۵ قهرمان مارول که می‌توانند شزم را شکست دهند (و ۵ تن که از او شکست می‌خورند)

کمیک های دی سی پر از ابرقهرمانان قدرتمند است و یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان این دنیای کمیکی، شزم است. توانایی و قدرت شزم جادویی هزارساله است که توسط جادوگری به نام ماماراگان به یک نفر در طی هزار سال بخشیده می‌شود و از قضا این قرعه به نام جوانی کم تجربه بنام بیلی بَتسون افتاده است. او با گفتن کلمه جادویی شزم به قابلیت‌های جادویی، قدرت، سرعت، استقامت و شجاعت، پرواز، دانش وسیع دست پیدا می‌کند. چیزی که باعث جذابیت این شخصیت میشه اینه که درحالی که اون قدرت های بسیاری داره و به کمک قدرت هاش به یه مرد بزرگ تبدیل میشه، در واقعیت اون فقط یه بچه ۹ سالست.

شزم خیلی قویه و خیلی ها اون رو با سوپرمن برابر میدونند. اون توانایی های جادویی داره و میتونه قدرت هاش رو اشتراک بزاره و موارد بسیار دیگه. بنظرتون اگه شزم در دنیای مارول بود، کدام یک از ابرقهرمانان مارول می تونستن شزم رو شکست بدن؟ یا حتی بکشنش؟ در ادامه به معرفی ۵ قهرمان مارول که می تونند شزم رو شکست بدن و ۵ ابرقهرمان که از اون شکست می‌خورند، می پردازیم.


۱۰. شکست در مقابل: موج سوار نقره ای (Silver Surfer)

موج سوار نقره ای یکی از خدمت گذاران گالاکتوس سیاره خور بود. او توسط نیروی Devourer World با انرژی کیهانی ساخته شده است. او دارای قدرتی بسیار زیاد و تخته ای است که به او این امکان را می دهد تا با سرعت نور در فضا حرکت کند. شکست دادن شازم برای این موجود ترسناک کار سختی نیست.

موج سوار نقره ای با سرعت نور در فضا حرکت میکنه و از شزم بسیار سریعتره، موج سوار میتونه به کمک انفجار انرژی کیهانی آسیب شدیدی به شازم بزنه یا با قدرت تمام بهش ضربه بزنه در حالی که به راحتی میتونه ضربات شزم رو خنثی کنه. موج سوار میتونه ماده رو هم دستکاری کنه و سلاح های مختلفی داره که میتونه به کمک اونها به راحتی شزم رو شکست بده.


۹. پیروزی در مقابل: هرکول (Hercules)

قویترین پسر زئوس، هرکول دو چیز را بیشتر از همه دوست دارد. شراب نوشیدن و جنگیدن. هرکول یکی از اعضای قدیمی انتقامجویان و یکی از قویترین آنهاست. او استقامت و دوام ابرانسانی دارد و هیچ مریضی و بیماری ای نمی تواند او را از پای دربیاورد. اما آیا پسر زئوس حریف کاپیتان مارول می شود؟

منبع قدرت های شازم بر این اساس است: S=دانش سلیمان، H=قدرت هرکول، A=بنیه اطلس، Z=نیروی زئوس، A=شجاعت آشیل و M=سرعت مرکوری. درست است که این هرکول، هرکول دنیای دی سی نیست اما شزم مجموع قدرت چندین خدا را با هم دارد و به کمک توانایی های جادوییش، در برابر هرکول پیروز خواهد شد.


۸. شکست در مقابل: هایپریون (Hyperion)

هایپریون هم یکی دیگه از کپی های بدردنخور مارول از روی شخصیت سوپرمن هستش که توجه زیادی هم در کمیک بهش نمیشه ولی خیلی خیلی قویه. او آخرین بازمانده از نژاد ابدی ها در یک دنیای دیگر است. هایپریون می تواند انرژی های کیهانی را جذب کند و یا در برابر انرژی انفجار ستارگان نیز مقاومت کند.

به این دلیل که هایپریون در برابر جادو مقاوم است، این توانایی شزم بلااستفاده می شود و آنها باید به کمک قدرت خود با یکدیگر وارد نبرد بشوند. در زمینه قدرت نیز به دلیل نیروی بی انتهای هایپریون، او برنده خواهد شد و عملا شزم هیچ شانسی برای پیروزی در این نبرد ندارد.


۷. پیروزی در مقابل: تینگ (Thing)

مانند دیگر اعضای چهار شگفت‌انگیز، تینگ نیروهایش را بر روی یک فضاپیما که به وسیله پرتوهای آسمانی بمباران شد به دست آورد. او بدن سنگی و غیرقابل نفوذ دارد. او یکی از سرسخت ترین موجودات دنیای مارول است و پا به پای هالک هم می جنگد، اما در برابر شزم انقدر ها هم قوی نیست.

حتی اگه شزم از هیچ کدوم از قدرت های جادویی و توانایی هاش استفاده نکنه، باز هم استقامت، قدرت و دوام بیشتری از تینگ داره و در نهایت اون رو خسته می کند و سپس شکست می دهد.


۶. شکست در مقابل: جین گری (Jean Grey)

جین‌گری به عنوان یک جهش‌یافته سطح امگا در نظر گرفته می‌شود. او از بدو تولد، جهش‌یافته‌ای قدرتمند با توانایی دورآگاهی و دورجنبی بود. جین مورد علاقهٔ نیروی فینکس (ققنوس) محسوب می‌شود، و زمانی که نقش این نماد را ایفا می‌کند، او یکی از قدرتمندترین اجرام و نهادهای کیهانی به‌شمار می‌رود که توسط آن حتی قادر به شکست گالاکتوس نیز بود.  همچنین جین قادر به خواندن و کنترل ذهن افراد و حتی جانوران است.

از نظر قدرت جسمی شزم خیلی قوی تر است، اما مجموع تله کینزی، تله پاتی، و انرژی ققنوس جین گری را در این مبارزه پیروز می کند. جین گری قادر خواهد بود به ذهن شزم نفوذ کند، ضعفش را پیدا کند و کاری کند که بیلی بتسون، کلمه شزم را به زبان بیاورد و به یک بچه تبدیل شود. شاید هم بتواند در همان حالت، کنترل شزم را بدست بگیرد.


۵. پیروزی در مقابل: کلوسوس (Colossus)

کلوسوس یکی از مهم ترین اعضای جهش‌یافته‌ها به‌شمار می‌رود که قدرت‌هایش شامل آکروبات‌باز و سرباز حرفه‌ای، قدرت تبدیل کردن بدن به فولاد ارگانیک که باعث داشتن قدرت، مقاومت و استقامت ابرانسانی می‌شود و به عنوان منهدم‌کننده شامل قدرت و مقاومت در برابر صدمات ابرانسانی بیشتر، غیرقابل متوقف کردن می‌شود.

کلوسوس به هیچ وجه حریف شزم نخواهد شد. شزم با پرواز و سرعت فرابشری خود و همچنین نیروی عاعقه عرفانی و و قدرتش که به مراتب بیشتر از کلوسوس است، به راحتی کلوسوس را شکست خواهد داد.


۴. شکست در مقابل: هالک (hulk)

هالک یکی از با استقامت ترین ابرقهرمانان کمیک است. وقتی هالک آرام باشد، می تواند بدون خستگی تا چند روز بجنگد و اگر عصبانی تر شود، قوی تر می شود. هالک یکی از قدرتمندترین قابلیت های درمانی را دارد. بدترین ضربات به هالک در کسری از ثانیه بهبود می یابند. همچنین مزیت هالک خشمش است و هرچقدر عصبانی تر شود، قدرتمند تر می شود.

مشکل اینه که شزم سعی میکنه با تمام توان به هالک حمله کنه و این اشتباه است. هالک اگه صدمه ای بخوره دیوانه تر و قوی تر میشه و به هیچ وجه دیگه نمیشه جلوی اون رو گرفت. بنابراین هالک با توجه به اینکه داره قوی میشه، شزم رو خسته میکنه و در نهایت شکستش میده.


۳. پیروزی در مقابل: کاپیتان مارول (Carol Danvers)

به دو همنام در دنیای کمیک رسیدیم. کارول دانورس که در سال ۱۹۶۸ پا به دنیای کمیک گذاشت، پس از اینکه در طی یک انفجار، دی‌ان‌ای وی با شخصیت مار-ول درآمیخت، دارای قدرت‌های ابرانسانی شد. بانوی مارول قدرت هایی شامل پرواز، قدرت و استقامت ابرانسانی و جذب و شلیک انرژی دارد.

شزم و کاپیتان مارول هر دو در یک سطح نسبتاً برابر قرار دارند اما کفه ترازو اندکی به نفع شزم سنگینی می کند. شزم قدرتمندتر، سریعتر، و تا حدودی باهوش تر و قوی تر است. البته این نبرد به هیچ وجه آسان نیست، اما شزم در نهایت خواهد توانست به کمک خرد سلیمان، نیروی زئوس و صاعقه عرفانی دوشیزه مارول را از صفحه روزگار محو کند.


۲. شکست در مقابل: ثور (Thor)

ثور فرزند اودین، خدای خدایان نورس و گایا مادر زمین است. او قدرتمنترین انتقامجو است، فیزیولوژی خدایان را دارد و قوی ترین آسگاردی است. ثور حواس و سرعت فرابشری دارد. می تواند بوی افراد را از کهکشانی دیگر حس کند و اسلحه های بیشماری دارد که مهمترین آنها میولنیر است.

اما آیا شزم می تواند خدای صاعقه را شکست دهد؟ خیر. این دو یکبار در دنیای کمیک هم با یکدیگر جنگیده اند و ثور پیروز میدان بود. بطور حتمی و بدون درصدی شک، ثور به کمک سلاح های مختلفش، توانایی صاعقه قوی تر و انرژی ذاتی و دوام بیشتر، به راحتی خواهد توانست شزم را شکست دهد.


۱. پیروزی در مقابل: مرد آهنی (Iron Man)

تونی استارک، میلیاردری عیاش، صنعت‌گر و مهندسی نابغه که از یک جراحتی در سینه‌اش که در زمان اسارتش ایجاد شده‌است رنج می‌برد. وی توسط گروهی عرب در افغانستان گروگان گرفته شده و از او خواسته می‌شود در برابر آزادیش برای آن‌ها سلاح کشتار جمعی یا موشک بسازد. تونی به جای این کار، زرهی قدرتمند برای خود می‌سازد تا از اسارت فرار کند. مرد آهنی تا به امروز زره های مختلفی ساخته است که یکی از یکی دیگر قوی تر است. او یک مخترع نابغه و متخصص در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و علوم کامپیوتر می‌باشد و هوش بسیار بالایی دارد.

در نبرد با شزم، تمامی فناوری های مرد آهنی هیچ فایده ای برای او ندارد. استارک هیچ قدرتی از خود ندارد. اگر تونی استارک از هالک باستر هم استفاده کند، باز هم قادر به صدمه زدن به شزم نخواهد بود، بعلاوه برخورد صاعقه زئوس به زره تونی استارک باعث نابود شدن زرهش می شود. سرعت شگفت انگیز شزم را هم اضاف کنید، آنوقت خواهید دید مرد آهنی حتی در خواب هم حریف شزم نخواهد شد.


246 Comments
  1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    با سلام .
    تقریبا مقاله خوبی بود . خسته نباشید . من شخصا با اکثر بخش های این مقاله موافقم .
    بعضی از افراد اشتباها شزم را از ثور و هالک قویتر میدانند که این بیش از حد اشتباهه .
    در مورد مبارزه شزم و ثور ، باید بگم که واقعا شزم هیچ شانسی در برابر ثور ندارد .
    اول اینکه ثور یک جنگجوی فوق العاده و ماهر است و مهارت های جنگ ثور در بین ابرقهرمانان مارول نظیری ندارد . چندین بار گفتم که آدام والارک ، ثور را یکی از با مهارت ترین و ماهرترین ابرقهرمانان کل دنیای مارول میداند . کاپیتان آمریکا نیز ثور را یکی از با مهارت ترین ابرقهرمانانی نامیده است که بر روی سیاره زمین جنگیده اند . حتی شخصیت اودین هم یک بار ثور را با مهارت ترین ازگاردی نامید . !! ثور حداقل هزاران سال در سرتاسر کیهان با انواع موجودات جنگیده است . درواقع کمتر ابرقهرمانی در دنیای مارول تجربه ای به اندازه تجربه ثور در جنگ را دارد . از طرف دیگر شزم مهارت جنگ آنچنانی ندارد . در واقع او هنوز یک بچه هست . ! بنابراین در این زمینه اصلا قابل قیاس با ثور نیست .
    دوم اینکه ثور با عنوان اختصاصی « خدای آذرخش » ، قدرت صاعقه ای به مراتب بیشتر از شزم دارد . ضمن اینکه ثور میتواند تمامی عناصر آب و هوا را کنترل کند . ( حتی ثابت کرده است که بدون پتک میولنیر هم توانایی پرواز و کنترل آب و هوا را دارد . ) .
    سوم اینکه پتک میولنیر ، یکی از قدرتمندترین سلاح های ابرقهرمانی مارول ، با لیست خیلی بلندی از قدرت ها و توانایی هست . کمتر طرفدار کمیک وجود دارد که با این سلاح آشنایی نداشته باشد . در کمیک اثبات شده است که در صورتی که اراده ثور ، به اندازه کافی محکم و استوار باشد ، این پتک میتواند تقریبا از هر سدی برای انجام خواسته ثور بگذرد . ( حتی اگر آن سد گالاکتوس و سیلیستیال ها باشند ، این موضوع تا حدودی صدق میکند . !!! ) .
    در ادامه باید بگم که شاهکار های ثور و انرژی ذاتی ثور هم برتر از شزم هست . به نظر شخصی من قدرت بدنی ثور هم بیشتر از شزم نباشه ، به هیچ عنوان کمتر هم نیست .
    هر جور هم که حساب بشه ، ثور قدرتمندتر از شزم هست .
    در مورد جنگ هالک و شزم هم دیگه توضیحی نمیدم اما به نظرم قطعا هالک برنده میشه .
    بقیه بخش های مقاله هم به نظر شخصی من تقریبا درست و صحیح هست .

    1. Ab کاربر می‌گوید

      شرم از ثور قوی تره تو کامیک باکس نوشته شده هالک فقط زور داره شرم سرعت رعدوبرق و خیلی چیزای دیگه داره
      بعد روی کاپیتان مارول متمعن نیستم ولی فکر کنم کاپیتان مارول ببره چرا که قدرت هاشو از یک سنگ ابدیت گرفته

      1. آراد کاربر می‌گوید

        با سلام
        دقيقاً ،اما درمورد کاپیتان مارول بگم که قدرت های شزم از کاپیتان مارول مارول بیشتر نباشه
        کمتر نیست ،چون شزم جادوی قدرتمندی داره

      2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        # Ab
        و
        # آراد
        بارها گفتم که با نظر شخصی هیچ شخصی مشکل ندارم اما شما دو تا دیگه واقعا حالتون ناخوشه و هیچ جوابی هم به امثال شما نمیشه داد . اگه هم بشه قابل تایید نیست .
        فقط بگم که ثور حتی در MCU که درصدی از قدرت کمیک را هم ندارد ، توانست در فیلم انتقام جویان : جنگ ابدیت ، تانوس با ۶ سنگ ابدیت را در عرض کمتر از ۳۰ ثانیه شکست بدهد . شزم حتی در برابر تانوس بدون سنگ ابدیت MCU هم مطلقا هیچ شانسی نداره . کاپیتان مارول هم مغلوب سنگ قدرت شد .
        در ضمن یک حرکت ساده استورم بریکر میتواند به راحتی شزم را نقض عضو و ناقص کند . !
        در ضمن درست نیست که یه بچه مدرسه ای تازه به دوران رسیده رو اینقدر بزرگ کرد .
        دیگه حالا باقیش بماند .

        1. cap کاربر می‌گوید

          کاملا موافقم

      3. cap کاربر می‌گوید

        کی گفته کاپیتان مارول قدرت هاشو از سنگ قدرت گرفته هم تو کمیک هم تو mcu موتور سرعت نور کنارش منفجر شده

      4. Mahdu کاربر می‌گوید

        من خودم دیسی فتم ولی شزم فقط یه راه واسه شکست دادن هالک اونم اینکه ببرتش فضا چون هالک رسما تو فضا نمیتونه کاری کنه و شزم تو فضا خیلی سریع هست میتونه ۵۰۰ ماخ سرعت داره بگیره

      5. MK کاربر می‌گوید

        من خودم دیسی فتم ولی شزم فقط یه راه واسه شکست دادن هالک اونم اینکه ببرتش فضا چون هالک رسما تو فضا نمیتونه کاری کنه و شزم تو فضا خیلی سریع هست میتونه ۵۰۰ ماخ سرعت داره بگیره

      6. اسگل گدا کاربر می‌گوید

        عزیزم سنگ های ابدیت همچون روی هم پخ شزم هم نمیشن

        1. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

          اگر اینجوره پس قطعا جعبه های مادر روی هم دیگه پخ ثور هم نمیشن تازه سنگ های ابدیت هر کدوم چند برابر جعبه های مادر قدرت داره یعنی هر یکی از سنگ های ابدیت چند برابر از یک جعبه ی مادر قدرتمند تره

    2. میلاد کاربر می‌گوید

      با کمال احترام استیو جان :
      به هیچ مبنایی نمی توان ساعقه تور را از شزم برتر دانست ویا بل اکس-تور در مبارزه از شزم بهتره اما خوب شزم به دلیل داشتن خرد سلیمان از این مبارز مقرور خیلی باهوش تره و هوش او بیشتر از مهارت تور به درد میخوره-قدرت های زاتی شزم کمی بیشتره، قبلا هم قدرت هاشو گفتم اون ترکیبی از خدایان یونان و علاوه بر زور و استقامت برابر با تور و همچنین رعد یکسان این دو، شزم از سرعت بیشتری نیز برخور داره هرچند تور توانایی واکنش به زرباتی با سرعت بالا را داره-راستش زیاد راجب چگونگی انتخاب میوملر اطلاع ندارم اما از اونجایی که شزم قلب پاک و بی گناهی داره و جزو خوش قلب ترین و بهترین آدم های روی زمین(اصلا به همین دلیل هم انتخاب شد و به همین دلیل میتونه با ۷ گناه کبیره بجنگه ، بقیه قهرمانان حتی نزدیک ۷گناه هم نمیتونن بشن )به احتمال ۹۰٪میتونه میوملر را بلند کنه و نمیشه چندان رو میو ملر حساب کرد هرچن تور بدونه پتکشم مبارزه قابلی هست،یارن بی یورن همون تبر تور(اسمش همین بود دیگه؟)قدرت مند ترین سلاح تور هست که نابود نمیشه و استفاده اون برای افراد فانی خطر داره اما شزم خرد سلیمان را داره و میتونه از اون استفاده کنه؛به احتمال زیاد شزم میتونه به کمک هوش سلیمان راهی برای به دست آورد ن چکش و تبر از تور پیدا کنه اما به خاطر مهارت بالا تور این کار خیلی سخته برای شزم،تنها سلاح تور که شزم نمیتونه از اون استفاده کنه کمربند مگنتور هست که خود قابلیت رو میدونی(دو برابر کردن زور تور)اما شزم جادو گر نسبتا قابلیست و به دلیل آمدن جادوی او از محل تولد جادو(اصلا یکی از وظایف شزم محافظت از جادو)که سطح جادوی شزم خیلی بالا هست میتونه به تور از این روش آسیب بزنه، شمشیر اودین هم هست که تور یک بار از اون استفاده کرده و قوی تر از یارن بی یورن هست اما من شخصه چون این شمشیر مال تور نیست اونو حساب نمیکنم.(تور باید از خودش مایه بزاره نه این که از پدرش کمک بگیره)

      من به شخصه این دورا برابر میدونم تازه خود نویسنده کمیک مارول علیه دی سی نیز گفت که این دو برابر هستند و بردتور همراه به چاشنی شانس بوده ؛از نظر من نباید کسی که قدرت زئوس و هرکول را باهم داره دسته کم گرفت

      1. آراد کاربر می‌گوید

        با سلام
        شزم ثور رو له میکنه توانایی های شزم از جمله نیرو ،استقامت، سرعت و صاعقه بدون حد و مرزند
        و از نظر من اگه طبق دنیای سینمایی این دو رو مقایسه کنیم ثور به هیچ وجه نمیتونه شزم رو شکست بده ، شزم نیازی به پتک یا تبر برای پرواز نداره و میتونه هر جا که خواست خودش رو تله پورت کنه پس ثور شکست میخوره ،و درمورد هالک باشد بگم مقایسه ی هالک با شزم واقعاً مسخرس چون هالک هرچقدر هم قوی باشه جادوی سهمگین شزم شکستش میده

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          جوابتو در سایت ویجیاتو دادم . اینجا اگه بگم نظرم احتمالا تایید نمیشه .
          در کل اما اطلاعاتت کمتر از حدیه که بشه باهات بحث کرد . همچنین احتمالا سنت هم نیز . در صورتی که تعصبت هم هیچ حد و مرزی نداره .
          استدلال های فوق تخیلی داری که فکر کنم حلزون با دیدن و شنیدن استدلال های تو با سرعت فراتر از نور فرار کنه . !!
          ففط اینجا دوباره یاداوری میکنم که ثابت کن این تلپورت داشتن شزم رو از کجا و طبق کدوم سند و مدرک میگی ؟!؟!؟!

          1. آراد کاربر می‌گوید

            با سلام
            عرض میکنم : در فیلم شزم بعد از بدست آوردن قدرتش ،جادوگری که قدرت هاش رو بهش داده بود نابود شد بعد شزم به مترو فکر کرد و همونجا هم
            ظاهر شد

          2. آراد کاربر می‌گوید

            شما بفرمایید که در کدوم مقاله جوابم رو دادید ،لطفاً ؟

        2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

          واقعا باید بگم اصلا نمیدونی ثور کیه!!،ثور به راحتی شزم رو شکست میده، ثور قدرت فیزیکیش خیلی بیشتر از شزمه! در ضمن ، میولنیر می‌تونه یک انرژی ای ایجاد کنه که بهش میگن گاد بلاست، این نیرو اونقدر زیاده که یه بار موقع این انفجار خود میولنیر در هم شکست!،این نیرو به راحتی شزم رو شکست میده، ثور یه خداست،قابل مقایسه با شزم نیست،ثور نتنها خدای رعد، بلکه خدای قدرت نیز هست،زور بازوش با هالک برابره، با زور آزمایی با هرکول به راحتی برنده شد،با یه مشت هالک رو چند متر انداخت اون طرف،رعد و برقش به سنتری که یه ابر قهرمان خیلی قدرتمندو آسیب ناپذیر هست و جاودانه هست،آسیب رسوند ،ولی شزم چی?شزم اتم ثور نیست ،پس ثور برنده میشه

          1. آراد کاربر می‌گوید

            شما راجعب شزم اطلاعات ندارین ،برین و سرچ کنین what are the shazam s power یا shazams power متوجه میشین که چقدر قدرتمند هست و اگه اشتباه نکنم شزم در دنیای سینمایی همون قدرت کمیک خودش رو داره ، هرچند این ربطی به موضوع نداشت ولی ممنون بخاطر اطلاع رسانی

            1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

              قصد دخالت تو بحثتون رو ندارم . ولی این زیاده روی هست . با اینکه من خیلی از ثور بدم میاد .
              ناموساً ثور از شزم قویتره . خب این نظر شخصی من هست . ولی این یه چیز ساده هست شما الان یه نظر سنجی بزاری قول میدم اکثراً به ثور رای میدم ‌‌.
              در جهت قدرت ذاتی بگیم که برابرن . درسته که شزم قدرت ۶ خدا رو داره ولی با توجه به اینکه وی کلاً ۱۲ سالشه و نمیتونه از تمام قدرتش استفاده کنه و توان درکش رو نداره . پس مساوی هستن . ولی در جهت قدرت خارجی ثور برنده هست . بدلیل اینکه ثور اولاً سلاح هایی قدرتمندی چون استورم بریکر و میولنیر داره . ولی شزم چیزی نداره . ( البته یه پایگاه داره که در مرکز مولتیورس هست اما اکثراً هیچی با خودش نداره . ) در مورد صاعقه بگم هر دوشون صاعقه دارن ولی با این چیزی که دیدیم شاید صاعقه های ثور کمی قدرتمند تز از شزم باشند . از نظر فنون جنگی و تجربه هم که اصلاً بحثی نمی ماند . یه چیز ساده و مشخصه . پس نمیشه انکارش کرد . از نظر شاهکار ها هم ثور بسیار از شزم جلوتر هست . ولی بازم قدرت ذاتی رو شک کردم . اما به هر حال کار ثور هم راحت نیست . ولی نظر من اینه که در نهایت ثور برنده هست . البته به سختی .
              شاید هم شزم برنده هست چون شزم به قول معروف تا حالا شاهکار خیلی خاصی نداشته که بگیم حالا اینم یه چیزی ولی نظرت محترمه . بازم سخته نتیجه گیری کرد اما به احتمال زیاد ثور برنده هست . شاید هم من اشتباه میکنم .
              با تشکر

              1. مصطفی کاربر می‌گوید

                شزم شاهکار نداره ؟ شکست دادن هفت گناه خبیث و بلک ادام که از شزم و سوپرمن باهم قوی ترن شاهکار حساب نمیشه؟

          2. مصطفی کاربر می‌گوید

            زور و قدرت ثور از شزمی که میتونه مشت های سوپرمن رو نگه داره بیشتره؟

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              بله

            2. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

              دوستان عزیز هم اکنون بچه سال بچه جون نکنه اون کارتون سال ۲۰۰۹ رو میگی که بتمن و سوپرمن باهم متحد شدن و اسم شزم اونجا کاپیتان مارول بود خیلی وقت پیش زمانی که ده سالم بود کارتونش رو دیدم تو داری بر مبنای اون کارتون که سوپرمن و بتمن با هم متحد شدن میگی شزم مشت های سوپرمن رو نگه داشت اونجا بتمن و سوپرمن اگه اشتباه نکنم علیه رعیس جمهور آمریکا در اومدن و همه ابر قهرمان ها علیه سوپرمن و بتمن در اومدن تو داری بر اساس اون کارتون فان میگی 😂😂😂😂😂😂😂

        3. گالاکتوس کاربر می‌گوید

          چرا الکی حرف مفت میزنی ثور توی کمیک انقدر قویه که گور قصاب خدایان رو که شزم یک دهمش هم قدرت نداره رو شکست داده و سرشو قطع کرده گالاکتوس رو با گاد بلست پودر کرده و کلاه خودشو برده‌ ازگارد تازه شاهکار های خیلی زیادی داری که اینا جلوش هیچی نیست.

      2. یه راستگو کاربر می‌گوید

        منم باحات موافقم هالکم پیروز شد فیلمشو ندیدی کاپیتانم برنده می شه دلیلشو تو همین صفحه ی گوگل بخون طولانی نمیشه بنویسم مرد اهنی هم می تونه ولی دیدی که‌ توی فیلمش شلیک کننده ی لیزر دست چپش خراب شه

      3. پارسا کاربر می‌گوید

        عزیزم

        مغرور درسته شما نوشتید مقرور

  2. کیوان کاربر می‌گوید

    با سلام و ممنون از مقاله عالیتون. راستشو بخواین من چند مدت پیش این مطلب رو تو سی بی آر خونده بودم و بقول خود آقای راجرز و بچه های دیگه باید بگم. خاک تو سر سی بی آر و ممنون از شما. وقتی دیدم بجای سنتری کاپیتان مارول رو گذاشتین فهمیدم بدون جهت گیری دارین فعالیت می کننید و باز از شما ممنونم. من واقعا نمیدونم نویسنده خارجی این مطلب پیش خودش چی فکر کرده بود که سنتری رو در برابر شزم بازنده می دونست. تازه نوشته بود وید هم حریف شزم نمیشه. دیگه چی باید گفت آخه؟؟؟؟

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      جدی ؟!
      اگه اینجوری باشه واقعا این حرکت ادمین محترم خیلی هوشمندانه بوده . خیلی عامیانه بگم که ایول دارین .
      اتفاقا منم حدود یک هفته قبل این مقاله را در سایت CBR خواندم ولی یادم به حضور سنتری نبود . من یکمی تعجب کردم که مقاله انگار کم نقص شده . ! چون همانطور که قبلا هم گفتم ، اینجور مقالات CBR معمولا نقص کم نداره . واقعا به نظر شخصی من شزم به هیچ وج حریف سنتری نمیشه .

    2. آراد کاربر می‌گوید

      شاید وید نه اما مبارزه ی سنتری و شزم جای بحث های زیادی داره

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        فن شزم ندیده بودم که حالا دیدم . جالبه .
        در مورد شزم و سنتری هم اگه نظر نویسنده نباشه قطعا سنتری قویتره .

  3. admin
    admin کاربر می‌گوید

    ممنون از شما. برای خودم هم خیلی عجیب بود واقعا. هالا چی نوشته بود، سرعت و دوام شزم رو از سنتری بالاتر میدونست و می گفت که به کمک خرد سلیمان راهی برای شکست دادن سنتری پیدا میکنه. با خرد سلیمان راهی برای شکست هالک و موج سوار نقره ای پیدا نکرد، اونوقت سنتری رو میزنه.

    1. Amir کاربر می‌گوید

      باسلام
      ادمین کارت بیسته واقعا این cbr بسکه DC فن هست دیگه شورش رو در آورده سنتری از سوپرمن قوی تره اگه شزم بتونه سنتری رو شکست بده یعنی میتونه سوپرمن رو شکست بده؟؟؟ مگه میشه؟؟؟ مگه داریم؟؟؟

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        ممنون از شما. خیر cbr نه دی سی فنه نه مارول فن. این سایت خیلی مطرحه و نویسندگان زیادی داره که گرایش های متفاوتی دارند. مارول فن و دی سی فن هم بینشون هست. برای مثال نویسنده ای در Cbr هست که فقط سعی میکنه به شخصیت ثور ضربه بزنه برای مثال واندر وومن رو در کمیک قویتر از ثور میدونه (من خودم برابر میدونم)، یا نویسنده ای دیگه وقتی ثور رو میخواد با آکوامن مقایسه کنه، میاد تو دنیای سینمایی مقایسه میکنه و پیروزی رو به آکوامن میده. مقالاتی هم هست که شخصیت های دی سی رو ضعیف نشون میده. البته خیلی از دوستان میگن جدیداً طرفدار دی سی شده که نظری در این مورد ندارم.

        1. Amir کاربر می‌گوید

          من حرفتون رو قبول دارم خدایی سایتتون خوبه و از نظر من هرروز داره پیشرفت میکنه خیلی جواب خوبی بود راستش من اطلاعاتی در مورد سایت cbr نداشتم اطلاعات خوبی بهم دادین ولی قبول داشته باشین ۶۰% نویسندگان دیسی فن هستند

      2. آراد کاربر می‌گوید

        بله اتفاقاً شزم یکبار سوپرمن رو شکست داده

  4. نیما کاربر می‌گوید

    سلام اول

    استیو راجرز من نظرات شما را قبول دارم و همیشه نظراتتون رو تا ته می خونم و لذت می برم من خودم تو مارول طرفدار ثور هستم و خدایی از قوی ترین هاست حالا به mcu. کار نداریم که دیگه شورشو در آورده و فقط دنبال هنجنسگرا ها و فمینیست هاست ولی دیگه خدایی شزم نتونه برنده بشه باخت افتضاحی هم نمی خوره لامصب قدرت 💪 های خدایان رو داره بعد در رابطه با موج سوار نقره ای به نظر شما مگه شزم سرعت مرکوری رو نداره که در حد فلشه اگه اخر فیلم شزم رو ببینید داره فلس رو مسخره می کنه پس قاعدتا باید در حد موج سوار نقره ای هم باشه بعد شزم می تونه قدرت 💪 هاشو به افراد دیگه هم مثل هانواده خودش بده یعنی از لحاظ متحدان با هم برابرن مثلا ثور لیدی سیف و سه جنگجور رو داره شزم هم اونا رو که تقریبا برابرن ولی ثور میولینر و استروم بریکر رو داره که کار رو خدایش سخت می کنه ولی خدایش من می گم هالک رو می بره به همون علت هایی که ثور میبره البته بیشترشون

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      مرسی از نظر لطف شما . 👌
      شما هم نظر و دلایل خودتون را دارید . در اینکه شزم از نظر قدرت های ذاتی پتانسیل خیلی بالایی داره شکی نیست اما دلیل اینکه من زیاد شزم را رقیب جدی ای برای ثور و سوپرمن حساب نمیکنم این است که شزم هنوز یک بچه هست . در واقع بیلی ( اسمش همین بود نه ؟! ) هنوز یک بچه هست و اصلا نمیتونه از پتانسیل کامل قدرت های شزم استفاده کنه . اون اصلا تجربه مبارزه نداره و انگیزه بالایی هم برای جنگ نداره . کنترل کاملی هم روی قدرت های خودش نداره . حالا درسته که میگن خرد سلیمان و فلان اما شزم معمولا در مبارزاتش نشون داده که کاملا روحیه بچگی بیلی در جودش هست و زیاد خردی ازش دیده نشده . ( کلا این خرد سلیمانش بیشتر حالت شعار داره تا واقعیت . ) . از آن طرف ثور در نسخه و حالت معمولی و اصلی تجربه چند هزار سال ( در کمیک ) مبارزه در سرتاسر کهکشان ها و با انواع موجودات قدرتمند را دارد . به گفته آدام والارک ، ثور یکی از ماهرترین جنگجویان تمام دنیای مارول است . ! همچنین ثور شخصی به شدت جنگ طلب است خیلی به گفته خودش یکی از لذت بخش ترین کار هایی که میتواند انجام بدهد مبارزه و جنگ است . ! به نظرم شزم واقعا رقیب جدی ای برای ثور نیست . به نظر من هالک هم شزم را شکست میدهد . به دلیل اینکه هرچه از مبارزه بگذرد هالک قویتر و قویتر میشود و شزم بر عکس نشون داده که هرچه از مبارزه بگذرد ضعیفتر میشود . در ضمن شزم به جز قدرت صاعقه ابزار لازم برای شکست هالک رو نداره . هالک موجودی با استقامت خیلی زیاده و صاعقه هم به تنهایی اصلا برای شکست هالک کافی نیست .

