۱۰ تا از خطرناک ترین سیاره ها در دنیای کمیک دی سی

دنیای کمیکی دی سی برترین شخصیت ها و داستان ها را نسبت به دیگر شرکت های کمیکی مانند مارول دارد. شخصیت هایی دوست داشتی با داستان های جذاب و هیجان انگیز. دنیای دی سی به کوچک ترین جزئیات نیز توجه می کند و به آن پر و بال می دهد. یکی از آنها سیاراتی است که ابرقهرمانان و شرورها در آن زندگی می کنند.

دنیای کمیکی دی سی پر از سیارات خطرناک است. سیاراتی مانند آپوکالیپس که مقر شرور بزرگ دارک ساید است یا سیاره اوا، مقر سپاهیان فانوس سبز. بنابراین در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق تر به سیارات خطرناک موجود در جهان دی سی بیندازیم و ببینیم کدام سیاره خطرناک تر است.


۱۰. کولو (COLU):

کولو یکی از پیشرفته ترین سیارات در جهان دی سی و زادگاه فرزندان برینیاک است.این سیاره دارای یخ های قطبی و چند کویر است اما در کل دارای آب و هوای معتدل است. مردم کلو در شهرهای بزرگ زندگی می کنند و تنها حدود ۱ درصد در خارج از شهر ها سکونت دارند. این سیاره شش قمر در مدار خود دارد و ساکنین آن با توجه به پیشرفته بودن، آیین های سنتی بسیاری دارند.

در سیاره کولو دولت به گونه ای سازماندهی شده بود که توسط رایانه های بسیار پیشرفته به حیات خود ادامه دهد و مردم را به کمک همین رایانه های هوشمند اداره کنند. با گذشت زمان این ماشین ها فاسد شدند و با مردم به عنوان برده رفتار می کردند. بعد ها مردم کولو بر علیه این ظالمان رایانه ای قیام کردند و شکستشان دادند با این وجود سیاره کلو هنوز نیز خطرناک است.


۹. سیاره جم (Gemworld):

Gem world سیاره ای است که در ابعادی دیگر وجود دارد که به عنوان یک پناهگاه برای اربابان آشوب که نمی خواستند روی زمین زندگی کنند ایجاد شده است. هزاران سال پیش هنگامی که انرژی جادویی سیاره زمین کاهش پیدا کرده بود، اربابان آشوب دنیای دی سی از زمین رفته و سیاره ای به نام Gem world یا سیاره گوهری را بوجود آوردند.

ساکنین این سیاره عبارتند از بانو آمتیست، لورد و لیدی مونستون، لرد گارنت، بانوی فیروزه، کاهنان الماس و تعداد دیگری از اربابان آشوب. در این سیاره ۱۲ خانه سلطنتی وجود داشت ولی در نبرد خدایان جادو ۱۱ خانه نابود شد. این سیاره به دلیل همین نبردهای جادویی همیشه خطرناک است البته در بیشتر مواقع این بانو آمتیست است که بر این سیاره نظارت می کند.


۸. رانکس (RANKS):

ریشه های باستانی این سیاره ناشناخته است. رانکس یک سیاره رباتیک مصنوعی است که به عنوان مرکز فرماندهی سپاه فانوس سینسترو یا همان فانوس های زرد شناخته می شود. سیاره رانکس که یک سلاح محسوب می شود این توانایی را دارد که به کمک نیروی گرانشی خود، سیارات اطرافش را به خود جذب کرده و بزرگ تر شود. این سیاره قادر به جابجایی و همچنین مرکز باتری سپاه لنترن زرد می باشد. نبردهای همیشگی این سیاره و ساکنینش با سپاهیان فانوس سبز این سیاره را به یک سیاره نظامی همیشه درگیر نبرد تبدیل کرده است.


۷. موگو (Mogo):

موگو نقطه عکس سیاره رانکس است. موگو یک سیاره سبز رنگ با کمربند فانوسی شکل و یکی از مراکز سپاه و محل نگهداری حلقه های فانوس سبز است. این سیاره درک و فهم دارد و می تواند آب و هوا، گرانش، موجودات و هر چیز دیگر بر روی خودش را تغییر بدهد. موگو در طی سری کمیک سیاه ترین شب و حمله نکرون به ابرقهرمانان نقش بسیار مهمی ایفا کرد و تعداد بسیاری از سپاهیان فانوس سیاه را در درون خود به نابودی کشاند. موگو بسیار قدرتمند تر از سیاره بد ذات رانکس است و هدف اصلی آن پیدا کردن نگهبانان جدید حلقه سبز بعد از مرگ نگهبانان قبلی آن است.


