قدرتمندترین نسخه های بتمن در طول تاریخ

از هر کسی بپرسین بتمن کیه برمیگرده به شما میگه: «ابرقهرمانی دوست داشتنی است که هیچ قدرت ماورایی ندارد اما دخل همه را خواهد آورد چون او بتمن است». اگه این عقیده شماست، پس شما نباید این مقاله رو بخونین. چون متوجه میشین که نسخه هایی از بتمن در دنیای کمیک وجود داره که اگه تمام لیگ عدالت و انتقام جویان با هم متحد بشن، باز هم حریفش نمیشن. در ادامه ما به معرفی ۱۰ ورژن قدرتمند از شوالیه تاریکی در دنیای کمیک می پردازیم با ما همراه باشید.


۱۰. بتمنِ سوپرمن (SPEEDING BULLETS BATMAN):

این بتمن حاصل ادغام خود بتمن و سوپرمن هستش. یک سفینه کریپتونی که حامل کال -ال هستش بر روی زمین سقوط می کند و مارتا و بروس وین اون رو پیدا می کنند. اونها اون بچه رو به فرزند خوندگی قبول می کنند و اسم بروس را برایش انتخاب می‌کنند. اما کال-ال کماکان نمی‌تواند سرنوشتش را تغییر دهد و جلوی قتل والدینش را بگیرد. اون انقدر عصبانی میشه که قاتل رو همونجا جزغاله میکنه و هیچی ازش باقی نمیزاره. از اینجا به بعد بروس که مورد حمله‌ی مدوام تصاویری از قتل والدینش قرار می‌گیرد، عقلش را از دست می‌دهد و برای سال‌ها به تنهایی در عمارت وین زندگی می‌کند. حمله‌ی گروهی از سارقان به خانه‌ی او کاری می‌کند تا بروس به‌طرز وحشیانه‌ای آنها را با چشمان لیزری‌اش تکه‌و‌پاره کند و بعد هویت بتمن را برای مبارزه با جرم و جنایت انتخاب می‌کند. در پایان لویس لین به بتمن میگه که باید آدم خوبی باشه و اون هم قبول میکنه.


۹. بت دومزدی (The Devastator):

این نسخه از بتمن در نتیجه بی اعتمادی به سوپرمن بوجود آمد. بتمن این دنیا رفتار محتاطانه ای نسبت به سوپرمن داشت. متاسفانه ترس های بتمن به واقعیت تبدیل می شود. سوپرمن لویس لین را به قتل می رساند و بدون هیچ دلیلی شروع به کشتن مردم بی گناه می کند. بروس وین برای متوقف کردن سوپرمن از ویروسی به نام ویروس دومزدی که فرد را به یک هیولای وحشی جاودانه تبدیل می کند، استفاده می کند و موفق به کشتن سوپرمن می شود. اما این تازه شروع ماجرا بود. ویروس دومزدی در سرتاسر سیاره گسترش پیدا می کند و همه را تبدیل به موجودات هیولایی می کند. این نسخه از بتمن که به بتمن نابودگر نیز معروف است، یکی از اعضای شوالیه های تاریکی است و هدفش خدمت به ارباب مولتی ورس تاریکی، بارباتوس است تا تمامی مولتی ورس را در تاریکی فرو ببرد.


۸. بتمن بی رحم (Merciless):

در زمین ۱۲ دنیای دی سی، خدای جنگ آرس موفق به ساخت کلاهخودی شد که قدرت های او را صد برابر افزایش می داد. کلاه‌خودی که هرچند قدرت زیادی به فرد استفاده‌کننده می دهد، اما قلب او را فاسد می کند. بتمن و زن شگفت انگیز پس از فهمیدن این موضوع با خود عهدکردند که آرس را کشته و کلاهخود را نابود کنند. زن شگفت انگیز در این راه کشته می شود اما بتمن کلاهخود را بدست می آورد و آرس را می کشد. بعد از این ماجرا بتمن ۱۸۰ درجه تغییر می کند و دست به کشتار تمامی جنایتکاران و مدتی بعد، تمامی قهرمانانی که سعی در متوقف کردن او داشتند کرد. او سرانجام زمین خود را نابود کرد و به شوالیه های مولتی ورس تاریک پیوست.


