۱۰ تا از خطرناک ترین اختراعات بروس وین

بروس وین هویت مخفی‌شدهٔ پشت نقاب بتمن است. بروس وین میلیونر، تاجر و نیکوکار آمریکایی است. والدین او در کودکی جلوی چشمان او به قتل رسیدند و از آن زمان، وی قسم خورد که از تبهکاران انتقام بگیرد و عدالت را به جامعه بازگرداند. وین تمرینات بدنی و فکری ویژه‌ای را پشت سر گذاشت و با لباسی ایده گرفته از خفاش، به مبارزه با جنایت‌کاران می‌پردازد. اما زره های خفاشی او تنها اختراع عظیم و خطرناک این ابرقهرمان خشن نیست. او نیز همانند شخصیت مرد آهنی، یک نابغه میلیاردر خوش گذران است که سلاح های بسیاری را بوجود آورده. در ادامه به معرفی ۱۰ تا از خطرناک ترین اختراعات بروس وین در دنیای کمیک و سینما می پردازیم، با ما همراه باشید.


۱۰. دستگاه هیپنوتیزم:

به احتمال زیاد این تصویر رو دیدید اما آیا تا بحال در مورد داستانش هم چیزی شنیدید؟ در سری کمیک Finest Comics #153 که در سال ۱۹۶۵ منتشر شد، داستان از این قرار است که بروس وین، سوپرمن را دشمن خود می بیند و به کمک کریپتونایت سبز قصد دارد تا او را نابود کند. اما رابین (دیک گریسون) مانع او می شود و به بتمن می گوید که سوپرمن انسان بدی نیست.

در این لحضه بود که بروس وین یک سیلی آبدار زیر گوش رابین می زند و با او قطع همکاری می کند. اما قبل از اینکه بطور کامل این اتفاق بیفتند، بروس وین به کمک دستگاه هیپنوتیزم قدرتمندش، حافظه رابین را تا آنجایی که در مورد بتمن بوده است پاک می کند و او را به یتیم خانه برمی گرداند.


۹. ماهواره چشم برادر:

سالها قبل در کمیکی، شرور معروفی به نام دکتر لایت وارد مقر لیگ عدالت آمریکا شد و به شخصیت سو دیبنی، همسر رالف دیبنی (یکی از اعضای لیگ عدالت آمریکا) حمله کرد و او را تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار داد. تعدادی از اعضای لیگ عدالت همچون هاکمن، گرین ارو و زاتانا که حاضر نبودند دکتر لایت را بدون مجازات رها کنند، تصمیم به تنبیه او گرفتند و او را به یک شرور دست و پا چلفتی تبدیل کردند. در همین لحظه بتمن نیز وارد مقر لیگ عدالت شد و همه چیز را به چشم خود دید. زاتانا که می دانست باید به هر صورت این اتفاق را از اعضای اصلی لیگ عدالت مخفی نگه دارد، حافظه بتمن درباره این اتفاق را بطور کامل پاک کرد.

سالها گذشت و بتمن خاطرات پاک شده درباره این حادثه را بطور کامل بیاد آورد. او که می دانست دیگر نمی تواند به لیگ عدالت اعتماد کند، به کمک شرکت های خود، یک ماهواره جاسوس هوش مصنوعی به نام Brother Eye خلق کرد. چشم برادر پیشرفته ترین سیستم جاسوسی دنیا بود که می توانست از هر نهاد و هر شخصیتی با هر قدرتی جاسوسی کند.


۸. گلوله لرزشی:

بروس وین پس از راه اندازی ماهواره برادر من، اولین داده هایی که جمع آوری می کرد، شیوه چگونه نابود کردن تمامی اعضای لیگ عدالت بود. بنظر شما بتمن با چه ترفندی می تواند سریع ترین مرد جهان را شکست دهد؟

بروس وین گلوله ای لرزشی (Vibra-Bullet) تولید کرد که باعث ایجاد درد شدیدی در پشت گردن فلش می شود و این درد، تشنج هایی را برای فلش به همراه خواهد داشت. البته نهایت ماندگاری این گلوله ۲۲ دقیقه بیشتر نیست و بعد از آن، فلش به حالت اول خود بر می گردد.


۷. پیشرفته ترین ویروس سایبرنتیکی دنیا:

انگار بروس وین فیلم ترمیناتور زیاد نگاه میکنه. شاید هم به این دلیل که به هیچ کس اعتماد نداره، نقشه ای برای زمین گیر کردن سایبورگ ریخته که مو لای درزش نمیره. سایبورگ قدرتمندترین شخصیت رباتیک تمام تاریخ کمیکه، نرم افزارهای سایبورگ دائما خودشون رو بروزرسانی می کنند تا اون رو در برابر هر ویروسی که قصد نابودیش رو داره، در امان نگه دارند. در کمیک اینجاستیس شماره ۱۵ مشخص شد که بتمن به کمک یک ویروس قدرتمند، منبع داخلی سایبورگ رو آلوده کرده بود و منتظر بود تا روزی از این ویروس استفاده کنه و سایبورگ رو از کار بندازه.