      1. علیرضا کاربر می‌گوید

        سلام خدمت ادمین سایت و جناب استیو راجرز که اطلاعات خیلی بالایی دارن من همه نظراتتون و میخونم و واقعا حرفتون در مورد شزم درسته اما هالک سریع نیست و ممکنه شزم با این برتری حداقل بتونه بازی رو برابر کنه باز هم میگم که جزو اساتید خیلی ماهر کمیک هستید

        1. علیرضا کاربر می‌گوید

          و البته از نظراتتون لذت می برم

      2. دیسی کاربر می‌گوید

        بخش خردشو موافقم

      3. میلاد کاربر می‌گوید

        ۱-استیو جان این که شما خرد سلیمان را ندید دلیل بر نبودش نیست(البته بارها شزم در مبارزه با یک کرم که اسمش یادم نیست فقط به خرد سلیمان متکی بوده)اون که هربار از این قدرت استفاده می کنه نمیاد اسمش قدرت ش رو هم بگه البته بازی گوشی های ۱۰ساله اش هم داره ولی در مبارزه با بلک آدام لیاقتش رو اثبات کرده
        ۲-شزم هرچی از مبارزه میگذره ضعیف تر میشه!!! ، اون به خاطر داشتن مقاومت اطلس به هیچ وجه ضعیف نمیشه و به آب و غذا هم احتیاج نداره و تا ابد در جسم شزم زنده می مونه لطفا اگه امکانش هست این جمله که شزم با گذشت زمان ضعیف می شه رو اثبات کن🌹🌷

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          چجوری باید ثابت کنم ؟؟!؟؟
          شزم بار ها با سوپرمن و واندروومن در کمیک و انیمیشن های مختلف جنگیده و بعد از مدتی عملا کم آورده و کاملا چندین بار ثابت شده که استقامتش به مراتب از سوپرمن که هیچ حتی از واندروومن هم کمتره . !! چون یکمی که از مبارزه گذشته کم کم توان جنگیدن رو از دست داده . ( برید کمیک ها و انیمیشن های مربوطه رو برسی کنید تا متوجه شوید . ) . جالبه که تا حالا خلاف این هم ثابت نشده . یعنی نه تنها در برابر سوپرمن و واندروومن بلکه در برابر بقیه هم ندیدم که شزم با گذشت مبارزه توانش افزایش پیدا کنه که هیچ ، حتی ندیدم که بتونه توان اولیش رو نگه داره . البته منظورم از دشمن ، دسمنان سطح بالا در سطح حداقل واندروومن و … ، هست .
          حالا مقایسه کنید با یک شخصیت مثل هالک که اگه همه قدرت هاش رو داشته باشه ، لحظه به لحظه قویتر و قویتر میشه . ! 😉

          1. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

            با سلام
            راستش این دفعه راجرز باهات موافقم میلاد سوپرمن به احتمال ۵۰ درصد توانایی شکست هالک و به احتمال ۵۰ درصد توانایی شکست ثور رو داره از لحاظ قدرت فیزیکی فقط هالک در نهایت عصبانیت بر اون غلبه می کنه دیگه در تمام دی سی مارول از لحاظ قدرت فیزیکی بجز هالک و سنتری هیچکس قابل مقایسه با سوپرمن نیست
            شزم و ثور
            ثور از قدرت فیزیکی چهارمین انتقامجوست پس هالک سنتری و هرکول و قدرت و استقامت اون از شزم خیلی بالاتره ثور چهارمین کاراکتر مورد علاقه ی من هست ولی طرفداریش رو نمی کنم استقامت ثور هم بسیار بالاتره استقامت اطلس در مقابل هالک و سوپرمن مورچه است
            ثور هزار بار جنگیده اونقدر قدرتمند هست که اگر هالک نباشه کسی قادر نیست ثور رو به چالش جدی بکشه ثور از تمام لیگ عدالت بجز سوپرمن برتری کامل داره (البته من شخصا هالک و سوپرمن رو از ثور قویتر می دونم )
            در اونجرز هم به جز هالک همه رو شکست میده
            ثور قویترین انتقامجوست
            ۶ سلسیتال رو شکست داد مار میدگارد رو شکست داد سنتری و آدام وارلاک رو براحتی نابود کرد راگناروگ متوقف کرد شاهکار بزرگتر می خوای اینفینیتی و برادرش گالاکتوس رو شکست داد
            خلاصه بگم از انتقامجویان و لیگ عدالت هیچکس به جز هالک و سوپرمن احتمال پیروری شون در برابر ثور زیاد نیست
            شزم و هالک
            کاربر علیرضا هالک سریع نیست وای یعنی چی اتفاقا سرعت هالک رو بخواهیم بررسی کنیم حتما جزو ۳ انتقامجوی سریع هست اول سنتری دوم ثور سوم هالک
            هالک و تانوس درسته که هیکلشون بزرگه ولی از کوییک سیلور و کاپیتان مارول خیلی سریغترن
            هالک از لحاظ سرعت هم رقیب جدی برای شزم هست اصلا اون یه بچه هست چیکار می تونه بکنه
            هالک ستاره ای هم اندازه ی خورشید رو بلند کرد آنسلات رو با یک مشت شکست یک سیاهچاله رو باز نگه داشت شاهکار بزرگتر می خوای
            در نسخه ی toba hulk تمام مارول رو نابود کرد بازم میگی شزم
            شزم و سوپرمن قدرت استقامت سرعت دوام زود درمانی قدرت های خدا مانند سوپرمن از شزم بیشتره قادر به بلند کردن ۴۰۰ کوینتیلیون تن هست که بخوایم صفر هاشو بزاریم
            ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ میشه در کل سوپرمن قویتره شاهکار های بیشتری هم داره هم قبل از بحران و هم بعد از بحران از شزم قویتره
            میلاد بانع شدی یا نه

            1. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

              اولا ثور موفق به بلند کردن ۱۲۰تیلیارد تن شده اما هالک موفق به بلند کردن ۱۴۵ میلیارد تن شده پس نتیجه میگیریم ثور از لحاظ قدرت بدنی از هالک برتر هست!!!!!
              دوم اینکه ثور توی کمیک با هرکول زور آزمایی کرده و پیروز شده!!!
              سوم در سایت اگر اشتباه نکنم quora.com یک مقایسه بین ثور و سنتری صورت گرفت که من تمام مقاله را خواندم و در بخش اول که مقایسه سرعت و قدرت بدنی بود ثور در مقابل سنتری پیروز شد و شک من بر طرف شد و متوجه شدم که ثور از لحاظ قدرت بدنی حتی از سنتری هم برتر است با تشکر 🌹🌷

              1. Goku کاربر می‌گوید

                هالک از لحاظ فیزیکی هم از ثور و هم از سنتری برتره

          2. Sub Zero کاربر می‌گوید

            سلام اقای راجرز ‌. ببخشید من دیدم شما اطلاعات بالایی از کمیک دارید خواستم از شما بپرسم نظرتون در مورد مقایسه واندروومن و هالک چیه ؟؟ در سینما که خودم میگم واندروومن به راحتی هالک رو میزنه . تو کمیک ولی نمیتونم نظر قطعی بدم . خواستم ببینم نظر شما چیه ؟؟

          3. استیو راجرز کاربر می‌گوید

            با سلام . راستش قبلا یک بحثی در سایت شده بود و ادمین محترم هم به من گفتند که تا حد امکان راجب هالک اظهار نظر نکنم . البته اگه موضوعی غیر از هالک باشه من همینجا هم میتونم پاسخ بدهم .
            حالا اگه توضیح مفصل میخواین و مایل بودین ای دی ( ID ) تلگرام و یا یک آدرس ایمیل بگین تا مفصل تر صحبت کنم . البته تا شهریور احتمالا من فعالیتی در شبکه های اجتماعی نداشته باشم اما از شهریور به بعد وقتم تا حد زیادی آزاد میشه و میتونم در شبکه های اجتماعی هم کم و بیش باشم . !

          4. علیرضا کاربر می‌گوید

            کاملا درسته شزم در مبارزاتش بسیار ضعیف عمل میکنه و اصلا در حد سنتری و ثور نیست چون اونها هرچقدر که میگذره قویتر میشن

        2. g.o.w کاربر می‌گوید

          کاربر mohammad ebrahimi میدونم طرفدار هالکی منم خودم میگم که هالک از شزم قویتره ولی این دلیل بر این نیست که استقامت اطلس مورچه هست!! اطلس کسیه که وزن کل آسمانها رو تا ابد بر دوش نگه داشت به عنوان مجازات!! استقامت اطلس خیلی بیشتر از استقامت هالکه حالا میای میگی هالک فلان شاهکارها رو داره منم کاری به اونا ندارم ولی نگه داشتن وزن آسمانها تا ابد خیلی بزرگه اطلس با اینکه تایتانه اما به عنوان خدای استقامت شناخته میشه و همچنین صاعقه زعوس هم حتی از صاعقه ثور هم قدرتمندتره! شکی هم نیست درش ولی موضوع اصلی اینجا اینه که در واقع چون شزم هنوز یک بچه است نمیتواند از تمام پتانسیل قدرتش استفاده کنه البته حتی اگر بزرگ هم بشه بازم نمیتونه! استقامت اطلس مخصوص خودشه و صاعقه زعوس هم مخصوص خودش! در هر حال مسعله اصلی اینه برای همین شزم از هالک ضعیفتره چون خودش این قابلیت رو نداره که از ماکسیمم قدرتهاش استفاده کنه اون مخففها هم هم فقط نمادن. دقیقا مثل این میمونه که مثلا پتک ثور رو بدیم به کاپیتان آمریکا درسته لایقه و میتونه بلندش کنه ولی هیچوقت نمیتونه مثل ثور ازش استفاده کنه. یا حق

          1. میلاد کاربر می‌گوید

            images.app.goo.gl/WUYRGtaWQxYNWZz58
            فکر کنم ببینیدش بدک نیست شاید نظرتون راجب شزم کمی تغیر کنه اما قبلش یک نکته:در این کمیک سوپرمن نسبت به رعد های عرفانی شزم هیچ ضعفی نداشت حتی اون با مچ دستش جلوی رعد شزم رو گرفت (این کمیک مال سال ۲۰۱۹می باشد و سوپرمن نسبت به جادو مقاوم است)
            استیو جان
            من به شخصه نه در کمیک،نه درفیلم و نه در انیمیشن ضعیف شدن شزم در گذشت زمان را ندیدم اما قوی شدنش در برابر بلک آدام را چرا
            G.OWجان
            حرفات درست اما شزم به خاطر داشتن خرد سلیمان فرد باهوشی و در مبارزه با بلک آدم نشون داده که اگه از همه پتانسیلش استفاده کنه خیلی خیلی قوی میشه و این نام خدایان باستان فقط نماد نیستند و شزم قدرت کاملشو رو داره(هرچی نباشه محافظت از جادو و رعد به عهد اونه)اون مانند زئوس حتی قدرت خلق زندگی در مقیاس کوچیک را داره
            محمد رضا جان ابراهیمی
            هالک سریع هست به منکرش لعنت اما توانایی واکنش به زربات سریع را نداره یا لا اقل من ندیدم واکنش نشون بده(اما احتمال واکنش نشون دادنش زیاده) لحاظ زور هم هالک برتره اما قدرت های درونی شزم از اون بیشتره و به همین دلیل نتیجه معلوم نیست
            اگه کمیک خونده باشید متوجه نتیجه دایره وارش شدین مثل بازی سنگ،کاغذ،قیچی می مونه ودیگری به دیگری برتری داره در صورتی که اون یکی میبازه (راستش زورم زدم تا واضح بیان کنم امیدوارم متوجه شده باشین )⚘🌷🌹

          2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

            # میلاد
            اخر حرفتو بگو . یعنی برو سر اصل مطلب .
            میخوای بگی شزم قویتره ؟!؟!؟ تو شزم رو بین انتقام جویان قدرتمند از کدام یک قویتر میدونی ؟!؟!؟ از همه ؟!؟!؟!؟! اگه اینجوریه که دیگه حرفی باهات نمیمونه چون مشخص میشه که یه دی سی فن بینهایت متعصب هستی .
            من منکر قدرت ها و پتانسیل شزم نیستم و بار ها هم بهش اعتراف کردم که اگه میتونست از پتانسیل واقعیش استفاده کنه حتی میتونست از سوپرمن هم فراتر بره اما …. ، نمیتونه که نمیتونه . ! حالا تو واضح بگو شزم رو از کی قویتر میدونی تا بشه صحبت کرد . اینجوری که تو فقط داری قدرت های شزم رو میگی .

          3. Mohamad کاربر می‌گوید

            ببین میلاد جان شما هیچ جوره نمیتونی ثور و هالکو از شزم ضعیف تر بدونی.هالک ففط قدرت صاعقه عرفانی و پروازو نداره(که البته پروازش با پرش بسیار بلندش جبران میشه)ثورهم فقط صاعقه عرفانی رو نداره و حتی برتری های زیادی هم داره.مثل سلاح های آزگاردی و ……….این یه توضیح مختصری بود کسی مشکلی داشت بیان کنه لطفا

          4. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

            چطور میتونی آنقدر راحت بگی که زعوس صاعقش از صاعقه ی ثور قدرتمند تره تا حالا ندیده بودم یکی بگه صاعقه زعوس از صاعقه ثور قدرتمند تره که اون رو هم دیدم عزیز من صاعقه ثور با یک اختلاف از صاعقه زعوس قدرتمند تره و این ثابت شده هست هر چند می‌دونم که قانع نشدی که صاعقه های ثور از صاعقه های زعوس قدرتمند تره.

      4. علیرضا کاربر می‌گوید

        سلام مقالتون مثل همیشه محشر بود حرف نداشت درود بر استیو راجرز با اینکه طرفدار هالک نیستی زیاد اما باز هم از هالک دفاع کردی رایتش رو بگم منم طرفدار ثور زیاد نیستم اما میدونم که ثور قدرتمند ترین انتقام جو هستش شزم هرگز حریف ثور نمیشه ثور الهه آذرخشه حریف هالک هم نمیشه انقدر افراطی نباشید

    2. آراد کاربر می‌گوید

      البته

      1. آراد کاربر می‌گوید

        آقای راجرز من اول فکر میکردم شما قدرت های قهرمان های دی سی رو انکار میکنین اما با مطلبی که نوشتین ثابت کردید که منکر قدرت های شزم نمیشید

  5. میلاد کاربر می‌گوید

    شک دارم شزم از هالک به بازه

    1. میلاد کاربر می‌گوید

      اگه اون بالایی باز نشد اینو امتحان کنید (همونی که راجب شزم گفتم) من از ادمین جان بابت این اشتباهت عذر خواهی میکنم😬

      http://dorrname.ir/tag/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%da%a9%d9%85%db%8c%da%a9-batman-superman-2019

    2. میلاد کاربر می‌گوید

      نه استیو جان من هیچ وقت شزم را نه از سوپرمن،نه از تور،نه از هالک ونه از سنتری قوی تر ندونستم (من تو تمام کامنتام گفتم که تایین برنده بستگی به نویسنده داره) من فقط میخوام بگم شزم اونجوری که بیشتر شما ها فکر میکنید ضعیف نیست و همچنین به خاطر سن کمش نمی شه اونو پایین کشید و همچنین نام خدا یانی که اون قدرت هاشونو داره فقط یک اسم شعار آمیز نیست و شزم قدرت کاملشو رو داره
      من شخصا قدرت شزم و تور را برابر می دونم (در حالت عادی)
      همچنین اگر قرار باشه قویترین های لیگ عدالت را بگم ،شزم رو در مقام ۴ میزارم یعنی زیر کاپیتان اتم،سوپرمن و دکتر فیت
      البته من مقاومت شزم رو هم از هالک و هم از سوپرمن و سنتری و ثور بیشتر میدونم(من فقط راجب مقاومت شون حرف زدم نه راجب قدرت های درون،زور بازوو…همچنین من نگفتم که شزم از این ۴ نفر قوی تره)
      بعدا دلیل این که چرا مقاومت شزم رو انقدر زیاد میدونم می گم🌹🌷⚘

      1. g.o.w کاربر می‌گوید

        #میلاد
        میلاد جان من خوبه که خودمم از شزم تعریف کردم در واقع من اونجا گفتم که اون نیروهایی که شزم داره میتونه اون رو حتی تبدیل به قدرتمندترین ابر قهرمان کمیک بکنه! حتی قویتر از ثور یا سوپرمن! قبلتر هم گفتم صاعقه زعوس حتی از صاعقه ثور هم قویتره! و خودتونم میدونید چرا و اینکه صاعقه ثور تا چه حد قدرتمندتره و یا داشتن استقامت اطلس که هیچ ابر قهرمانی استقامت اطلس رو نداره اطلسی که تا ابد وزن افلاک رو بر دوش داشت! یا داشتن سرعت مرکوری یا همان هرمس که خدای سرعت هست و سرعتش کمی از فلش کمتره و یا خرد سلیمان که بله بسیار کاربرد داره، ولی چیزی که من گفتم این بود که فقط زعوس میتونه از تمام قدرت صاعقش استفاده کنه و یا در مورد استقامت اطلس و یا سرعت مرکوری هم این مورد ثابته و یا خرد سلیمان برای شزم حتی اگر به قدر کافی بزرگ بشه ( منظورم افزایش سن به اندازه کافی برای بیلی بتسون هست ) بازم نمیتونه از ماکسیمم پتانسیل استفاده کنه گرچه نسبت به دوران کودکی خودش خیلی بهتر خواهد بود ولی بازم نمیتونه از تمام پتانسل بهر ببره تازه اینم در حالیه که بزرگتر بشه! ولی با شما هم موافقم اگه صرفا قدرت این شخصیتها رو بررسی کنیم میشه گفت از لحاظ قدرت با ثور و یا سوپرمن برابره ( البته اشاره کردم ماکسیمم پتانسیل شزم از ثور و سوپرمن بسیار فراتر هست ولی خوب شزم به اون ماکسیمم دسترسی نداره ) ولی خوب از لحاظ شانس پیروزی مسلما شانس ثور و یا سوپرمن بیشتره به علت شاهکارهای بزرگتر و بیشتر شکست دادن دشمنان قدرتمندتر تجربه بیشتر روحیه قویتر ( البته ممکنه بیای بگی واسه روحیه شزم شجاعت آشیل رو داره که متاسفانه شزم چنین روحیه جنگاورانه ای از خودش نشون نداده ) و اینکه نمیتونه از تمام قدرتش بهره ببره که این مورد برای ثور یا سوپرمن صادق نیست اونا میتونن از تمام پتانسیلشون استفاده کنن برای همین شانس شزم برای پیروزی در مقابل این افراد کمتره البته یه مورد دیگه هم میشه اضافه کرد که اونم هالکه در کل به نظرم اگه از بابت قدرت بگیم برابر ولی از بابت شانس پیروزی کمتره چه در برابر ثور یا چه در برابر هالک در ضمن دیگه خیلی از دوستان هم هالک رو دست کم گرفتن که دیگه اینجوریام نیست حتی مثلا وقتی هالک رو با شخصیت ثور یا سوپرمن مقایسه میکنیم نباید بگیم که مثلا از هالک به مراتب قدرتمندترن نه تفاوت چندانی نیست ولی به هر حال اون تفاوت اندک هم باعث پیروزی میشه. امیدوارم متوجه حرفام شده باشید چون یکم طولانی شد. با سپاس

      2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        قدرت های شزم و پتانسیل زیادش که کاملا مشخصه اما بار ها گفتم که اون نمیتونه از تمام پتانسیلش استفاده بکنه و اینکه بچه بودن بیلی هم اینجور که شما میگین رو نمیشه ساده از کنارش عبور کرد . نهایت نهایتش بیلی شخصی که شزم و این قدرت ها رو کنترل میکنه و اون فقط یه بچه مدرسه ای . همبن و نمیشه ساده از کنار این موضوع عبور کرد . !!
        نکته دیگه اینکه باید بگم شزم هرگز با ثور برابر نبوده ، نیست و احتمالا هرگز هم برابر نخواهد بود . ثور یک خدای کامل چندین هزار ساله هست و شزم یه بچه مدرسه ای تازه به دوران رسیده و نباید در حد ثور و هالک بزرگش کنند . روحیه جنگ طلبی ای که در وجود ثور هست از اکثر ابرقهرمانان کمیک بیشتر هست چه برسه به یه بچه مدرسه ای مثل بیلی . !! مهارت های جنگی و فنون مبارزه ثور به حدی زیاد هست که در مارول تقریبا همتایی ندارد . آدام والارک ثور را یکی از با مهارت ترین ابرقهرمانان تمام دنیای مارول دانسته است . کاپیتان آمریکا ( استیو راجرز ) معتقد است که ثور یکی از با مهارت ترین موجوداتی است که تا به حال بر روی زمین جنگیده است . تانوس اعتراف کرده است که مهارت جنگ ثور میتواند بهتر از او ( تانوس ) باشد . !! همچنین اودین ، ثور را با مهارت ترین جنگجوی ازگاردی نامیده است . !! در آن سوی ماجرا شزم هیچ مهارت جنگ آنچنانی حتی در حد سوپرمن هم ندارد . ( حالا یهو بیا بگو مهارت جنگش اندازه مجموع مهارت اون ۶ تا خداست که بهش قدرت دادن . ! ) . تجربه شزم حتی از سوپرمن و آکوامن و گرین لنترل هم به مراتب کمتره . با تمام این قضایا آیا منطقیه که شزم رو در حد ثور و هالک دانست ؟!؟!
        البته و صد البته با نظر نویسنده شزم میتونه تقریبا بیشتر قهرمانان را شکست بدهد اما در حالت عادی خیر .
        در ضمن این هم که میگی قدرت های کامل اون خدایان رو داره کاملا و کاملا غلط و بس . شزم هرگز قدرت های کامل اون خدایان رو نداشته . رعد و برق های شزم بر روی امثال سوپرمن و واندروومن که هیچ حتی بر روی یکی مثل آکوامن هم تاثیر خاصی نداشته در حالی که گفته میشه رعد و برق زئوس نظم خلقت رو تغیر میده . !! بنابراین مطمئن باش که شزم قدرت های کامل اونها رو نداره بلکه فقط یک چکیده یا عصاره ای از قدرت اونها رو داره که همون رو هم خیلی کم نشون داده . مخصوصا بحث خرد رو .
        در بحث استقامت هم که ثور توانسته به مدت ۲ سال تمام با ارتشی از موجودات اساطیری بجنگد . بدون لحظه استراحت و بدون خوردن قطره ای آب و ذره ای غدا . همچنین ثور توانسته مار میدگارد که چند دور به دور زمین پیچیده بود را بلند کند . آن هم در حالتی که به خاطر طلسم هلا بسیار ضعیف شده بود . از آن سوی داستان من دیدم شزم به راحتی در برابر استقامت سوپرمن و واندروومن کم آورده . دیگه حالا باقیش بماند .
        اگه بخوای بازم از شاهکار ها و قدرت های شزم بگی منم میتونم ادامه بدهم . البته فعلا وقت ندارم اما بعدا حتما جواب میدهم . فکر کنم برای الان همین موارد کافی باشه .

        1. میلاد کاربر می‌گوید

          مقاومت اطلس:اطلس کسی که وزن کل چهان را تا ابد بر دوش خودش نگه داشته؛در کمیک فلش پینت، زمانی که واندرومن خواست شمشیر ش رو وارد بدن شزم کنه شمشیرش شکست!!!!!شاید خیلی از مارول فن ها اینو چیز عجیبی ندانند اما شمشیر واندرومن تخریب ناپذیر ،اون این شمشیر را به طور کامل در کتف دارک ساید فرو برده و با این شمسیر سدمات زیادی به سوپرمن زده و… وتا به حال فقط در برابر آرس و شزم این اتفاق افتاده
          رعد زئوس:اون قابلیت خلق زندگی در مقیاس کوچک را داره و در یکی از کمیک ها اون با گفتن کلمه شزم نصف یک علایت را نابود کرد.
          زور هرکول:اون با دو انگشتش ماه رو از مدارش خارج کرد
          سرعت مرکوری:اون یکبار پا به پای فلش دوید
          خرد سلیمان:اون از معدود افرادی هست که میتونه کتاب سرنوشت رو در دست بگیره و همچنین اون می تونه به تمام زبان های روی کره زمین حرف بزنه حتی انسان های اولیه،همچنین اون میتونه مسائل سخت ریاضی رو در زمانی کم به صورت ذهنی هل کنه
          شهامت آشیل:اون دومین نفری که با نکرون تماس چشمی برقرار کرده (چشم در چشم مرگ گذاشته)
          من منکر این که شزم هنوز نمیتونه به تور کامل از قدرت هاش استفاده کنه نمی شم اما همین مقداری هم که میتونه اونو تاحد سوپرمن بالا برده و اگه از تمام پتانسیلش استفاده کنه خدا وکیلی از تور ،سوپرمن،هالک،سنتری و…قوی تر میشه ولی فعلا نسخه معمولی او با تور برابر؛
          اون دو بار با سوپرمن مبارزه کرده ویک بار مساوی و بار دیگر از اون برده ولی شما حتی اون رو در حد هالک و تور نمی دونید

          1. میلاد کاربر می‌گوید

            درضمن راجب مقاومت تور در برابر یک ستاره که اسمش یادم نیست میدونم (همون ستاره در فیلم انتقام جویان۳)که گفته میشه توانایی نابود کردن کل یونیورس مارول رو داره اما به ۳ دلیل این رویداد چندان قابل مقایسه با شزم نیست:
            ۱-تور در برابر قدرت کامل این ستاره قرار نگرفت (اما بازم کار بزرگی انجام داد)
            ۲-اینطوری هم نبود که تور هیچیش نشه وتا لب مرگ رفت
            ۳-دلیل اصلی که نمیشه این کار تور را با شزم مقایسه کرد این که شزم در شرایط مشابه قرار نگرفته؛(شاید دو دلیل بالا را قبول نکنی ولی نمی تونی منکر این آخری بشی)
            درضمن شزم یکبار در برابر بلک آدام به پتانسیل تمام خودش دست پیدا کرد و بلک آدام را تا حد مرگ زد(بلک آدام کسی است که بارها حساب شزم ،سوپرمن واین دو را باهم به طور هم زمان رسیده ،کل خانواده شزم برای شکست دادنش متحد شدن ،همچنین اون ارباب ۷گناه کبیره و بعضی از دیو های شیطانی می باشد)در نهایت قبل از این که شزم ضربه نهایی رو بزنه بلک آدام به او گفت:《بالأخره؛همکنون تو یک خدایی پس کاریرو بکن که یک خدا می کنه》اما شزمه ضربه نهایی رو نزد و…
            درزمن این تنها شزم نیست که از تمام پتانسیلش استفاده نمیکنه
            تور اگه از یک حدی اسبانی تر بشه ۱۰ برابر سنگین تر می چنگه
            هالک اگه به نهایت خشمش برسه میتونه با یک مشت یک سیاره ۲ برابر زمین نابود کنه
            سنتری به دلیل وجود همزاد پلیدش نمی تونه از تمام پتانسیلش استفاده کنه
            سوپرمن هم هنوز تمام قدرت هاشو نمیدونه و نمیدونه تا چه حد قوی و از تمام قدرت خودش میترسه
            شزم هم از این قاعده مستثنی نیست ولی این که شزم هرکز نمی تونه به نهایت پتانسیلش برسه حرف چرتی است و اون یکبار به تمام پتانسیلش رسید
            حتی اسکارلت هم همینطوره و اون يکبار ققنوس سیاه را شکست داده
            بیشتر قهرمانان قوی همینطوری هستن
            من نمیگم شزم از تور قوی تره بلکه میگم اون با تور برابر درزمن من در مبارزه بین شزم و دیگر قهرمانان قدرت مند گفتم که برنده بستگی به نوی سنده داره

            1. علیرضا کاربر می‌گوید

              سنتری در حالت معمولی هم زد کره ماه رو نصف کرد فقط با مشت تا بتونه وید رو پیدا کنه

          2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

            مشکل تو اینکه داری قدرت ها و توانایی های اون خدایان رو ذکر میکنی که انگار کامنت من رو اصلا مطالعه نکردی و ندیدی که چی گفتم . من نگفتم که اون خدایان قدرت ندارند ، گفتم که شزم نمیتونه از پتانسیل کاملشون استفاده کنه . گفتم که شزم نهایت یه چکیده یا عصاره ای از قدرت اونها رو داره . مثلا داری میگی رعد زئوس ، استقامت اطلس و … . خودم اگه دقت کرده باشی گفتم که رعد و برق زئوس نظم خلقت رو تغیر میده اما آیا در رعد شزم هم چنین قدرتی هست ؟!؟!؟!!! مسلما خیر . رعد و برق شزم حتی برای آکوامن هم آنچنان خطرناک و کشنده نبود . این یک .
            دو اینکه نظر شخصی من اینکه گفتم . دلیل هم براش دارم . من معقدم که یه انسان فانی نمیتونه یک خدا بشه . این نظر من . من شزم رو در حد واندروومن هم نمیدونم . البته با توجه به اینکه فقط میتونه از بخش کوچکی از پتانسیل قدرت هاش استفاده بکنه .
            ادامه در کامنت بعد … .

          3. استیو راجرز کاربر می‌گوید

            ادامه کامنت قبل … :
            اما راجب شخصیت ثور باید بگم که شخصیت ثور حد نهایی قدرتش بسیار فراتر از امثال شزم هست . ثور نسخه های و حالت هایی داره که بینهایت شزم هم در برابرش حرفی نداره . مثل RKT ، OKFT ، NT و … . پس اگه نهایت شاهکار شزم رو مثال میزنی باید نهایت شاهکار ثور در نظر گرفته بشه که بزرگی آن تقریبا قابل اندازه گیری نیست .
            اما راجب ستاره نوترونی . گرفتن انرژی یک ستاره نوترونی یک شاهکار بسیار بسیار بزرگ هست . !! در MCU ، ثور تقریبا به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه انرژی کامل چنین ستاره ای را دریافت کرد . ( طبق دیالوگ های فیلم انتقام جویان : جنگ ابدیت . ! ) . برای درک بهتر باید گفت که انرژی و دمای چنین ستاره ای اصلا قابل قیاس با ستاره ای زرد مثل خورشید نیست و میتونه در عرض ۱ دقیقه کل یک سیاره مثل زمین رو تبخیر کنه . !!
            موضوع دیگه اینکه در کمیک اما ثور بسیار فراتر از این هم پیش رفته است و در برابر گرانش یک سیاهچاله بزرگ ( که میتواند چندین کهکشان را در خود فرو ببرد . ! ) ، مقاومت کرده است . بلند کردن مار میدگارد که چند دور به دور زمین پیچیده شده بود ، آن هم در وضعیت طلسم تضعیف کننده هلا ، یک شاهکار بزرگ دیگر از ثور است . انفجار « گاد بلست » که مخصوص ثور هست توانسته به زره یکی از قدرتمندترین سیلیستیال ها آسیب جدی وارد کند و چنان صدمه ای به گالاکتوس بزند که گالاکتوس برای نجات خود مجبور به فرار شود . ! شکست دادن مگنوگ و تانوس به صورت متوالی فراموش نشود . در نبردی که تانوس شخصا اعتراف کرد یکی از تحقیر کننده ترین نبرد های زندگی او بوده است و مهارت جنگ ثور میتواند حتی بیشتر از او ( تانوس باشد . !! کمربند قدرت میتواند قدرت و استقامت ثور را تا دو برابر افزایش دهد و در صورت لزوم ثور وارد حالتی به نام ( دیوانگی جنگجویان ) میشود که قدرت و استقامتش تا ۱۰ برابر افزایش میابد . !! ( هرچند که معتقدم در مبارزه با شزم به هیچ وج کار به اینجا ها نمیکشه . ) همه این موارد مربوط به نسخه و حالت اصلی و معمولی ثور است .
            در ضمن من هنوز حرفی از میولنیر نزدم که لیست بلند و طولانی ای از انواع قدرت ها و قابلیت ها را دارد که برسی تک تک این قدرت ها از موضوع بحث خارج هست .
            حالا ثور به کمک نیرویی مثل « نیروی اودین » ، توانسته با یک رعد و برق نظم تمام خلقت را بر هم بزند . ! همچنین بعد از ایستادگی در برابر گالاکتوس خشمگین و شکست دادن او به عنوان آخرین مدافع زمین در زمان های آینده ، توانسته است نسل جدیدی از زندگی را در زمین خلق کند . !! زندگی ثور طبق پیش بینی ها آنقدر طولانی میشود که مرگ تک تک انسان ها و جانداران زمین و حتی نابودی تمام ۹ قلمرو را نظاره خواهد کرد . !
            به نظر شخصی من به هیچ وج منطقی نیست که شزم رو در حد ثور دونست . به نظرم شزم در حد سوپرمن و واندروومن هم نیست . چون همون سوپرمن و واندروومن هم شاهکار هایی بسیار بزرگتر از شزم دارند . در ضمن با مقایسه قدرت ها هم منطق حکم میکنه که سوپرمن و واندروومن حداقل یک درجه قویتر از شزم فرض شوند .
            در پایان باز هم میگویم که در کمیک نویسنده میتونه هرکی رو خواست پیروز بکنه و به خاطر این نباید به کسی جواب پس بده و نظر نویسنده میتونه جایگاه برنده اصلی رو تغیر بده .
            تمام .