۷. بتمن نیوگادز (Mobiuse Chair Batman):

در خط داستانی کامیک «لیگ عدالت: جنگ دارک‌ساید»، بتمن طی اتفاقاتی از موجودی میرا به خدایی جاویدان تغییر می‌کند و به معنای واقعی کلمه به «خدای دانش» تبدیل می‌شود. بتمن جدید که حالا به لطف صندلی موبیوس از تمام دانسته‌های دنیا اطلاع دارد برای شروع سعی می‌کند واقعی‌بودن صندلی موبیوس را امتحان کند و در نتیجه هویت قاتل والدینش را از او سوال می‌کند؛ صندلی درست جواب می‌دهد و جو چیل را ظاهر می‌کند. با اینکه شوالیه تاریکی در طول این سال‌ها برخوردهای زیادی با جو چیل داشته است، اما او هیچ‌وقت به اندازه‌ی این صحنه ترسناک نبوده است. بتمن در حین سوال‌پیچ کردن چیل درباره‌ی بی‌گناهانی که به قتل رسانده کنترلش را از دست می‌دهد، نقابش را برمی‌دارد و هویتش را با خشم و فریاد فاش می‌کند: «چون من بروس وین هستم». (زومجی)


۶. بتمن ماشین کشتار (Murder Machine):

در زمین ۴۴ دی سی. بعد از کشته شدن آلفرد، بروس وین که دچار مشکلات روحی بسیاری شده،  از سایبورگ می خواهد که به او در پایان دادن به پروتکل آلفرد که یک نوع هوش مصنوعی از شخصیت آلفرد بود، کمک کند. پس از اتمام، پروتکل آلفرد شروع به واکنش خصمانه نسبت به هرکسی کرد که با بروس وین مشکل داشت. او به سرعت تمام دشمنان بتمن را کشت. سایبورگ از بتمن خواست تا این ربات را نابود کند اما او مخالفت کرد. این دست روی دست گذاشتن بتمن سرانجام باعث این شد که این ربات تمامی لیگ عدالت و زمین ۴۴ دی سی و حتی خود بتمن را نیز نابود کند. بعد از این اتفاق بتمنی که میخندد با Murder Machine ارتباط برقرار کرد و او را به اتحاد با مولتی ورس تاریک دعوت کرد.


۵. بتمن حلقه سفید (White Lantern Batman):

حلقه لنترن سفید قدرتمند ترین حلقه در بین حلقه های دیگر است و این توانایی را دارد که قدرت تمامی دیگر انواع حلقه ها را جذب کند. در سری کمیک بتمن یونیورس شماره ۵، بتمن توسط وندال سوج کشته شد، اما بطور مرموزی توسط یک لنترن سفید دوباره به زندگی برگشت. بتمن به کمک این حلقه قدرت های کیهانی بسیار بالایی رو بدست آورد بطوری که قادر به زنده کردن مردگان شده بود و به تمام خاطرات آیندش دسترسی پیدا کرده بود. اینطوری که خود بتمن گفته، حلقه قدرت سفید، یک بعد جدید رو براش باز کرده بود.


۴. بتمن جهنمی (Hellbat Armor):

بت جهنمی یا همان هل بت خودمان یکی از قدرتمند ترین زره های کیهانی در دنیای دی سی است که لیگ عدالت آنرا برای شخصیت بتمن بمنظور مقابله با تهدیدات کیهانی ساخته بود. این زره از ترکیب فلزی نانو جنبشی متغیر تشکیل شده است که می تواند از طریق هوش مصنوعی یا صدا فعال شود. این زره پوش توسط سوپرمن در خورشید ساخته شد، گرین لنترن روی بالهای آن کار کرد و قابلیت پرواز برای آن بوجود آورد، فلش این زره را آزمایش کرد و سرعت او را تا حدود زیادی بالا برد، سایبورگ هم این زره پوش را با فناوری های پیشرفته و فرمان صوتی مجهز کرد. استقامت و دوام هل بت از شخصیت سوپرمن نیز بیشتر است و در نبرد تن به تن به راحتی می تواند شخصیتی مثل دارک ساید را شکست دهد. با این وجود این سلاح از سوخت و ساز فرد میزبان تغذیه می کند و در صورت استفاده زیاد می تواند بتمن را به کشتن دهد. از قدرت های زره بتمن جهنمی می توان به دوام و استقامت کیهانی، پرواز، شفابخشی، تیغه نابودگر و ایجاد انفجار های عظیم اشاره کرد. این زره قدرتمند ترین زره بتمن تا به امروز است. بنظر شما کسی که دارک ساید را در سیاره خودش شکست داده، حریف اودین یا گالاکتوس نمی شود؟ نابودشون میکنه. بتمنه دیگه.


