مرد آهنی در برابر سایبورگ؛ کدام یک پیروز نبرد می شود؟

یک انسان رباتیک که قوی ترین موجود سایبرنتیکی دنیا است از دی سی در برابر یک نابغه میلیاردر خوش گذران با زره هایی قدرتمند از دنیای مارول. سایبورگ در برابر مرد آهنی، تونی استارک در برابر ویکتور استون، کدام یک در نبردی مرگبار پیروز می شوند؟ اگر می خواهید سرانجام این نبرد را بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.


قدرت اصلی داخلی: سایبورگ

تونی استارک بدون زره چه قدرت ماورایی دارد؟ او بدون زره یک نابغه باهوش است اما هیچ قدرتی ندارد تا در برابر سایبورگ از خود دفاع کند. هنگامی که تونی استارک در زره خود قرار دارد نیز به کمک روش هایی می توان زره او را از کار انداخت و او را از داخل زره بیرون کشید. برای سایبورگ اما این قضیه ۱۸۰ درجه فرق می کند. او با فناوری مادر باکس های دی سی ترکیب شده و بدنش به حالت نیمه انسان، نیمه ربات تبدیل شده است. او از پایداری ابرانسانی بالایی برخوردارد است و بیرون کشیدن و یا کندن قسمت های رباتیک بدن او حتی برای شخصیت هایی مانند سوپرمن و دارک ساید نیز کار بسیار سختی است.


قدرت اصلی خارجی: سایبورگ

تونی استارک یکی از بزرگ ترین نوابغ دنیای کمیک است، اما گجت ها و زره های استارک تنها ده ها سال از زمان خود جلوتر است و می توان گفت تکنولوژی او در سطح بالایی نیست. در مقابل سایبورگ انسان رباتیکی است که با مادر باکس ها، یکی از قدرتمندترین تسلیحات دارای حس و شعور کمیک ادغام شده است.

با توجه به مطلبی که در بالا گفته شد، فناوری ای که بدن سایبورگ را تشکیل می دهد، قرن ها از تکنولوژی تونی استارک جلوتر است. ویکتور استون می تواند هر سلاحی را که تصور کند بسازد و یا به کمک فناوری قدرتمندتر خود می تواند مقاومت زرهی بدنش را افزایش دهد. سایبورگ در این زمینه نیز دست برتر را نسبت به مرد آهنی دارد.


تجربه: مرد آهنین

سایبورگ جوان در گروه های ابرقهرمانی بسیاری نظیر تایتان های نوچوان و لیگ عدالت حضور داشته و نبرد های بی شماری را تجربه کرده است، اما به هیچ وجه در زمینه تجربه به پای شخصیتی همچون تونی استارک که یک نابغه تمام عیار است نمی رسد. شخصیت مرد آهنی ۱۷ سال زودتر از شخصیت سایبورگ خلق شد و در این زمان در نبرد های بیشتر و دیوانه وار تری حضور داشته است. تونی استارک را می توان یکی از ۱۰ شخصیت محبوب تمام تاریخ کمیک دانست، اما سایبورگ برای مدت ها یکی از شخصیت های دسته دوم دنیای دی سی بود.


متحدین: سایبورگ

انتقام جویان گروه قدرتمندی است، اما نه به اندازه لیگ عدالت که شخصیت هایی همچون سوپرمن، زن شگفت انگیز، فلش، گرین لنترن و مارشن من هانتر در آن حضور دارند. با این وجود مرد آهنی در برابر دوستان سایبورگ کار سختی در پیش دارد و دوستانش نیز توانایی مقاومت در برابر اعضای بی شمار و قدرتمند لیگ عدالت را ندارند. همچنین سایبورگ یکی از اعضای اصلی گروه تایتان ای نوجوان نیز هست و دوستان بیشتری نسبت به مرد آهنی دارد.


هوش: مرد آهنی:

ویکتور استون این توانایی رو داره که به کمک مادر باکس ها، به آگاهی کیهانی دست پیدا کنه و هوشش از تونی استارک بیشتر بشه، اما بدون کمک جعبه های مادر، اون به هیچ وجه به اندازه تونی استارک باهوش و زرنگ نیست. البته به این فکر نکنید که سایبورگ یک ربات است و از بهره هوشی بالایی برخوردار نیست. ویکتور نیز همانند پدر دانشمند خود، فرد باهوشی است اما به پای باهوش ترین شخصیت جهان مارول نمی رسد.