      3. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

        با سلام خدمت دوستان عزیز
        می خوام دوباره شزم رو چند ابر قهرمانی که شزم رو شکست میدم توضیح کمی بدم
        اول اینکه اون تمام قدرت های اون خدایان رو نداره خردش به اندازه ی سلیمان نیست قدرتش به اندازه ی هرکول نیست استقامتش به هیچ وجه با اطلس برابری نمی کنه فقط کمی از نیروی زئوس رو داره و شجاعتش مساوی با آشیل نیست سرعتی برالر با مرکوری هم نداره اگر قدرت های اینارو کامل در اختیار داشت می دونست تمام لیگ عدالت رو شکست بده
        شزم و سوپرمن
        قدرت های فیزیکی سوپرمن چون شاهکارهای فیزیکی اطلس و هرکول رو شزم انجام نداده و به هیچ وجه نمی شه گفت که قدرت های فیزیکی شزم از سوپرمن بیشتره تنها کسی که از لحاظ قدرت فیزیکی قابل رقابت با سوپرمن هست هالکه و تمام
        سرعت برابر شزم درسته سرعت مرکوری رو داره ولی می تونه از درصد کمی از اون استفاده کنه مرکوری از سوپرمن سریعتره اما شزم نه سوپرمن به سرعت ۲۶۰۰۰ برابر نور دست یافته و شزم هم سریعه و در کل برابرن
        قدرت های ذاتی سوپرمن شزم یه بچه است و از خودش قدرتی نداره تازه با گفتن شزم فقط توانایی های اون ۶ خدا رو داره اما سوپرمن بسیار قدرتاش بیشتره دید تلسکوپی میکروسکوپی مادون قرمز اسعه ای ایکس گرما لیزر فقط از چشمانش هست کل قدرتاش که هیچی
        قدرت های خارجی سوپرمن بر اثر ستارگان زرد کهکشان قویتر میشه من نمی دونم‌ که آیا شزم منبع قدرتی داره که قویتر بشه یا نه البته سوپرمن از آفتاب نیرو می گیره می تونه تمام مدت از حداکثر توانایی های خودش استفاده کنه
        تجربه سوپرمن چون شزم به بچه بیشتر نیست و تجربه ای نداره
        تسلیحات سوالی نداره که سوپرمن
        متحدین شزم چون سوپرمن کمک لیگ عدالت رو داره ولی ظزم علاوه بر این کمک خانواده اش رو هم داره
        سطح قدرت دشمنان سوپرمن
        چون سوپرمن مرتبا در حال مبارزه با دارک ساید دومزدی مستر میکسیز پیتلیک برینیاک و لکس لوتر بوده
        برنده سوپرمن
        شاید فکر کنید شزم استقامت اطلس رو داره ممکنه بتونه نبردو بهتر شروع کنه ولی در نهایت سوپرمن بخاطر خورشید برنده میشه
        شزم و ثور
        ۱ یه بچه در مقابل یک خدای ۱۵۰۰ چیکار می تونه بکنه
        ۲ سلاح های بسیار قدرتمندی داره که می تونه به تانوس آسیب بزنه پس شزم کی باشه این وسط
        ۳ قدرت و استقامت ثور از شزم بیشتره درسته اون قدرت و استقامت هرکول و اطلس رو داره ولی کامل نمی تونه از تواناییهای خودش استفاده کنه
        ۴ احتمال پیروزی ۴۵ درصد در مقابل هالک و احتمال پیروزی ۴۰ درصد در برابر سوپرمنو احتمال پیروزی ۱۰۰ درصد در مقابل شزم رو از نظر من داره پس با این حساب ثور از شزم قویتره
        ۵ ثور سومین قهرمان قدرتمنده کمیکه نمی تونه از شزم شکست بخوره کمک اونجرز ارتش آزگارد رو داره
        ۶ طبق مقاله هم ثور از شزم قویتره
        ۷ ثور دشمنان قویتری را شکست داده پس خدای آسگاردی قدرتمندتره
        شزم بجز سرعت هیچ برتری نسبت به ثور
        شزم و هالک
        در این مورد هیچ شکی نیست که شزم بهتر نبردو شروع می کنه اما هالک چون منبع قدرت داره هر چی بگذره قویتر میشه و شزم رو شکست میده

        1. میلاد کاربر می‌گوید

          من واقعا نمی دونم بر چه اساسی میگید شزم نمی تونه به پتانسیلش برسه
          بابا شمشیر وانددوومن شکست در برابرش (شمشیر واندر وومن تا جایی که من میدونم از جنس آمازونیوم هست که قدرت مند ترین فلز هست در دنیایه دی سی و به بدن سوپرمن و دارکساید آسیب زده و تا بحال فقط در برابر آرس و شزم شکسته،این موضوع خودش به تنهایی بیانگر مقاومت کامل اطلس می باشد )به مولا شزم قابلیت خلق زندگی در مقیاس کوچک به وسیله قدرت زئوس رو داره (منظورم از مقیاس کوچک در حد یک جزیره متوسط است)چطور خردش به اندازه سلیمان نیست وقتی می تونه کتاب سرنوشت رو در دست بگیره(در این کتاب همه چیز نوشته شده و دیگران با گرفتنش دیوانه میشن و فقط افراد معدود و با هوشی مثل لکس لوتر و… مینونند این کتاب رو در دست بگیرند) ،همچنین اون جزو معدود نفراتی در لیگ عدالت هست که جرأت مخالفت با بتمن رو داره اونم فقط به خاطر داشتن شهامت آشیل،سرعت مرکوری هم که داره ،زور هرکول رو هم داره و با یک دستش ماه رو از مدار خارج کرد تازه برای این کار چندان زور نزد
          بله سوپرمن از شزم قوی تره (اون کتاب بی نهایت که وزنش بی نهایت هست رو بلند کرده ،۵ روز به دونه حضور نور وزن کره زمین تحمل کرده و فقط یک قطره عرق ازش اومده،با یک عطسه یک منظومه را نابود کرده)اما قدرت مند تر بودن تور جای بهس داره(در حالت عادی)
          برید کامنت های بالا یه منو بادقت و به صورت کامل بخونید خواهشاً

          1. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

            داداش تو داری قدرت های این خدایان رو ذکر می کنی برای مثال من و تو دو ابر قهرمانیم من یکی از قدرت های تورو دارم من بیشتر به اون مسلط هستم یا خودت جرعت مخالفت با بتمن رو داشته باشه که چی شزم شجاع نیست بی کله است
            از شما می پرسم یه بچه به قدرت هرکول بیشتر مسلط هست یا خود هرکول

          2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

            # میلاد
            نمیدونم دیدید یا خیر اما شما اگه پایینی ترین کامنت مربوط به همین مقاله را با دقت ببینید که اشاره کردم در پاسخ به شماست ، به طور کامل توضیح دادم .
            همه چیز را توضیح دادم و اگه خواستید میتونید همان کامنتی را که بهش اشاره کردم را دوباره با دقت برسی کنید و دیگه لازم نیست چندین باره تکرار کنم . اما فعلا فقط میخواهم بگویم که چه در سینما و چه در کمیک ، ثور قدرت ها و توانایی هایی به مراتب بیشتر ، سلاح ها و وسایل و امکانات به مراتب قدرتمندتر ( البته که شزم هیچ سلاح خاصی ندارد . ) ، تاریخچه بسیار غنی تر و شاهکارهایی به مراتب بزرگتر از شزم دارد . ثور همچنین در صورت لزروم حمایت همه جانبه ارتش قدرتمند ازگارد را دارد که جز قدرتمندترین نژادهای دنیای مارول محسوب میشوند و میتوانند به راحتی سیاره زمین را فتح کنند . ! ( هرچند که در برابر شزک که یه بچه هست کار به هیچ وج به اینجاها نمیکشه اما صرفا جهت اطلاع گفتم . ) .
            در ضمن بد نیست اشاره ای به نظر طرفداران هم بکنم . در مورد کمیک در یک نظر سنجی در سایت superheroes database ، تقریبا ۲۵۰ رای ثبت شده است که بیشتر از ۷۰ درصد رای ها به شخصیت ثور اختصاص دارد . ( در صورتی که فعلا رای های ثور حتی از سوپرمن هم بیشتر است و رای های سوپرمن و شزم برابر است . ! )
            در مورد سینما هم در همین سایت superheroes database ، تقریبا ۵۵ رای در این مورد ثبت شده است که بیشتر از ۸۰ درصد رای ها به شخصیت ثور اختصاص دارد . ( در صورتی که در مورد سینما هم ثور در برابر سوپرمن تقریبا ۶۶ درصد رای آورده است و شزم در برابر سوپرمن فقط ۲۰ درصد . ! )
            حالا استدلال ها ، تاریخچه کمیک و سینما ، قدرت ها و توانایی ها ، شاهکار ها ، نظر اکثر طرفداران حرفه ای کمیک و همه شواهد و مدارک دارند خلاف حرف شما را اثبات میکنند که بهش اشاره کردم .
            حالا تو دوست داری این بچه مدرسه ای رو اینقدر بزرگش بکنی ، خوب دیگه انتخاب با خودته اما بدون که تقریبا هیچ شخصی این حرفای تو رو قبول نداره و اینکه دی سی فن بودنت هم کاملا عیانه . حالا باز بیا بگو جای بحث داره . دیگه جای کدوم بحث ؟!؟!؟! جای هیچ بحثی نداره که نداره .
            راستی قضیه اون بلند کردن کتاب بینهایت هم بار ها بهش اشاره شده که نویسنده ها دیگه خودشون از هند بازی خسته شده بودند و سوپرمن بعد بحران دیگه اونجوری نیست و به جرات میگم که نصف اون شاهکار ها رو هم نداره . خود نویسندگان کمیک میگفتند دیگه به قول معروف و عامیانه مسخرش در اومده . از هند و هند بازی هم فراتر رفته بودند و بلند کردن کتاب بینهایت که هیچ معنی ای نمیده به گفته یکی از نویسندگان دی سی یکی از مسخره ترین اتفاقات کمیک هست و بس . سوپرمن قبل بحران تموم شد و رفت که رفت پس اینقدر بلند کردن بینهایت بینهایت رو نمیدونم یعنی چی و اینو باید به چه زبونی به بعضی دی سی فن های افراطی و فن های متعصب سوپرمن گفت . ؟!؟!؟
            تمام . و تماممم . !!

  6. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سلام
    در مورد کاپیتان مارول و هرکول مخالفم ادمین جان خود شما بهتر میدونی هرکول قدرتی قابل قیاس با ثور و هالک داره و میتونه با کسانی مثل گودزیلا هم بجنگه بعد چطوری می خواد از شزم شکست بخوره اون در حد سنتری قدرت داره و لز شزم قویتره
    در مورد کاپیتان مارول به خاطر این مخالفم چون قدرت و استقامت بالایی در حد ثور و هالک داره از اینا کمتره ولی باهاشون هم سطحه پس کاپیتان‌مارول از شزم قویتره

    1. DC &Marvel کاربر می‌گوید

      ببخشید دوست عزیز اول درمورد شزم و هرکول اگر قدرت های شزم بدونی می دونی که شزم قدرت هرکول داره شاید هرکول دی سی هرکول مارول نباشه ولی هرکول دی سی خیلی قویتر از هرکول مارول هرکول دی سی قدرت بدنی برابر با هرکول مارول داره و همچنین هرکول دی سی تجهیزات بیشتری داره مثل زره هرکول تبر هرکول شمشیر هرکول و هر هرکول دی سی میتونه از جادو استفاده کنه برای همین شانس پیروزی شزم بیشتره دوم درمورد شزم و کاپتان مارول ماباید شزم کمیک با کاپتان مارول کمیک مقایسه کنیم وگرنه مارول تو فلیم های سینمایی کاپتان مارول خیلی قویه کرده وگرنه کاپتان توی کمیک از ثور وهالک ضعیفتره استقامت کمتری داره اینجا هم شزم پیروزه با احترام دوست عزیز

      1. میلاد کاربر می‌گوید

        #محمد رزا ابراهیمی جان
        من در کامنت بالا فقط نام اساطیر رو نبردم و براش مثال هایی که شزم انجامشون داده زدم
        درمورد هرکول هم باید بگم بله شزم به احتمال زیاد میتونه از تمام زورش استفاده کنه چون تسلت خاصی نمی خواد و قطی شما زورت زیاده برای استفاده از زورت روی ماهیچه هات تمرکز می کنی ؟ فکر نکنم استفاده از زور هرکول به تسلت خاصی احتیاج داشته باشه این موضوع روی استقامت اطلس هم صدق میکنه اما برای بقیه قدرت هاش خب هنوز یکم کار داره
        درمورد مخالفت با بتمن و یا زل زدن به چشم های نکرون باید بگم هردو کار بزرگی هستند (زل زدن به چشم نکردن بزرگ تر )در لیگ عدال فقط اعضای فانوس سبز و شزم جرات مخالفت با بتمن رو دارند این به این معنی نیست که شزم بی کله است اون خرد سلیمان رو داره، شاید هنوز به اندازه خود سلیمان عاقل نباشه اما دیگه همون بچه ۱۰ ساله هم نیست (من در کامنت بال مثال هایی برای خرد سلیمان در شزم زدم)🌹🌷⚘

      2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        حتی در دنیای سینما هم فکر کنم شزم از کاپیتان مارول قویتره

    2. میلاد کاربر می‌گوید

      #استیو راجرز
      بابا تو داری حرفامو تحویل خودم میدی من در کامنت بالا به این که اگه تور عصبانی بشه میتونه ۱۰ برابر سنگین تر مبارزه کنه گفتم ؛اینم گفتم که مقاومت در برابر اون ستاره کار بزرگی ول به خاطر این که شزم شرایط مشابه نبود نمیشه حسابش کرد
      بر چه اساسی میگی شزم هرگز توانایی هاش نمی تونه استفاده کنه ،بر این اساس که رعد زئوس میتونه نظم حیاط رو تغییر بده ،قبل از این که این حرفو بزنی من در کامنت بالا گفتم که شزم هم قابلیت خلق زندگی در مقیاس کوچک رو داره اونم با قدرت زئوس.تو داری شزم رو با دوتا از بهترین ها یعنی سوپرمن و واندروومن مقایسه میکنی
      درمورد این که رعد شزم تاثیر روی سوپرمن نداره باید بگم سوپرمن مقاوم ترین ابر قهرمان درمورد واندروومن بستگی داره اونو درچه حدی بگیری واندروومن خودش فرزند زعوس ولی رعد های شزم به او آسیب زده (البته واندروومن از یک دهم قدرتش داره استفاده می کند و اون خیلی خیلی قوی)رعد شزم ۱۰۰٪روی آکوامن تأثیر داره اگه تونستی یک کمیک بیار که در اون رعد شزم روی آکوامن تاثیر نداشته(مثل اون کمیک که گفتی شزم در گذشت زمان ضعیف می شه)
      من منکر این که تو راجب تور و مارول عطلاعاتت خیلی خوب نمیشم ولی همنطور که خودت گفتی چندان راجب دی سی عطلاع نداری.خداوکیلی چنتا کمیک با حضور شزم خوندی ؛من قبول دارم که موفقیت‌های تور از شزم بیشتره اما دلیلش حضور کمتر شزم همچنین شزم هم موفقیتا زیادی داشته
      من بارها گفتم تایین برنده به نویسنده بستگی داره ولی تو می گی نویسنده میتونه حرکی برنده بدونه؛خب پس کی تایین کنندس من یا تو؟بازم میگم این دو برابرند در کامنت های بالا بیشتر جواب دادم و جواب این کامنتت در کامنت های بالا هست لطفا قبل از این که دوباره جوابم رو بدی تمام کامنت هامو با دقت بخون (شزم به تمام پتانسیلش میرسه در کمیک اونم زمانی که در برابر بلک آدام در جنگ بود ؛اینم بدون که نه دی سی نه مارول شخصیت های که از افسانه های قدیمی الهام گرفته شده را از اصلش ضعیف تر نمی کنند اما قوی تر چرا مثل تور،هرکول،شزم و…)⚘🌷🌹

      1. g.o.w کاربر می‌گوید

        #میلاد
        اون بخش پایانی حرفت درست نیست در مورد اینکه شخصیتهای اساطیری رو قویتر نشون میدن در حالی که اصلا درست نیست هرکول حالا نمیدونم در کمیک چه شاهکارهایی داره ولی در اساطیر در یکی از خوانهاش در جریان سیبهای هیسپریدس به جای اطلس موقتا وزن افلاک ( جهان ) رو بر دوش میگیره! و بعدا به خود اطلس بر میگردونه ولی در کمیک فک نکنم چون در اون موقع باید از لحاظ فیزیکی قویترین بود! ولی نیست در مورد ثور هم باید بگم نسبت به نسخه اساطیری خودش به مراتب ضعیفتر و محدودتره یا در مورد زعوس که باید بگم تایفونی رو شکست داد که قدش به ستاره ها میرسید تا این حد بزرگ! ولی در کمیک فک کنم تایفون خیلی ضعیفتر باشه البته مطمعن نیستم در مورد همه خدایان ولی در مورد این موارد چرا و اینکه من خودم به شخصه نمیگم که مثلا شزم حالا قدرت کاملشون رو نداره ولی خوب شما هم باید این موضوع رو قبول کنی که حتی در برابر بلک آدام هم به نهایت قدرت نرسیده بود چون اگه اینطوری بود بلک آدام کارش به حرف زدن و اینچیزا نمیکشید که مثلا بگه تو اکنون یک خدا شدی و… اصلا ممکن هم نیست که برسه قدرتهای خدایانی که شزم داره هرکدومشون چندین هزار سال سن دارن و بعد از عمری جنگ و تجربه به اون حد از قدرت رسیدن که به همراه اون قدرتهای خاصشون کنترل کاملی هم روی قدرتهای خودشون دارن و با همه اینها اصلا ممکن نیست که یک ذهن دوازده چهارده ساله یا یک شخص با چنین سن کمی بتونه از این مقدار پتانسیل قدرت به بیشترین مقدار ممکن دست پیدا کنه عملا غیر ممکن هست ولی خوب بله من اون حرفتو قبول دارم که زمانی که بلک آدام میجنگید قدرتش زیاد بود ولی خوب صرفا نتیجه یک جنگ مشخص کننده نیست و اینکه حتی اگر اون بتونه هر زمان به اون مقدار قدرتی که با بلک آدام میجنگید داشت دسترسی پیدا کنه بازم فقط میشه گفت که از لحاظ قدرت با امثال ثور یا سوپرمن برابر شده و فقط قدرت تغیین کننده نیست تجربه هست مهارت جنگی هست روحیه جنگی هست شاهکارها هم باید مدنظر قرار بگیره برای همین موارد شانس شزم مقداری کمتر میشه ولی خوب مسلما هیچوقت امثال ثور یا سوپرمن ( البته انصافا هالک هم باید اضافه بشه ) به راحتی نمیتونن شکستش بدن و نبردی خونین در پیشرو خواهند داشت! موفق باشید

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          # G.O.W
          بخشی از مواردی رو که میخواستم بگم اما نگفتم رو شما گفتید .
          منم موافقم که شخصیت های اساطیری ( حداقل اکثرشون ) در کمیک قویتر و قدرتمندتر که نشدن هیچ ، حتی بعضا ضعیف تر هم شدند . حالا نسخه های قدرتمند به کنار اما دارم راجب نسخه ها و حالت های اصلی و معمولی صحبت میکنم .
          در مورد ثور اساطیر گفته میشه به حدی قدرتمند هست که با یک ضربه مشت میتونه چندین تا از بزرگترین کوه های زمین را خرد و متلاشی بکنه !!! و اغلب به عنوان قدرتمندترین ازگاردی البته از لحاظ قدرت فیزیکی معرفی شده است . حتی گفته میشه یک بار با یک ضربه مشت به سرزمین یوتونهایم ، چنان زلزله ای به راه انداخت که سرزمین یوتونهایم را تا مرز نابودی پیش برد . !
          در مورد اساطیر یونانی هم اطلاع چندانی ندارم . احتمالا خودتون خیلی بهتر در جریانید .

          1. میلاد کاربر می‌گوید

            راستش من چندان راجب اساطیر قدیم عطلاع ندارم پس شاید حق با شما باشه👍👏 ولی هنوز پای حرفم راجب شزم ایستادم ؛قبول دارم شزم هنوز بچست و نمی دونه نهایت قدرت ش چیه اما شما هم قبول کنید که همین قدرتی که الان داره اونو تا حد سوپرمن بالا برده و من هنوزم معتقدم که برنده بین تور وشزم معلوم نیست و هر دو شانس برابر دارند
            راستش در برابر بلک آدام زمانی که بلک آدام اون حرفارو به شزم میزد در حالی بود که خونریزی داشت و شزم کمرشو به وسیله جفت پاهاش شکونده بود و خواست اون رو به یک بعد زوم دیگه تبعید کنه اما بلک آدام خد کشی کرد و این زمانی بود که شزم به پتانسیل کاملش رسید وسن اون به جای ۱۰ سال حدود۲۰ سال بود ⚘🌷🌹

          2. g.o.w کاربر می‌گوید

            #استیو راجرز
            دقیقا. شخصیتهای اساطیری اکثریتشون قربانی سیاستهای کثیف نویسندگان کمیک شدن و برای همین به مراتب ضعیفتر شدن در مورد ثور هم بله اون بسیار قدرتمند بود و در داستان بازپس گیری میولنیر از دنیای غولها وقتی به پتکش دست یافت تنها با یک حرکت کل غولها رو نابود کرد که البته اونها ژوتن بودن نه غول معمولی، گفته میشه ژوتنها قدرت حداقل صد غول رو یکجا دارن! یا شکست دادن سورتور که شاهکار بزرگیه در مورد شخصیتهای دیگه هم قبلتر گفتم که مثلا هرکول به جای اطلس وزن افلاک رو بر دوش گرفت که اگه هرکول با یک همچین قدرتی وارد کمیک میشد امثال سوپرمن یا واندروومن در برابرش حرفی واسه گفتن نداشتن اون حتی به کمک آتنا تونست یکبار آرس خدای جنگ رو هم شکست بده! و یا خیلی موارد در مورد زعوس هم باز این موضوع صادقه، حداقل در دنیای مارول زعوس خیلی بهتر و قدرتمندتر به تصویر کشیده شده البته من کمیک فن نیستم و اینجا هم طرفداری مارولو نمیکنم منظورم در مورد زعوس بود که در دنیای دی سی چندان قدرتمند نیست در اساطیر صاعقه زعوس توان نابودی کل جهان رو داره! حداقل اگر نابود هم نشه ضربه و یا زلزله ای اساسی به پا میکنه و تقریبا به نابودی میکشونه. همچنین در مورد آرس هم یک مطلبی هست اونم اینکه آرس خدای جنگ در اساطیر به عنوان ماهرترین فرد در مهارت جنگی محسوب میشه حتی به جرعت میشه گفت ماهرترین در کل دنیای اساطیری چه یونان چه اسکاندیناوی و اینکه قدرتش هم زیاده برای همین خدایان دیگه ازش متنفرن چون میدونن حتی اگه بخوان بهش مستقیما حمله کنن ممکنه با شکست مواجه بشن و برای همین همیشه مجبور به تحمل رفتارهای خشونت بارش بودن با همه اینا در کمیک تا حدی پایین اومده که واندروومن بارها شکستش داده! خوب این یعنی به شدت تضعیف کردن شخصیتهای اساطیری.
            #میلاد
            من منکر پتانسیلش نشدم خودمم در همه کامنتا بهش اشاره کردم و گفتم پتانسیل نهایی اون یعنی قدرتمندترین ابرقهرمان کمیک بدون شک! ولی خوب تو هم به مطالبی که گفتم معلومه اصلا توجهی نکردی شزم باید حداقل یه چندهزار سالی سن داشته باشه این شرط اول و اینکه بیلی بتسون خودش باید شهامت جنگاوری داشته باشه یا همون شزم که باید خودش واقعا بعد از عمری جنگ روحیه ای همچون آشیل داشته باشه ببینید شهامت چیزی نیست که همینجوری تو وجود انسان بوجود بیاد یک چیز ذاتی و همچنین اکتسابی در طول زمان هست صرفا چون قسمت از اسم شزم شهامت آشیل رو داره به هیچوجه نمیتونیم بگیم واقعا چنین شهامتی داره و همچنین در مورد بقیه اشخاص اون قدرتها فقط در وجود اون اشخاص ویژه چنین شاهکارهایی رو خلق خواهند کرد نه در دست کسی یبار گفتم مثلا کاپیتان آمریکا هم لایق پتک ثور هست ولی به هیچ وجه من الوجوه نمیتونه مثل ثور از اون استفاده کنه با اینکه مبارزی بسیار تواناست در مورد شزم هم همینطور شزم همون بیلی هست و تا زمانی که بیلی تبدیل به جنگویی مثل آشیل نشود شهامتش مانند آشیل نخواهد بود، و مورد آخر گفتم که بله قبول دارم شزم از لحاظ قدرت میتونه خودشو تا حد امثال ثور و سوپرمن بالا ببره البته اونم زمانی صادقه که مثل جنگ با بلک آدام باشه یعنی به مقداری که اونجا رسید برسه ( اینم باز بگم در نبرد با بلک آدام هم مطمعن باش به نهایت پتانسیلش نرسیده بود ) بله در حد این اشخاص خواهد بود ولی خوب همونطور که قبلتر هم اشاره کردم به خاطر تجربه بسیار کمتر مهارت جنگی بسیار کمتر روحیه جنگی شخصی و ذاتی بسیار کمتر شاهکارهای کمتر شانس پیروزیش مقداری کاهش پیدا میکنه البته خوب بله صد در صد نویسنده میتونه اون رو پیروز کنه یا برعکس ولی به هر حال حالت کلیش همینه. و اینکه البته اینجا منظور خاصی ندارم ( قصد توهین ندارم ) چرا وقتی بحث از سوپرمن میشه سریع میرید سراغ سوپرمن قبل بحران؟! آقا قبول سوپرمن قبل بحران کلا نامحدود، ولی چیزی که هست اونم اینه که اون سوپرمن دیگه وجود نداره و در هیچ کمیک و فیلم و انیمیشنی نیست در واقع در یک برهه زمانی محدود بوجود آمد ولی بعدا به طور کامل حذف شد چون انصافا وضعش چندان مناسب نبود و کلا تخیلی میزد. البته اینم بگم من به هیچ وجه نه مارول فن نه دیسی فن، کلا کمیک فن هم نیستم ( البته به کمیک علاقه دارم و دنبال میکنم و مطالعه هم همینطور ولی نه در حد زیاد ) بیشتر بارها هم گفتم اساطیر و داستانهای فانتزی تاریخی میخونم و بازیهای ویدیویی، منظورم هم از این حرفا این بود که مثلا مطالبی رو که در مورد شزم یا شخص سوپرمن گفتم هم به منزله توهین نبود و صرفا نظر شخصیم رو گفتم که حالا شایدم درست نباشه علامه دهر که نیستم و امیدوارم به کسی بر نخوره و اینکه شما هم یکم تعصبو بزار کنار و منطقی فکر کن اونوقت مطمعنا میبینی که شاید اشتباهات زیادی در حرفات هست. بدرود

        2. Sub Zero کاربر می‌گوید

          ببخشید جناب G.O.W شما که اطلاعات بالایی از اساطیر دارید من یه سوالی از شما دارم . تو یه سایتی خوندم شخصیت واندروومن از روی یه دختر آمازونی به همین شکل در اساطیر یونان الهام گرفته شده . البته میگفت واندروومن قدرتش خیلی بیشتر از اونه . خواستم ببینم واقعا اینجوره ؟؟

          1. میلاد کاربر می‌گوید

            #.G.O.W
            حرفاتونو قبول دارم اما من هیچوقت سوپرمن رو نگفتم که بعد از بحران و یا قبل فقط گفتم سوپرمن همچنین من حیچ وقط نگفتم که شزم از تور قوی تره یا بل اکس
            درست شاید شزم اون شهامت اصلی آشیل رو نداشته باشه اما همچین بی شهامت آشیل هم نیست من در یکی از کامنت های بالا نام اساطیرط که شزم قدرتشون رو داره کفتم و برای هرکدوم مثال هایی که شزم با اون ها انجام داده زدم اما حرف های شما هم درست⚘🌷🌹

          2. g.o.w کاربر می‌گوید

            با سلام خدمت شما جناب sub zero بله در اساطیر الهه ای به اسم دایانا وجود داره که الهه شکار حیوانات میباشد الهه ماه و طبیعت واندروومن از این کاراکتر ساخته شده البته تفاوت. زیادی دارن.

  7. Mohamad کاربر می‌گوید

    در واقع من درسایت کامیکان و چند سایت دیگه خوندم که قدرت هرکول از ثور و هالک بیشتره(قدرت بدنی و این نظر من نیست)

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      تا جایی که من از کمیک دیدم این درست نیست . ثور شاهکار های به مراتب بزرگتری نسبت به هرکول از نظر قدرت فیزیکی دارد . ثور وقتی مار میدگارد را بلند کرد که به خاطر طلسم هلا از نظر فیزیکی بسیار ضعیف شده بود . ! و موارد دیگر … .

      1. Sub Zero کاربر می‌گوید

        Subzero19991378
        اینم ای دی تلگرامم خدمت شما اقای راجرز . خوشحال میشم تو تلگرام ببینمت اونجا با هم صحبت کنیم

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          مطمئنید آی دی شما دقیقا همینه ؟! ظاهرا این آی دی دقیق نیست چون من در نسخه اصلی تلگرام سرچ کردم هیچ نتیجه ای نداشت .