۳. بتمن رد دث (Red Death):

این نسخه از بتمن، حاصل یکی از ترس های او مبنی بر مرگ دستیاران و خانواده‌اش (Bat-Family) در راه مبارزه با جرم و جنایت و به موقع نرسیدن او برای نجات آنان (مثل مرگ جیسون تاد) ایجاد شده است. او پس از عذاب های بسیاری که از مرگ دستیارانش کشید، به این نتیجه می رسد که شیوه‌ی مبارزه‌اش در این سال ها اشتباه بوده و برای توقف جنایت در این دنیا به راه های خشن‌تری نیاز است. (کمیک اسکواد) بروس وین فلش رو گرفت و به بتموبیل بست و سرانجام و به سختی فلش و بتمن با هم ترکیب شدند و موجودی پلید به نام رد دث بوجود میاد. رد دث تمامی دشمنانش رو شکست میده اما جهانش هم نابود میشه. بخاطر همین هم به نیروهای مولتی ورس تاریکی ملحق میشه. البته بعد از مدتی، در طی نقشه ای برای آلوده کردن خانه قهرمانان با تاریکی، مرگ سرخ در معرض طیف بزرگی از انرژی مثبت قرار میگیره و خلقیاتش تغییر میکنه. و با نیروهای خیر بر علیه نیروهای تاریکی میجنگه. اینجا بود که با بتمنی که میخنده روبرو میشه و اون بهش میگه که احتمال میداده علیه اونها بشه و بزودی هم میمیره چون در معرض طیف وسیعی از انرژی مثبت قرار گرفته.


۲. بت مایت (Bat-Mite):

بت مایت همانند دوست و متحدش مستر میکسیزپیتلیک، یک موجود پنج بعدی است که دارای ظاهری شبیه یک پسر بچه کوچک که لباس بتمن را پوشیده است می باشد. برعکس دوستش میکسیزپیتلیک، بت مایت موجود خوبی است و به بتمن کمک می کند تا با خلافکارها بجنگد. همانند تمامی کوتوله های بعد پنجم، بت مایت نیز دارای قدرت های نامتنهای و کیهانیست. او توانایی دستکاری در فضا و زمان را دارد و حتی قادر به نابود کردن ابعادی خاص نیز هست. این نسخه، یکی از قدرتمندترین ولی خنده دارترین نسخه از بتمن است. تعدادی از سایت های معتبر دنیا بت مایت را قدرتمندترین نسخه از بتمن می دانند حتی قدرتمندتر از بارباتوس که در ادامه با آن آشنا می شوید.


۱. بارباتوس (Barbatos):

خدای خفاش ها، پدر واقعی بتمن و خدای مولتی ورس تاریک نام های قدرتمندترین نسخه بتمن یعنی بارباتوس است. مولتی‌ورس تاریک دنیایی است که در بخش زیرین جهان دی سی وجود دارد و هدف موجودات ساکن آن نابودی مولتی ورس اصلی است که بارباتوس در راس آن موجودات ایستاده است. شاید تابحال این را نمی دانستید اما باید بدانید که بروس وین برای این بتمن شده است که بارباتوس اراده کرده بود تا او بتمن بشود. درست فهمیدید او کسی است که بروس وین را بوجود آورده است. قدرت های بارباتوس عبارتند از:

  • فیزیولوژی اژدهای کیهانی: بارباتوس کسی است که دنیاهای بسیاری را نابود کرده و آگاهی کیهانی بالایی دارد. تمامی لیک عدالت باهم حریف او نمی شوند.
  • زوزه تاریکی: باراباتوس برای اینکه ارتش تاریک خود را حرکت دهد، زوزه می کشد. گفته می شود که این زوزه از نابودی میلیارد ها جهان شکست خورده بوجود آمده است.
  • او توانایی تغییر واقعیت در مقیاس کیهانی و همچنین دستکاری هر نوع انرژی در هر سطحی را دارد.
  • او می تواند بین ابعاد سفر کند و جاودانه است.
  • توانایی کنترل ذهن، تله پاتی و ایجاد توهم دارد.
  • قدرتمندترین نیروی عفونی را دارد که می تواند با آن هر کسی را با تاریکی آلوده کند.
  • بارباتوس می تواند با لمس افراد تمامی انرژی زندگی آنها را بگیرد و اندازه خود را تا هر چقدر که بخواد افزایش دهد.
32 Comments
  1. هیچکس کاربر می‌گوید

    بسیار عالی

  2. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام
    ادمین جان یه سوال دارم میگم چجوری این بتمن هرکی رو میبینه باهاش ادغام میشه

