۱۱ تا از قدرتمند ترین لباس های بتمن در دنیای کمیک

بتمن بهترین ابرقهرمان تاریخ کمیک که کمتر کسی است که او را دوست نداشته باشد. بتمن هیچ قدرت ماورایی ای ندارد، اما مغز متفکری دارد که می تواند به کمک آن، قدرتمند ترین موجودات عالم را از پای دربیاورد. این ابرقهرمان پولدار در طول تاریخ کمیک با هر نوع شروری روبرو شده است از جوکر دیوانه بگیر تا دارک سایدی که با نامش دنیا به لرزه درمیاید. این ابرقهرمان دوست داشتنی برای اینکه بتواند در موقعیت های خطرناک و در برابر دشمنانش سالم بماند لباس های زیادی را طراحی کرده است که هر کدام دارای قدرت ها و توانایی های عجیبی هستند. در ادامه به  بررسی و معرفی ۱۱ زره قدرتمند بتمن در دنیای کمیک می پردازیم.


۱۱. زره مخفی (Stealth Suit):

بتمن استاد مخفی کاریه. اونقدری که بتمن از دست پلیس های گاتهام در رفته، انسان از دست وسوسه شیطان در نرفته و بتمن همه اینها رو مدیون آموزش هایی هستش که در طول سالها دیده. هالا باید بدونید که بتمن زرهی داره که باهاش میتونه غیب بشه و حتی سوپرمن هم نبیندش. زره مخفی یا Stealth suit لباسی مجهز شده با طیف الکترومغناطیسی است تا با اطراف خود تطبیق پیدا کنه. این لباس تشخیص میده که از چه ابزاری برای شناسایی استفاده میشه تا خودش رو با اون تطبیق بده. این لباس قابلیت پرواز هم داره و حتی سوپرمن هم نمیتونه اونو ببینه البته بتمن به سوپرمن لو داده که همچین لباسی داره.


۱۰. کینگدوم کام آرمور (Kingdom Come Suit):

سری داستان کینگدوم کام کمیک های دی سی، داستان دوران پیری شخصیت های دی سی رو روایت میکنه. در سال ۲۰۲۰ بیشتر اعضای لیگ عدالت بازنشسته شدن که یکی از اونها بتمنه. بتمن بجای اینکه برای محافظت از گاتهام به بت فمیلی تکیه کنه، لژیون بت نایتز بتمن رو بوجود آورده تا قانون و نظم رو حفظ کنند. این روبات ها کار زیادی نمیتونند انجام بدن، برای همین در این داستان می بینیم که بتمن از بازنشستگی خارج شده و یک بار دیگه به سوپرمن کمک میکنه. با این حال بخاطر پیری، بتمن لباسی ساخته که به اون اجازه میده مثل یک جوان مبارزه کنه. بعلاوه این زره مجهز به لیزر هستش و قابلیت پرواز هم داره. در این داستان برای اولین بار بتمن در همان سطح قدرت سوپرمن قرار داره.


۹. زره بتمن ماورایی (Batman Beyond Suit):

بعد از مدتها بتمن بازنشسته میشه و دیگه کاری از دستش برنمیاد. اینجاس که اون تصمیم میگره یه جوانی به اسم «تری مگینس» رو به شاگردی قبول کنه تا بتمن جدید بشه و جلوی خلافکار ها رو بگیره. قبل از اینکه مگینس لباس بتمن رو بدست بیاره. بروس لباس بتمن ماورایی رو ساخته بود تا در دوران پیری بهش کمک کنه مثل قبل مقابل خلافکارا بایسته. اما بعد از مدت کمی اونو به مگینس داد. این لباس قابلیت مغناطیسی بالایی دارد و قادر به سازگاری با هر شرایطی می باشد. همچنین به فرد استفاده کننده، چابکی و حس فوق بشری می بخشد.