          1. Sub Zero کاربر می‌گوید

            بله همینه شما قبلش یک @ بزار
            یا از لینک زیر استفاده کنید
            https://t.me/subzero19991378

  8. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    # میلاد
    بخشی از نظر های قبلی ام را دوباره کپی میکنم چون ظاهرا اصلا متوجه نشدی .
    ببین خوب یه دی سی فنی دیگگه . کاملا واضح و عیانه . تو کلا کاراکتر ها و شخصیت های دی سی رو دست بالا میگیری . اینجوری هم فایده نداره که نداره .
    بخوای یا نخوای شزم هنوز خیلی مونده تا به امثال سوپرمن و واندروومن برسه . ( تازه اگه برسه . ! ) .
    حرفت اصلا قبول نیست . اگه یک مقایسه ساده انجام بشه ، دیده میشه که شزم زیادی بزرگ شده . ثور بدون پتک میولنیر هم میتواند رعد و برق و آب و هوا را کنترل کند و قدرت کنترل رعد و برقی به مراتب بیشتر از شزم دارد . کاملا هم واضحه چون ثور توانسته آب و هوا و رعد و برق کل سیاره زمین را همزمان کنترل کند . !! ( حالا باز بیا بگو شزم قدرت رعد زئوس رو داره که فلانه اما نداره جناب . در اون حد نداره . چه بخوای چه نخوای . ) شزم تا حالا تونسته رعد یک سیاره هیچ ، قاره هم هیچ ، کشور هم هیچ و هیچ ، تونسته همزمان رعد و برق یک شهر بزرگ رو کنترل کنه ؟!؟!؟!؟ تونسته ؟!؟!!! مسلما خیر .
    قدرت فیزیکی ثور به مراتب بیشتر از شزم است . برخی از شاهکار های قدرت فیزیکی ثور را قبلا گفتم . شزم شاهکار هایی در این حد نداشته و شخصا خیلی خیلی بعید میدونم که داشته باشه . ( حالا باز بیا بگو قدرت هرکول . )
    استقامت ثور تقریبا نامحدود هست . قبلا به برخی موارد اشاره کردم که مثلا ثور توانسته جنگی به مدت ۲ سال تمام و متوالی با ارتشی از موجودات اساطیری داشته باشد . بدون خوردن ذره ای غدا و قطره ای آب . بدون لحظه ای استراحت . !! بیشترین جنگ طولانی شزم مدتش چقدر بوده ؟!؟!؟!؟!؟ ۱ هفته شده ؟!؟!؟!؟ خیلی بعید میدونم . ( حالا باز بیا بگو استقامت اطلس ) .
    شجاعت آنچنان خاصی هم که من ندیدم از شزم . این قدرت ها رو به هرکی بدی مسلما دیگه زیاد ترسو نیست که نیست . پسر همسایه ما این قدرت های شزم رو نداشته داره با عالم و ادم بدون ترس دعوا میکنه ( با ۱۰ نفر همزمان دعوا میکنه . !! ) دیگه قدرت های شزم رو داشت چکار میکرد ؟!؟!؟ حالا بیا بگو شجاعت فلان .
    از طرفی ثور بار ها و بار ها در نقش آخرین منجی ازگارد و سیاره زمین ظاهر شده است . در زمان های دور که زندگی در زمین تقریبا از بین رفته بود و گالاکتوس عصبانی برای آخرین ضربه به پیکره بی جان زمین از راه میرسه ، ثور به عنوان آخرین مدافع در برابرش ایستادگی میکند و در نهایت زمین را نجات و حیات جدیدی در زمین خلق میکند . ! در آن زمان گالاکتوس را تهدید میکند که اگر بار دیگر به زمین بیاید ، هرگز بازگشتی در کار نخواهد بود . !
    اما مهارت جنگ ثور که قبلا اشاره کردم که یکی از با مهارت ترین ابرقهرمانان کل دنیای مارول هست . دوباره متن قبلی را کپی میکنم . آدام والارک ثور را یکی از با مهارت ترین ابرقهرمانان تمام دنیای مارول دانسته است . کاپیتان آمریکا ( استیو راجرز ) معتقد است که ثور یکی از با مهارت ترین موجوداتی است که تا به حال بر روی زمین جنگیده است . تانوس اعتراف کرده است که مهارت جنگ ثور میتواند بهتر از او ( تانوس ) باشد . !! همچنین اودین ، ثور را با مهارت ترین جنگجوی ازگاردی نامیده است . !! همچنین ثور در استفاده از انواع سلاح ها بسیار خبره و تواناست . ( مخصوصا پتک . ) در آن سوی ماجرا شزم هیچ مهارت جنگ آنچنانی حتی در حد سوپرمن هم ندارد . ( حالا یهو بیا بگو مهارت جنگش اندازه مجموع مهارت اون ۶ تا خداست که بهش قدرت دادن . ! ) .
    در زمینه تجربه هم که ثور حداقل تجربه چند هزار ساله در مبارزه در سرتاسر کهکشان ها دارد اما شزم … ، هنوز و هنوز یک بچه هست . ( هرچقدر هم که بگی نیست اما حقیقت اینکه شزم هنوز یک بچه هست . ! ) .
    پتک میولنیر به ثور توانایی ها و قابلیت هایی مثل پرواز ، کنترل صاعقه و آب و هوا ، جذب و دفع انرژی ، تلپورت ، لمس ناپذیری ، نامرئی شدن ، تغیر سطح مولکولی و … ، میدهد . شزم اما هیچ سلاح خاصی ندارد .
    حالا من از سایر وسایل ثور مثل ( کمربند قدرت ) و سایر توانایی ها مثل ( دیوانگی جنگویان ) هم صحبت نمیکنم . من فعلا اصلا نیروی فوق قدرتمندی مثل « نیروی اودین » ، را در نظر نمیگیرم . !!
    شزم البته فقط و فقط به نظرم در زمینه سرعت برتره که اون هم خیلی به دردش نمیخوره . چون ثور میتواند اشیا سریعتر از نور را ببیند و به راحتی نسبت به آن واکنش نشان دهد و این اتفاق چندین بار رخ داده است .
    در پایان باید بگم که ثور دارای قدرت ها و توانایی های به مراتب بیشتر ، سلاح ها و وسایل به مراتب قدرتمندتر ( البته که شزم هیچ سلاح خاصی نداره ) ، تاریخچه بسیار غنیتر و شاهکار های بسیار بزرگتر است .
    با تمام این وجود واقعا یه دی سی فن خیلی متعصب میتونه شزم رو در این حد بزرگ جلوه بده . شزم رو زیاد بزرگش نکن .
    تماممم .

    1. میلاد کاربر می‌گوید

      # استیو راجرز عزیز
      درست من یک دی سی فن هستم ؛خب شما هم یک مارول فنی(البته خود شما معتقد هستی که بی ترفی اما عطلاعات چندان راجب دی سی زیاد نیست و علاوه بر تور در کامنت هات ترف شخصیت های دیگر مارول ایستادی مثل کاپیتان آمریکا و…در صورتی که من ندیدم از هیچ شخصیت دیگر دی سی دفاع کنی پس می شه این نتیجه را گرفت که شما مارول فن هستید)بله شزم بچه هست و هنوز قدرت کاملش رو درک نکرده قبول اما همینی هم که داره اونو تا حد سوپرمن بالا برده درمورد رعد شزم در برابر سوپرمن باید بگم که همیشه این طوری نبوده و رعد های عرفانی شزم برای سوپرمن خطرناک بوده اما از اون جایی که جادو به عنوان نقطه ضعف سوپرمن حذف شد رعد های شزم روی سوپرمن بی عصر شد ،واندر وومن هم خودش فرزند زعوس و کسی هست که سوپرمن و شزم رو باهم کشته!!!!
      شمادر کامنت بالا در داخل پرانتز هات نوشته بودی:《حالا بگو قدرت فلان اساطیر(با کمی تغییر)》خب پس چی باید بگم قدرت هاش بر همین اساس دیگه!من منکر این که موفقیت های تور از شزم بیشتره نمی شم اما شما هم خیلی شزم رو پایین می کشید می گید شزم در گذشت زمان خسته میشه که این اصلا درست نیست و اون به خاطر داشتن مقاومت اطلس میتونه تا ابد بدونه هوا و غدا مبارزه کنه اما فرصتش هنوز پیش نیومده ،یک بار هم گفتی رعد های شزم روی آکوام تاثیر نداره (فکر کنم از انیمیشن لیگ عدال ،آتلانتیس این نتیجه رو گرفتی)اما این کاملا غلط هست ،همچنین شما میگید شزم تنها چکیده از قدرت های اساطیر را داره و هرگز نمی تونه به پتانسیل کاملش برسه ! گفتم اون یبار رسید اما این مال ۱۰ سال بعد می باشد و اما درمورد این که شزم فقط چکیده ای از قدرت ها رو داره باید بگم غلط می دونی وظیفه شزم چیه ؟،محافظت از رعد زندگی بخش و جادو ؛شاید تعداد وظایفش کم باشه اما وظیفه بسیار بسیار خطیری است و منطقی نیست این شخصیت فقط چکیده قدرت های اون هارو داشته باشه همچنین اون یکبار سوپرمن رو شکست داده ولی شما میگید شزم هنوز به سوپرمن و واندروومن نزدیک نشده و در آینده هم نزدیک نمی شه ؛به دو جمله پایین توجه کنید:
      🔴رعد های شزم حتی به سوپرمن و واندر وومن هم آسیب نمی زنه🟥
      🔴حتی رعد های شزم هم به سوپرمن و واندروومن آسیب نمی زنه 🟥
      اجزای هردو جمله دقیقا یکی هست اما مفهوم کاملا متفاوتی دارند ؛از جمله اول اینطور خواننده برداشت میکنه که رعد های شزم ضعیف هستند و مقاومت سوپرمن و واندروومن کمه اما از جمله دوم اینطور برداشت میشه که رعد های شزم ضعیف نیستند اما مقاومت سوپرمن و واندروومن خیلی زیاده ؛من فقط جای ”حتی”و ”هم”رو عوض کرد در دو جمله بالا؛ به این کار می گن اجحاف واقعیت که شما در بعضی از کامنت هاتون ازش استفاده میکردید (از جمله تازه به دوران رسیده هم برای معرفی شزم استفاده کردید)
      خب شما تر فتار سرسخت تور هستید (من از کلمه تعصبی استفاده نمیکنم ،این کلمه بسیار چالش زا هست و شاید اعصاب شما ترفتار عزیز و خوب کمیک را خرد کند کلمه سر سخت با تعصبی از زمین تا آسمون فرق دارد)و از این رو این که شما تور را از شزم قوی تر میدونید کاملا منطقی و برای من قابل قبول ؛حدف من از بحث با شما این هست که شما قبول کنید شزم و تور تقریباً به هم نزدیک هستند(حالا شما اگه می خواهید می توانید تور را برنده بدانید اما قبول کنید که برد تور از شزم کار راهتی نخواهد بود)🌹🌷⚘

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        # میلاد
        اشتباه میکنید . در مورد اینکه من طرفدار سرسخت چه شخصیت و یا چه شخصیت هایی هستم اشتباه میکنید . این یک .
        دو اینکه من معتقدم شزم هرگز نمیتونه به حد نهایی قدرتش برسه . به ظریفیت های تقریبا ( دارم میگم تقریبا ! ) نهایی و بالا شاید ! بتونه برسه اما حد ماکسیمم خیر . البته به نظر من . بخوام با مثال بگم مثال های خیلی زیادی وجود داره اول یک مثال از کمیک . ۱- جین گیری نمیتونه از تمام پتانسیل « نیروی فونیکس » استفاده بکنه . حتی اگر این نیرو را داشته باشد و میزبانش باشد . چون به این مورد مستقیما در کمیک مردان ایکس اشاره شد و گفته شد که « نیروی فونیکس » ، نماینده نابودی در کل جهان به حساب میاد و در هر جسمی یک عکس العملی نشان میدهد و البته اینکه یک موجود فانی و میرا به هیچ وج نمیتواند از پتانسیل های بالای این نیروی عظیم کیهانی استفاده کند . ۲- مثال دوم ربطی به کمیک نداره و اونم اینکه دانشمندان میگن ظرفیت مغز انسان تقریبا نامحدوده ! و انسان حتی از ۱۰ درصد پتانسیل واقعی مغزش هم استفاده نمیکنه . بعضی از دانشمندان دیگر هم میگن که نمیتونه استفاده بکنه . یعنی این ظرفیت رو داره اما نمیتونه بهش برسه یا حداقل تقریبا محاله . ! نمیدونم این مثال ها چقدر خوب و بجا بود . حالا موضوع اصلی یعنی شزم . به نظر من شزم که حتی تمام نیروی اون خدایان رو نداره و فقط یک چکیده و یک عصاره از قدرت اونها رو داره ( چون منطقی هم همینی هست که میگم . ) . بنابراین اصلا فرقی که با مثال های بالا وجود داشت اینکه اینجا اصلا شزم به چیزی که وجود نداره نمیتونه برسه . ! اما رسیدن به ظرفیت های بالای همین چکیده ها و عصاره های قدرت اون خدایان هم زمان میبره و یک شبه به دست نمیاد . هر کدوم از اون خدایان حداقل هزاران سال تجربه دارند تا به این نقطه رسیدند و از همون اولش در این حد نبودند . شزم هم در کمترین کمترین شرایط و حداقل حداقلش صد ها سال زمان لازم داره تا به پتانسیل های بالای قدرتش برسه . ( خلاصه این دستاوردی نیست که یک شبه به دست بیاد . ) . البته و البته اگه بتونه صد ها سال زنده بمونه . !
        سه اینکه من نگفتم رعد و برق های شزم هیچ آسیبی به سوپرمن و واندروومن نمیزنه . من گفتم آسیب خیلی کمی بهشون میزنه . در مورد آکوامن هم گفتم آنچنان صدمه ای بهش نمیزنه . ( نه اینکه هیچ اثری بر آکوامن نداشته باشه . این موارد باید خوب درک بشه . ) . من خودم در یک انیمیشن اینو دیده بودم . همیشه و همه جا هم گفتم که زیاد و دقیق کمیک های دی سی را مطالعه نمیکنم اما قبلا یکی از دوستانم که زیاد با کمیک های دی سی آشنایی داشت دقیقا همین حرف رو بهم گفت که رعد و برق های شزم به سوپرمن و واندروومن صدمه خیلی خیلی ناچیزی وارد میکنه و حتی برای آکوامن هم چندان آسیب رسان نیست . ایشون به من گفت که گرین لنترن هم میتونه با حلقه های محافظتی خودش جلوی رعد و برق های شزم رو بگیره اما جلوی اشعه های لیزری سوپرمن رو نمیتونه بگیره .
        چهار اینکه همه نکات دیگر قبلا گفته شده و نیازی به تکرار چند باره نیست .
        تمامم .

        1. g.o.w کاربر می‌گوید

          #استیو راجرز
          جناب راجرز به نکته خیلی خوبی اشاره کردین در مورد کارایی مغز انسان، گفته میشه انیشتین با وجود اینکه چنین شاهکارهای علمی داشت برای مثال نظریه نسبیت نظیریات در مورد بعد چهارم یا همان بعد زمان و یا کشف دانش ساخت بمب اتمی ( البته بمبو خودش نساخت ) با همه اینا تنها از نه درصد مغزش استفاده میکرد! و خودش هم میگفت که اگه مثلا انسانی بتونه از بیست درصد مغزش بهره ببره کارهایی خارق العاده میتونه انجام بده گفته میشه در واقع انسانهایی که توانایی های ویژه ای دارن مثلا جابجایی اجسام از راه دور یا همون تلکنسیس و یا قدرت طی الارض، این افراد در حقیقت از مغزشون بیشتر از انسانهای معمولی کنترل دارن و فرکانسهایی که از مغز این افراد ساطع میشه خیلی بیشتر و قدرتمندتر از فرکانسهای مغز انسانهای معمولی هست البته در مورد توانایی های ویژه انسان فقط اینا نیستن و موارد زیادی هستن که نشون میدن انسان واقعا میتونه به هر توانایی یا چیزی که میخواد برسه و علتشم نامحدود بودن توانایی های انسانهاست. موفق باشید

  9. Bruce Banner کاربر می‌گوید

    #استیو راجرز

    بحث شما با کاربر میلاد در مورد شزم و ثور به من ربطی نداره و نمیخوام دخالت کنم ولی یه چیزی رو رسالت خودم میدونم که بگم
    شما هر جا به نفعت هست میای به نظر سنجی سایت superhero database استناد میکنی ولی هر جا به نفتت نیست میگی تعصبی نظر دادن یا اطلاعاتی از کارکتر نداشتن . شما میای میگی همه مقالات و نظر سنجی ها ثور رو از سوپرمن قویتر میدونن و رون کینگ ثور رو با سوپرمن پرایم مقایسه میکنی بعد به نظر سنجی سایت superhero استناد میکنی و میگی قویتره . بعد وقتی میگن تو همین سایت کازمیک ارمور سوپرمن ۶۷ به ۳۳ از رون گینک ثور قویتر شده میگی تعصبی نظر دادن و اطلاعاشون کمه و قبول نمیکنی . هر جا به نفعته به qoura و reddit و comicvine اشاره میکنی ولی وقتی به نفعت نیست میگی مهم نیستن و تعصبی نظر دادن . این رو تو اکثر کامنت هاتون تو همین سایت و پروشات میشه مشاهده کرد. این اصلا کار درستی نیست که این کار رو انجام میدید
    درباره حرفاتون مورد هالک هم چیزی نمیگم تا جو سایت متشنج نشه و ادمین ناراحت نشن
    در ضمن من کاربر bob یا مصطفی یا ارخام بتمن یا هر کس دیگه ای که میخوای بگی نیستم . ولی لازم دونستم این نکات رو بگم بلکه از این به بعد در بحث هاتون این کار نکنید

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Bruse Banner
      اولا که من همیشه نظر طرفداران را یک امتیاز حساب کردم و هیچ وقت نمیگم که مطلقا بی ارزش و یا مطلقا تایین کنندست . شاید اشتباه برداشت شده . اما خوب نظر طرفداران بعضی وقت ها با ارزش تر هست و بعضی وقت ها هم ارزشش کمتره . هرچه رای بیشتری ثبت شده باشه ، خوب طبیعتا اون نظر سنجی معتبرتر هست . هرچه دو شخصیت مذکور شناخته شدتر باشند ، خوب طبیعتا نظر طرفداران هم بیشتر به واقعیت نزدیکه و بر عکس . من همیشه گفته ام که حد واقعی قدرت بعضی ها کاملا نا شناخته هست و در ضمن شناخت اکثر طرفداران راجبشون خیلی محدوده . به عنوان مثال شخصیت RKT ، حد واقعی قدرتش نا شناخته هست و اگر تئوری بیاندر ماقبل ریتکان بودن « سایه نشینان بالا » ، درست باشه ، کاملا معلومه که بسیار بسیار قدرتمندتر از حدی است که اکثر طرفداران فکر میکنند . منتها من برای این جمله یک شرط ذکر کردم . در مورد نسخه و حالت اصلی و معمولی شخصیت هایی مثل سوپرمن ، هالک و واندروومن و … ، خوب اکثر طرفداران خیلی خوب و دقیق با این شخصیت ها آشنایی دارند و حالا اگه ریز و درشت قدرت هاشون رو هم ندونند ، حد تقریبی و کلی قدرتشون رو میدونند . باید اشاره کنم که قطعا خیلی ها هم از روی طرفداری و تعصب رای میدهند که کاملا طبیعیه . این از این موضوع . دیگه نمیدونم متوجه شدین یا نه ؟! . اما قاعدتا باید متوجه شده باشید .
      دوما من اوایل فکر میکردم که کامیک واین و کوارا و ردیت و … ، امثالهم خیلی معتبر هستند اما واقعیتش اینکه نیستند و هر شخصی با نظر شخصی خودش استدلال میکنه و نظری مینویسه . از اونجایی که معمولا طرفداران زیادی نمیان نظرشون رو مخصوصا در سایتی مثل کوارا بنویسند ، بنابراین نظرات ثبت شده زیاد معتبر نیست و بعضا اصلا معتبر نیست و کاملا اشتباهند . البته که اشخاص با اطلاعات بسیار زیاد هم میان و خیلی از اونها ممکنه که اطلاعاتشون به اصطلاح خیلی بالا باشه اما یه جور بحث رو پیچش میدهند به نفع طرفدار محبوب خودشون و قصه و نتیجه گیری رو به این صورت تمومش میکنند . یعنی حتی تا جایی که متونند مدارک و شواهد موجود رو جلع میکنند . جوری که حتی یک طرفدار سطح متوسط کمیک هم میگه ( به به عجب نظر دقیقی داده . ! ) یعنی اصلا متوجه نمیشه که اشتباه نظرش کجا بوده . در کل خیلی از اشخاص استاد همین کار ها هستند . ! خوب ابن موارد هست و نمیشه منکرش شد . خلاصه اینکه اگه دقت کرده باشید من دیگه جدیدا خیلی خیلی به ندرت به منابعی مثل کوارا و کامبک واین و امثالهم اشاره میکنم . این هم از این موضوع .
      در ضمن لازم نیست به من بگید در بحث هام چکار کنم و چکار نکنم چون به شما ربطی نداره . اون چیزی که برای رفع ابهام لازم بود رو توضیح دادم .
      اما موضوع اخر اینکه کاملا مشخصه که کی هستی و کی نیستی . مهم نیست اما مشخصه . از همین حرفت خودت جواب این سوال رو دادی . ( درباره حرفاتون مورد هالک هم چیزی نمیگم تا جو سایت متشنج نشه و ادمین ناراحت نشن . ) . شایدم نه . به هر حال بگذریم .

      1. Bruce Banner کاربر می‌گوید

        #استیو راجرز

        مهم نیست تو میتونی هر جور دلت خواست بحث کنی مهم اینه که کسی که میاد کامنت منو میخونه به شخصیت تو پی میبره و دیگه نمیتونی بدون دلیل و با رو کردن نظر سنجی و مقالات سایت ها حرفتو رو کرسی بنشونی . یا کلا نظرسنجی ها و سایت ها رو قبول نداشته باش یا اگه بهشون استناد میکنی باید اونایی که باب میلت نیستن رو هم لحاظ کنی .کاری که تو بحث شزم و ثور داشتی برعکسش رو انجام میدادی . اره هر جا به نفع تو تایین کننده هست ولی هر جا به نفعت نیست میشه بی ارزش . حالا که از نظر سنجی استفاده کردی اینو ببین

        https://www.superherodb.com/space-punisher-hulk-vs-rune-king-thor/90-243830/

        تو این نظر سنجی sph از rkt جلوتره .۵۷ با ۴۳ . حالا تو میتونی اینو بی ارزش بدونی ولی چیزیو ثابت نمیکنه . میتونم تا فردا سر هالک و ثور با تو بحث کنم . ولی نمیکنم . وقتم رو الکی حروم نمیکنم . چون تو اینقدر تعصبت زیاد که حقیقت رو قبول نمیکنی .
        مشکل تو اینه که تو فک میکنی هر که طرفدار هالک حتما کاربر Bob و هر کی طرفدار سوپرمن مصطفی . من هیچکدوم از اینا نیستم . در پایان تو میتونی نظر خودت رو داشته باشی

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          # Bruse Banner
          میگم جناب حالا اومدی چی بگی این وسط ؟!؟!؟!؟!؟ اول یه سوال پرسیدی و منم خیلی واضح و منطقی و کامل جوابتو دادم اما متوجه نشدی دیگه برو ببین کجای کارت عیب داره . اومدی این کامنت رو بنویسی که موضوع یک بحث قدیمی که در اصل هیچ وقتش بحثی نبوده ، نیست و نخواهد بود را باز کنی ؟!؟!؟!؟! موضوعی که در اصل از همان اولش مشخص شده بوده ، هست و خواهد بود . بیخیال جناب . همه این موارد را در کامنت هایم در همین سایت پاسخ دادم اگه ببینی .
          جناب ، در ضمن من اسم کاربری رو نیاوردم تو انگار خودت به خودت شک داری که هیچی نشده میگی من فلانی هستم و فلانی نیستم . لطف کن و اسم کسی رو نیار من نمیخوام دوباره مشکل ایجاد بشه . جالبه که دو تا جملات و اصطلاحات من رو تکرار کردی که اونم احتمالا بی دلیل نیست . بگذریم .
          در پایان باید بگم که اومدی اینجا میگی وقتتو حروم نمیکنی و منم جواب نمیدم فکر نکن که نمیتونم جواب بدهم . به احترام این سایت و اینکه بحث تازه ای پیش نیاد سکوت میکنم .
          تمامم .

        2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          # Bruse Banner
          راستی این رو هم اضافه کنم که هیچی نشده اومدی و میگی میخواستم بقیه شخصیتت رو بشناسند . !! واقعا که . یک سوال پرسیدی و جوابت رو هم روشن و شفاف و کامل گرفتی دیگه مشکلت چیه که چرت و پرت محض میگی ؟!؟!؟!؟
          من امثال مولتی هایی مثل تو رو خوب میشناسم . هدفتون هم آشکاره . میاین بیخودی به یک نفر توهین میکنید تا باهاش بحث و جدل درست کنید و او را بد نام کنید . ! من جوابتو نمیدهم . برو به اموزش و شناختوندن من به بقیه ادامه بده . شخصیت و شعور و ادب رو کامل نشون بده .

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            من قصد دخالت ندارم آقای محمد حسين (امیدوارم اسمتون همین باشه)! بله اینا همش فقط برای سرگرمی هست و با عقاید
            شما موافقم!!! اینا اصلاً ارزش بحث کردن و دعوا کردن رو نداره!!! اما از نظر من سوپرمن هرگز در سطح شخصی مثل اسپرکتر نیست!!!!!!! ابدا!!! اسپرکتر اشخاص بسیار قدرتمند تر از سوپرمن رو قبلاً و به راحتی شکست داده!!!! برید
            و بزنید قدرتمند ترین شخصیت های دی سی (یک مقاله از همین سایت) اسپرکتر در رتبه هفت قرار داره قویتر از ایمپریکس!!!!!!!!! قویتر از فرم اصلی دارک ساید!!!!!! قویتر از دکترمنهتن!!!!!!!!!!!!!!!! دیگه سوپرمن چطوری میخواد
            حریف اسپرکتر بشه !!!! ؟؟؟؟؟ از نظر من سوپرمن هرگز شانسی دربرابر اسپرکتر نداره

            1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

              خب سلام ، ببخشید شما انگار کامنت من رو کامل نخوندید . تازه بگم این بحث مال ۱ ماه پیش هست علاقه ای ندارم بحثی جدید شروع بشد . ولی باید بگم که شما تو مقاله ی قدرتمند ترین شخصیت های دیسی گفتید سنتری یا وویدش رو فقط اسپکتر میتونه بزنه ، خب این یه اشتباه بزرگ هست .
              در این که اسپکتر از تمام نسخه های سوپرمن ( به جز کازمیک که واقعاً حریف اون نمیتونه بشه . حالا دلیل زیاد دارم ولی بحث ما یه چیز دیگه هست ) قویتره شکی نیست . ولی در یکی از کمیک ها سوپرمن نسخه ی عادی جدا از شکست اسپکتر رو تا حد مرگ برد . البته تاکید میکنم با نیزه ی مقدس که خودتونم میدونید نقطه ضعف اسپکتر هستش . اگرم باور ندارید میتونید به ایدی زیر مراجعه کنید تا عکس کمیک رو براتون بفرستم . 👇
              https://t.me/DC_FAN_313
              با تشکر

              1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

                ببخشید شما نیومدید ؟ منتظر بودم ، اگر ندید یه بار دیگه میفرستم .
                https://t.me/DC_FAN_313

      2. میلاد کاربر می‌گوید

        استیو جان راستش دلایلتون نتونست من رو قانع کن (البته بعضی از حرفاتون رو قبول دارم)اما به نظر شخصی شما کاملا احترام میزارم.
        به نظر من بحث بین من و شما نهایتا به هیچ جا نخواهد رسید (خوب هرکسی عقیده ای داره و عقیده همه قابل احترام)امیدوارم موفق باشید⚘🌷🌹(من کم نیاوردم🙂🙃)

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          در این بحث معمولا کم آوردن و نیاوردن زیاد معنایی نداره . چون هر شخصی دلایلش را بازگو میکند تا حقیقت روشن شود . کم آوردن یا نیاوردن بیشتر یک اصطلاح بچه گانه هست . !! البته این هم نظر شخصی من هست .
          اطلاعاتتون از کمیک های دی سی خوب بود و اطلاعات خیلی خوبی راجب شزم به من گفتید . اما راستش اصلا قانع نشدم که شزم در این حدی که شما میگین قدرتمند باشه . اما الان دیگه متوجه شدم شزم رو هم نمیشه زیاد دست کم گرفت .
          مرسی .

  10. Sub Zero کاربر می‌گوید

    # G.O.W
    مرسی از پاسختون . بله یکی از قدرت های واندروومن هم تله پاتی با حیوانات هست . یعنی میتونه حیوانات رو تحت اختیار خودش بیاره البته در کمیک . تو سینما به این قدرتش اشاره نشده . ولی در کل درست میگید اون شخصیت با واندروومن تفاوت بسیاری داره ولی منبع الهامش بوده

    ببخشید شما بازی God of War با کردید دیگه قطعا . اسمتون هم مخفف همینه . میخواستم بدونم نسخه ۲۰۱۸ رو بازی کردید و به اتمام رسوندید ؟؟ اگه تمامش کردید من یه چند تا سوال ازتون داشتم چون اطلاعات بالایی در زمینه اساطیر دارید

    1. g.o.w کاربر می‌گوید

      با سلام مجدد جناب sub zero. یک مورد رو هم اضافه کنم شاید بخواین شایدم خودتون بدونید که نام یونانی دایانا، آرتمیس هست که دختر زعوس و اگه اشتباه نکنم دیمیتر هست و خوب الهه شکار و طبیعت و اینکه اگه واقعا واندروومن توان تله پاتی با حیوانتو داره اونوقت مطمعنا از همین شخص الهام گرفته شده. و در مورد خدای جنگ بله، من بازی god of war 2018 رو تموم کردم البته تقریبا تمامی سری رو بازی کردم به جز دوتا بازی که البته اون دوتا روهم از طریق ویدیوها دنبال کردم و اینکه اگه در مورد تمامی سری سوالی داشتین و من هم اطلاعات کافی داشتم بپرسید من در خدمتم.

      1. Sub Zero کاربر می‌گوید

        بله واقعا توانایی تله پاتی حیوانات رو دارد . ولی فک نکنم از دیمیتر یا همون الهه حاصلخیزی الهام گرفته چون اون خودش خواهر زئوس . این شخصیتی که گفتم ازش الهام گرفته شده تو اساطیر یونانی هم یک امازونی هست . حالا بگذریم

        سوالم اینه که مرحله اخر بازی هست که یه شخص چکش به دست میاد تو جنگل پیش کریتوس . که یه دفعه اب و هوای طوفانی میشه و تو اسمون رعد برق میزنه . بعد بازی تموم میشه و چیزی نشون نمیده . خواستم ببینم اون کیه به نظر شما ؟؟ ثور یا اودین ؟؟ یه کس دیگه ایه ؟؟ من فک کنم اودین باشه

        یه سوال دیگه هم هست که طرفدارا مطرح کردن در واقع یه تئوری میگن اترئوس همون پسر کریتوس که در واقع پسرش هم نیست فقط بزرگش کرده . یه سری اومدن گفت همون ثور که هنوز بزرگ نشده . چون قیافه با مو نارنجی شبیه ثور مردم اسکاندیناوی و نه شبیه یونانی ها . یه عده گفتم این همون تیر خدای جنگ اسگارد که هنوز بچه هست و واسه همین پسرای اودین به کریتوس حمله کردن چون میخواستن اون بچه رو به دلایلی که مثلا ممکنه بعدا خطری داشته باشه بدزدن یا بکشن . خواستم ببینم نظرتون در این مورد چیه ؟؟؟

        1. g.o.w کاربر می‌گوید

          نه نگفتم از دیمیتر الهام گرفته شده فک کنم منطورمو اشتباه برداشت کردید گفتم که از دایانا الهام گرفته شده که الهه شکار و طبیعت هست و این اسم یعنی دایانا رومی هست و در فرهنگ یونانی اسم دایانا، آرتمیس هست که آرتمیس یا همان دایانا فرزند زعوس و دیمیتر هست در واقع زعوس پدر دایانا ( آرتمیس ) و دیمیتر الهه کشاورزی حاصلخیزی مادر دایانا هست در هر حال بگذریم.
          اما در مورد سوال اولتون که باید بگم که اون شخص که به جنگل و مقابل خونه کریتوس میاد ثور هستش نه اودین، درسته با توجه به بعضی تعوریها گفته میشه که مثلا شکل پتک ثور همون میولنیر در اون صحنه پایانی بازی با شکل پتکی که ثور در اون مجسمه در دست داره متفاوته همون مجسمه ای که طبق یکی از مراحل فرعی نابودش میکنیم و همچنین گفته میشد چون پتک ثور کوچکه، ثور برای در دست گرفتن اون و برای اینکه بتونه از اون استفاده کنه یک جفت دستکش آهنی دستش میکرد ولی در اون صحنه وقتی ثور شنلشو کنار میزنه در دستش دستکشی نداره که البته اینها به هیچوجه دلیل بر این نیستن که اون شخص ثور نیست چون طبق برخی تعوریها ممکنه در بازی دوتا پتک باشه و ثور در اون صحنه یک میولنیر دیگرو در دست داشت که دلیلش رو هم سفر زمانی میگن چون در طی مبارزه ای که ثور و یورمنگاند در روز رگناروک انجام میدن ثور چنان ضربه سنگینی میزنه که درخت ایگدراسیل نابود میشه و در واقع اختلال بوجود میاد و یورمنگاند برای همین به گذشته برمیگرده به زمانی که پدرش لوکی یا همون آتریوس ( میگم چرا آتریوس همون لوکی هست ) هنوز یک نوجوانه و در واقع هیچ فرزندی هم نداره و یورمنگاند هم بعدا متولد خواهد شد ولی به خاطر اون نبرد به گذشته برمیگرده و با توجه به این میگن احتمال قوی فقط یورمنگاند به گذشته برنگشته و در واقع در اون صحنه هم ثور سفر زمانی انجام داده و به گذشته برگشته و اون زمان ثور برای به دست گرفتن پتک نیازی به دستکش نداشت ولی شاید بعد از اینکه به گذشته برمیگرده و آتریوس هم طی جریاناتی پایش به آسگارد باز میشه با شیطنتهای خودش تغییراتی در اون پتک بوجود میاره چون سازندگان پتک همون دورفهای دوقلو، بروک و سیندری دوستان کریتوس و آتریوس ( لوکی ) هستن و به حرف آتریوس مبنی بر تغییر در پتک یا حالا هر چیز دیگه گوش میدن و یا اینکه مثلا دوتا میولنیر وجود داره که البته این نظریه هم با مطلب اولی که گفتم همون شیطنت لوکی و اعمال تغییرات مطابقت میتونه داشته باشه که مثلا پتک اول رو میدزدن و برای اینکه ثور نفهمه یک پتک دیگه با همون قدرت ولی ظاهر کمی متفاوت میسازن، به هر حال با احتساب اینا اون شخص ثور هست و کس دیگه ای نمیتونه باشه.
          اما در مورد سوال دوم که باید بگم آتریوس همون لوکی هست و پسر کریتوس و لافی هست چرا که در پایان بازی وقتی کریتوس و آتریوس با هم از یوتونهایم به سمت تالار حرکت میکنن کریتوس به آتریوس میگه که اسمش در دنیای نورس و نزد غولها لوکی هست و همچنین مادر لوکی اسمش لافی بود ( مخففش میشه فی ) و اسم مادر آتریوس هم لافی یا همون فی هست و اینکه از ویژگیهای آتریوس هم میشه به این پی برد لوکی شخصیتی بسیار باهوش و زیرک بود همونطور که آتریوس هم بسیار باهوشه و خیلی سریع در طول بازی به انواع زبانها مسلط میشه و همچنین زبان مردگان، زبانی که یورمنگاند به اون حرف میزنه و در نبرد پایانی با بالدر آتریوس به این زبان یورمنگاند رو صدا میزنه تا دخل اون غول رو بیاره، البته همونطور که گفتم اسم آتریوس ذاتا لوکی هست و نیازی به دلیل و برهان نبود البته دلایل دیگه ای هست مثلا اینکه چرا یورمنگاند به میمیر میگه که چهره این پسر آشنا است ( منظورش چهره آتریوس بود ) که نشان دهنده لوکی بودن آتریوس هست و این حرف مبنی بر اینکه آتریوس لوکی نیست مطلقا غلط میباشد. و در مورد اینکه چرا پسرای ثور به اونها حمله کردن این بود که اونها به دنبال در واقع لافی بودن و نمیدونستن که خاکستر شده چون اودین میدونه لافی آخرین بازمانده از غولها بود و در سرنوشتش هست که پسری رو به دنیا بیاره که رگناروک یا اخرالزمان رو همراه پسراش برای خدایان به ارمغان خواهد آورد و اودین هم برای جلوگیری از این اتفاق میخواستن لافی رو بکشن تا هیچ فرزندی به دنیا نیاره و اصلیترین دلیل هم برای اینکه بعد از سوزاندن لافی خدایانی مثل بالدر از محل زندگی کریتوس و آتریوس باخبر شدن این بود که لافی جادویی در اطراف محل زندگی خودشون بوجود آورده بود و باعث میشد از چشم همه پنهان بمونن و روی بعضی درختها هم اگر دقت کنید نشانه های دستی هست که دست لافی هست که محدوده اون محیط غیر قابل رویت رو مشخص میکرد و وقتی کریتوس اون درختها رو سوزوند اون جادو هم از بین رفت بالدر سراغشون اومد چون پیداشون کرد، در کل هدف بالدر و بقیه همین بود و در واقع در آخر بازی ثور به سراغ آتریوس اومده بود چون آتریوس یا همون لوکی وظیفه اصلیش رو انجام داده بود؛ کشتن بالدر که سر آغاز رگناروک بود و وقتی بالدر کشته شد فهمیدن که لوکی به دنیا آمده و لافی مهم نیست و حالا باید لوکی رو باید داشته باشن تا از نتیجه رگناروک جلوگیری کنن در واقع نتیجشو تغییر بدن و برای همین هم ثور به سراغ کریتوس و آتریوس میاد برای اینکه لوکی رو با خودش ببره وگرنه نه برای انتقام گیری از بالدر اومده نه برای انتقام گیری از پسراش و همچنین برای این میاد به سراغ لوکی چون اونها وقوع رگناروک رو برای صدها سال بعد پیشبینی کرده بودن و چون کاملا ناگهانی و خیلی زودتر از موعد اتفاق افتاد ثور اومده ببینه چه کسی اینقدر گردن کلفت است که باعث وقوع رگناروک سریعتر از موعد شده و در واقع همه محاسبات اودین رو بر هم زده که اونوقت با کریتوس مواجه خواهد شد همون کسی که همیشه نظم و سرنوشت مقرر شده توسط قدرتمندترین اشخاص رو تغییر میده و همه محاسبات رو بر هم میزنه، چون اگه رگناروک سر موعدی که اودین میخواست اتفاق میفتاد نیازی به این کارا نبود. در پایان امیدوارم جوابتون رو متوجه شده باشید چون مقداری طولانی شد. موفق باشید

