باشد. متاسفانه شرور های سنترال سیتی بر علیه شخصیت فلش با یکدیگر متحد شده اند و این کار را برای این ابرقهرمان دوست داشتنی بسیار سخت می کند. سرعت و قدرت بالای دشنمان فلش مانند کاپیتان کولد، گلایدر، زوم، گراد و… خسارات جبران ناپذیری را به سنترال سیتی وارد و این شهر را به پر هرج و مرج ترین شهر دنیای دی سی تبدیل کرده است.

منبع: CBR

8 Comments
  1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود . مرسی .

  2. صادق کاربر می‌گوید

    مقاله جالبی بود دستتون درد نکنه
    ولی به نظرم متروپلیس خطرناک تر از این حرفاست که جاش تو رتبه۷باشه

  3. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ……… ممنون فقط به نظر من گاتهام از سنترال سیتی وحشتناک تر و پر جنایت تر هست

  4. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

    سلام
    ببخشيد من تو يه چيزي موندم
    آخر دكتر منهتن ابر قهرمانه يا ضد ابر قهرمان ؟!؟!؟!؟

  5. ثور کاربر می‌گوید

    از نظر من گاتهام باید حد اقل جایگاه سوم رو داشت
    ۱-متروپلیس
    ۲-سنترال سیتی
    ۳-گاتهام
    و…

  6. Anarchist کاربر می‌گوید

    آقا اصلا گاتهام یه چیز دیگه ـست که تو رتبه دهم باشه
    با وجود اونهمه آنتاگونیست و ویلن اصلا با سنترال سیتی قابل مقایسه نیست
    از نظر من رتبه بندی درست اینه:
    ۱- گاتهام
    ۲- سنترال سیتی
    ۳- ناندا پاربات
    و…

  7. Spidey کاربر می‌گوید

    بد نبود همین را برا مارول بنویسید

  8. […] و در درجه بعدی سنترال سیتی می باشد. از آنجایی که این شهر های دنیای دی سی از شهر های واقعی الگوبرداری شده اند، افراد […]

دیدگاه ها غیر فعال است.