۶. دستگاه سونار:

در فیلم بتمن؛ شوالیه تاریکی بروس وین یکی از بزرگترین اختراعات جهان سینمایی ابرقهرمانی را به ما معرفی می کند. بروس وین برای به دام انداختن جوکر از این دستگاه استفاده کرد. دستگاه سونار دقیقا همانند سونار زیردریایی است، با این تفاوت که ویروس قدرتمندی که این دستگاه به همراه دارد، تمام وسایل الکترونیکی گاتهام را تحت کنترل خود دارد و این امکان را به بروس وین می دهد که از تمامی افرادی که در گاتهام زندگی می کنند جاسوسی کند. این دستگاه سرانجام در پایان فیلم شوالیه تاریکی، توسط لوشیوس فاکس، دوست و مدیر اجرایی شرکت وین که استفاده از آنرا مناسب نمی دید، بدستور وین، نابود شد.


۵. بتموبیل:

بتموبیل، همانطوری که از اسمش پیداست، ماشین نظامی شخصیت بتمن است. در ابتدا بتموبیل همانند همه ماشین ها، یک وسیله نقلیه ساده بود و سالها گذشت تا بتموبیل، به شکل امروزی خود در بیاید. ناگفته نماند که بروس وین چندین نوع بتموبیل با کارکرد های مختلف در غار خود نگهداری می کند. بتموبیل هر دهه با بتموبیل دهه بعد آن، تفاوت چشمگیری دارد.

  • بتموبیل دهه ۴۰: یک ماشین ساده با لاستیک های قدرتمند بود که بجای موتور معمولی، از موتور توربو استفاده می کرد.
  • بتموبیل دهه ۵۰: نیز شباهت بسیاری به همتای دهه ۴۰ خود داشت با این تفاوت که بروزرسانی گسترده ای در زمینه زرهی بر روی آن انجام شده بود.
  • بتموبیل دهه ۶۰: شباهت زیادی به ماشین های مسابقه ای داشت و چتر بزرگی در قسمت عقبی آن قرار داده شده بود که در هنگام پرش از مکان های مرتفع، ماشین را به سلامت به زمین برساند.
  • بتموبیل دهه ۸۰: تحت پوشش رولزرویس مخفی می شد و در مواقع حساس، خود را به بتموبیل تبدیل می کرد. همچنین این بتموبیل از رایانه کامپیوتری برخوردار بود.
  • بتموبیل دهه ۹۰: دارای پیشران انرژی در عقب، ساختار ضد گلوله، مقاوم در برابر ضربه و آتش بود، سیستم امنیتی این بتموبیل این توانایی را به آن می داد که اگر فرد ناشناسی وارد آن بشود، صندلی را با سرعت به بیرون و آسمان پرت می کند، بدون هیچ چتری برای فرود.
  • بتموبیل ۲۰۰۰ میلادی به بعد: ساختار این بتموبیل ها تماماً بسوی یک ماشین نظامی تمام عیار گرایش پیدا کرده است. بدنه نسخه های مدرن بتموبیل با فلز تیتانیوم ساخته شده است. علاوه بر این، این ماشین ها مجهز به موتور جت، کامپیوتر های نظامی و تسلیحات سبک و سنگین نظامی از جمله لیزر می باشند. بتمن همچنین به کمک دستگاه کنترل از راه دور، می تواند نسخه های جدید بتموبیل را به سوی خود هدایت کند.

۴. سیستم دفاعی بت سوئیت:

یکی از نکات ظریفی که فیلم شوالیه تاریکی به ما آموخت این است که هرگز سعی نکنید ماسک بتمن را از سرش بردارید. دلیلش هم این است که شوک الکتریکی ای به شما وارد می شود که ممکن است جانتان را بگیرد. این حادثه در کمیک و در داستان بتمن هاش شماره ۶۰۹ نیز تکرار شده است و افرادی که قصد داشتند با برداشتن ماسک بتمن به هویت او پی ببرند، با شوک برقی قدرتمندی مواجه شدند. این سیستم دفاعی در مواقعی که بتمن بیهوش است به او این امکان را می دهد که هیچ کس نتواند به لباس او دست بزند و هویتش مخفی بماند.


۳. جاستیس باستر:

بتمن رو که میشناسد؟ این بشر دوست داشتنی به خودشم شک داره چه برسه به سوپرمن و واندر وومن. برای همین زرهی رو ساخته به نام جاستیس باستر که اگه یه وقت اعضای لیگ عدالت فاز بد گرفتشون، با این زره دخلشون رو بیاره. این زره طوری طراحی شده که هر عضو لیگ عدالت رو در کوتاه ترین زمان ممکن شکست بده. بروس وین بیش تر از بودجه ۶۰ درصد تمامی کشورها برای ارتششان خرج این لباس کرد. خیلی ها این زره رو با هالک باستر مقایسه میکنن اما باید بدونن هالک باستر انگشت کوچیک این زره هم نمیشه. این لباس برنامه ریزی های خاصی برای شکست دادن فلش، سوپرمن، زن شگفت انگیز، آکوامن و سایبورگ داره.