          1. Sub Zero کاربر می‌گوید

            خیلی ممنون که وقت گزاشتید و این قدر کامل و جامع توضیح دادید . عالی بود . میگم کریتوس هم که شمشیراش رو دوباره به دست اورد
            حالا سوالم اینه که سرنوشت آتنا چی شد ؟؟ اخر god of war 3 روحش هنوز زنده بود و بعد از مرگ کریتوس رفت . اولای god of war 2018 هم اومد ولی نفهمیدم الان چه کارست ؟؟ کجاست اصلا ؟؟ قدرتی داره هنوز ؟؟ جعبه پاندورا رو هم که کریتوس زد به فنا داد

          2. g.o.w کاربر می‌گوید

            با سلام مجدد. خوب در مورد آتنا باید بگم اون بعد از مرگ در واقع فقط به یک روح تبدیل نشد اون به یک شخصیت کیهانی با قدرتهای بی انتها تبدیل شد خودشم به این موضوع در آخر بازی god of war 3 اشاره کرد که اون در یک دنیای فراتر از دنیای معمولی قرار داره البته منظورم مثلا دنیای beyond در کمیکهای مارول نیست منظورم اینه که در واقع سطح موجودیت و مکانی که اون قرار داره فراتر هست و دلیل این هم فداکاری بود که به خاطر زعوس انجام داد چون گفته میشه در اساطیر یونان که هر کسی با یک فداکاری بزرگ بمیره بعد از مرگ به قدرت بی انتهایی دست پیدا میکنه یا در واقع به همون موجودیت فراتر تبدیل میشه که آتنا هم به اون حالت درمیاد و بعد از اون هم مشخص میشه در حقیقت برای اون زمان و مکان کاملا بی معنیه چون وقتی کریتوس بعد از مرگ آتنا در god of war 2 به زمان عقب برمیگرده زمانی که هنوز حتی جنگ بزرگ شروع نشده و ما میبینیم که آتنا هم در اون زمان حضور داره و همچنین هر جایی که کریتوس بره فرقی نداره یونان باشه یا نورس آتنا هم به اونجا میتونه بره ولی خوب وقتی به شکل فیزیکی ظاهر میشه در اصل وارد ذهن کریتوس میشه و در god of war 3 کریتوس با آتنا مشکلی نداشت ولی بعد از اینکه آتنا قدرت امید رو که کریتوس از درون خودش آزاد کرد تا برای شکست دادن فرم کیهانی زعوس ازش استفاده کنه ( همونطور که مشاهده میشه در پایان بازی زعوس به یک شکل کیهانی تبدیل میشه که هیچکدوم از سلاحها و قدرتهای کریتوس روش اثرساز نیست و برای شکست دادن این شکل اون قدرتو آزاد میکنه ) آتنا میخواد کریتوس اون قدرتش رو به آتنا بده تا ازش برای از نو ساختن یونان استفاده کنه چون اولش فک میکرد کریتوس از قدرتی که آتنا در جعبه پاندورا قرار داده استفاده کرده و الآن هم باید اون قدرت رو به صاحب اصلیش یعنی آتنا برگردونه، اما غافل از اینکه کریتوس وقتی جعبه رو باز کرد هیچ قدرتی در اون جعبه قرار نداشت و خالی بود و این قدرت هم در حقیقت در اعماق وجود خود کریتوس قرار داشت که کریتوس برای نابودی زعوس ازش استفاده کرد، و با توجه به این مسعله کریتوس هم به آتنا گفت که این قدرت امید، قدرت ذاتی خودش بوده و هرطور که بخواهد از آن استفاده خواهد کرد و با کشتن خودش این قدرت رو در جهان آزاد کرد تا مردم از اون برای ادامه حیات و شروع دوباره استفاده کنن ولی خوب همونطور که مشاهده شد نمرد و زنده ماند و به خاطر این کارش رابطش با آتنا شکراب شد و دیگه اجازه نفوذ به ذهنش رو به آتنا نداد چرا که در بازی جدید هم وقتی برای لحظه ای آتنا ظاهر شد بهش گفت که از ذهن اون بیرون بره، اما در مورد قدرتهای آتنا که باید بگم همونطور که گفتم اتنا مشخصه که قدرتهای بی انتهایی داره، عملا مکان و زمان براش بی معنی هست و میتونه در ذهن هر کسی نفوذ کنه البته به جز کریتوس، چون باید این رو بگم شاید متعجب بشید ولی حقیقته اونم اینکه کریتوس ذهنی تقریبا نفوذ ناپذیر داره و حتی خواهران عذاب و یا خواهران تقدیر که جز قدرتمندترین اشخاص از بابت قدرتهای جادویی بودن نتونستن از لحاظ ذهنی به کریتوس غلبه کنن یا خود آرس هم نتونست و یا حتی زعوس، و اینکه در قسمتی از بازی god of war 3 اتنا شمشیرهای کریتوس رو از پشت کریتوس برمیداره و کاملا شکل و قدرت اونا رو تغییر میده و اسمش رو هم شمشیرهای تبعید میذاره که ترکیب قدرت شمشیرهای آتنا و شمشیرهای آشوب است ولی اسمش همون شمشیرهای آشوب نامگذاری میشه چون ذاتا هموناست با اندکی تفاوت، و اینکه چرا میگم همون شمشیر آشوب بهش میگن چون در پایان god of war 3 کریتوس این شمشیرها رو همراه خودش داره و باید همون شمشیرایی که در بازی جدید دیدیم همین شمشیرا باشه ولی اسمش همون شمشیر آشوب هست که ظاهرشم کمی تفاوت کرده به هر حال، و در کل اینکه آتنا کار خاصی انجام نداده برای همین فقط تا این حد میشه گفت البته یقینا خیلی فراتر از این حرفاست ولی خوب در عمل کار خاصی انجام نداده. یا حق

  11. Bob کاربر می‌گوید

    چه جالب، یه عده گفتن شزم هالک رو شکست میده، درحالی که هالک قدرت فیزیکی و دبام و استقامت بیشتری نسبت به شزم داره، انفجار گامایی هالک، زود درمانی هالک رو که کاملا نادیده گرفتن در مورد سرعت شزم هم بگم که آنچنان هم زیاد نیست، می‌دونم سرعت مرکوری رو داره اما یه بچه ده ساله نمیتونه که تمام اون سرعت رو داشته باشه!! سرعتش از ثور کمتره و از هالک مقداری بیشتره این نظر منه. فکر نکنم شزم اصلا بتونه به هالک آسیب بزنه صاعقه اصلا برای شکست هالک کافی نیست. شجاعت خب شجاع باشه اتفاق خاصی تو نبرد نمی افته که قهرمان ها باید شجاع باشن. شزم دانش سلیمان رو داره اما بازم چون بچه هستش نمیتونه تمامش رو داشته باشه ولی بازم عقلش از یه بچه بیشتره، از هالک باهوش‌تره قبول. خلاصه که به نظرم هالک نبرد رو ۱۰۰ درصد می‌بره بدون ذره ای شک میگم برای حرف هایی که زدم هم دلیل دارم، تنها دلیلی که می‌تونه برتری شزم رو نسبت به هالک ثابت کنه اینه که سوپرمن هالک رو زد، شزم هم سوپرمن رو زد، پس شزم برنده میشه، شزم از سوپرمن اصلا برتر نیست حالا دیده شده که تونسته شکستش بده چیزی رو ثابت نمی‌کنه. الان هم دارن شزم رو با ثور مقایسه میکنن که دیگه هیچی، ثور برنده است. دیگه نخواستم توضیح آنچنانی بدم ولی اگه لازمه خب بگید، برای حرفام دلیل دارم.

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بله با گفته های شما متوجه شدم شزم هیچی نیست ، شزم از هالک شکست میخوره

  12. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    کاربر میلاد سوپرمن رو قبول کردی ولی هالک و ثور نه
    ثور سلاح های قدرتمندی داره اودین فورس بسیار قدرتش رو بیشتر می کنه نتنها قدرت فیزیکی بلکه قدرت های جادویی رو هم افزایش میده کمربند قدرت که قدرتش رو دو برابر می کنه و جنون جنگجویان که ۱۰ برابر گانگیر اگه درست نوشته باشم هم خیلی قویه و با زره نابودگر و شمشیر اودین و جارن بی جورن قدرتمند تر هم میشه قدرت فیزیکی اش از شزم بیشتره
    میولنیر و زره نابودگر هم از فلز uru ساخته شدن که استحکام بالایی داره اصلا شزم هم سطح ثور هم نیست که باهاش مقایسه بشه شزم یه ابرقهرمان کامله قویه سریعه قدرت های جادویی خفن داره
    ولی ثور کاملتره بعلاوه همه ی قدرت های شزم اون یه خدای ۱۵۰۰ ساله است شزم به هیچ وجه پیروز میدان نیست ثور از هر لحاظ بجز جادو بر شزم برتری کامل داره
    هالک
    هالک قدرت استقامت دوام بیشتری داره
    یه یارو به اسم pod هایپریون رو شکست داد که هالک اونو نابود کرد پس هالک از هایپریون قویتره و طبق مقاله هایپریون از شزم قویتره و در آخر هالک از شزم قویتره ضمنا سرعت هالک و شزم اختلاف چندانی نداره
    هالک در کمیک ایمورتال هالک اونجرز رو شکست داد شزم فقط از ضعیفترین نسخه هالک قویتره
    جاگرنات رو شکست داد
    برای اولین بار بنر نبود هالک تا چه حد قوی شد آنسلات رو که یه جا از تانوس قویتر می دونستن رو نابود کرد با یک مشت
    یه سیاهچاله رو باز نگه داشت
    ستاره ای به وزن ۳۳۳۰۰۰ برابر زمین مساوی با خورشید رو بلند کرد وزنش میشه ۱۹۹۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تن خودتون باور ندارید حساب کنید ۱ کوادریلیارد و ۹۹۸ کوادریلیون چقدر غیر قابل تصور هست
    شش قادر مطلق ۱۲۰۹۱ رو براحتی نابود کرد
    شاهکار بزرگتر می خوای بازم دارم
    تمام مارول رو نابود کرد
    دیگه با چه رویی از شزم دفاع می کنی و اونو در حد هالک و سوپرمن می دونی

    1. میلاد کاربر می‌گوید

      محد جان ابراهیمی
      من هر جا که تور وشزم رو مقایسه کردم جلوش نوشتم در حالت عادی ولی اینم در نظر بگیر که شزم هم جادوگر بسیار نیرومندی ولی تور برتری تسلیحاتی داره که باعث میشه از شزم قوی تر باشه البته شزم هم یک گوی و یک مکعب کوچک جادویی داره اما به پای یارن بی یورن نمی رسند
      درمورد هالک و شزم باید بگم هالک از لحاظ زور برتره نسبت به شزم اما بستگی به خشمش داره،درمورد مقاومت جسمانی هم شزم برتره چون شمشیر واندروومن در برابرش شکست اما همیشه پنجه های ولورین به هالک نفوض کرده(البته پنجه های ولورین هم خیلی مقاوم ولی نه به اندازه آمازونیوم)بنابر این میشه نتیجه گرفت که مقاومت شزم بیشتره اما از طرفی مشتان هالک نیز خیلی قوی(زمان و مکان را شکانده،یک سیاره ۲ برابر زمین را نابود کرده ،سنتری را با یک مشت شکست داده)مقایسه این دو سخته ،هردو جزو قوی ترین های دنیای خود شان هستند و هردو کارهای بزرگی انجام داده اند و مقایسه این دو خودش بحثی طولانی و جداست اما من شزم را به خاطر یک برتری ساده پیروز میدونم؛تله پرت!شزم میتواند هالک را به وسط فضا تله پرت کند ،البته هالک می تواند در فضا به مدت قابل توجهی زنده بماند ولی در محیط بی وزنی کاری نمی تواند بکند و محکوم به مرگ است اما شزم به هوا احتیاج ندارد و به این روش میتواند هالک را مقلوب خود کند.البته از اونجایی که هردو خیلی قوی هستند نمی توان گفت که صد درصد کی برنده است(بنده معتقدم که هالک از لحاظ فیزیکی قوی ترین قهرمان مارول است و من به شخصه یکی از طرفداران این شخصیت هستم)

      1. Sub Zero کاربر می‌گوید

        ببخشید جناب میلاد میشه بم بگید تو کدوم کمیک یا انیمیشنی شمشیر واندروومن به شزم‌ میخوره و میشکنه ؟؟؟ ممنون‌ میشم

        1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

          عزیزم شما نباید یه انیمیشن یا سریال رو تو دیسی یه منبع خاص بگیری . چرا ؟؟؟؟ چون این انیمیشن ها اکثراً تو جهان موازین و ارزشی ندارن یوهو می بینی دیمین وین سوپرمن زده ( مثال می زنما ) حالا دنیای سینمایی یچیزی اما بقیش ارزشی ندارن حداقل اگه حرفمو باور نمیکنی تجربه اینو ثابت کرده . مثلاً این انیمیشن جدیده جنگ اپوکالیپس این بر اساس زمین ۵۲ بود که ارزشی نداره
          البته بازم بگم بعضی از انیمیشن ها هم بر اساس زمین ۰ یا همون دنیای اصلی دیسی هستن . و بگم با اینکه دیسی فن هستم اما قبول ندارم شزم از سوپرمن قویتر باشه کمی با نظر میلاد مخالفم البته میگم شاید تو ردشون باشه اما ازشون قویتر نیست یعنی میتونه جلوشون کاری بکنی یا به قول معروف خودی از خود نشون بده
          و اینکه کی گفته امازونیوم قوی ترین فلز دیسی هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قویترین و خالص ترین فلز عنصر یا فلز X هست که منبع قدرتمند ترین سلاح دنیای دیسی یعنی ماشین معجزست .

          1. Sub Zero کاربر می‌گوید

            میدونم جناب محمد حسین . کلی گفتم . منبع اصلی کمیک . بعید میدونم شمشیر واندروومن رو شزم بشکنه . اون از فلز هشتم ( قبلا اسمش امازونیم بود ) حالا شده فلز هشتم ساخته شده و فلز مورد استفاده خدایان هست . کاری به فیلم واندروومن ندارم اونجا خواستن الکی یه هیجان کاذب بدن اومدن نشون دادن ارس اومده به دست به راحتی شمشیر رو ذوب کرده اخرشم با رعد برق خودش کشته میشه 😐 تا همین حد مسخره . در صورتی که ارس کمیک واندروومن و سوپرمن رو با هم میزنه اصلا خیلی قدرت های زیادی داره تو کمیک . بگذریم . در کل شمشیر واندروومن به قدری تیز و نشکن هست که پوست امثال سوپرمن و دارک ساید رو میبره حتی دست دومزدی رو قطع کرده که این ۳ شخصیت اسیب ناپزیری بسیار بالایی دارن ‌. یعنی اگه بخوایم واندروومن رو رو به روی هالک و ثور بزاریم این شمشیر براش یه امتیاز جدی محسوب میشه چون میتونه به راحتی باش به سوپرمن و هالک و ثور اسیب وارد کنه . همینطور به شزم . کمند و دسبند و سپرش که دیگه بماند

          2. Sub Zero کاربر می‌گوید

            البته اینم اضاف کنم که اتفاقا بیشتر انیمیشن های دی سی بر اساس کمیک هاش نه ۱۰۰ ولی حدود ۸۵ درصد شبیه کمیک . تو کمیک سوپرمن پسر سرخ رو بخون بعد برو انیمیشنش رو ببین ۹۰ درصد مثل خود کمیک . انیمیشن فلش پوینت هم همینطور خیلی شبیه کمیکش بود

        2. میلاد کاربر می‌گوید

          #Sub Zero
          در انیمیشن فلش،پارادکس و کمیک فلش پینت
          (شرمنده سرم شلوغ بود وقت نداشتم کامنت ها رو ببینم)
          #محمد حسین
          من نگفتم شزم از سوپرمن قوی تر بلکه گفتم سوپرمن از شزم قوی تره اما کمی ،خدا وکیلی شزمم خیلی قوی وبله آمازونیم قوی ترین فلز نیست اما جزو قوی ترین فلز ها هست(اشتباه از من بود)

          1. Sub Zero کاربر می‌گوید

            #میلاد
            عزیزم من خودم کمیک فلش پوینت رو خوندم همچین اتفاقی اصلا نیافتاده . تو همین کمیک صورت شزم زخمی شده و جاشم مونده به خاطر شمشیر واندروومن . هیج جای کمیک نشون نداده شمشیر بشکنه . یه جا شزم میاد به واندروومن حمله میکنه که اون دختر جادوگر میاد پرتش میکنه اون ور . فقط همین

          2. Sub Zero کاربر می‌گوید

            #میلاد

            فقط تو انیمیشن فلش پوینت این اتفاق میوفته که اونم احتمالا یه شمشیر فرق میکرده چون تو یه جهان موازی دیگه هست یا به خاطر قدرت جادویی بالای شزم بوده چون یکی از راه های که میشه باش به فلز های هشتم که تو سلاح خدایان یونان استفاده میشه که توسط هفائستوس (خدای اتش و اهنگری یونان ) ساخته میشن همین جادو خیلی قویه . البته بعید میدونم دلیلش این باشه چون تو خودم کمیکش هم این اتفاق نیوفتاده احتمالا مثل فیلم واندروومن خواستن یکم هیجان رو ببرن بالا صحنه اکشن جالب خلق کنن 😂 منبع اصلی کمیک . تو فیلم ثور راگناروک هم همین اتفاق مسخره میوفته . هلا میاد چکش ثور رو با دست خورد میکنه 😐 اخه هلا کی باشه که بخواد میلونیر رو با دست خورد کنه . فقط به خاطر مسائل فمینیست بازی اومدن این قدر قویش کردن . وگرنه هیچ عددی نیست در برابر ثور چه تو کمیک چه تو اساطیر . در ضمن تو کمیک هلا فرزند لوکی ولی تو mcu مسخره و بیخود اومدن گفتن فرزند ارشد اودین 😐 و میاد ثور رو تحقیر میکنه 😐 واقعا جای تاسف داره

          3. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

            شما سری کمیک بی عدالتی رو خوندی ؟؟؟؟ تو اون سوپرمن به راحتی شزم رو کشت !!!!! البته من نمیدونم مال زمین اصلی دیسی باشه اما احتمال داره .بعدش کی گفته ارس واندروومن و سوپرمنو با هم میزنه ن تو کمیک میتونه ن تو سریال ن تو انیمیشن ن تو قیلم اصلاً قبول ندارم بسیار بسیار مخالفم اونم بدجور

          4. استیو راجرز کاربر می‌گوید

            # Sub Zero
            اتفاقا منم میخواستم همینو بگم . پتک میولنیر تقریبا غیر قابل تخریب هست و در کمیک هم خیلی خیلی به ندرت آسیب دیده که اتفاقا من با خیلی از همون وقایع هم مشکل داشتم . به نظر فقط سلاح فوق قدرتمندی حداقل در حد دستکش بینهایت شمامل ۶ سنگ ابدیت لازم هست تا به پتک غیر قابل تخریب ثور صدمه بزنه . اون وقت حالا خیلی غیر منطقی که هلا بیاد و به اون راحتی با دستش پتک میولنیر را بشکند . !! 😱😳😳 به قول شما علتش هیجان کاذب و قضیه فمنیستی هست . ! 😁😁

  13. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    الان بحث دقیقاً سر چیه ؟؟؟ من حال نداشم کامنت های بالا رو بخونم ، پس خودتون بگید بحث سر چیه . ( البته میتونید منو تو بحثتون راه ندید اما دوست دارم یکیو به چالش بکشم جدی میگم واقعاً دوست دارم بحث کنم حتی اگه ضایع بشم . کلاً تو این ۱۵ سالگی که زندگی کردم ضربه روحی زیاد خودم 😅😐

  14. Sub Zero کاربر می‌گوید

    # Mohammad Hossein
    اونجا که سوپرمن شزم رو میکشه شزم رو حالت بیلی بتسون بوده ولی چون بزرگ شده قیافه خود شزم رو داره . اونجا میخواد بگه شزم که قدرت هاش رو بگیره که قبل از اون سوپرمن با نفس منجمد کنندش دهن شزم رو یخ میکنه بعد با لیزر خود بیلی بتسون رو میکشه نه شزم رو . وگرنه لیزر سوپرمن تاثیری اونچنانی رو شزم نداره .

    ارس اگه در اووج خودش باشه به راحتی از پس واندروومن و سوپرمن برمیاد . ارس خدای جنگ و از قویترین خدایان المپ و تقریبا بیشتر قدرت ها رو داره از سلاح های قدرتمند بگیر تا عناصر طبیعی مثل رعد و برق و اتش و جادو های بسیار قدرتمند که تا قبل از این که جادو از نقطه ضعف سوپرمن حذف بشه به راحتی باش به سوپرمن اسیب میرسوند

    شما احتمالا بازی اینجاستیس یا فیلم واندروومن رو میگی اره اونجا ارس رو ضعیف کرده بودند

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      ببین نمیدونم داری چی میگی ، اما بدون سوپرمن از شزم و ارس و بلک ادام و واندروومن و تمام تمیسکرا قویتره حتی از زئوس کمیکش هست بگو بهت بگم سوپرمن زئوس رو شکست داده
      تمام

      1. Sub Zero کاربر می‌گوید

        من خودم از سوپرمن خیلی خوشم میاد ولی مثل اینکه تو دیگه خیلی روش تعصب داری . بیخیالش بحث نکنیم ‌‌همون چیزی که تو میگی درست سوپرمن حتی از پرزنس هم قویتره .
        تمام

        1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

          اتفاقاً من خیلی با سوپرمن مشکل دارم 😀😀 اما شما جواب نداری حرفو عوض میکنی بعدشم من کی گفتم از پرزنس قویتره ؟؟؟؟؟؟!!!

          1. Sub Zero کاربر می‌گوید

            من حرف رو عوض نکردم تو کامنت قبلی کلی برات توضیح دادم اخرش اومدی میگی نمیدونم داری چی میگی سوپرمن از زئوس و ارس و جد در جد خدایان هم قویتره . خب من چی بگم حالا ؟؟ راستی اون کمیکی که گفتی سوپرمن زئوس رو میزنه رو بم بگو

          2. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

            سری کمیک اینجاستیس جلد ۴۳ رو برو بببین تا بعد
            بعدشم من نمیگم از همه قویتره از اکثرشون قویتره اگرم نه باشه ضعیف تر نیست اخه شما شاهکار های اون خدایان یونان رو تو دیسی. بگو الان ؟؟؟؟؟؟ اینو البته بگم که سوپرمن تو حالت عادی کمی ضعیفه اما اگر در حالت اظطراری مثل نجات دادن لوئیس یا مادرش باشه من یقیناً میگم زئوس رو راحت تاکید میکنم راحت میزنه خودتونم میدونید سوپرمن اون موقع بدجور عصبانی میشه خوب اینایی که من گفتم رو از خودم نبوده چند ماه پیش یکی از دوستام اینا رو بهم میگفت جدی میگم الان بری ازش بپرسی میگه من با سوپرمن خیلی مشکل دارم اما شما داری زیادی ضعیف نشون میدی الان تو همون انیمیشن سوپرمن و بتمن دشمنان مردم شزم رو شکست داد که جادو داره
            بعد شما میگید ارس نامیراست یعنی مثلاً ( الان جبه نگیرید ) پرزنس نمیتونه نابودش کنه ؟؟؟؟؟؟ بببین مثلاً میگن لوسیفر قادرمطلق اما اینطور نیست چون پرزنس از اون قویتره پرزنسم قادرمطلق نیست چون پرایمال مانیتو اونو به وجود اورده .( ول کن اصلاً از بحث خارج شدیم )
            نه داداش واندروومن بر هر جادویی مقاوم نیست جادو کلاً میشه گفت نقطه ضعف همه تو لیگ عدالته به جز بتمن ( حالا بعداً میگم چرا )
            عزیزم سوپرمنم انقدر بدبخت نیست که اونم مبارزه بلده اقا اصلاً شما فکر میکنید واندروومن تو مبارزه بهترینه نه از هرکی خواستی بپرس بهترین مبارز کل جهان دیسی بتمنه ولاغیر نمیگم بتمن میتونه واندروومن رو شکست بده اما با هوشش میتونه چون سوپرمنم با همین هوش شکست داد و داشت میکشدش . بله ؟ تو مگه فیلم لیگ عدالت جاس ویدون کچل رو ندیدی ؟ اونجا استپن ولف اومد یه مشت بزنه زمان اروم شد سوپرمن سریع صورتشو اون وری کرد ( درضم بگم دنیای سینمایی دیسی طبق گفته اسنایدر و جف جانز مال زمین اصلی دیسی هستن الان نگید مال یه جهان موازیه )
            و تو هم تعصبت بر روی خدایان یونان معلومه الان دلیلات برای اینکه زئوس قویتره چیه یا هادس ؟؟؟
            چرا اخه اینا رو الکی قوی میخوای نشون بدی !!!! میخوای کمیکی که سوپرمن کل لیگ عدالت رو با هم زد حتی واندروومنت رو بگم ؟؟؟؟؟؟
            اره منم قبول دارم که نباید بگی چون اون اونو زده اونم اونو پس قویتره اره کاملاً درسته . داداش ایدی تو بده بهت بگم سوپرمن ارستم شکست داده من مدرک شما فقط حرف ؟؟؟
            تو هم معلومه کلاً با سوپرمن مشکل بدجور داری اگه من رو سوپرمن کمی تعصب داشته باشم تو دیگه خود تعصب هستی به معنای واقعیه کلمه جدی میگم .
            بعد تو داری میگی همه ی خدایان یونان ؟؟ خب مام همه ی کریپتونی ها رو میووردیم حالا بگو کدوم قویتره یقیناً به راحت تر از راحت همه شون رو میزدند مخصوصاً اون زئوس و هادست رو ارس تا بخواد از جادوش استفاده کنه سوپرمن با سرعتش نورش یه مشت محکم و لیزر میزنه وارسم میگه غلط کردم همه چی تموم میشه . بله پس چی فکر کردی همینطوری نمیتونی بگی .
            تو شاهکار های سوپرمن رو برو تو ویکی پدیا بخون بدن فانتوم استرنجر رو که این شخصیت تنهایی تمام اصل و نسب خدایان یونانتو میتونه نابود کنه رو نابود کرد ( البته بگم فانتوم دوباره بدنشو بازسازی کرد و سوپرمن شکسن خورد بدجور ) انگار فقط تو ذهنت و گوشت کردی واندروومن ارس زئوس یعنی چی ؟؟؟؟

          3. استیو راجرز کاربر می‌گوید

            # Mohammad Hossein
            کاری به بحثتون ندارم و قصدمم دخالت نیست اما فقط یک نکته ای رو لازم میدونم که بگم . اینکه مهارت جنگ بتمن بهترین باشه بین کل اعضای لیگ عدالت شاید تا حدودی خنده دار باشه . !! نمیگم مهارت جنگش زیاد نیست ، نه خیلیم زیاده اما بهترین رو خیلی تردید دارم .
            جناب ، واندروومن ۱۰۰ ها سال آموزش فنون زرمی ویژه رو داشته . با انواع سلاح ها و با انواع فنون و مهارت های رزمی . اما سوال جالبی که هست و من خودمم یک مدت کمی قبلا دنبال جوابش بودم اینکه چرا معمولا بتمن فردی با مهارت مبارزه بالاتر به نظر میرسه ؟!؟!؟ یک کاربر به من پاسخی داد که خودمم بهش فکر میکردم و بسیار منطقی و معقوله . ببین بتمن یک انسان فانی و با کوچکترین ضربه ای احتمالا بیشترین آسیب رو بین بقیه اعضای لیگ عدالت میبینه . پس باید تمام مهارتش رو به کار بگیره تا هیچ ضربه ای نخوره و باید خیلی دقت کنه . بتمن عادت کرده که از تمام مهارت جنگش استفاده بکنه . اما موضوع واندروومن تا حدودی متفاوته . واندروومن که یک الهه هست تقریبا به بیشتر ضرباتی که میتونه به راحتی بتمن رو بکشه ، آسیب ناپذیر هست و معمولا چنین ضرباتی کمترین آسیب رو بهش میزنه . سیتستم مبارزه واندروومن بیشتر حمله ای هست تا تدافعی . چون بر پایه ضربه مستقیم طراحی شده . واندروومن به علت آسیب ناپذیری نسبتا زیادی که داره عادت کرده که از تمام مهارتش استفاده نکنه . این نظر شخضی من هست . شاید خیلی ها قبول نداشته باشند اما نظر من اینه .