۸. زره پوش عدالت (Justics Armor):

بسیار اتفاق افتاده که بتمن برای کمک به لیگ عدالت خودش رو در برابر تهدیداتی در مقیاس کیهانی قرار داده. برای این منظور بتمن زرهی قدرتمند رو بوجود آورده. اون یک لباس با نام جاستیس آرمور با قابلیت های ناشناس و با الهام از بتموبیل به رنگ سیاه و قرمز ساخته تا با موجودات قدرتمند کیهان بجنگه. این لباس توانایی پرواز داره و به راحتی قادر به مقاومت در برابر مشت های سوپرمن هستش و همونطوری که گفته شد، ساخته شده تا با اون وارد نبرد با موجوداتی مثل دارک ساد و برینیاک شد، البته این لباس قادر به مقاومت در برابر کنترل ذهنی برینیاک نیست. نتاسفانه اطلاعات زیادی از این لباس در دسترس نیست برای اینکه بتمن چیزی در موردش نگفته ولی یکی از جالبترین لباس های بتمنه.


۷. زره تقویت شده (Augmentation Suit):

اطلاعات زیادی از این زره در دنیای کمیک و حتی سایت های معتبر کمیکی دنیا موجود نیست. با این وجود این زره یکی از قدرتمندترین زره های بتمن در دنیای کمیک است. این زره از تمامی زرههایی که در بالا به آنها اشاره شد، و چابک تر  و سریعتر است و توانایی پرواز نیز دارد. بتمن به کمک این زره توانسته یک بمب هسته ای را متوقف کند.


۶. زره کوبنده (Thrasher suit):

زره کوبنده (thrasher suit) ساخته شده از الیاف متا آرامید می باشد. (نوعی الیاف مقاوم در برابر حرارت و الیاف مصنوعی قوی می باشد. آرامید در هوافضا و برنامه های نظامی و زره های بالستیک استفاده می شود) که توسط خود بتمن طراحی شده تا در برابر گرمای سوزان و سرمای سخت مثل زمستان قطبی مقاومت کند. این لباس به اندازه چندین هفته در خود اکسیژن ذخیره می کند. همچنین میتواند شوک های الکتریکی و بترنگ های منجمد کننده شلیک کند. این لباس همچنین مجهز به اسلحه بمب الکترومغناطیس است و تنها هدفش این است که بتمن بتواند در بدترین مکانهای روی زمین زنده بماند.


۵. زره حلقه قدرت (Power Ring Suit):

در پایان دوره کمیکی عصر طلایی و در دوران عصر نقره ای در دنیای دی سی، کمپانی دی سی چندین داستان تحت عنوان Elsewolds منتشر کرد که طرفداران بسیاری را نیز بدست آورد. در طی این داستان ها ما شاهد تخیلی ترین شخصیت ها و افرادی هستیم که قدرت های ماورایی بدست می آورند و یکی از آن افراد نیز بتمن است. بتمن در طی این داستان ها موفق به بدست آوردن حلقه های قدرت می شود. نیاز به این نیست که بگوییم لنترن ها چه قدرت هایی به افراد می بخشند. شوالیه تاریکی بیشتر حلقه های قدرت را بدست می آورد  و حتی یک بار بجای هال جردن تبدیل به لنترن سبز شد. بتمن حلقه قدرت زرد، سیاه و سفید را نیز پوشیده است، البته ناگفته نماند که علاقه زیادی به این حلقه ها ندارد.


۴. جاستیس باستر (Justice Buster Aka Fenri):

بتمن رو که میشناسد؟ این بشر دوست داشتنی به خودشم شک داره چه برسه به سوپرمن و واندر وومن. برای همین زرهی رو ساخته به نام جاستیس باستر که اگه یه وقت اعضای لیگ عدالت فاز بد گرفتشون، با این زره دخلشون رو بیاره. این زره طوری طراحی شده که هر عضو لیگ عدالت رو در کوتاه ترین زمان ممکن شکست بده. بروس وین بیش تر از بودجه ۶۰ درصد تمامی کشورها برای ارتششان خرج این لباس کرد. خیلی ها این زره رو با هالک باستر مقایسه میکنن اما باید بدونن هالک باستر انگشت کوچیک این زره هم نمیشه. این لباس برنامه ریزی های خاصی برای شکست دادن فلش، سوپرمن، زن شگفت انگیز، آکوامن و سایبورگ داره.