۶. سیاره جنگ جهانی (Warworld):

Warworld یک سیاره متحرک نظامی است که عموماً توسط حاکمین مستبد کیهانی کنترل می شود. این سیاره  بزرگ تر و بسیار قدرتمند تر از سیاره زمین است و مجهز به سلاح هایی است که با آن می تواند به راحتی سیارات دیگر را از بین ببرد یا سوپرمن را پودر کند. با این حال سیاره جنگ جهانی توسط یک سیستم ارتباط دهنده ذهنی کنترل می شود که بر روی شخص کنترل کننده فشار بسیاری می آورد و در نهایت باعث مرگ آن می شود.

سیاره جنگ جهانی به سختی نابود می شود و برای نابود کردن آن باید شخصیت های قدرتمند کیهانی دی سی مانند آنتی مانیتور ورود کنند اما بهترین سلاح برای نابود کردن جنگ جهانی خود سیاره است تا با نفوذ یک فرد دیوانه یا خیرخواه به سیستم هدایتی آن و با سلاح های خود سیاره، خودش را نابود کند. برنیاک از معدود افرادی است که به کمک دانش بی پایان خود کنترل این سیاره نظامی را بر عهده گرفته است.


۵. ثاناگر (Thanagar):

برعکس موگو و رانکس، ثاناگر سیاره ذاتاً خطرناکی نیست اما سرزمین نژادهای بسیاری در دنیای دی سی است و این اقوام همیشه با یکدیگر درگیر نبرد و جنگ های خونین اند. معروف ترین نژاد ساکن در این سیاره تاناگاریان ها هستند که دائما با نژادی به نام گوردانیان ها درگیر هستند. البته این سیاره به دلیل وجود ذخایر معدنی Nth Netal و زادگاه شخصیت هاوک من و هاوک گرل بودن نیز شناخته می شود.


۴. اُوا (Oa):

اوا سیاره ای است که در مرکز جهان قرار دارد و سرزمین نژاد قدرتمند نگهبانان جهان در دنیای دی سی است. تاریخجه باستانی اوا مشخص نیست. نگهبانان جهان از سیاره ای به نام مالتوس سرچشمه می گرفتند اما بعدها به اوا نقل مکان کردند. اوا مقر اصلی سپاهیان آلفا، فانوس سبز و باتری برق مرکزی آن است. این سیاره بارها در جریان وقایع جنگ سپاه Sinesrto و Blackest Night مورد حمله قرار می گیرد و از این نظر جز خطرناک ترین سیارت در دنیای دی سی است. اوا ۶۰۰ سال نوری از کهکشان آندرومدا فاصله دارد.


۳. کیووارد (Qward):

qward سیاره ای در جهان ضد ماده است که نتیجه دستکاری کیهانی دانشمندی به نام کرونا است. کرونا فردی از نژاد مالتوسی هاست که با آزماشات اشتباهش باعث بوجود آمدن جهان ضد ماده و ورود آنتی مانیتور به دنیای ما شد. ده میلیارد سال قبل آنتی مانیتور قدرتمندترین موجود جهان ضد ماده، در سیاره qward در جهان ضد ماده متولد شد. بعدها آنتی مانیتور جنگجویان این سیاره را به نیروهای تاریک خود تبدیل کرد که یک سلاح خطرناک محسوب می شدند. این سیاره معدن قدرتمندترین سلاح های دنیای دی سی است و سینسترو در خرابه های همین سیاره سلاحی پیدا کرد که بعدها تبدیل به حلقه سپاه زرد شد.


۲. آپوکالیپس (Apokalips):

آپوکالیپس سیاره آتشین و مقر فرماندهی دارک ساید، قدرتمندترین نیو گادز دی سی است. آپوکالیپس در اصل یک سیاره بود که بعد از جنگی گه خدایان قدیم را به نابودی کشاند، به دو نیم تقسیم شد و آپوکالیپس و سیاره سرسبزی به نام نیوجنسیس بوجود آمد. موجودات این سیاره در بدبختی تمام به زندگی خود ادامه می دهند و حتی خنده در این سیاره ممنوع است. بیشتر موجودات سیاره را نژاد های شیطانی و بیگانه فراری تشکیل می دهند (Lowlies). در سطح بالاتری از آنها پارادیمون ها قرار دارند که ارتش دارک ساید محسوب شده و وظیفه نظم دهی بر آپوکالیپس را بر عهده دارند. در سطح بالاتر از پارادیمون ها، زنان فیوری یا همان زنان نخبه دارک ساید حضور دارند که از قدرتمند ترین و ماهر ترین زنان دنیای دی سی تشکیل شده است که معروف ترین آنها بیگ باردا است. در پایان نیز دارک ساید، داییش استپن ولف و فرماندهان ارتشش قرار دارند.