      2. g.o.w کاربر می‌گوید

        جناب mohammad hossein کاری به حرفات در مورد سوپرمن ندارم ولی اینی که میگی سوپرمن از خدایان یونانی قدرتمندتره رو باید بگم سخت در اشتباهی، در مورد نسخه اساطیری خدایان یونان که باید بگم سوپرمن به هیچ وجه حریفشون نیست ولی خوب در کمیک اساطیر یونان به شدت تضعیف و محدود شدن ولی بازم با وجود ضعیف شدن و محدودیتی که براشون در نظر گرفته شده ولی باز امثال زعوس پوزیدون هادس از سوپرمن قدرتمندترن در مورد آرس هم باید بگم که آرس هم میتونه سوپرمنو شکست بده چون اولا نامیراست دوما جادوی بسیارقدرتمندی داره و همچنین مهارت جنگی هم که نیازی به توضیح نیست که خدای جنگه ولی من نمیگم به راحتی و اینکه درسته واندروومن آرس رو بارها شکست داده و چون سوپرمنم واندروومن رو شکست داده پس حتما از آرس هم قدرتمنده نه، واندروومن یک به علت مقاومت بالا در برابر جادو و دوم به خاطر مهارت بالای جنگی تونسته آرس رو شکست بده ولی سوپرمن مهارت چندانی در جنگ نداره ولی با همه اینا من نمیگم کدوم قدرتمندتره چون اطلاعات زیادی در برابر آرس در دنیای کمیک ندارم و موضوع بعدی اینکه شما هم خیلی واندروومن رو دست کم گرفتی به نظرم واندروومن و سوپرمن شانس برابری برای پیروزی دارن سوپرمن قدرت فیزیکی بیشتر شاهکارهای بیشتر و سرعت حدکت بیشتری داره ولی واندروومن مهارت جنگی بیشتر تجربه جنگی بیشتر سلاحهای قدرتمندتر داره و میشه گفت که برابرن و بستگی به نویسنده داره که کدوم برنده میکنه که البته سوپرمن به خاطر نمادین بودنش و محبوبیت بیشترش اغلب قویتر نشون داده میشه وای خوب این مربوط به همان نمادین بودن و محبوبیتشه. در ضمن در مقاله ای بعضی از دوستان میگن سرعت واکنش سوپرمن از واندروومن بیشتره که این اشتباهه چون سرعت پرواز و در واقع حرکت سوپرمن خیلی بیشتره قبول ولی سرعت واکنش فرق میکنه ودر کسی که مهارت جنگی بیشتری داشته باشه این سرعت بیشتره و اینکه سرعت واکنش واندروومن از سوپرمن اندکی بیشتره در واقع به حملات سریعتر و بهتر از سوپرمن میتواند واکنش نشان دهد در کل باید بگم که مشخصه روی سوپرمن تعصب داری ولی خوب در مقایسه اگه تعصبت رو بزادی کنار متوجه میشی که اینجوریام که شما فکر میکنی سوپرمن شکست ناپذیر نیست و امثال واندروومن هم شانس بالایی برای پیروزی در برابر سوپرمن دارن یا آرس. یا حق

        1. Sub Zero کاربر می‌گوید

          # G.O.W

          با سلام جناب G.O.W دقیقا این یکی بهترین کامنت هایی که گزاشتید خیلی خوب توضیح دادید.

          ببخشید من یه سوال دیگه از شما داشتم . خواستم ببینم تو اساطیر یونان ارس قویتره یا هادس ؟؟ یکی از دوستام که اطلاعات بالایی داره میگه هادس قویتره ولی من میگم ارس قویتره . درست مقام سیاسی هادس بالاتره چون فرمانروای قلمرو زیرینه و ارتش شیاطین رو داره . ولی تن به تن به نظرم ارس یه سر و گردن ازش بالاتره . نظر شما چیه ؟؟؟

          1. g.o.w کاربر می‌گوید

            خوب اگه از بابت قدرت و کلی بگیم یقینا هادس قدرتمندتر از آرس هست هادس خدای جهان زیرزمین اسفل و ارواح مردگان هست لشکر شیاطین و مردگان رو در اختیار داره و از قدرتهای ذاتی بیشتری برخورداره و تجربه بیشتری داره و با دشمنان قدرتمندی همچون تایتانها جنگیده و آرس به هیچ وجه حریف هادس نمیشه ولی از لحاظ مهارت جنگی از هادس برتره در واقع برترین جنگجو در بین تمام خدایان و نیمه خدایان هست و همتا نداره و اینکه اگه مثلا جنگی بدون استفاده از قدرتهای ذاتی و جادویی و سلاحهای مختلف شکل بگیره و فقط جنگ تن به تن بر اساس مهارت جنگی شکل بگیره آرس برتره ولی خوب این حرف منطقی نیست و در یک جنگ تمام عیار از همه قدرتها استفاده میشه و با احتساب این مسلما هادس از آرس قدرتمندتره، ولی یک موردی که هست اونم اینکه بدون شک هادس برای شکست دادن آرس کار راحتی در پیش نخواهد داشت چون آرس بعد از زعوس و پوزیدون و هادس مقام چهارمین خدای قدرتمند رو داره البته درسته که یکبار هرکول تونست آرس رو شکست بده ولی با کمک آتنا این کارو انجام داد، آتنا آسیب ناپذیری کامل به هرکول داد در واقع قدرتهای جادویی آتنا بعلاوه قدرت فیزیکی و توانایی جنگی هرکول با هم آرس رو شکست دادن و در حالت عادی آرس هم از هرکول و هم از آتنا قدرتمندتره. در پایان نظر من این بود که آرس از بابت قدرت و توانایی بعد از سه خدای بزرگ و اصلی قرار میگیره. موفق باشید

    2. میلاد کاربر می‌گوید

      #Sub Zero
      حرف شما راجب واندروومن و شزم درست هست ،از اونجایی که انیمیشن های دی سی به کمیک هاش خیلی شباهت داره من حدس زدم که اون واقعه واقعا افتاده اما نیوفتاده بود .

  15. Sub Zero کاربر می‌گوید

    #استیو راجرز
    # G.O.W
    جناب استیو راجرز شما که کمیک های مارول و ثور زیاد دنبال کردید و جناب G.O.W این حرفمو قبول دارید که فیلم ثور راگناروگ نه تنها فیلم خوبی نبود بلکه توهین بزرگ به شخصیت ثور و اساطیر اسکاندیناوی بود . اصلا واقعه راگناروک یه واقعه عظیم و تراژدیک . بعد تو این فیلم میان ثور تحقیر میکنن و یه فیلم کمدی تحویل ملت میدن . واقعا راگناروگ چه در کمیک و چه در اساطیر متفاوت رخ میده . ثور میاد با مار میدگارد مبارزه میکنه و شکستش میده و البته خودم کشته میشه و اتفاق های دیگه …..
    بعد من دیدم یه سری فن متعصب mcu میان نه تنها از فیلم تعریف میکنن بلکه اون رو شاهکار هم میدونن 😐 واقعا دیگه نمیدونم چی بگم ..

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Sub Zero
      حرفتون را کاملا قبول دارم . بدون اغراق و به جرئت میگم که کلا در هیچ کدام از فیلم های ثور در MCU حتی از ۳۰ درصد پتانسیل واقعیش هم استفاده نشد . !! در MCU ، فیلم های اول و دوم ثور مشکلات زیادی داشتند و فیلم سوم ثور هم همچنین . فیلم ثور : راگنورک ، یک سری از مشکلات سری های قبل را بر طرف کرده بود اما از طرفی یک سری مشکل جدید که دست کمی هم از قبلی ها نداشت بهش اضافه شده بود . !
      کلا MCU یه دنیای سینمایی کاملا اقتصادیه و میخواد با کمترین هزینه فیلم بسازه به طوری که مخاطب پسند باشه و فروشش بره بالا . یکی از علت های چاق شدن ثور در فیلم مزخرف پایان بازی هم همین بود . علت اینکه شخصیت ثور در MCU ، در این مسیر پیش رفت ، این بود که میخواستن مخاطب بیشتر با شخصیتش ارتباط بر قرار بکنه که این از نظر شخصی من اشتباه محض بود .
      از نظر شخصی من شخصیت های اساطیری باید تقریبا با همان ویژگی های اساطیری در فیلم حضور داشته باشند نه اینکه ۱۸۰ درجه تغیر کنند به خاطر سیاست های کثیف هالیوود و MCU .

      1. Sub Zero کاربر می‌گوید

        اره واقعا حرفتون در مورد mcu کاملا قبول دارم ‌. باید ایراد هایی مثل نشون ندادن بالدر و تیر که برادران ثور هستن رو هم اضاف کرد . همچنین اومدن به خاطر یه سری سیاست های کثیف هایمدال و والکری رو سیاه پوست کردن 😐😑 اینگار نه اینگار داریم اساطیر اسکاندیناوی رو نگاه میکنیم . کم بودن قدرت و پتانسیل ثور دیگه بماند . تازه من شنیدم قراره طبق کمیک
        Mighty thor تو فیلم بعدی ثور یعنی thor love and tunther که قرار ۲.۲۲ بیاد جین فاستر رو به ثور تبدیل کنن و دوباره قدرت و شخصیت ثور رو بیارن پایین .
        از اون بدتر هم شنیدم قراره کاپیتان مارول رو در سطح قدرت mcu تو کمیک ها ببرن بالا . واقعا مارول چه تو کمیک چه تو سینما داره میره به سمت فمینیست و سیاه پوستا و همجنس.گرا ها 😐 که اونم برمیگرده به پشت پرده هالیوود و …. که توضیحش از موضوع خارج

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          کاملا موافقم .

    2. g.o.w کاربر می‌گوید

      با سلام. بله متاسفانه اساطیر همیشه قربانی هالیوود هست چه در مورد فیلمهای کمیک بوکی چه فیلمهای دیگر. در فیلمهایی نظیر نبرد تایتانها یا خشم تایتانها کلا آبروی اساطیر رو بردن با فیلم مضخرفی که ساخته بودن، پرسیوس یه شبه جنگاور میشه و روز بعدی هم مدوسا رو میکشه اونم در یک نبرد مضخرف! واقعا حیف این همه پتانسیل، البته اشکالی هم نمیشه بهشون گرفت چون هالیوود مال آمریکاست و باید تاریخ اونا رو خوب نشون بده و کلا در خدمت فرهنگ اونا باشه ( البته هیچگونه پتانسیل و هیچگونه تاریخی هم ندارن به جز کمیک بوک ها ) و برای همین همیشه به فرهنگ اساطیری مناطق دیگه توهین میکنن اونم به بدترین شکل ممکن و اساطیر اسکاندیناوی هم همینطور کلا دنیای اساطیری چه یونان چه نورس چه مصر همیشه تو فیلمهای هالیوودی تخریب و بی ارزش میشن. فیلمهای مارول هم از این قاعده مستثنی نیست ولی مسعله بدتر اینه که باز کمیک تا حدودی اساطیر رو تخریب میکنه ولی فیلمهای مارول به معنای کلمه نابود میکنن. خودتونم مثالهای خوبی میدونین از فیلم های ثور گرفته تا بقیه فیلمهای mcu همشون در خدمت اهدافی همچون فمنیست و هم…گرایی هستن و کلا نه تنها به فرهنگ اساطیری بلکه حتی به کمیک خودشون هم صدمات بسیاری وارد میکنن دور نیست اون روزی که کاپیتان مارول ( کارول دانورز ) رو قویترین ابرقهرمان کمیک یا سینما بکنن البته امیدوارم همچین روزی نرسه و جلوی این کثافت کاریا گرفته بشه. بدرود

      1. Sub Zero کاربر می‌گوید

        # G.O.W
        مرسی بابت پاسختون ‌. بله کاملا درسته

  16. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سلام
    ببخشید می پرم وسط ولی می خواستم دو تا سوال داشتم
    ۱ آیا تابحال اساطیر روم در کمیک ظاهر شدن یا نه
    ۲ پادشاه قلمرو نیفلهایم و الف هایم و واناهایم چه کسانی هستند

    1. g.o.w کاربر می‌گوید

      #mohammad reza ebrahimi
      با سلام. نمیدونم از کی پرسیدید ولی من چون جواب رو میدونم گفتم بگم. اما درباره سوالات باید بگم که؛ خوب اساطیر یونان و روم تفاوت چندانی ندارن و در واقع رومی ها و یونانی ها خدایان و اساطیر یکسانی داشتن فقط هر کدوم نامهای متفاوتی روی خدایان و یا اساطیرشون میذاشتن در روم به زعوس که اسمی یونانی هست ژوپیتر گفته میشد اسم پوزیدون در فرهنگ رومی پلوتو بود و اسم هادس هم نپتون بود اسم آرس مارس هست و اسم هرمس مرکوری بود و… خلاصه که اونا خدایان و اساطیر یکسانی داشتن و فقط اسامی متفاوتی روی اونها گذاشتن شما میتونید در همین سایت در مقاله ای به اسم اساطیر یونان همه نامهای معادل رو ببینید مثل دایانا ( آرتمیس ) آفرودایت ( ونوس ) و الی آخر. و اینکه خوب با توجه به یکسان بودنشان و همچنین حضور اساطیر یونان در کمیک بله اونا حضور داشتن. اما در مورد سوال دوم که باید بگم؛ پادشاه نیفلهایم ( سرزمین مه سرما تاریکی و مرده ) هل ( دختر لوکی ) میباشد. پادشاه واناهایم ( سرزمین خدایان ونیر ) نیورد پدر فریا و فریر میباشد و پادشاه الفهایم ( سرزمین الفهای روشن یا روشنایی ) فریر پسر نیورد هست. موفق باشید

      1. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

        خیلی ممنون در واقع از شما پرسیدم یادم رفت بنویسم خیلی ممنون

  17. Sub Zero کاربر می‌گوید

    # Mohammad Hossein
    دوست عزیز اولا لطف کن یکم یکم دلیل بیار نه که تومار دراز بنویس

    من خودم خیلی وقته دنبال کمیک اینجاستیس هستم ولی اکثر سایت ها تا جلد ۲۰ نهایتا ترجمه کرده باشن . میشه بگی کجا تا ۴۳ رفته که من برم ببینم . بعد بگو اینجاستیس خدایان میان ما یا اینجاستیس ۲ رو میگی . خب این از این ( در ضمن من دو تا بازی اینجاستیس رو هم بازی کردم )

    ببین نیازی به گفتن شاهکار های خدایان نیست تو بری قدرت های زئوس رو ببینی میفهمی سوپرمن نسخه معمولی نمیتونه حریفش بشه مگه اینکه زئوس ضعیف شده باشه یا نسخه های قوی سوپرمن رو بگی . در ضمن خیلی از این شاهکار های که گفتی تو ویکیپدیا زده مثل شکست دادن فانتوم استرنجر مال سوپرمن قبل از بحران بود نه سوپرمن الان چون دیگه قدرت قدیمش رو نداره البته بازم هنوز قویه ولی نه در سطح قدیمش

    واندروومن یکی از قدرت هاش مقاومت در برابر جادو و در برابر خیلی از جادو ها مقاوم
    جااان‌ ؟ بتمن ؟؟ مقاومت در برابر جادو ؟؟ داداش کم بخندون

    بتمن اصلا تو مهارت های رزمی از واندروومن قویتر نیست خودش تو کمیک ها گفته دایانا بهترین مبارزه کره زمین تو کمیک wonder woman hiketeia جوری بتمن رو خار کرد که بتمن زانو زد و به غلط کردن افتاد بدون این که از سلاح هاش استفاده کنه و فقط با مهارتش برو کمیکش رو بخون خودت میفهمی

    من نه سر خدایان یونان تعصب دارم نه سر واندروومن و نه با سوپرمن مشکل دارم اتفاقا سوپرمن از کارکتر های مورد علاقمه ولی من سعی میکنم همیشه حقیقت رو بگم . نه طرفدار dcام نه طرفدار marvel

    اینقدر اون فیلم جاستیس لیگ مسخره جاس ویدون رو مثال نزن اون اینقدر مسخره بود که اصلا ملاک قرارش نمیدیم .

    من نمیگم سوپرمن ضعیف خیلی هم قویه ولی تو دیگه داری خیلی گندش میکنی

    کل کریپتونی ها ؟؟ این چه ربطی به بحث داشت اومدی میگی کل کریپتونی ها علیه کل خدایان ، نه الان این چه ربطی به بحث داشت ؟؟

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      اولاً این تومار نبود تویی که نمیخوای کامنت های منو بخونی حال نداری میگی تومار . خیلیا دیگه هستن تو سایت که از من بعضی کامنتاشون درازتره پس از خودت حرف نزن .
      برو یه پیچی تو اینستگرام هست ( اسمشو نمیگم که تبلیغ نشه ایدیتو بده خودم میگم ) اونجا میتونی بخونی اینجاستیس رو .
      بعد تویی که هیچی نمیدونی بتمن با یه روش اسپکترم زده برای اینم مدرک دارم بتمن یه وردی بلده که تمام جدوهای اطرافش تا ۱ ساعت از بین میره معلومه انگار فقط ادعا داری ؟؟؟
      من عکس ۲۱ جلد کمیک رو دیدم که هم بر کریپتونایت و هم جادو غلبه کرده بود .
      هیچی نگو که بتمن جلو پرزنسم زانو نمیزنه اینو همه میدونن نیازی نیسن بخندی تو همیشه خندیدی . منم اون فیلم رو مثال نمیزنم و میدونم خیلی گند زده بود . من گفتم اگه همه ی خدایان یونان بخواد بیاد مام همه ی کریپتونیا رو میاریم چون نامردیه همه علیه یکی
      و معلوم شد بشدت روی واندروومن تعصب دارب .

      1. Sub Zero کاربر می‌گوید

        دقیقا با این جملت مشخص کردی نه تنها روی سوپرمن بلکه رو بتمن خیلی تعصب داری این جمله خودته 👇

        هیچی نگو که بتمن جلو پرزنسم زانو نمیزنه اینو همه میدونن نیازی نیسن بخندی تو همیشه خندیدی

        اول که برو اون کمیکی که بت گفتم بخون بعد بگو بتمن زانو نمیزنه . دیگه پرزنس رو کجای دلم بزارم ؟؟ ورداشتی اومدی یه انسان فانی رو با یه خدا مقایسه میکنی 😑😐

        اسپکتر رو زده ؟؟؟ اولا که قطعا خود اسپکتر رو نمیتونه بزنه مگه میزبانش رو .
        اسپکتر از قویترین فرشته هاست بعد بتمن بزنتش ؟؟
        مثلا جین گری میزبان نیروی فونیکس خود جین گری رو میشه زد چون انسان ولی اون نیرو فونیکس رو که نمیشه زد، اون رو فقط شخصیت های خیلی قدرتمند مثل رون کینگ ثور میتونن شکست بدن

        اون وردی که تو میگی بتمن بلده فقط واسه طلسم ها و جادو هایی که با خوندن انجام میشن تاثیر داره . مثل زاتانا که اگه بخواد طلسم و جادو کنه باید ورد بخونه . جادو فقط ورد خوندن نیست . الان بتمن میتونه حریف جادو های هکاته یا دورمامو یا دکتر فیت و استرنج بشه ؟؟؟ قطعا نه . چون اونا ورد نمیخونن . تو یه ثانیه بتمن رو پورد میکنن

        من نگفتم همه خدایان علیه سوپرمن اشتباه متوجه شدی . منظور تکی تکی با هر کدومشون بجنگه نه که تنها بخواد با همشون بجنگه

        بر جادو که جدیدا از نقطه ضعفش حذف شده . بر کریپتونایت هم فقط نسخه های قویش مثل پرایم و کازمیک ارمور و یا اولترامن میتونن غلبه کنن . من نگفتم تا طرف جادو یا کریپتونایت رو کنه سوپرمن میبازه . ولی میتونن باعث مشکل براش بشن یا بش اسیب بزنن

        در اخرم این بتمن رو اینقدر گندش نکن . یه انسان فانی بیشتر نیست فقط چون طرفدار زیاد دی سی اینقدر بش بها میده وگرنه اصلا قوی نیست

        البته خودم شخصیت پردازی بتمن و کمیک هاش رو خیلی دوست دارم و قبول دارم نابغه هست و راهی برای شکست هر کسی پیدا میکنه ولی تو دیگه خیلی گندش کردی . میگی جلو پرزنس زانو نمیزنه 😐 برو کمیک و انیمیشن batman hush رو ببین چطور hush که یه انسان بتمن رو تحقیر کرد . بعد بیا بتمن رو در سطح خدا ببر بالا

        1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

          اولاً انقدر بی اطلاعی که نمیدونی اون انیمیشن بر اساس زمین۵۲ و فرعی هست.نکته ی بعد بتمن پرایم وان میلیون یا فاینال بت سویت و..راحت زدن شماره ی ۲۲سری اسپکتر سوپرمن(عادی) به راحتی داشت اسپکترو میکشت.نکته ی بعد خداهای کفرامیز و تخیلی رو انقدر ضعف داری که میاری بالا اونا همه تخیلین.جری سیگل سازنده ی سوپرمن و اسپکتر تو ی مصاحبه گفته بود سوپرمن به مراتب از اسپکتر قویتره دلیلشم کتاب بی نهایته(نگید قبل و بعد بحران که چاخانی بیش نیست سه بار سوپرمن انتی مانیتور رو بعد از بحران شکست داد به راحتی و نسخه ی عادیشم بود)بتمن اون وردش مال همه جادوهاهست و بالگد اسپکتر رو زده با اون ورد بسیار بالا حتی شاید چالب باشه بدونی که بتمن حتی یبار حریف لوسیفرم شده اگر باورنمیکنی ایدی ات رو بده من برات عکس کمیک بفرستم اگرم که کم اوردی سکوت اختیارکن و شان خودتو بیشتر از این پایین نیار اگرم ایدی نمیدی و…من من میکنی و شخصیت هایی که در کراس اوورها بارای نویسندگان دی سی و مارول معلوم شد دی سی به مراتب قویتر از مارول هست و فقط۵تاش رای گیری بودع پس دلیل محکم هست کراس اووورها.نکته ی بعد سوپرمن به تنهایی زئوس،ارس،واندرومن رو همزمان شکست داده میتونی کمیک بخوانی بعد حرف بزنی.تو اینجاستیسم به راحتی شزم رو کشت اینم که میگن حالت بیلی بتسون شطحیاتی بیش نیست و چرت و پرته تو خود کمیک شزم داره از قدرت زئوس استقادع میکنه بعد تو حالت بیلی بتسونه؟پس چرا هیکلش درحالت شزمه؟ببین به کارتو میگن پیچوندن و یا ماست مالی کردن کم میاری و قدرت سوپرمن و ضعف ثور و سنتری رو میبینی گریه نکن تازه سوپرمن به راحتی گالاکتوسم زده تو همون کراس اوور عکسشم موجوده حالا برو کمیک بخوان نوب .

          1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

            من اکثر بخش های نظرت رو اصلا قبول ندارم . مثلا اونجا که گفتی سوپرمن گالاکتوس رو هم زده و … . سوپرمن ندیدم گالاکتوس زده باشه . جلل الخالق . !
            خودت اگه راست میگی ایدی خودت رو بگو ببینم کدوم حرفات راسته . چون به درستی بیشترش اشکالات زیادی وارد هست . البته اگه بتونی همینجا و در برابر همه حرفاتو ثابت کنی که بهتره .

          2. Sub Zero کاربر می‌گوید

            یعنی ایقندر چرت و پرت گفتی که اصلا نمیشه جوابتو داد . اولا یکم ادب داشته باش وقتی بحث میکنی . بتمن لوسیفر رو زد ؟؟؟ اصلا بیخیال همون چیزی که میگی درسته . اصلا با تو نمیشه بحث کرد ۴ تا عکس تو تلگرام و ایسنتاگرام از ۴ تا پیج مسخره میبینی باور میکنی. فک میکنی خدای کمیکی

            اونی که من گفتم شزم رو زد بازی اینجاستیس بود نه کمیکش . بخش داستانی بازی هم به کمیکش شباهت زیای داره طبق گفته یه ادمین یه سایتی که اسمش رو نمیارم . اونجا شزم رو حالت بیلی بتسون بود

            من طرفدار مارول نیستم طرفدار دیسی هم نیستم په دیگه نگو برام ثور و سنتری و کراس اور اهمیتی نداره برام

            من خودم مقاله کامل زومجی در مورد اسپکتر رو خوندم که کامل هم توضیح داده . هیج جاش نگفته بتمن با لگد اسپکتر رو زده اینا رو از کجا میاری خدا میدونه احتمالا همون پیج و کانال های بیخود

            در پایان دیگه کلا بحثی با تو نمیکنم ‌. تو همون دنیای خودت سیر کن همون دنیایی که توش بتمن و سوپرمن پرزنس و لوسیفر رو میزنن 😐😂

          3. g.o.w کاربر می‌گوید

            #mohammad hossein
            خیلی بیش از حد مضخرف میگی در حدی که ادم واقعا ناامید میشه از کل جامعه کمیک ایران!! کاری به باقی حرفات ندارم چون بیش از حد چرندن ولی در قسمت اون خدایان کفرآمیز که فک کنم منظورت خدایان اساطیری هست که باید بگم عقاید جنابعالی چرند و کفرآمیزه که بتمن و سوپرمنو در حد قادر مطلق تمام کیهان پرزنس بالا میبری! خدایان و اساطیر به هیچ وجه تخیلی و کفرآمیز نیستن یک بازگویی از وقایعی هستن که مردم اون زمان دیدن ( البته شایدم درست نباشه ) اما به هر حال خیلی منطقی تر و جذابتر از چرت و پرتای کمیکی هستن که به لطف قوه توهم جنابعالی مرز چرت و پرتم رد میکنه! و همه داستانهای منطقی و جذابی دارن که همونطور که گفتم براساس نظر باستانشناسان و محققان ممکنه درست بوده باشن و اینکه خدایان یونان اکثرشون به مراتب قدرتمندتر از امثال سوپرمن هستن، هرکول اساطیری سوپرمنو از وسط نصف میکنه حرف چرتی هم نیست وقتی تونسته وزن افلاک که بر دوش اطلس قرار داشت رو برای مدتی نگه داره! ولی حتی در همون کمیک هم امثال زعوس به مراتب قدرتمندتر از زعوس هستن و بازم خیلی دیگه از خدایان یونانی، میشه بگی کجا سوپرمن همزمان زعوس آرس واندروومن رو شکست داده؟!؟! لطفا از این به بعد کمی منطقی حرف بزن البته همون مقدار کم هم کافیه تا در این حد آبروریزی نشه! در پناه حق

  18. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    شزم از هالک و موج سوار نقره ای قویتره من درمورد ثور تو کمیک مطمئن نیستم ولی فکر کنم با هم برابر باشن ،اما طبق دنیای سینمایی فکر کنم شزم اگه از بیشتر قدرتش استفاده کنه میتونه ثور رو شکست بده

  19. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید نظرم عوض شد ، با این چیزایی که شما نوشتید آدم فکر میکنه شزم از بتمن ضعیفتره ،واقعاً شزم اینقدر ضعیفه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  20. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    استیو راجرز ساب زیرو اولا این ایدی دوستمه تمام این حرف ها اعم از اینکه سوپرمن شزم رو تو حالت قدرتش کشته و اینو همزمان ارس و زئوس وواندرومنو و زده و اینکه جری سیگل گفته سوپرمن از اسپکتر قویتره و عکس اینکه ثور۳بار و گالاکتوسو یکبار شکست داده و هالکو۲بار(یکبار دیکه با رای گیری)هست نکته ی بعد اینا تخیلات هستن اساطیر یونان هم تخیل و تو قران و…اشاره شده اگر ی ادم بدنسازم میرفت تو یونان قدیم اونم خدا میدونستن نکته ی بعد مسلمون باشید و چرت و پرت نگید من برای همه ی حرفام سایت های ای جی ان،سی بی ار و عکس از خود کمیک دارم همشون اینم ایدیه دوستم :
    @t.me/smsh120
    بیا اونجا بحث کنیم ببینم داری پرت و پرت میگی اگرم خواستی ایدی خودمم میدم اول با دوستم بحث کن اون از من تعصبی تره رو سوپرمن بعد تو داری از پرزنس دفاع میکنی !!!!! چیزی که اصلاً وجود خارجی نداره تویی که میگی در پناه حق این چیزا رو واقعی میدونی ؟ همه ی اساطیر جهان از اول و اخر چرت و پرتن و هیچ ارزشی ندارن حتی اندازه سگ در این حد بی ارزشن . هر کی خواست بیاد اونجا بحث کنه ✋
    خدانگهدار .

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Mohammad Hossein
      تو دیگه کی هستی ؟!؟!؟ حالت خیلی ناخوشه جناب و ظاهرا و باطنا بدجور توهم زدی . سوپرمن همه عالم و آدم رو شکست داده ؟؟!؟!؟!؟!؟ عجب تعصب افراطی بی حد و حصری داری دیگه تو . حتما سوپرمن والای همگان و پرزنس رو با هم و همزمان زده ؟!؟!؟!؟ تو که حرف از تخیل میزنی خوب سوپرمن که از اساطیر تخیلی تره . خیلیم تخیلی تره چون فقط حاصل ذهن یه نویسندست . بگذریم .
      بعدشم چرا ای دی دوستتو دادی ؟!؟! این دیگه چه مدلیشه ؟!؟!؟ مشکوک میزنی جناب ؟!؟!؟! چرا ای دی خودت رو ندادی ؟!؟!؟ اگه میتونی واقعا این حرفای از دم بی پایه و اساست رو ثابت کنی ای دی خودت رو بده .
      تمام .

    2. Sub Zero کاربر می‌گوید

      # Mohammad Hossein

      من بخوام تا ۱۰۰ سال دیگه با تو بحث کنم به هیچ جایی نمیرسم ، بس که بی منطق و متعصبی بعد بیام با دوست بدتر از خودت بحث کنم ؟ جفتتون دو تا فن افراطی سوپرمن بیشتر نیستید

      ببین برو انیمیشن Superman Red Son 2020 رو ببین . واندروومن با یک دستش مشت سوپرمن رو گرفت . فقط با یک دستش مشت سوپرمنت رو گرفت . قبل از این اتفاق تو همین انیمیشن اگه واندروومن نبود بتمن سوپرمن رو به زباله دان تاریخ فرستاده بود . بعد تو هی بیا چرت و پرت بگو سوپرمن میخواد ارس و زئوس و واندروومن رو با هم بزنه .

      اساطیر هم خیلی قابل درک تر و منطقی تر سوپرمن هستن . حداقل در مورد اساطیر شواهد و مدارکی وجود داره و هنوز مورد بحث قرار میگیرن ولی سوپرمن فقط تو کمیک اومده و ساخته تخیلات جری سیگل و جو شوستر .

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        کدوم مدرک ؟؟؟؟؟ تو اگه مسلمون باشی نباید به این چیز های پست تر از سگ اهمیت بدی . خب اگرم نیستی به من چه .
        یعنی من از تو کمتر تو کمیک ندیدم . پرفوسور اون انیمیشن مال زمین فرعیه . من و دوستم برای تمام حرفامون مدرک داریم تویی که ادعا داری بزرگترت دهنت حرف نزن . بعد خودتو کمیک فن میدونی؟؟؟؟ اولاً برو ادب یاد بگیر و کفر بزاد کنار مخصوصاً غرورتو که خیلی مغروری بعدم برو چند تا کمیک بخون .
        اهههههههه کلی وقتمو گرفتی . دیگه وقتمو برای توهه پرو و مغرور حدر نمیدم . تو میترسی بیای اونجا ضایعت کنم بعد نتونی جوابمو بدی !!!!!! منم به تو لقبه کفر فن رو میدم ‌. اگه راست میگی بیا اونجا بببنیم داری چه شطحیات تحویل خودتو و بقیه میدی .