  • این زره میتونه مشت های محکم سوپرمنو تحمل کنه.
  • غلافهایی داره که دارای خورشید های قرمز میکروسکوپی هستند که از سیستم های خورشیدی مرده بدست میاد.
  • همیشه با خودش مقداری کریپتونات سبز رو حمل میکنه.
  • بتمن لاسو واندر وومن رو نسخه معکوسش رو ساخته و با این زره یکیش رو حمل میکنه و با این لاسو زن شگفت انگیز رو متقاعد کرد که بتمن برنده شده.
  • جاستیس باستر داری سرور های پردازنده است که می تواند حرکت های فلش را ترسیم کند.
  • این زره مجهز به پودر فرم کربنات منیزیمه که با رطوبتش، باعث گیر افتادن آکوامن میشه.
  • جاستیس باستر دارای «درخت عصب الکترومغناطیسی هستش که میتونه با اون با سایبورگ مقابله کنه و مختلش کنه.
  • این لباس مجهز به «نورولایزر سیتین» هستش که برای شکست دادن هال جردن ساخته شده. مثل اینکه سلاحی هستش که با مغز هال جردن ارتباط داره.
  • اون خورشید های قرمز میکروسکوپی رو از خورشید مرده تهیه کرده تا باهاش با سوپرمن مقابله کنه.
  • سپر پلاسمایی و رانش حرارتی هم از دیگر توانایی های این زره هستش که برای مقابله با سوپرمن بوجود اومده.

۳. زره شخصی (Insider Suit):

وقتی بتمن توسط دارک ساید به گذشته فرستاده شد، دیگ گریسون جای اون رو گرفت. بعد از سالها بتمن به زمان حال برگشت ولی دیگه نمیخواست بتمن باشه. برای همین یه لباس جدید ساخت و اسمش رو گذاشت اینسایدر یا شخصی که باهاش از دور مراقب بت فمیلی باشه. این لباس ترکیبی از تمامی اعضای لیگ عدالت هستش. بتمن با استفاده از این لباس میتونه مثل سوپرمن چشم لیزری داشته باشه، مثل مارشن منهانتر نامرعی بشه، مثل زن شگفت انگیز دشمن رو مجبور به گفتن حقیقت بکنه یا مثل فلش سریع بدوه. البته این لباش هیچ شباهتی به لباس های دیگه بتمن نداره.


۲. زره بتمن جهنمی (Hellbat):

بت جهنمی یا همان هل بت خودمان یکی از قدرتمند ترین زره های کیهانی در دنیای دی سی است که لیگ عدالت آنرا برای شخصیت بتمن بمنظور مقابله با تهدیدات کیهانی ساخته بود. این زره از ترکیب فلزی نانو جنبشی متغیر تشکیل شده است که می تواند از طریق هوش مصنوعی یا صدا فعال شود. این زره پوش توسط سوپرمن در خورشید ساخته شد، گرین لنترن روی بالهای آن کار کرد و قابلیت پرواز برای آن بوجود آورد، فلش این زره را آزمایش کرد و سرعت او را تا حدود زیادی بالا برد، سایبورگ هم این زره پوش را با فناوری های پیشرفته و فرمان صوتی مجهز کرد. استقامت و دوام هل بت از شخصیت سوپرمن نیز بیشتر است و در نبرد تن به تن به راحتی می تواند شخصیتی مثل دارک ساید را شکست دهد. با این وجود این سلاح از سوخت و ساز فرد میزبان تغذیه می کند و در صورت استفاده زیاد می تواند بتمن را به کشتن دهد. از قدرت های زره بتمن جهنمی می توان به دوام و استقامت کیهانی، پرواز، شفابخشی، تیغه نابودگر و ایجاد انفجار های عظیم اشاره کرد. این زره قدرتمند ترین زره بتمن تا به امروز است. بنظر شما کسی که دارک ساید را در سیاره خودش شکست داده، حریف اودین یا گالاکتوس نمی شود؟


۱. زره فینال بت سوئیت:

فینال بت زره نهایی شخصیت بتمن است. این زره را می توان قدرتمندترین زره کمیک دانست که از عنصر ایکس تشکیل شده و در بعد ششم قرار دارد و این باعث می شود که قدرتمندتر باشد. بتمن با این زره می تواند کنترل گسترده ای بر زمان و مکان داشته باشد. این زره بسیار بزرگ است و دو بال دارد و از دست های این زره نیز انرژی آب رنگی بیرون می آید. این زره را می توان یکی از قدرتمندترین ها در بعد ششم دانست که بتمن به کمک آن به راحتی می تواند از پس بسیاری از قدرتمندترین شخصیت های کمیک بر بیاید.