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      متوجه نشدم منظورتونو؟

      1. . Amir کاربر می‌گوید

        منظورم اینه که چرا بتمن هرکس رو میبینه با اون ترکیب میشه؟؟

        در ضمن شما گفتین نسخه هایی از بتمن هست که میتونه کل انتقام جویان و لیگ عدالت رو باهم نابود کنه آیا اونا حریف رون کینگ ثور افسانه ای و سوپرمن وان میلیون پرایم هم میشه؟؟

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          منظورتونو بازم متوجه نشدم. ترکیب چی؟ چه نسخه ای؟
          قدرتمند ترین نسخه های بت من مثل بت مایت و بارباتوس چون موجود بعد بالا هستند راحت از پس تمامی ابرقهرمان در حالت عادی بر میان اما نه بارباتوس و نه بت میت حریف رون کینگ ثور و سوپرمن پرایم نمیشن. سوپرمن پرایم به راحتی میتونه یه موجود بعد پنجم مثل بت مایت رو نابود کنه.

        2. radman کاربر می‌گوید

          منظور دوستمون اینه که چرا بتمن یک batsuit واسه همه ابر قهرمانا میسازه مثله red death

        3. میلاد کاربر می‌گوید

          اقا تو میگی نمیتونه اگر هم نتونه بارباتوس یا بتمن جهنمی میتونن تازه لیگ عدالت و انتقام جویان نه دیسی مارول

  3. radman کاربر می‌گوید

    همه چی عالی بود ولی یه غلط داشت،hellbat قوی ترین زره نیست بلکه final batsuit قوی ترینه چون از عنصرX تشکیل شده و در بعد ششم در بالاترین جایگاه در مگاروس قرار داره و میتونه به راحتی تمام نسخه های سوپرمن از جمله سوپرمن پرایمو شکست بده

    1. arya کاربر می‌گوید

      چی تمام نسخه های سوپرمنو شکست تو دیگه خیلی تو توهمی سوپرمن پرایم یا کازمیک ارمور که خیلی قدرتمندی براحتی بتمن رو شکست میده حوصله مقایسه ندارم که این برای همه روشن هست مثل بحث ثور و هالک که ثور قوی تره و قبول نمیکنن شماره همینطور هستین پس اگه مقایسه هم انجام شه شما قانع نمی شید

    2. صادق کاربر می‌گوید

      یا خدا داداش کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟
      Final batsuit سوپرمن پرایمو میزنه ؟؟؟؟؟؟😳😳😳😳😳😳😳
      اوه مای گاد
      کــــــــــــــــــــــــــــمـــــــــــــــــــــــــــــــک!!!!!!!!!!!!!!
      تو اصلا قدرت های سوپرمن پرایم رو میدونی؟؟؟؟
      میدونی سوپرمن هر ۱۵ دقیقه تو خورشید بمونه قدرتش سه برابر میشه
      بعد سوپرمن پرایم۱۵۰۰۰ سال تو خورشید بوده؟؟؟؟؟؟؟
      اصلا سوپرمن پرایم رو میشناسی؟؟؟؟؟
      میدونی کازمیک آرمور سوپرمن هر ضربه ای که بخوره قوی تر میشه؟؟؟؟؟
      میدونی کل مولتیورس رو تو دستش گرفته ؟؟؟؟؟
      اونوقت بتمن اینا رو شکست میده؟؟؟؟؟
      خداوکیلی قبل از این که نظر بدی فکر کردی؟؟؟؟
      من رفتم کرونا بگیرم!!!!!!

      1. صادق کاربر می‌گوید

        در ضمن من خودم از بتمن خوشم میاد و طرفدار بتمنم
        ولی این حرفت (شرمنده داداش بهت برنخوره )خیلی غیر منطقی بود
        با عشق😍😍😍😍😍😍😍

  4. mohamad کاربر می‌گوید

    یه سوال بتمن یه نسخه داره به نام final batsuit که از ترکیب عنصر x و سلاح های پیشرفته ای مثل ماشین معجزه و و مادر باکس و… درست شده که قوی ترین نسخه از بتمن هست چرا به اون اشاره نکردید

    1. میلاد کاربر می‌گوید

      البته اینیکه میگی ضعیف ترین نسخه بتمنه

  5. […] هربار انتظار نتیجه ی نتیجه ی متفاوتی داشته باشیم. برای بتمن جنگ با جوکر جنگی بی پایان است. زیرا هیج کدام از آنها […]