  21. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    درضم اولاً همونطور که همع میدونن دلیل خوبی نیست که بگی چون هرکول اونو بلند کرده پس سوپرمنم بتونه . بعد درضم سوپرمن کتاب بینهایت رو بلند کرده که تمام خدایان یونان با هم نمیتونن 😂😂😂😂😂😂😂

  22. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    تو میگی هرکول چیو بلند کرده ؟؟؟؟؟ سوپرمن کتاب بینهایت رو که تمام اساطیر دیسی با هم نمیتونند بلند کنن رو بلند کرده اون وقت داری قدرت های هرکول رو به رخ من میکشی این کاری که هرکول کرده سوپرمن ساعتی این کارو میکنه یه ذره گرم بشه 😂😂😂😂

    1. g.o.w کاربر می‌گوید

      اولا که جنابعالی حق نداری به شخصیتهای محبوب دیگران توهین کنی جناب mohammad hossein، بعدشم تخیل محض و توهم محض و چرت و پرت محض هم همون سوپرمن هست که حاصل مغز آدم متوهمی مثل جری سیگل هست و به خاطر عقده های شخصی که احتمالا داشته اونا رو خلق کرده مخصوصا سوپرمن قبل بحران که کلا مرز تخیل رو هم رد کرده بود که به همین خاطر خود نویسندگان دیسی گفتن که دیگه بیش از حد مسخره شده و بهتره کلا حذفش کنیم اسمشم نیاریم، واقعا مرز توهم جنابعالی کلا مشخص نیست، سوپرمن و بتمن رو در حد پرزنس و لوسیفر بالا بردی و میگی طبق این مطلب سوپرمن از اسپکتر هم قویتره! نه واقعا این چرت و پرتا رو از کجا خوندی؟ چون مطمعنم اینا رو از چندتا پیج مضخرف اینستاگرام خوندی اومدی اینجا میگی سوپرمن فلان کارو میکنه، ببین جناب اساطیر ( چه یونان چه نورس چه مصر و چه… ) طبق تحقیق باستان شناسان و خیلی محققان و دانشمندان بازگویی وقایعی هستن که مردم در زمان خودشون دیدن و چون علم نداشتن به زبان خودشون توصیفشون میکردن و گفته میشه که احتمال زیاد همون موجودات فضایی بودن که به سیاره زمین اومدن و در حقیقت تمدنی دیگه ( بعضیا بهش تمدن آنانوکی میگن ) که اومدن و چون انسانهای معمولی نبودن توانایی های زیادی داشتن و قدرتهای بیشتر وهمچنین تجهیزات بیشتر ( مثل انواع سفینه ها یا سلاحها ) که به همین خاطر مردم بهشون خدا میگفتن ولی امروزه دیگه کسی اونا رو پرستش نمیکنه و فقط همون لقب خدا روشون مونده چون توانیی های بیشتری داشتن به هر حال تاریخچه دارن اونم چندین هزار ساله و فقط دوتا آدم تخیلی اینا رو نگفتن خیلی از ملت ها و کشورها همچین فرهنگی دارن همون فرهنگ اساطیری مثل یونان نورس روم مصر چین هند ایران، و اینکه به مراتب نسبت به داستانهای کمیکی جذابتر و قابل درکتر هستن و در واقع احتمال واقعی بودنشون هم زیاده چرا که برای مثال اجساد تایتانهایی پیدا شده که طبق گفته ادمین گرامی اندازشون در مقابل دایناسورها مثل انداره انسان در برابر مورچه هست و هزاران دلیل دیگر، حالا شما یه دلیل منطقی بیار برای بلند کردن کتاب بی نهایت، اصلا یعنی چی که وزنش بی نهایته و چه طوره که سوپرمن بلندش کرده این یعنی مثلا قدرت سوپرمن حدی نداره که خوب کاملا با علم در تضاده ببینید هیچ چیزی به قول خودت مطلق و یا بی نهایت نیست و کتاب بی نهایت هم برای همین فقط یه حرف چرته و اینکه خوب چرا حالا همچین قدرتی نداره چرا الآن قدرتش حد و حدود داره و از خیلیا مثل شزم و واندروومن بارها شکست خورده چرا براش نسخه های قدرتمندتر درست کردن؟! یعنی واقعا معنی اینا رو نمیدونی؟! خوب اگه سوپرمن بی نهایت بلند کرده باشه قدرتمندترین میشه پس نیازی به نسخه های دیگه نبود؟! چرا؟! چون اون نسخه رو حذف کردن در حقیقت همچین سوپرمنی دیگه وجود نداره و برای همین بازسازیش کردن و قدرتش رو محدود و برای قدرتمندتر کردن نسخه های متفاوت مثل سوپرمن پرایم رو درست کردن، ببین خود کمیک با این کارا نشون داده که کاری با اون سوپرمن نداره و بله اگه سوپرمن معمولی و فعلی با هرکول اساطیری مقایسه بشه هیچ و هیچ شانسی نخواهد داشت چون بر دوش داشتن وزن افلاک ( جهان ) به تنهایی نشون میده در چه سطحی قرار داره و امثال سوپرمن کاری در برابرش نمیتونن بکنن چون سوپرمن فعلی بزرگترین شاهکارش نگه داشتن کره زمین به مدت پنج روز هست و این در برابر وزن افلاک هیچی نیست. صاعقه زعوس توان نابودی و یا حداقل لرزش و زلزله تا حد نابودی برای کل جهان رو داره و در کمیک هم توان صاعقش نظم خلقت رو تغییر میده و میتونه حتی یونیورس رو نابود کنه!! با این قدرت من نمیدونم سوپرمن میخواد چیکار کنه؟! به عصبی شدن که نیست که چون مثلا لوییس لین در خطره همه رو حریفه! مگه با غیرتی شدن میتونه قدرتی بدست بیاره که در برابر چنین صاعقه ای دوام بیاره!! البته از نظر تو ناممکن نیست حالا میای از خودت یه اسم کمیک میدی میگی تو اینجا سوپرمن زعوس رو با یک مشت شکست میده!!! و صاعقه زعوس هیچ تاثیری روش نمیذاره!! ببین کاری به نسخه اساطیری خدایان یونان ندارم که سوپرمن هیچ جوره حریفشون نیست و در برابر امثال زعوس هادس پوزیدون آرس هرکول و تعدادی دیگه هیچ کاری نمیتونه بکنه، ولی حتی در همون کمیک هم باز در برابر زعوس پوزیدون هادس نمیتونه کاری بکنه و نهایتا با آرس برابری میکنه البته من از آرس کمیک اطلاع زیادی ندارم و شاید حتی از سوپرمن قویتر هم باشه ولی حداقلش در نهایت بدبینی اگه قویتر هم نباشه ضعیفتر هم نیست و برابری میکنه و اینکه شما هم مدرکتو دلیل بر اینکه سوپرمن حتی امثال زعوس رو هم میتونه شکست بده ندادی یا اینکه همه شونو همزمان زده باشه!!!! اینقدرم آیدی آیدی نکن هر مدرکی داری همینجا بگو مشخصات کمیک رو بگو البته مطمعنا چنین کمیک هایی فقط ساخته و پرداخته ذهن جنابعالیه که تو اونه سوپرمن حتی از اسپکترهم قویتره و حتی از لوسیفر و پرزنس هم همینطور! بتمن هم نقشه برای نابودی پرزنس داره و بهترین مبارزه جهان دیسی هست!! واندروومنم کشکه کلا همه کشکن به جز سوپرمن و بتمن، اصلا ولش من این همه رو برای کی توضیح میدم؟! وقتی یه نفر میگه سوپرمن از پرزنس و لوسیفر و اسپکتر فراتر میره دیگه چه توضیحی میشه بهش داد؟! اشتباه از من و همچنین دوستان عزیز کاربران راجرز و sub zero هست که داریم اینا رو برای تو توضیح میدیم، اصلا هرجور که خودت دوست داری فکر کن سوپرمن و بتمن قویترین موجودات عالم در کل کمیکهای مارول و دی سی هستن. اعتقادات بنده هم کاملا اسلامیه و اساطیر رو قادران و خالقان مطلق نمیدونم نظرمو قبلتر هم در این مورد گفتم و هیچ احدی رو بالاتر از خدای متعال ( الله ) نمیبینم ولی شما سوپرمن رو از پرزنس ( همون الله که اسم کمیکیش پرزنس هست ) برتر میدونی. در پناه حق.

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        اولاً کفر نگو یعنی بگم خدا چی کار کنه کسی این چیز های … خیلی دارم جلو خودمو میگیرم یه چیز بهت میگم که بهت بر بخوره دیگه از این چرت و پرت های صد در صد کفر نگی فهمیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        پرو بودنم حدی داره تو کیستی که بخوای در مورد کفر بودن چیزی نظر بدی چیزی خوندی ؟؟؟؟؟ من اصول کافی را کامل خودنم میخوای بگم ببینم چی زری میزنی ؟؟؟؟؟ اخه کفر شده ذکر زبانت خدایان نمیدونم مسخره که شکل انسانی دارن قابل توجهت اگه مسلمون باشی و یه ذره اطلاعات داشته باشی میفهمی الله شکل فیزیکی نداره . انقد. بیچاره ای که در مودد دینتم هیچی نمیدونی . تو دیگه حد و گذروندی از این ببیت چیز کفر بگی یه چیز بهت میگم که کلاً تمام خدایان سگ و امثالشون از ذهنت بره . مواظب باش داری با چی شوخی میکنی . من نمیتونم عکس بفرستم اینجا بیا تا اونجا ضایعت کنم در از این دری وری ها نگی .

        تو اگه واقعاً شور داشتی الان اینجا نبودی . من دقیقاً متولد مرداد ۱۳۸۳ هستم . مشکلی هست بگو بببینم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میخوام در جریان بشم . حداقل دونه به دونه حمله کنید که ادم بفهمه جواب کیو داره میده .
        وقتی نمیای بحث کنی یعنی میترسی انقدر اخه که نمیای اونجا من بهت ثابت کنم . نه خدایی چرا نمیای باور کن قصد کشتنت رو ندارم میخوام بگم چرت و پرت زیاد داری میگی و این شطحیات رو داری به خورد بقیه میدی . اساطیر هیچ کجا هیچ ارزشی ندارن حتی فکر کردن بهشونم وقت تلف کردنه . تو داری در مورد سوپرمن با من بحث میکنی !!!!!! انقدر ضعف داری که نمیدونی اون مال جهان موازیه ( بعداً دقیقاًنم میگم مال کدوم زمینه )
        اول از خودت حرف نزن هیچی حالیت نمیشه بهترین کارگردان دیسی نولان و اسنایدره . برو یه ذره در مورد اینا بخون بعد چرت و پرت بگو .
        منم نمیدونم تو و اون سا زیرو فقط عاشق کفرن فقط روانیشید
        اتفاقاً اینا کلون نیستند و برو تحقیق کن اون دومزدی فیلم بتمن vs سوپرمن قویترین دومزدی که در تمام تاریخ دیسی وجود داشته . اخه انقدر بدون اطلاع ؟؟؟؟
        و بی اطلاع بدون دومزدی اصلاً کلون نداره 😂😂😂😂😂 یه نژاد کریپتونیه بدو برو تحقیق کن بعد بیا با متخصص تر از خودت صحبت کن .
        بعد تو که میگی اینا شواهدش هست مسلمون نیستی ؟؟؟؟ قران همه چی رو گفته چرا به زئوس مسخره ی طوفانی و ارس پشمک سرزمین مردگان اشکاره نکرده اهااااااااااااااااااااااااا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        برید یه ذره مطلب بخونید فقط زر اضافی میزنید .

        1. Sub Zero کاربر می‌گوید

          # Mohammad Hossein

          بازم حرف الکی پشت سر هم . دومزدی سینما کلون نیست ؟؟؟ اگه کلون نیست پس چطور به دنیا اومد ؟؟؟ ببین لکس لوثر دومزدی رو از کد های ژنتیکیش که تو سیاره سوپرمن بود رو با dna ژنرال زاد ترکیب کرد و دومزدی رو ساخت ‌. دومزدی اصلی تو کمیک ها بعد از افنجار عظیم ستاره ای دیگه دیده نشد .

          نولان رو قبول دارم با ۳ گانه بتمن ترکوند خودم اون فیلم ها رو خیلی قبول دارم ولی این جهان سینمایی دی سی که از ۲۰۱۳ با man of steel پایه گزاری شد و امثال زک اسنایدر ها میچرخوننش پشیزی ارزش نداره و فقط فیلم های واندروومن و اکوامن و شزم توش خوب بودن اونم در حد قابل قبول .

          ۱۳۸۳ ؟؟ ببین الان نمیخوام چیزی بگم که به بقیه کاربرای سایت توهین بشه . تو الان ۱۶ سالته نهایتش من ۲۱ سالمه . اینجا مجازیه میتونی بزنی در بری ولی نگاه جایی رفتی با بزرگترت درست صحبت کن چون اگه غیر این باشه بد به حالت میاره . منم اول داشتم بات درست صحبت میکردم شروع کردی به توهین و خودتو عقل کل دونستی و بقیه رو مسخره کردی برو کامنتای قبلیت رو بخون متوجه میشی . دور ورت نداره

          وقتی همینجا اینقدر روداری بیام تو تلگرام تا فوش و توهین هات رو بشنوم ؟؟؟ باز اینجا ادمین کامنت های بد تایید نمیکنه اینقدر پر رویی .

          بعدشم کافیه بحث کردن با تعجب میکنم تا همینجا هم جوابتو برو هر جور دلت میخواد فک کن تو که خودت عقل کلی دیگه چرا بحث میکنی ؟؟
          تمام

        2. g.o.w کاربر می‌گوید

          #mohammad hossein
          آن کس که نداند و نداند که نداند. درجهل مرکب ابدالدهر بماند. وان کس که نداند و نخواهد که بداند. حیف است چنین … زنده بماند! آخه متوهم عقده ای. وقتی کامنتهای منو نخوندی چرا زر میزنی؟! من گفتم اساطیر رو به عنوان خدا قبول دارم؟! من گفتم اونا در واقع ابرانسانها و موجودات فضایی بودن که به خاطر توانایی های بیشتر نسبت به انسانها، مردم اون زمان بهشون خدا میگفتن وگرنه اون ها به هیچ وجه خدا یا قادر مطلق و اینجور چیزا نیستن، آخه وقتی توی متوهم بچه هیچی در مورد اساطیر نمیدونی چرا میپری وسط و حرف مفت میزنی؟! چرا مضخرف میگی؟! اصلا میدونی معنی اسطوره چیه؟! نه معلومه که نمیدونی اسطوره به هیچ وجه معنیش خدا یا الله یا همچین چیزا نیست، معنیش مخلوقاتی بودن که به خاطر توانایی های بیشتر و انجام کارهای عجیب و غریب بهشون اسطوره و اساطیر میگن که مردم گذشته بهشون خدا میگفتن نه من! و اصلا هم خدا و اینجور چیزا نیستن آخه تو بچه تر از این حرفایی هستی که اینجور چیزا رو اصلا درک کنی برو دلتو به سوپرمن و بتمن خوش کن، کافر هم تویی که دوتا ابر قهرمانو ( که البته یکیش یه آدم معمولیه ) در حد همون الله که تو اسلام میشناسیم بالا بردی، خوشگل پرزنس همون الله هست که ما میشناسیم و نویسندگان کمیک هم برای اینکه نشون بدن الله وجود داره و از همه قادرتره و قادر مطلق اون رو با یه اسم دیگه وارد کمیک کردن تو کافری که میگی بتمن جلوی پرزنسم زانو نمیزنه، حتی اون آمریکایی ها هم به خدای متعال اعتقاد دارن و اون رو در کمیک قادرترین معرفی کردن ولی تو میگی بتمن از اون هم قویتره. کلام آخر دفعه آخرت باشه که با بزرگتر از خودت ( متولد ۱۳۷۸) اینجوری حرف میزنی من با جنابعالی مودبانه حرف زدم و نظراتم رو هم با ادب بیان کردم ولی اگه قرار باشه توهین بکنیم باید به عرض جنابعالی برسونم که اونوقت بدجوری ضایع میشی!! از ادمین هم تقاضا دارم کامنتم تایید شه تا این آقا حساب کار دستش بیاد

  23. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    اولاً گنده تر از دهنت حرف نزن برو از بچه های کوچک تر از خودت ادب یاد بگیر . بعدشم غرورتو بزار کنار و خیلی خودتو اون بالا بالا ها میبینی مغرور نباش .

    منم لقب کفر فن رو به تو اهدا میکنم ، یعنی یه بچه هم میفهمه پرفوسور اون انیمیشن مال یه دنیا یا زمین موازیه . بعد بزار ایدی مو بهت بدم تا دیگه گریه نکنی
    https://t.me/SPECTER73
    خب بیا اونجا ببنیم داری چه شطحیاتی تحویل بقیه میدی . بهت میخوای نشون بدم اونجایی که دومزدی تنها با یه مشت دو دست واندروومن رو شکست ؟؟؟؟؟ بیا اونجا بهت نشون بدم . بعد اگه فیلم بتمن علیه سوپرمن رو دیده باشی ( دیگه نمتونی به این گیر بدی چون خود اسنایدر کارگردانش بوده و جف جانز گفته دنیای سینمایی مال جهان اصلی دیسی هستن ) سوپرمن با دومزدی مبارزه کرد ؟ نه اون دومزدی نبود . اگه یادت باشه جسد ژنرال زاده از یه سفینه اورد بیرون و با دومزدی قاطیش کرد و حتی دستگاه گفت بخش ممنوعه یعنی این که سوپرمن باهاش جنگید سوپر دومزدی بود ( این لقبو خودم بهش دادم چون خیلی قویتر از دومزدی بود فکر کن ژنرال زاد و دومزدی ترکیب بشن چه چیزی میشن ) که نابودش کرد اما خود سوپرمنم مرد پس واندروومن رو اصلاً نمیتونی سمت سوپرمنم بیاری . فقط ادعا داری فقط فقط . و اساطیر بسیار کفر امیز بی ارزشه پس تر از سگ رو بزرگ میکنی . سوپرمم کفره ؟؟؟؟ کجاش پرواز که نیست لیزر که نیست یخم نیست قدرتم نیسن کجاش کفره سوپرمم کجا گفته من خدام ؟؟؟؟ درضم اگه بی عدالتی رو خونده باشی تو اونجا سوپرمن اصلی میاد به راحتی سوپرمن بی عدالتی رو شکست میده ( همون سوپرمنی که بد میشه و شزم رو راحت میکشه که طبق گفته ی اون سایت که چرت و پرت تحویلت داده گفته اون شزم بوده . حالا با اون کار ندارم )
    فعلاً ✋✋

    1. Sub Zero کاربر می‌گوید

      خیلی حرف بیخود میزنی میدونی ؟؟ تو میخوای به من ادب یاد بدی ؟؟ چند سالته تو دقیقا ؟؟؟ اینقدرم برا من id نفرست چون نمیام با تو بحث کنم تو تلگرام

      برو وقتی معنی اساطیر و اسطوره رو فهمیدی بعد بیا بگو کفر هنوز زوده برات این چیزا رو بفهمی

      جهان موازی ؟؟ هیچ ربطی نداره سوپرمن پسر سرخ فقط به جای امریکا سفینش تو روسیه فرود اومد و اونجا بزرگ شد . همون قدرت های سوپرمن اصلی رو داره تازه قدرت سیاسی هم داره و رهبر شوروی و داشت کل زمین رو فتح میکرد و حتی بیشتر از سوپرمن اصلی قدرت داره په الکی حرف بیخود نزن

      منم برات کمیک میارم دومزدی به راحتی تونست دست چپ سوپرمن رو بشکنه . میدونی دومزدی کیه ؟؟ دومزدی یه بار به تنهایی با یه دست کل جاستیس لیگ رو شکست داد که سوپرمنت هم جزوش بود و ماکسیما هم کمکش میکرد .

      بتمن علیه سوپرمن ؟😂😂
      زک اسنایدر ؟؟؟ تو به این میگی کارگردان ؟؟ منبعت اونه ؟؟ کسی که بتمن رو ادمکش کرد ؟؟ کسی که سوپرمن رو ادم کش کرد ؟؟ کجای کمیک بتمن و سوپرمن ادم میکشن ؟؟؟ بتمن علیه سوپرمن از بدترین فیلم های کمیک بوکی البته باز بهتر جاستیس لیگ ولی باز افتضاح . کلا از فیلم های اسنایدر برا من مدرک در نیار
      بعدشم اقا سوپردومزدی تو همون فیلم واندروومن دست دومزدی رو با شمشیر قطع کرد و باش عالی مبارزه کرد اخر سرم اگه با کمندش دست های دومزدی رو نمیبست اصلا سوپرمن نمیتونست نیزه رو بزنه تو بدن دومزدی اینم واسه این حرفت

      محض اطلاعت این دومزدی تو فیلم بتمن علیه سوپرمن و اون دومزدی کمیک ها که لکس لوثر میفرسته علیه سوپرمن همشون کلون های دومزدی هستن . دومزدی اصلی اخرین بار بعد انفجار یک ستاره عظیم دیگه دیده نشد احتمالا یه جای تو فضا سرگردون چون توانایی پرواز نداره مثل سوپرمن

      یه سوپرمن از زمان قدیم اومده سوپرمن زمان جدید رو شکست داده . وقتی جوکر پرتال رو باز کرد خیلی از ابرقهرمان ها رفتن یه دنیای موازی دیگه که توش جوکر تو متروپلیس بمب اتم میزاره و لویس لین رو میکشه و باعث میشه سوپرمن عصبانی بشه تمام خط قرمز هاش بشکونه و ادم بکشه و کره زمین رو فتح و رژیم خودش رو مستقر کنه . حالا این چه ربطی به بحث ما داره ؟؟؟

      نمیدونم چرا واقعا امثال تو اینقدر روتون زیاده بابا خجالتم خوب چیزیه

  24. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    دوست عزیز من عکس کمیکشو براتون فرستادم برای استیوراجرز شمام دوست داری برات بفرستم بله کتاب بی نهایت یعنی قدرتش نامحدوده و اتفاقا این مال سوپرمن بعد از بحران هستش.نکته ی بعد اساطیر یونانی و…چرت و پرته ما خدا و پیامبر و اهل بیت داریم و خودشون گفتن که فضایی ها وجوددارن و خداروپرستش میکنن ولی انسانها هنوز در جهل هستند برای اطلاعات بیشتر فضایی ها در ایات و روایاتو مطالعه کن.نکته ی بعد تو کمیک هیچ منطقی وجود نداره و نسخه های مختلف قدرتمندتر از قادرمطلق عم تو کمیک داریم.باز نکاه ی بفد همزمان سوپرمن ارس و زئوس و واندرومند زده و عکسشم موجوده و سایت سی بی ار هم تایید کرده.واندرومن تو ای جی ان ۲۸ابرقهرمان قدرتمنده،اسپکتر۳ و سنتری۲ و سوپرمن۱ پس دیکه هیچی نگو‌.بتمن علیه سوپرمنم شاهکار بود منتهی هرکسی درکش نمیکنه‌.ایدی دادم اگر دلیل دارید پیام بدید اگر ضعیف هستید و فقط رو هوا حرف میزنید و میخواید کافر بشید به من مربوطی نیست و حوصله بحث با شما ها رو ندارم.

  25. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    کاربران محترم پاسخ این کاربر Mohammad Hossein رو ندین . من در تلگرام جوابشو دادم و بلاکش کردم . ههههههههههههه هههههههههههه . جدی میگم .
    از من میشنوین همون پاسخ من برای خودش و دوستش و بقیه دوستاش کافی بود .
    عزت زیاد .

    1. g.o.w کاربر می‌گوید

      #استیو راجرز
      اصلا نیازی نبود که برین جواب همچین آدمی رو بدین این کلا تو یه بعد دیگه زندگی میکنه بزارید تو دنیای خودش خوش باشه و از خودش چرت و پرت بگه.
      #mohammad hossein
      میدونی چیه همون دو بیت شعر برات کافیه البته شک دارم معنیشونو درک کنی. اصلا اساطیر چرت و کفر ( واسه آدمی مثل تو که همچین پرت و پلاهایی مینویسی بایدم چرت و پرت باشه ) و یه تذکر که کاربر sub zero هم بهش اشاره کرد اینجا فضای مجازیه هر چی میخوای مینویسی ولی مواظب باش تو دنیای واقعی ادبو رعایت کنی! کاربر sub zero با کاربر راجرز موافقم نیازی به ادامه بحث با همچین آدمی نیست چون خودشم نمیدونه چی میگه. مرحمت زیاد

      1. Sub Zero کاربر می‌گوید

        # G.O.W
        # استیو راجرز

        اره کاملا موافقم . دیگه بحث کرد جوابشو ندیم بهتره بزار تو دنیای خودش حال کنه

  26. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    داداش الان چند تا شعر گفتی فکر کردی شاعری ؟؟؟؟؟؟ خیلی مغروری میخوای منم بگم ؟؟؟؟؟
    تا مگر یار انبیا گردی زین جهالت مگر جدا گردی
    یا بزار یکی دیگه بگم
    نشنود از دوست ابله چند را از جهالت بگسلد پیوند را
    راضی شدی؟؟؟؟ این شعر ها رو هر کسی بلده نمیخواد پز بدی
    اولاً عقده ای خودتی که بخاطر ترس حاضر نیستی بیای تلگرام بحث کنیم . هان ؟؟؟؟؟؟. چرا نمیای ؟؟؟
    اصلاً به تو چه پدرمی ؟؟؟؟ مادرمی ؟؟؟؟؟ برادر بزرگترمی ؟؟؟؟؟؟ نه واقعاً چرا فکر میکنی چون از همه بزرگتری خیلی اقایی این کلاً نظریه بسیار مضخرفیه و کاملاً غلط . نه اقای راجرز یا بهتره بگم اقای ایروانی میخوای بگم چی گفتی ؟؟؟ خب لامثب من اینو بگم که کل عابروت میره . حیف نون که ارزش نداره قسم بخورم . داداش کمتر نمک بریز انگار دیشب تو دبه خیار شور خوابیدی نمکات اومده بالا !!!! من نمیدونم تو چه عقاید منحرف و مرتدی داری ولی من پرزنس رو اللله نمیدونم فقط یه پیر مرد که قویترین شخصیت دیسی هست میدونم نه مثل تو افکار کفرم رو جلو همه بگم .
    تکبر تکبر تکبر . شما خیلی رو دارید دا مشکلی پیش نمیاد یه نگاه به دنیای اطرافت بندازی . میخوای یه سوال بپرسم که کل خاندان همتون نتونه جواب بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ( دینی رو میگم )
    من خیلی وقته که حساب کار دستم اومده . تو الان فکر کردی کیستی ؟؟؟؟؟؟ من با ۱۰ یا ۲۰ سال بزرگتر از تو هم بحث کردم تو که عددی نیستی ،
    من که رد دادم یعنی حقیقت رو نمیخوان قبول کن میگم من اینجا عکس نمیتونم بفرستم بعد دوباره حرف خودشو تکرار میکنه . تو کوری ؟؟؟؟؟؟؟؟ یه ذره چشاتو باز کن یا برو عینک بزن بببین من چی گفتم بعد دوباره ادامه ی چرت و پرت هات رو بگو .
    واقعاً شما ها وقتم رو تلف کردید . اخه نامردا سه تایی به یکی حمله میکنند ؟؟؟؟ به قول معروف ما اومدیم گرگا رو رام کنیم سگا شاخ شدن .

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      فقط چند موردی رو میگم که برای بقیه کاربران محترم که سو تفاهم نشه . یک اینکه من حرفی از پرزنس نزدم به این در تلگرام .
      دو اینکه خیلی جوشی شد به خاطر حرفایی که بهش زدم و بلاکش کردم . 😁😁👌👌 ههههههههههه هههههههههههههه هههههههههههه چون فکر کرده … ، بیخیال ولللشش . البته دفعه اولش هم نیست که بلاک شده . بیچاره توهین ها رو شنیده و بعدش حسابی داغ کرده که طبیعیه . حدسم اینکه تا یه دو سه روز دیگه جوشش فروکش میکنه .
      سه اینکه عجیبه که این کاربر فکر کرده نام خانوادگی من قطعا همان ایروانی که در تلگرام بود . 😁😁 یعنی نمیشه یک چیز دیگه باشه ؟! بگذریم .
      بقیه کاربران هم لطفا جوابشو ندن تا یکمی سر و صدا بکنه و سطح شعورش رو به نمایش بگذاره و بره . من به این خاطر رفتم در تلگرام جوابشو دادم که اینجا یک سایت تفریحیه نه فضای توهین و جدل و شعر گویی . 😉😉
      در آخر هم به خود این کاربر محمد حسین یا هرچی که هست میگم که در عصبانیتت یکم خودت رو کنترل کن . الان آبروی شعر ایران رو هم بردی . اگه ممکنه لطف کن و شعر سرایی نکن .
      ببینید کاربران محترم توهین رو تقریبا همه بلدن . اما به قول ادمین گرامی رعایت ادب بزرگ واری و بزرگ منشی فرد رو میرسونه . اون اشخاصی که ذهنیت کوچکی دارن معمولا سریعا شروع به توهین میکنند . ( البته معمولا نه همیشه . ) . اصلا فقط کاری با این بحث نداشتم خواستم کلی بگم . حالا بزارین به شما بگه گرگ و به من بگه سگ . ! چه اهمیتی داره ؟! با گفتن این کلمات قرار نیست هیچ اتفاقی بیفته . با توهین فقط ارزش خودش رو میاره پایین . دیگه باقیش بماند . البته من همیشه و همیشه گفتم که به قول پیامبر اکرم بعضی از انسان ها از چهار پایان هم پسترند ( نه جدا کاری به شخص خاصی ندارم . 👍 ) و همین گرگ و سگ خیلی ارزششون از بعضی انسان ها بیشتره . صرفا جهت اطلاع گفتم .
      البته من توقع داشتم ادمین محترم به این بحث و جدل خاتمه بده چون فضای سایت اینجوری خراب میشه که ایشون حتما به دلیلی صلاح ندیده .
      عزت زیاد .

    2. g.o.w کاربر می‌گوید

      الف بچه هایی مثل تو زیادن که تو دنیای واقعیت هیچ حرفی واسه گفتن ندارن و به خاطر عقده هایی که از بی احترامی ها نسبت به خودشون دیدن میان و تلافیشو تو فضای مجازی در میارن منم دیگه برام مهم نیست چون اولش فک میکردم با یه آدمی دارم بحث میکنم که حرف حالیشه و اینکه سنش شاید کم باشه ولی خودش بچه نیست ولی الآن دیدم که اشتباه میکردم هر چی واسه خودت دوست داری بگو جوجه هایی مثل تو تو فضای مجازی شاخ میشن و گنده تر از دهنشون حرف میزنن ولی وای با حالشون اگه تو واقعیت یه همچین حرفایی بزنن ( البته جرعتشو ندارن که تو دنیای بیرون اینجوری هارت و پورت کنن ) اونوقت واقعا به فنا میرن، در ضمن بچه تر از اونی هستی که بیام تو تلگرام با تو حرف بزنم، مال این حرفا نیستی حالا هرچی میخوای بگی بگو چون دیگه جواب هارت و پورتاتو نمیدم تا همین حدم برات کافی بود.

    3. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

      آقاي محمد حسين
      نميخوام دخالت كنم اما شما كه از اسلام حرف ميزني ميدونستي پيامبر گفته كه حتي اگر طرف مقابل ۱ ثانيه از شما سريعتر به دنيا اومده باشه شما بايد احترامش رو حفظ كني………………..بنده تا بحال حتي يكبار هم با آقاي راجرز بحث نكردم ………… اگر هم كرده باشم ادامه ندادمش ………………بعدشم شما خيلي از بي احترامي جلوتري…………..شما داري به ايشون ميگي مرتد و منحرف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      يعني تهمت رو هم رد كردي …………………. اين يه گناه كبيره هست ……………….برو تفسير كتاب ۳ دقيقه در قيامت و آن سوي مرگ و زندگي پس از مرگ رو از حاج آقا اميني خواه گوش بده ببين تو قيامت چه ميشه…………………فقط بگم كه براي يك غيبت تماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام صواب ها و اعمال كار هاي خوبت پاك ميشه ……..تمامش……………و اون صواب ها ميره براي شخصي كه غيبتش رو كردي مگر اينكه اون شخص تو رو ببخشه و ازت بگذره …………….تازه اين براي غيبت هست…………………….تهمت خيلييييييييييييييييييييي بدتر از غيبت هستش ………………….تو الان از تهمت هم بالاتر رفتي و فكر كن ببين تو روز قيامت چه ميشد ………………………………….تو با غيبت كردن حاصل ۱۰۰ سال زندگي كردنت از بين ميره…………و اگر بخواي بري به بهشت بايد بدون هر غيبت و تهمتي باشي وگرنه به خدايي نكرده به جهنم ميري تا گناهانت پاك شوند …………………پس اگر ميخواي خدايي نكرده اين اتفاقات نيفتند همينجا از همه عذرخواهي كن و بگو من نظر خودم رو گفتم
      بازم ببخشيد دخالت كردم
      خدانگهدار

  27. arya کاربر می‌گوید

    با این که من خودم طرفدار سوپرمن بودم ولی با بعضی از کامنت های اینجا کلا نظرم عوض شد و انگار متنفر شدم ازش 🤣🤣🤣😁

  28. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    خب سلام اول از همه تون عذرخواهی میکنم چون حالم خوب نیست من سریع تند میشم . دوماً من خودم حوزه میرم و نیازی نیست شما چیزی به من یاد بدی . شما خودت از من کوچک تری ( کاربر هاشمی هستم ) نکته ی بعدی انسان جایز الخطاست و هیچکس به جز ائمه و انبیا معصوم نیست . درضمن اون کتابی که شما میگی رو من خوندم کامل و قرار نیست همیشه راه درست بدم بعضی وقت ها اشتباه میکنم هرکسی اینطوریه به جز استثناء ت . بعدشم از اسلام حرف زدن گناهه ؟؟؟؟ همچین میگی انگار ما مسلمان نیستیم خب چیز عادیه . بعدشم فقط قابل توجه من دیگه بحث نمیکنم اما یادتون باشه من حرفو تو تلگرام به آقای راجرز ثابت کردم و عکس کمیک هم فرستادم اما ایشون بخاطر ضایع شدن کلی به من توهین کردن و من یه دو تا کلمه رو میگم
    تو وات مجازی ب د ک ا ر ه ا ی بیش نیستی فقط قابل توجه خداشاهده دیگه . اون جای حق نشسته و خدا کنه که این پیام رو پاک نکرده باشه ، هر کی خواستم میتونه بیاد اونجا بحث کنه
    خداحافظ .

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Mohammad Hossein
      جلل الخالق . من بهت اینو گفتم ؟!؟!؟!؟!؟ بعدشم صحبت از اسلام میکنی ؟!؟!؟!؟!؟ واقعا خیلی زشته .
      اون توهین هایی هم که اشاره کردم مربوط به بعضی شخصیت های تخیلی بود . من فقط گفتم برو بشین درستو بخون . همین .
      در روز روشن به من تهمت میزنی . من دیگه هیچ حرفی ندارم .

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        اهههههههه خدا سر شاهده همینو گفتی هر کی خواست باور کنه هر کی خواست نکنه حیف که ارزش قسم خوردن نداره . نمیدونم چی بگم . پیامش هست خدا کنه پاک نکرده باشه که فکر کنم کرده . آقای راجرز از چشمم افتادی دروغ خیلی بده جدی میگم و من یقین دارم که تهمت نزدم با همین چشام پیام تو دیدم . خدا جای حق نشسته به هر حال من از اون میگذرد اما اگر یه بار دیگه اون حرفو بزنی منم جوابتو میدم دیگه یاد بگیری توهین های اونم ناموسی نکنی .