49 Comments
  1. محسن کاربر می‌گوید

    عالی بود مثل همیشه

    1. حسام کاربر می‌گوید

      شما درست میگی. صحیح اما گالاکتوس درمقابل اومگا بیم آسیب پذیره اما ها بت تا حدودی نیست و البته هل بت بسیار سریعه و از ضربه های کند و هرچی که برای بتمن داشته باشه جا خالی میده. این بود نظر من شما یه نظری داری و قابل احترامه سق

  2. صادق کاربر می‌گوید

    پس final batsuit کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اضافه شد.

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        مقاله بسیار جالبی بود آقای ادمین و لطفا میشه بگید این در سایت قویترین زره های مرد آهنی رو هم قرار بدید
        و لطفا میشه در مبارزه ی بین فاینال بت سوئیت که جزء قویترین زره های کمیک و آیرون من زره الهه کش که قویترین خدایان کمیک رو هم به راحتی شکست میده چه کسی برنده است
        در مبارزات عادی که گفته میشود مرد آهنی برنده میشود
        البته منظورم سینما است
        در کل مقاله خوبی بود
        و البته منظورم

        1. King Elis reddy کاربر می‌گوید

          اونوقت چه خدایی رو شکست داده ؟

          1. TONI STARK کاربر می‌گوید

            من منظورم اینه که میتونه شکست بده

        2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          Toni stark
          میشه بگید زره الهه کش مثلا چه خدایی شکست داده؟
          فاینال بتسوییت همه زره های استارک با هم حریف.
          بتمن در کمیک ها از آیرون من قویتره و خب شخصیت پردازی بسیار بهتری هم داره.

          1. TONI STARK کاربر می‌گوید

            ببخشید من منظورم اینه از پس خدایان قوی کمیک بر میاد و در زمن فینال نمیتونه همه زره های آیرون من رو با هم شکست بده
            اون حتا نمیتونه الهه کش رو شکست بده چه برسه به همشون

          2. TONI STARK کاربر می‌گوید

            و شما هم یه کمیک خوندید که دیدید فینال بت سوئیت کل لیگ عدالتو در نسخه های آدیشون شکست داده فکر کردید اگه در مقابل قویترین نسخه هاشون از هیچم هیچ تره
            و در سینما فوق العاده به بتمن کم لطفی شده و حتی شخصیت پردازیش انقدر بده که ضعیف ترین عضو لیگ عدالت نشون داده شده

  3. FARZAD کاربر می‌گوید

    زره عنصر ایکس چرا نیستش . همون زرهی که فلزش از بعد شش هست ی جا شنیدم اگه بتمن اون زره رو بپوشه قدرتش در حد فرشته ها می شه لطفا جواب بدید

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اضافه شد دوست عزیز.

    2. TONI STARK کاربر می‌گوید

      قدرت این زره حتی نزدیک به فرشتگان هم نیست

    3. TONI STARK کاربر می‌گوید

      و البته عنصر ایکس هم فقط به خاطر این انقدر قدرتمنده چون میتونه واقعیت رو تغییر بده

  4. امیررضا کاربر می‌گوید

    عالی یه عالی

  5. رادین کاربر می‌گوید

    ببخشید میشه در مورد دوام استقامت زره فینال بت سوئیت بیشتر توضیح بدید

  6. TONI STARK کاربر می‌گوید

    و اون قسمتی که گفته شده هل بت دارک ساید رو توی سیاره خودش شکست داده و حریف اودین یا گالکتوس هم هست گالاکتوس میتونه کله سیاره رو نابود کنه و از اون تغذیه کنه ولی باز میشه گفت هل بت می تونه باهاش رقابت ولی احتمالا شکست میخوره حالا اودین که با گالاکتوس برابره که دیگه معلومه