جالب است بدانید که از نظر سطح تکنولوژی آپوکالیپس از نیوجنسیس نیز پیشرفته تر و دارای منابع بیشتری است اما همین نیز جز بدبختی چیزی برای ساکنین آن ندارد برای اینکه همین تکنولوژی نیز صرف امور شیطانی و تسلط بر دیگر سیارات می شود. البته با مرگ دارک ساید تمام بدبختی آپوکالیپس نیز پایان می یابد زیرا قدرت و نیروی دارک ساید است که این سیاره را به یک گوی همیشه آتشین تبدیل کرده است.


۱. زمین (Earth):

کسی هست که زمین رو نشناسه؟ زمین سیاره ای صخره ای و مملو از ماده معدنی آب با قابلیت حیات است که در کهکشان راه شیری و منظومه شمسی واقع شده است. زمین اغلب قربانی تهاجم های فرازمینی است که توسط ابرقهرمانان زمین مانند بتمن، سوپرمن و زن شگفت انگیز دفع می شود. دشمنان لیگ عدالت برای نابودی این گروه گهگاه به زمین حمله می کنند و ناآرامی ایجاد می کنند. البته نباید فراموش کرد که سیاره زمین به دلیل حضور دو شخصیت دکتر منهتن و لوسیفر مورنینگ استار، یکی از ترسناک ترین و خطرناک ترین سیارات دنیای دی سی است.

منبع: Cbr و Dc Fandom

9 Comments
  1. کیوان کاربر می‌گوید

    افتخار می کنم از این که دی سی فن هستم. من کمال تقدیر و تشکر رو از شما دارم که با مطالب کمیکی عالیتون و بدون تعصب و جهت گیری به معرفی دنیای دی سی در ایران می پردازین🙏🙏💘

  2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    عجب مقاله خوب و جالبی .
    برای من که زیاد اطلاعاتی از دنیای دی سی ندارم ، خیلی خوب بود .
    لطفا اگر ممکن شد ، چنین مقاله این را در مورد مارول هم بنویسید .
    شخصا در کمیک سیاره ای نمیشناسم که به اندازه ازگارد جالب باشه . یعنی کاملا مسطح ، بدون هیچ ستاره ای و البته سیاره دیگری در اطراف ، طول متفاوت شب و روز در هر دفعه ، بدون هیچ مدار نگهدارنده ای ، متفاوت بودن جاذبه در هر نقطه و … . حالا شما اگر سیاره ای با این مشخصات میشناسید لطفا معرفی کنید .
    موفق باشید .

  3. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام
    ادمین جان این شد یه مقاله ی عالی از این مقالات بگذارید تا همه ی کاربران اطلاعاتی جمع آوری کنند

  4. Bob کاربر می‌گوید

    این شد یه مقاله عالی، دیگه کسی هم نمیتونه بگه که شما دارید از دی سی حمایت میکنید، این مقاله کمک می‌کنه تا طرفداران از دی سی اطلاعات خوبی به دست بیارن.

  5. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    CBR یک مقاله مشابه هم برای سیارات مارول نوشته که احتمالا خودتون دیدین و نیازی نیست که لینکش را قرار بدهم . میخواستم درخواست کنم که اگر صلاح دانستید، هر موقع براتون مقدور بود ، این مقاله را هم ترجمه کنید . حالا میتوانید با نظر خودتون تغیر هم ایجاد کنید . مرسی .

  6. صادق کاربر می‌گوید

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    دمتون گرم
    بسیار مقاله عالی و جالبی بود لطفا از اینجور مقاله ها بیشتر بزارید 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

  7. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام
    ادمین جان من یه سوال داشتم آیا اگه یک موجود بخواد زمینو نابود کنه لوسیفر اونو نابود میکنه؟؟

  8. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    عجب
    این زمینی های کمیک چی میکشن😂😂

  9. رون.گینگ ثور کاربر می‌گوید

    به نطرم اپوکالیپس باید یک میبود یعنی الان ما بریم اپوکالیپس زندگی کنیم بهتر از زمینه :-!

دیدگاه ها غیر فعال است.