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          # Mohammad Hossein
          هرچی دوست داری بگو . من اصلا بهت چنین حرفی نزدم . توهین ناموسی چیه ؟!؟!؟! ول کن انصافا . عجب دوره زمونه ای شده . !! امثال این وقتی کم میارن میان و هر تهمتی رو تونستن به بقیه نسبت میدن . ای وای .
          در ضمن یادم رفت بگم که هیچ چیزی رو ثابت نکردی . هیچ کدوم از حرفات رو . یکی دو تا عکس کمیک فرستادی که هیچ چیزی رو ثابت نمیکرد و من اینجا صریحا به همه اینو میگم .
          تمام .

          1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

            عههههههههه بابا تو دیگه کی هستی ؟؟؟؟؟ من برا حرفم شاهد دارم بیارمش خیلی اقا نامردی دوستان من مدرک ندارم ؟؟؟؟؟ تو رو خدا بیاید تلگرام بهتون نشون بدم . سوپرمن اول به گالاگتوس زد ( فکر کنم تو عکس این بود ) بعد گالاگتوس اومد زمین رو بخوره سوپرمن تهدیدش کرد که اگه این کارو بکنه بهاش میجنگه گالاگتوسم ترسید و فرار کرد شاید اصلاً باورتون نشه اما بیاید بفرستم

            اقای راجرز خدا وکیلی تو اینو به من نگفتی ؟؟؟؟؟؟ اصلاً میدونی معنی این که گفتی چی میشه !!! البته این چیزی که گفتی برا من عادیه چون خیلی از این بدترشم دیدم ، اما خدا جاب حق نشسته دیگه و اون میدونه من حق رو میگم یا نه .

          2. g.o.w کاربر می‌گوید

            #استیو راجرز
            جناب راجرز ولش کن بزار هرچی میخواد بگه، بگه این خودشم نمیدونه داره چی میگه اگه واقعا مدرک داشت اسم و مشخصات کمیک رو میداد میگفت از اونجا بخونین. بگذریم همونطور که گفتم بزار هرچی میخواد بنویسه حرفاش هیچ ارزشی ندارن.
            ادمین عزیز، البته من قصد دخالت ندارم چون شما خودتون بهتر صلاحو میدونید ولی این کاربر mohammad hossein هرچی مینویسه فک میکنم شما تایید میکنید و کلا ویرایشی نمیکنید ولی تو چندتا از کامنتای من خیلی چیزا رو حذف کردین که انصاف نیست البته بازم میگم شما خودتون بهتر صلاح کارو میدونین فقط خواستم این مورد رو بگم. با سپاس

  29. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    عههههههههههههههههههههههههههههههههههه واقعاً یعنی چی من با همین دو چشمم دیدم پیامتو داری جلو من دروغ میگی ؟؟؟؟؟؟؟؟ ببین کار ندارم بقیه حرفو باور می کنن یا نه که فکر کنم نمی کنن و برام اهمیت نداره اما خدا که از همه چی خبر داره . و اون میدونه تو چی گفتی به من یا نگفتی . اما من دیدم نوشتی یه لات مجازی … بیش نیستی اما حالا منظورتو شاید اشتباه فهمیدم

    درضم من مدرک و منبعم رو گفتم دیگه مشکل من نیست مشکل تو هست که بازم رو حرف خودت پافشاری می کنی .
    لطفاً یکی بیاد تلگرام بهش نشون بدم باور کنید نمیخورمتون .

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      ول کنید دیگه.بحث از شزم رسید به سوپرمنو اینا.چرا ول نمیکنید.😡بحث تا یه جایی.

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        من ول کردم دیگه
        تموم

  30. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    حیف که اینجا نمی تونم مدرکمو بگم تا همش نگید چرت و پرته . بببین کاربر Gow. چرا نمیای اونجا ؟؟؟؟؟؟ بببین کار سختی نیست چند تا دکمه میخوای بزنی اصلاً فکر نکن کار مهمی میخوای بکنی من دیگه چی بگم وقتی تو نمیای به هر حال من دیگه بحث نمی کنم با شما ها و این ضعف شما ها رو میرسونع که نمیاید اونجا حقیقتو بفهمید . بعد الان داری فکر میکنی من با ادمین در ارتباطمو و نمیزارم حرفات درست تایید بشه ؟؟؟؟؟ بنده ی خدا من با خودمم در ارتباط نیستم . درضم من داشتم با اوشون بحث میکردم که دوباره شما خودتو انداختی وسط هی من میام بحث کنم بقیه میشن نخود اش اول که داشتم با ساب زیرو حرف میزدم که استیو خودشو انداخت وسط دفعه بعدی از طرف اجازه بگیرید همینطور نپرید وسط .

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      یا بس میکنین یا خودمم میاو وسطتون😡

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        😐😐😐😐

    2. g.o.w کاربر می‌گوید

      #mohammad hossein
      ببین اولا که من تو بحث کسی نپریدم الآن هم روی صحبتم با جناب راجرز و ادمین بود و اصلا از تو حرفی نزدم خودتو انداختی وسط بعد میگی چرا میپری وسط؟نه الآن من به تو حرفی زدم؟! در ضمن بحث من و تو هم در مورد سوپرمن و اینا نبود و فقط در حاشیه کامنتا به این موارد اشاره میکردم، بحث من و تو در مورد اساطیر بود پس مثلا بیام تلگرام که چی؟؟ که در مورد اساطیر هم تو یه عقیده ای داری و منم یه عقیده دیگه و هیچوقت هم به نتیجه نمیرسه و همونطور که گفتم بحث اصلی من اساطیر بود، و برام چندان مهم نیست که سوپرمن از اسپکتر قویتره یا نه، حالا مدرکتم درست باشه یا غلط بهش کاری ندارم و اینکه گفتم به هر کی هرچی میخوای ثابت کن و وقتی منم با تو حرفی نزدم نپر وسط اگه روی صحبتم با تو بود اونوقت بدرود

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        من داشتم با ساب زیرو اول حرف میزدم بعد اومدی در مورد اساطیر صحبت کردی و با منم بودی تو به این چی میگی ؟؟؟ پریدن وسط حرف نیست این !!! و منم در هم منظورم اسپکتر بود و هم اساطیر یکی از کاربرای همین سایت هم شاهد دارم که همه ی مدرک هامو بهش نشون دادم ( تو تلگرام )
        اگه خواست خودش شهادت میده
        و میبین که داری راست میگی تو رو عقایدت بشدت متعصبی خب منم هستم پس همونطور که گفتی نیا

        اما اقای راجرز فکر کردی میتونب فوش بدی و بری ؟؟؟؟؟؟؟ بر من پیامتو پاک میکنی نه عزیزم نمیتونی من از اون پیامت عکس گرفتم بله انقدر راحت نمیتونی چرت و پرت بگی و اگه اون چیزی که تو تلگرام بگی تکرار بشه بد می بینی ( کسی هم دخالت نکنه قابل توجه )

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          برو پی کارت بچه . برو هر کار دوست داری بکن . وای الان من خیلی ترسیدم که بد بشه . !! وای . !! اون عکستم هرچی که هست ببر دادگاه شکایت کن . ! برو ببینم به کجا میرسی .
          حالا مثلا گفتم لات مجازی که چی ؟!؟! میخوای بری شکایت کنی ؟! برو .
          حالا هرچی من هیچی نمیگم ، این طرف هی میاد چرت میگه .

          1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

            الان به من میگی همچین انگار خودت ۳۰ سال ازم بزرگتری داداش کلاً ۵ ساله انقدر بزرگش نکن مثل اینه که زبون فارسی هم نمیفهمی میخوای انگلیسی بگم ؟؟؟؟؟ پس میگم
            Very rude first go learn literature Then take a nap and tell me not to lie anymore .
            درضم برو کلاس زبان
            من نیازی ندارم برم دادگاه مگه مسئله امنیتیه چند تا کمیکه دیگه
            و من مثل بعضی ها انقدر عقده ای نیستم که سر یه چیز خیالی برم شکایت کنم و بنظرتم اهمیت نمیدم چی در موردم فکر میکنی . من چرت میگم ؟؟؟؟؟؟؟؟ عجبا بعضی ها خوده چرتن دیگه من که در مقابلشون عددی نیستم در چرت گویی

  31. نیما کاربر می‌گوید

    درود بر تمامی نفراتی که نظر دادن خواستم در کل بگم کاربر استیو راجرز درباره ظرفیت استفاده از قدرت درست می گویند در انیمیشن ها هم دیدیم که شزم از واندرومن و سوپرمن ضعیف تره به خاطر همون بچگیش ولی شما باید بلک آدام رو در نظر بگیرد یک انسان بالغ و با تجربه ۳۰۰۰ سال حتی از ثور بیشتر خودتون هم می دونید به راحتی سوپرمن و واندرومن رو شکست داده حالا ببینید یک نفر که لایق نیست به چه مرزی از ظرفیت خدایان رسیده این شزم هم اگه مثل بلک ادام تجربه کسب کنه و تبدیل به ادم بالغی بشه حتما به یکی از قدرتمند ترین ها تبدیل بشه شاید یه روز کمیک شزم نهایی زدن بیرون که در اون شزم به آخر ظرفیت هاش به طوری مثل جادو . تکنولوزی و غیره رسیده

  32. General_joker کاربر می‌گوید

    دیدگاه جالبی بود و من با اینکه طرفدار dc هستم با بعضی از این نظرات موافقم. پیشنهاد میکنم همین موضوع رو ایندفعه برای بلک ادم بزارید.اونوقت میخوام ببینم مارولیا چه گوهری می افشانند.

  33. احمد کاربر می‌گوید

    ببخشید ادمین جان من یه سوال داشتم
    من وقتی مقایسه هالک با سوپرمن و ثور میشه میگم از هردو ظعیفتره
    ولی اگر ما زهن بنر رو از هالک جدادکنیم به نظر شما از هردو قویتر میشه یا نمیشه چون یه بار که جین گری زهن بنر رو خارج کرد انساگلات رو از لحاظ جسمی با یک مشت شکست داد نظر شما چیه؟

  34. ناشناس کاربر می‌گوید

    فقط شکست شزم در مقابل ثور و هالک ممکنه بقیش ممکن نیست شزم توانایی های زیادی داره که می تونه سیلور سرفر و هایپریون و جین گری رو شکست بده

  35. قاسم کاربر می‌گوید

    واقعا چه فکری می کنید شزم رو ضعیف جلوه می دید اون قدرت شش خدا را داره که خیلی قدرتمنده خرد سلیمان که بسیار قویش می کنه و تمام فنون جادویی رو بلد باشه و بعد مقاومت اطلس که همه خدایان المپ به زور شکستش دادن و وزن آسمان ها و زمین را تحمل می کنه و قدرت زئوس قویترین خدای المپ و شجاعت و مقاومت آشیل و سرعت مرکوری که باعث میشه فراتر از سرعت نور بدوه و پرواز و شزم و سنگ جادو که همهی جادو های دی سی از اون میاد و قبل اینکه هالک بتونه کاری سر شزم بیاره به فنتوم زون می فرستتش که نمی تونه بیاد بیرون و موح سوار نقره ای رو که با قردرت هرکول و زئوس و مرکوری دنلشو میاره و هایپریون هم پشیزی نیست براش چون سوپرمنو به راحتی می زنه چه برسه به هایپریون

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      قاسم
      جناب ببخشید بینهایت تند رفتین شزم یک دهم هرکدوم رو داره قدرتاشونو اگه کلشو داشت که زئوس به تنهایی بسیار از سوپرمن قویتره اما شزم یک ششم هرکدوم رو داره ولی قبول دارم این مقاله واقعا شزمو دست کم گرفته بود اما شماهم دیگه خیلی دست بالاش گرفتین شزم با هایپریون در یه سطحه و یک نمه ضعیفتر از سوپرمن و دلیل دارم که میگم اگه شزم تمام قدرت زئوس دیسیو داشت باید علاوه بر صاعقه توانایی های کنترل آب و هوا ،زمین لرزه و شرایط جو رو داشت مثل توفان و گردباد اما شزم هیچکدوم رو نداره و فقط برق رو داره که رعدش میتونه آسیب های کمی به سوپرمن بزنه و زور فیزیکی نامحدود زئوس از سوپرمن قطعا بیشتره اما مال شزم کمتر و سرعت شزم درنهایت به اون سرعت میرسه

  36. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    قاسم
    داداش جنس دسته دو بهت دادن شایدم صنعتی و سنتی با هم زدی.سوپرمن شزم رو عین توپ فوتبال شوت میکنه فضا.بعدشم شزم در مقابل هالک هیچی نداره.رعد میزنه هالک یه آخ هم نمیگه فقط عصبانی میشه شزم رو از زمین محو میکنه.باسرعتش میاد هالک میزنه میترکونتش.در برابر ثور هم هییییچی نداره.در مقابل جین هم جین با استفاده از تله پاتی نقطه ضعف اش رو پیدا میکنه و با تله کینزی اون چیزی که میتونه با هاش شزم رو شکست بده احضار میکنه و تامام.در برابر هایپریونم هایپریون کپی سوپرمنه شزم رو پودر میکنه شزم میره پی کارش.موج سوار هم از هالک قویتره و در حد امثال ثور و سوپرمنه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      MARVEL AND DC #
      بنده موافقم مرد عنکبوتی هم با سه تا حرکت شزم رو پودر میکنه 😂😂😂😂 به نظرتون یک ذره این شزم فلک زده رو دست کم نگرفتین شزم قطعا از واندروومن قویتره قطعا شک نکنید و به سوپرمن نزدیک بعد سوپرمن عین توپ فوتبال شوتش کنه لازمه اشاره کنم شزم هم بارها سوپرمن رو زده بعد بیاد با سه حرکت هالک نابود شه ؟؟؟ میدونستین شزم ۷۰ درصد خدایان دیسی رو زده خلاصه لطفا یک درموردش تحقیق کنین

      1. وحید کاربر می‌گوید

        بنظر شما دکتر منهتن در مبارزه با روح موتور سوار پیروز می شه؟

  37. وحید کاربر می‌گوید

    بنظر شما دکتر منهتن در مبارزه با روح موتور سوار پیروز می شه؟

    1. حسام کاربر می‌گوید

      دکتر منهتن پیروز این نبرد است .

    2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      وحید
      دکتر منهتن با اشاره نابودش می کنه.

    3. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # وحید
      خب اصولا تا جایی که اطلاع دارم دکتر منهتن خیلی قادرتر از روح سواره . البته اون روح سوار باستانی که در گروه انتقامجویان یک میلیون سال پیش بود به مراتب از این روح سوار موتور سواره قویتر و قادرتر بود اما بازم فکر نکنم در حد دکتر منهتن باشه .

  38. مهدی کاربر می‌گوید

    مقاله ی خوبی بود ممنون اما یه جاهاش درست نبود مثلا شزم از هالک قویتره اما اینکه ثور شزم رو میزنه کاملا درسته

  39. علی کاربر می‌گوید

    #مهدی
    شزم هم شانس های خودش را داره

  40. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    منهتن جان من یه سوال ازتون دارم.شما همون دکتر منهتن توی کامیکانی؟اگه اونی که واقعا درکت نمیکنم چون اگه اون باشی اونجا گفتی شزم از انت من هم ضعیف تره و اینجا میگی در حد سوپرمنه.اونم نباشی دوباره درکت نمیکنم!!!چون یه بار که کاربر سیسکو رامون داشت اونجرز و جاستیس لیگ رو مقایسه میکرد و گفت شزم قویتر از سنتریه شما گفتی مقایسه شزم با آکوامن هم اشتباهه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      Marvel and DC #
      بله اونم اما وقتی همه یک شخصیتو دست کم میگیرن (جدی میگم همه) شزمو دست کم میگیرن من هم برای همون اون حرفارو زدم وقتی افرادی پیدا میشن که میگن مرد آهنی میتونه شزمو بزنه البته تقصیر کسی نیست جز نویسندگان دیسی جوری نشونش میدن که انگار یه شخصیت مکمله و اصلا قوی نیست

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      Marvel and DC #
      و خیر بنده دکترمنهتن کامیکان نیستم
      تمام

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        ولی شباهت های بسیار زیادی به هم دارین
        مثلا یکیش اینه که هردوتون از ثور متنفرید
        یکی دیگش اینه که هردو تون عاشق دکتر منهتنید

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          خب مگه هرکی طرفدار منهتن باشه یکیه منم میتونم بگم هرکی طرفدار مرد آهنیه شما هستین

  41. TONI STARK کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود
    ولی من با شماره ی ۱ موافق نیستم
    مرد آهنی با زره هالک باستر بارها هالک رو شکست داده بعد در صورتی که هالک شزم رو شکست میده ولی مرد آهنی که هالک رو با زرهش شکست داده و اونوقت از شزم شکست بخوره
    مرد آهنی مثل بتمن بالاخره یه راهی برای پیروزی پیدا میکنه
    و مرد آهنی پهباد هایی دار که میتونن واقعیت مجازی ایجاد کنه و حتی پهباداش میتونن نامرئی بشن اینجوری میتونه مدتی شزم رو تحت نظر بگیره و نقطه ضعفش رو پیدا کنه و میتونه در یک مبارزه شکستش بده

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      تونی استارک#
      خب حرفتون قطعا اشتباهه و اگه شزم به قصد کشت بیاد مرد آهنی رو تلپورت میکنه درون خورشید و تمام و زدن دلیل بر قویتر بودن نیست مرد آهنی شانس خیلی کمی در این نبرد داره

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        شزم قدرت تلپورت نداره

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          ندونسته نگین ندارن داره حتی استفاده هم کرده اما کم

    2. King thor کاربر می‌گوید

      ایرون فکر کنم من دو بار با هالک باستر اومد هر دو بار رو هم هالک کتکش زد معلومه که شما بسیار روی تونی استارک تعصب دارید

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        ببخشید اما چند باری تونسته هالکو شکست بده

    3. Attack titan کاربر می‌گوید

      جناب تونی استارک حرفتون یه جورایی اشتباهه ببینید شما میگی هالک باستر در حالی که‌ هالک توسط ذهن بنر محدود میشه کسی چندین مایل میپره زور فوق العاده زیاد داره که توانایی نابود ردن سیاره ها رو داره به هیچ‌وجه هالک باستر بتونه شکستش بده اگه هالک عصابانبشه هالک باستر رو میپوکنتش همین مارول میخواست استارک معروف کنه ایننجور شکست های بد رو واسه هالک نصیب کرده نتنها هالک بلکه‌واسه ثور و… همین کار رو کرده در کل به نظرم هالک باستر سینما هالک رو زد چون هالک سینما به شدت ضعیفه ثور هم همینطور اگه کمیک باشه و هالک بیش از اندازه عصبی بشه هالک باستر رو میفرسته به هوا

      در کل کاربر bob بهتر از من میدونن اگه کامنتم اشتباه بود بگین

  42. Aaa کاربر می‌گوید

    همه نقطه ضعف هایی دارند مثلا سوپر من در برابر کریپتونات حساسیت داره و به نظر من تونی استارک می تونه شزم رو نابود کنه چون تونی استارک حتی گالاکتوس باستر هم ساخته

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      Aaa #
      خیر اولا شزم نقطه ضعفی نداره دوما ابدا مرد آهنی بتونه سوما گالاکتوس باستر نسخه عادی محسوب نمیشه

  43. Aaa کاربر می‌گوید

    آقای دکتر منهتن اولا اگر اونجرز سه را دیده باشید می فهمید که مرد آهنی و ثور تنها کسانی بودند که توانستند به تانوس ضربه وارد کنند مرد آهنی ققنوس باستر و گالاکتوس باستر و خیلی زره های عالی دیگه داره حتی در دنیای مارول زره ای طراحی شده که می تونه کل سلستیال ها را بکشه من نمی‌گم اون رو مرد آهنی درست کرده اما بالاخره که می‌تونه از روش کپی کنه البته دانش شزم هم زیاد است اما از این دانش زیاد استفاده نمی کند اما به نظر من هم نقطه ضعف دارن مثلا مرد آهنی می تواند به کمک ماشین زمان آینده را ببیند و بتواند شزم را شکست دهد

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      Aaa #
      نظرتون محترم اما بحث سر کمیکه نه سینما در کمیک شزم واقعا خیلی قویه من به شخصه این مقاله رو قبول دارم اما شماهم میتونید نظر خودتون رو داشته باشین

  44. TONI STARK کاربر می‌گوید

    با سلام
    به نظرم مقاله خوبی بود ولی مرد آهنی از شزم قویتره
    اون با زره بلیدینگ اج مقاومت بسیار بالایی بهرمنده
    طوری که در برابر سنگ قدرت دوام میاره
    پس میتونه خیلی راحت در مقابل رعد های شزم دوام بیاره
    حالا باید بریم سراغ نقشه ی تونی استارک
    اون میتونه با گیر آوردن مقداری فلزات مثل ارو یه نقشه بکشه که شزم توش گیر میکنه و بعد با یه بمب اتم شزمو بکشه
    البته خودش از اونجا فاصله بگیره و شزمو با یه زنجیر از جنس ارو همونجا نگه داره
    و تمام
    خوب البته از یه سایت تمام دیسی فن انتظاره بیشتری نمیشه داشت

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بهتره تا شزمو نمیشناسین نظر ندین شزم جلو زنجیر ها مقاومه جلو بمب هایی دوام آورده که هیچ یک یک از اعضای لیگ عدالت نمیتونستن دوام بیارن پس چرند نگو از یه مارول فن که فکرمیکنه مرد آهنی شزمو میزنه بیشتر نباید انتظار داشت

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بعدهم شزم تلپورت داره یعنی خیلی راحت خوشو خلاص میکنه از اون زنجیر ها بعد میره تو فضا با یه مشت با شتاب میزنه استارک به رحمت خدا میره البته شزم نمیکشه از کسی که حتی ندونه قدرت شخصیت های دیسی چقدره و فقط شخصیت های مارپلو گنده میکنه انتظاری نباید داشت

    3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بعدهم بگم بمب اتم هیچ هیچ تاثیر خاصی رو شزم نداره

  45. Mahdi کاربر می‌گوید

    واااااات؟
    مرد اهنی شزم و میزنه ؟!؟
    معلومه که اصلا شزمو نمیشناسی من فقط دارم به اون لحظه فک میکنم که شزم با مشتاش داره زره مرداهنی و لهههه میکنه بعد استارک از داخل میگه جااااارویس فراااایدی 😄😂

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      دقیقا درست میگین البته با همون مشت اول مرد آهنی زرهش له و لورده میشه

  46. Aaa کاربر می‌گوید

    نگاه کنید اگر ما سینما را نگاه بکنیم مرد آهنی جلوی تانوس با اون چند تا سنگ قدرتی که تانوس داشت ایستاد حال جلوی سنگ قدرت هم ایستاد
    اگر در کمیک هم ببینید مرد آهنی گالاکتوس باستر ارو باستر و خیلی لباس های دیگه ای داره یعنی شما می خواهید بگید شزم از گالاکتوس قوی تره بعدش هم تانوس با سنگ قدرت قوی تره یا شزم اصلا مرد آهنی می‌تونه موقعی که اون بچه هنوز شزم نشده کارش رو تموم کنه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      خب مرد آهنی جاو گالاکتوس هیچی نیست خیر به هیچ وجه در کمیک مرد آهنی۱۰ درصدم شانس نداره به هیچچچچچچچچچ وجه و اگه نسخه قویتر مرد آهنیو میارین خدای خدایان شزم خیلی راحت دخل گالاکتوس باستر رو میاره شزم مرد آهنیو تلپورت میکنه تو خورشید یا با یه مشت نابودش میکنه مرد آهنی ۵ درصد نهایت شانسشه و مرد آهنی به هیچ وجه در خواب حریف شزم بشه

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      خب مرد آهنی جاو گالاکتوس هیچی نیست خیر به هیچ وجه در کمیک مرد آهنی۱۰ درصدم شانس نداره به هیچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچ وجه و اگه نسخه قویتر مرد آهنیو میارین خدای خدایان شزم خیلی راحت دخل گالاکتوس باستر رو میاره شزم مرد آهنیو تلپورت میکنه تو خورشید یا با یه مشت نابودش میکنه مرد آهنی ۵ درصد نهایت شانسشه و مرد آهنی به هیچ وجه در خواب حریف شزم بشه در خواب شاید بتونه
      حالا شما شزم رو از راکت هم ضعیفتر بدونین
      والسلام شزم در حالت بچش کافیه بک کلمه بگه که از مرد آهنی چیزی جز خاکستر نمونه و اینکه نه شزم در حالت بچش سریع میگه شزم مرد آهنی هیچ شانسی نداره

  47. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    خب مرد آهنی جاو گالاکتوس هیچی نیست خیر به هیچ وجه در کمیک مرد آهنی۱۰ درصدم شانس نداره به هیچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچ وجه و اگه نسخه قویتر مرد آهنیو میارین خدای خدایان شزم خیلی راحت دخل گالاکتوس باستر رو میاره شزم مرد آهنیو تلپورت میکنه تو خورشید یا با یه مشت نابودش میکنه مرد آهنی ۵ درصد نهایت شانسشه و مرد آهنی به هیچ وجه در خواب حریف شزم بشه در خواب شاید بتونه
    حالا شما شزم رو از راکت هم ضعیفتر بدونین
    والسلام شزم در حالت بچش کافیه بک کلمه بگه که از مرد آهنی چیزی جز خاکستر نمونه و اینکه نه شزم در حالت بچش سریع میگه شزم مرد آهنی هیچ شانسی نداره
    والسلام

  48. Attack titan کاربر می‌گوید

    بله بله حتما حتما تو داری قویترین زره های مرد آهنی رو با شزم معمولی مقایسه چطوره با شزم خدای خدایان یا شزم محافظ جادو مقایسه کنی الان مرد آهنی گالاکتوس باستر داره شزم قویتر نیست که مثلا داری بتمن رو با پرایم‌وان میلیون مقایسه میکنی 😐

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      وقتی گالاکتوس باستر حساب میشه باید نسخه قویتر شزم بیاد

  49. Aaa کاربر می‌گوید

    مرد آهنی می تونه برگرده به گذشته و وقتی که اون بچه هنوز یاد نگرفته که با گفتن شزم تبدیل به شزم بشه اون رو بکشه بعدش هم همه نقطه ضعف دارن مثلا مرد آهنی میتونه حتی ثور را هم شکست بده توی اینتر نت بزنید مرد آهنی چگونه می تواند انتقام جویان را شکست دهد

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      نه خیر تو زمان سفر کردن که استارک تا بخواد استفاده کنه دخلش اومده شزم هم سرعتش زیاده راحت جلوشو میگیره همه که نه مثلا خیلی موجودات خداگونه و قدرتمند در کمیکن که ندارن مرد آهنی نمیتونه شزمو بزنه بعدهم شزم در دیسیه و ضعفی هم نداره داشته باشه هم چون شزم مال دیسیه مید آهنی نمیدونه بعدهم نقطه ضعفی نداره بجز جادو اونهم نه آسیب پذیری کامل تاجایی که میدونم پس مرد آهنی هیچ شانسی نداره

  50. لوسیفر کاربر می‌گوید

    اگه شزم در اوج قدرت خودش باشه و از تمام پتانسیل خود استفاده کنه کار سختی در برابر گالاکتوس باستر نداره

  51. MFT کاربر می‌گوید

    سلام . مقاله خوبی بود . مخصوصا با قسمتی که ثور قویتر از شزم است .

  52. Aaa کاربر می‌گوید

    قویترین نسخه شزم مگه محافظ جادو نیست و همین نسخه یک نقطه ضعف بزرگ داره پس وقتی می گم همه نقطه ضعف دارن نگید نه بعدش هم مرد آهنی می‌تونه با یک راهکار ساده فیزیکی جلوی رعد زئوس رو بگیره( توی اینترنت سرچ کنید مرد آهنی چگونه می تواند انتقام جویان را شکست دهد ) و بعد اون رو توی یک محفظه بندازه مثل هالک در فیلم و بعد در های محفظه را توری طراحی کنه که پشت سر هم به شزم شلیک کنند بعدش هم زره ثور باستر مرد آهنی به خاطر این شکست خورد چون اون کریستال که منبع انرژی اون زره بود می تونست خیلی ها را بکشه به جز تور
    بعدش هم نظر من برای خودم و نظر شما هم محترم است برای خودتان

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      قویترین نسخش خدای خدایان شزمه اون محدودیت زمانی داره اما خدای خدایان شزم نه نداره ضعف دیگه هم نداره مرد آهنی بمب اتم هم بزنه به شزم چیزیش نمیشه دظرتون محترم ولی واقعا خیلی خیلی شزمو دست کم گرفتین

      1. سینا کاربر می‌گوید

        اینکه کی برنده میدان بشه نویسنده تصمیم میگیره و راحت یه تصمیم شخصی میگیره تصمیمی که توش درآمد داشته باشه همه قهرمانها هم که خودشون خلق کردن ولی اگه قهرمانی از همه سر تر باشه اونم دکتر استرنجه چون توانایی کنترل زمان و واقعیت رو داره یعنی یه جورایی از حالت قهرمانی فاصله میگیره و دو قدرت خدای یکتا رو داره زمان و واقعیت یعنی کنترل هر چیزی که میدونید ولی نویسنده ها دوست دارن هم سطح سازی کنن تا بیشتر پول در بیارن همه ی طرفدارهارو نگه دارن

        1. Attack titan کاربر می‌گوید

          اره بدون دلیل

          کنترل واقعیت دکتر منهتنم داره الکی چیزی میگی دلیل بیار سفر در زمان اینها واسه فلش و سوپرمنم هست میگم چطوره یه دلیل خوب بیارید

  53. Aaa کاربر می‌گوید

    اول دکتر استرنج قویترین ابر قهرمان نیست چونمرد آهنی هم می تواند در زمان سفر کند بعد هم دکتر استرنج برای سفر در زمان به سنگ زمان نیاز دارد و لی مرد آهنی به سنگ زمان نیاز ندارد بعدش هم مرد آهنی تونست در فیلم در برابر سنگ قدرت مقاومت کنه اما دکتر استرنج چی در جنگ دکتر استرنج و دورمامو هم اگر دکتر استرنج اون سنگ زمان را نداشت سریع شکست می خورد و حالا هم که سنگ زمان نابود شده دیگه استرنج اصلی آرین قدرتش را از دست داده

  54. مرد آهنی کاربر می‌گوید

    سلام همه چی درسته ولی من ایراد میگیرم که مرد آهنی از شزم خیلی قویتره و اورا شکست میده ، ممنون از مطلبتون ولی مرد آهنی شزم را داقون میکنه و میبزه ، ممنون از مقاله .

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      نمیتونه شزم مرد آهنی رو له میکنه

  55. هیچکس کاربر می‌گوید

    من خودم به شخصه طرفدار قهرمانان مارول از جمله ثور هستم .ولی این دلیل نمیشه چشممو روی واقعیت ببندم اولن شزم اگه به جای قدرت ۶خدا قدرت ۲تا خدا هم داشت میتونه مرد آهنی نابود کنه و مرد آهنی جز موشک پر تاب کردن لیز زدن مگه کار دیگه ام می‌تونه بکنه شزم از چند جهت از مرد آهنی قوی تره
    یک هوش بالا تر
    دو استقامت بالا تر
    سه قدرت فیزیکی بیشتر
    چهار سرعت بیشتر و…
    خوب حالا شما بر طبق چه مبنایی میگی مرد آهنی شزم نصف می‌کنه ؟؟؟

    1. حسین اسماعیلی کاربر می‌گوید

      ولی ببخشید درسته شزم رو نباید زیاد گنده کنیم چون بچه مدرسه ای پس مرد عنکبوتی رو م نباید زیاد بزرگ کرد چون اونم یک بچه مدرسه ای من تو یکی از مقاله ها خوندم سوپر گر از مرد عکبوتی شکست میخوره اخه چطوری وقتی قدرت های سوپرمنو داره شما ها فقط طرف مارولو میگیرد شما شزم رو که از مرد عنکبوتی قویتره ضعیف میکنید ولی م نکبوتی رو قوی تر

  56. Aaa کاربر می‌گوید

    اول اینکه مرد آهنی زره هوایی داره که تونسته مدتی حتی در برابر گالاکتوس مقاومت کنه و بقیه چیز های دیگری که در بالا توضیح دادم بعدش هم مرد آهنی وثور تنها کسانی بودند که توانستند به تانوس آسیب بزنند حالا به نظر شما تانوس با سنگ های قدرت قوی تر است یا شزم

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      خب شزم کسیه که سوپرمنو زد ،با فلش مساوی کرد از لحاظ سرعت ، کتاب بینهایتو برداشت انجا بحثمون کمیکه نه فیلم البته در فیلم هنوز یک دهم قدرت کمیک شزم هم نشون داده نشده ولی درکل شزم اصلا کار سختی برای له کردن مرد آهنی درپیش نداره

  57. باربد کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود با ۴ مورد کاملا مخالفم
    ۱- از جین گری به طرز وحشتناکی قدرتمندتره
    ۲- هالک رو هم می‌تونه شکست بده
    ۳- با ثور برابری می کنه، قبلاً تو یه مقاله گفتم شزم از ثور شکست میخوره ولی الان کاملا نظرم تغییر کرده
    ۴- هایپریون یک سوم شزم هم نیست بسیار قدرتمندتره
    ۴+۱ – سیلور سرفر؟ نهایت نامردی 😂😑😤

  58. فرير کاربر می‌گوید

    اجساد دي سي فن تو رو نميدونم چي بگم

دیدگاه ها غیر فعال است.