    1. M.K کاربر می‌گوید

      #تونی استارک
      حرف شما درست گالاکتوس از سیاره ها تغذیه میکنه ولی هل بت به طور حتم از گالاکتوس قویتره چون نه تنها توانسته دارک ساید را شکست بده بلکه توانسته ارتشش هم شکست بده البته گالاکتوس میتواند آسیب جدی به بروس بزنه ولی نمیتونه شکستش بده

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        دلیل شما هم منطقی است اما گالاکتوس میتونه کل سیاره به علاوه ی کل ارتش دارک ساید و خودش هم باهم نابد کنه ولی هل بت به سختی تونست ارتش رو نابود کنه

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          Toni stark
          اصلا میدونی سیاره آپوکالیپس چه سیاره ای است؟ نه دیگه مسلما نمیدونی.
          دارک ساید خودش تنهایی میزنه جد و آباد گالاکتوس میاره جلوی جشماش برادر عزیز.

        2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          تونی استارک
          خود کلون دارکساید تقریبا با گالاکتوس برابره با گالاکتوس معمولی چه برسه به کل خدایان آپوکالیپس گالاکتوس ابدا نمیتونه

          1. TONI STARK کاربر می‌گوید

            اصلا و ابدا
            گالاکتوس خودش تنهایی به راحتی سیارات رو نابود میکنه.
            اما دارک ساید بدون ارتشش هیچی نیست

            1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              باشه دارکساید از کاپیتان آمریکاهم ضعیفتر راضی شدین؟! اما چرا با گالاکتوس برابری میکنه

            2. امپتی هند کاربر می‌گوید

              گالاکتوس سیاره نابود میکنه ؟؟؟دارکساید عالم یا همون یونیورس نابود میکنه .. برا اینکه تفاوت رو بت نشون بدم توی منظومه خورشیدی ما ۸ تا حدودا سیاره هست تو یه کهکشان بیلیون ها منظومه خورشیدی و هر عالم تریلیون ها کهکشان داره … خودت به تفاوت پی ببر

          2. TONI STARK کاربر می‌گوید

            هل بت فقط دارک ساید رو شکست داده و اگه با کل آپوکالیپس بجنگه به طور حتم بازندس
            گالاکتوس هم همینطور

      2. TONI STARK کاربر می‌گوید

        #M.K
        گالاکتوس میتونه واقعیتو تغییر بده
        بعد کی گفته هل بت ارتش دارک سایدو شکست داده؟؟؟؟
        اون فقط دارک سایدو شکست داده

  7. TONI STARK کاربر می‌گوید

    میشه بگید گالاکتوس در مبارزه با فینال بت سوئیت برنده میشه یا میبازه

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      Toni stark
      زره فاینال بتسوییت بسیار از گالاکتوس قویتره. یعنی گالاکتوس که سهله ابدیت هم حریف سختی برای این زره نیست.

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        منظورم اینه که گالاکتوس از هل بت قویتره نه فینال بت سویت

      2. تانوس کاربر می‌گوید

        نه دیگه اینطوری نیست با یک بشکن پودر میشه

    2. King Elis reddy کاربر می‌گوید

      شکست میخوره

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        آقای King Elis Reddy میشه لطفا واضع تر بگید

        1. Randall sepector کاربر می‌گوید

          نه نمیشه با جواب. آدم بهت وقتم رو تلف کردم

          1. TONI STARK کاربر می‌گوید

            چی میگی؟؟؟؟؟
            حالت خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
            دکتر لازم نداری؟؟؟؟؟؟
            بابا این حالش خوب نیست یکی برای این دکتر خبر کنه
            حتی نمیتونه تایپ کنه

  8. TONI STARK کاربر می‌گوید

    سوال
    به نظر تمام عزیزان دیسی فن و مارول فن
    زره فینال بت سوئیت قویتره یا مستر میکسیزپیتلیک؟
    من که میگم مستر میکسیزپیتلیک

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      مستر قویتره

  9. Attack titan کاربر می‌گوید

    مستر فک‌کنم تونی استارک تونی استارک به نظرت زره الهه کش قویتره یا آنتی مانیتور من که میگم آنتی مانیتور