  6. مهدی رادمنش کاربر می‌گوید

    ادمین میگم بهتر نبود همونجوری که تو نسخه های هالک کازمیک ایمورتال هالک رو لحاظ نکردید اینجا هم بارباباتوس رو لحاظ نمیکردید؟

  7. Steve rogers کاربر می‌گوید

    با سلام
    آقای رادمنش اینجا آقای ادمین قویترین نسخه رو به حساب نیاوردند
    final batsuit این زره قویترین نسخه ی بتمنه همین مقاله در مورد هالک هم باید کازمیک ایمورتال هالک حساب میشد که نشد البته این نسخه از هالک پارسال وارد دنیای کمیک شد

  8. امیررضا کاربر می‌گوید

    یه سوال داشتم باربارتوس میتونه کازمیک ارمور سوپرمن روبزنه؟
    وبتمن با زره فینال بت میتونه کدوم نسخه ی سوپرمن رو بزنه؟

    1. mohsen کاربر می‌گوید

      پسر جان بتمن با هیچکدوم از نسخه هاش نمیتونه ضعیف ترین سوپرمن رو هم بزنه مگه اینکه بره با سگ سوپرمن دعوا کنه بابا بتمنو الکی نویسنده ها قوی میکنن چون وانر بروس فامیلش مث بتمن و بتمن خیلی طرفدار داره و کمیک بیشتر ازش میسازن انیمیشن بیشتر میسازن وگرنه گرین ارو تو مبارزه تن به تن بتمن رو شکست داده چی میگی تو

      1. Batman Batman کاربر می‌گوید

        باشه باشه اروم باش ظاهرا امروز روز بدی رو داشتی و اعصابت خوب نیست خودت بعدن از اینکه اینو گفتی و انقدر خنک بودی اظهار ندامت میکنی

    2. بتمن کاربر می‌گوید

      دوست عزیز بتمن با زره فینال بت سوئیت از پس سوپرمن پرایم هم به راحتی بر میاد

  9. B.m کاربر می‌گوید

    سلام
    ادمین جان اینجوری که من فهمیدم بارباتوس و بتمن شخصیت های جدا هستن درسته؟؟

  10. مجتبی کاربر می‌گوید

    بنظرم بتمن جهنمی ازپس گالاگتوس برمیاد اما اودین نه چونکه نبرد اون دوتا خیلی طول میکشه وتواین مدت زره بتمنو خورده

    1. King Elis reddy کاربر می‌گوید

      اودین از گالاکتوس شکست خورده

  11. ثور خدای رعد و قویترین انتقام جو کاربر می‌گوید

    سلام مقاله عالی بود ممنون

  12. محسن کاربر می‌گوید

    اقا این غلطه قوی ترین نسخه بتمن دارکست نایت هست که با یه اشاره ۵۲ تا یونیورس ساخت و بارباتوس رو زندانی کرد قبل نوشتن مقاله کمیک بخونید

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      دارکسنایت نسخه ی بتمن نیست.اون بتمن وو لفه.سفنس بتپنی که میخندده که ترکیبش با بت منهتن مسشه دارکسنایت.
      اطلاعاته ادمین رو زیر سوال میبری؟

      1. محسن کاربر می‌گوید

        حالا یه سدال بتمن هو لف و بت منهتن نسخه بتمن به حساب نمیان؟

      2. محسن کاربر می‌گوید

        و اینکه کاملا نسخه بتمن به حساب خود سایت رسمی دیسی اینو گفته و اینکه فقط از بت منهتن قدرت نگرف از دارک مولتیورس هم قدرت گرفت

      3. محسن کاربر می‌گوید

        یه سوال بتمن هو لف و بت منهتن نسخه بتمن با حساب نمیان؟
        و‌‌ اینکه خود سایت رسمی دیسی گفته دارکست نایت جزو نسخه های بتمنه و اینکه دارکست نایت فقط از منهتن قدرت نگرفت از دارک مولتیورس ام قدرت گرفت

  13. محسن کاربر می‌گوید

    و اینکه کاملا نسخه بتمن به حساب خود سایت رسمی دیسی اینو گفته و اینکه فقط از بت منهتن قدرت نگرف از دارک مولتیورس هم قدرت گرفت

  14. محسن کاربر می‌گوید

    حالا یه سدال بتمن هو لف و بت منهتن نسخه بتمن به حساب نمیان؟

  15. spiderman کاربر می‌گوید

    بسیار عالی واقعا بارباتوس وحشتناک بود و میتونست سوپرمن هم بکشه

دیدگاه ها غیر فعال است.