  • این زره میتونه مشت های محکم سوپرمنو تحمل کنه.
  • غلافهایی داره که دارای خورشید های قرمز میکروسکوپی هستند که از سیستم های خورشیدی مرده بدست میاد.
  • همیشه با خودش مقداری کریپتونات سبز رو حمل میکنه.
  • بتمن لاسو واندر وومن رو نسخه معکوسش رو ساخته و با این زره یکیش رو حمل میکنه و با این لاسو زن شگفت انگیز رو متقاعد کرد که بتمن برنده شده.
  • جاستیس باستر داری سرور های پردازنده است که می تواند حرکت های فلش را ترسیم کند.
  • این زره مجهز به پودر فرم کربنات منیزیمه که با رطوبتش، باعث گیر افتادن آکوامن میشه.
  • جاستیس باستر دارای «درخت عصب الکترومغناطیسی هستش که میتونه با اون با سایبورگ مقابله کنه و مختلش کنه.
  • این لباس مجهز به «نورولایزر سیتین» هستش که برای شکست دادن هال جردن ساخته شده. مثل اینکه سلاحی هستش که با مغز هال جردن ارتباط داره.
  • اون خورشید های قرمز میکروسکوپی رو از خورشید مرده تهیه کرده تا باهاش با سوپرمن مقابله کنه.
  • سپر پلاسمایی و رانش حرارتی هم از دیگر توانایی های این زره هستش که برای مقابله با سوپرمن بوجود اومده.
  • برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله «قدرتمندترین لباس های بتمن در دنیای کمیک» در همین سایت مراجعه کنید.

۲. نانیت های قابل اشتعال:

مارشن منهانتر یکی از قدرتمندترین و محترم ترین اعضای لیگ عدالت محسوب می شود. اما همانطور که می دانید، نقطه ضعف بزرگی دارد و آنهم آتش است. بروس وین نیز این نقطه ضعف را می داند، به همین دلیل او  ویروس نانیتی (نانیت ها روبوت های کوچک دست ساخته ی بشر هستند که با وارد شدن به خون باعث احتراق آنی می شود. بعد از این احتراق تنها خاکستر انسان به جا می ماند) را برای مقابله با این ابرقهرمان مریخی طراحی کرد. اگر این نانیت ها وارد بدن مارشن منهانتر بشود، لایه بیرونی پوست وی را به منیزیم تبدیل میکند و در اثر قرار گرفن در معرض هوا، باعث می شود که او در اثر شعله های آتش، منفجر شود.


۱. کریپتونایت قرمز:

بتمن بیش از یک نوع کریپتونایت برای شکست دادن سوپرمن دارد. بروس وین سال ها بر روی کریپتونایت سبز آزمایش کرد و از روی او سلاح های قدرتمند بسیاری را ساخت. او این سنگ سبز را در معرض انواع پرتوها قرار داد و کریپتونایت قرمز را بوجود آورد. هدف بتمن از ساخت این کریپتونایت، سلاحی بود که بتواند به سوپرمن صدمه بزند، ولی او را نکشد. اثرات این سنگ قرمز بر روی سوپرمن عبارتند از:

  • تبدیل شدن به اژدها.
  • بد ذات شدن.
  • تبدیل شدن به یک کوتوله.
  • فراموشی.
  • کور شدن موقتی مخصوصاً در برابر رنگ سبز.
  • از دست دادن تعادل.
  • پیری سریع.
  • تغییر شخصیت.
  • و رشد بیش از حد مو.

منبع: cbr , تحریریه ایرونی سنتر

7 Comments
  1. Mohamad کاربر می‌گوید

    باحال بود✋😘

  2. Sub Zero کاربر می‌گوید

    واقعا مقاله عالی بود ، خسته نباشید 👍

  3. کیوان کاربر می‌گوید

    بیچاره مارشن من هانتر دلم براش سوخت

  4. بروس بنر کاربر می‌گوید

    سلام من خوبین به نظرم سایتتون عالیه من عاشق مقاله های کمیکتونم لطقا بیشتر بزارید اسپایدی به نوک انگشت شما هم نمیشه ولی اونا بیشتر در کمیک فعالیت دارن شما هم بیشتر مقاله بزارید راستی با کاربر راجرز کار دارم اگه هستن تو سایت یک چیزی میخواستم بهشون بگم

  5. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله بی نقصی بود اما سه تاش رو از بتمن انتظار
    اولی جاستیس باستر یعنی به سوپرمن شک داره به سوپرمننن
    دومی نانیت های حرارتی بیچاره مارشن چیکار کرده مگه😐😡
    سومی کریپتونایت قرمز بتمن با کریپتونایت قرمز وضعیت رو بدتر میکنه نه خوبتر

  6. […] بتمن با جنایت مبارزه کند، اما این بدان معنی نیست که بروس وین بخواهد او را به جنگ بکشاند. اما در بیشتر کمیک ها، بروس […]

  7. […] فرد این لیست کسی نیست جز شوالیه تاریک یعنی بتمن خودمان. بروس وین در نهایت قدرت بدنی و مبارزات تن به تن است و در طول سالها […]

دیدگاه ها غیر فعال است.