    1. TONI STARK کاربر می‌گوید

      زره الهه کش
      آنتی مانیتور دو سه برابر گالاکتوس قدرت داره ولی زره الهه کش دو سه هزار برابر گالاکتوس قدرت داره
      حالا شما خودت حساب کن
      زره الهه کش مستر میکسیزپیتلیک رو میزنه الان نتونه آنتی مانیتورو شکست بده

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        نه نه ببخشیید انتی مانیتور حداقل ۳۰۰ برابر گالاکتوسه
        ولی بازم الهه کش قویتره

      2. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

        زره الهه کش یک پنجم میکسیزپیتلیکم نیست آنتی مانیتورم نمیتونه بزنه فاینال بت سوییت هم قویتر از الهه کشه و به هیچ وجه الهه کش حریف مستر نیست

  10. Attack titan کاربر می‌گوید

    و یه چیز دومزدی صلی کیه قدرتاش و یشه بگین یا لینک معتبر قرار بدین مطالعه کنم ادمین خواهشا توضیح بده کیه چون تازگی شنیدم میگن اسپکترم میزنه😐🚶‍♂️

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      دومزدی اصلی به موجود کریپتونی ماقبل تاریخ که ویژگی هاش همونی که تو بتمن علیه سوپرمن دیدی. اینکه میگن در حد اسپکتر هستش یه اشتباه هستش که متاسفانه قد جا افتاده و من باز هم میگم.
      ما دو رادیانت در دی سی داریم. یک رادیانت فرسته که در حد اسپکتر هست و یک رادیانت که یه موجود فضایی هستش.
      دومزدی رادیانت دوم که یه موجود فضایی هستش رو زده نه رادیانت فرسته رو که متاسفانه بسیاری از پیج های کمیک مخصوصا در اینستاگرام به اشتباه این مطلب رو جا انداختن.

  11. Attack titan کاربر می‌گوید

    ادمین خیلی خیلی خیلی ممنون از توضیحاتتون

  12. TONI STARK کاربر می‌گوید

    به نظرتون قویترین نسخه جوکر یعنی فرمانروا جوکر قویتره یا قویترین نسخه بتمن یعنی زره فینال؟؟؟؟؟؟؟؟
    من که میگم جوکر

    1. کمیکی کاربر می‌گوید

      میگم چرا تا گفتن فینال بت سویئت قدرتمند تر از الهه کشه جوش اوردی هیت میدی؟ حاجی دیه مشخصه بت سوئیت قدرتمندتره دیگه هیت نده لطفا
      فینال بت سوئیت از قدرتمندترین فلز کمیک ساخته شده و میتونه با فرم اصلی دارک ساید برابری کنه! فرم اصلی دارک ساید تو کمیک گالاکتوس رو راحت زد و گالاکتوس مثل سگ از دارک ساید فم اصلی فرار کرد
      دارک ساید اصلی آنتی مانیتور رو میزنه
      و بت سوئیت دیگه با دارک ساید اصلی برابری میکنه و میتونه الهه کش رو بزنه. فینال بت سوئیت قدرتمندترین زره ی کمیکه.

    2. Attack titan کاربر می‌گوید

      توتی استارک معلومه فاینال بت سوئیت ۶ بعدیه و با موجودات ۶ بعدی برابره جوکری که قدرت های مسترمیکسیزپیتلیک گرفته این وسط چی میگه فاینال اندازه فرشتگان قدرت داره تقریبا

  13. ثو خدای رعد و قویترین انتقام جو کاربر می‌گوید

    عالی و ممنون عاشق شماره یک شدم

  14. سجاد مطلق و غول اسا و اتشین کاربر می‌گوید

    سلام
    مقاله خوبی بود
    ولی شما گفتین هالک باستر انگشت جاستین باستر هم نیست که من مخالفم
    چون تمام سلاح های جاستین باستر برای مقابله با لیگ عدالته و در برابر کسای دیگه بجز هیکل گنده چیز دیگه ای نداره
    یا حداقل اگر هم بتونه حرفش شه دیگه نه راحتی

  15. بتمن کاربر می‌گوید

    لاسو یعنی چی?

دیدگاه ها غیر فعال است.