دوام: برابر

هر دو شخصیت به کمک زره هایی که به کار می گیرند از سرعت، قدرت و دوام ابرانسانی بالایی برخوردار می شوند و این توانایی را پیدا می کنند که در برابر طیف وسیعی از حملات و ضربات مقاومت کنند. سایبورگ و مرد آهنی از نظر دوام در سطح نسبتاً برابری قرار دارند. متاسفانه هیچکدام از این دو شخصیت کاملا غیرقابل نفوذ نیستند و اگر مقاومت زره هایشان به پایان برسد، کار هر دوی آنها تمام است.


سطح قدرت دشمنان: مرد آهنی

هر دو این شخصیت ها در برابر شرور های قدرتمندی قرار گرفته اند و توانسته اند تعداد بسیاری از آنها را به تنهایی و یا به کمک دوستان خود، شکست دهند. سایبورگ در طول دوران کمیک با شخصیت های شرور بیساری جنگیده است اما بیشتر دشمنان او، دشمنان خود او نبوده و با لیگ عدالت مشکل داشتند. اما مرد آهنی گنجینه عظمی از شرور های کمیک بوکی را در کارنامه خود دارد که نمی خواهند سر به تن او باشد و در این زمینه، تونی استارک از سایبورگ برتری دارد.


فناوری: سایبورگ

به لطف علم خدایان جدید و مادر باکس ها، سایبورگ از توانایی تهاجمی، دفاعی و رباتیک به مراتب قدرتمندتری نسبت به مرد آهنی برخوردار است. سایبورگ توانایی زوددرمانی دارد که باعث می شود زخم هایش به سرعت ترمیم پیدا کند، قدرتمندترین سیستم هک و اطلاعاتی دنیا را دارد که می تواند به هر چیزی که بخواهد دسترسی داشته باشد و یا هر سیستم رباتیک دیگری را هک کند. اگر نبرد مرد آهنی و سایبورگ به درازا بکشد، تونی استارک هیچ شانسی برای پیروزی ندارد.


توانایی رهبری: برابر

هر دو قهرمان ثابت کرده اند که می توانند رهبران بزرگی باشند. هردوی آنها اشتباهاتی داشته اند، اما از آن درس گرفته و به رهبرانی قدرتمند تبدیل شده اند. شاید سایبورگ برای رهبری کمی جوان باشد، اما هنگامی که بتمن در دوره ای رهبری لیگ عدالت را به او واگذار کرد، او به خوبی موفق به رهبری و هدایت لیگ عدلت شد و این کار، تحسین بروس وین را به همراه داشت.


برنده: سایبورگ

این دو شخصیت شانس پیروزی برابری دارند اما پس از نگاه به چندین مؤلفه و ویژگی هایی از هر شخصیت، به نظر می رسد که سایبورگ به احتمال زیاد در مقابل مرد آهنی به پیروزی خواهد رسید. سایبورگ از توانایی های خاصی برخوردار است که به کمک آن می تواند به راحتی تونی استارک را شکست دهد.

البته عوامل بسیاری هم وجود دارد که به کمک آن، مرد آهنی می تواند پیروز این نبرد باشد (مانند محیط نبرد، زمان آمادگی و جهان درگیری)، با این وجود سایبورگ از تکنولوژی بدنی و رباتیک خاصی برخوردار است که مرد آهنی با ده ها سال تلاش علمی نیز نمی تواند به آنها دست پیدا کند.

منبع: CBR

151 Comments
  1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    سلام . بازم یه مقاله ی جذاب و بی نقص . من خودم بنظرم تمام معیار ها به درستی گفته شده و بلا استثنا با همش موافقم .
    البته فکر کنم دوستان مارول فن به احتمال زیاد به این مقاله اعتراض کنند . ولی من که از مقاله خوشم اومد . ( مسلماً من دیسی فن باید خوشم بیاد 😅 )
    با تشکر از نویسنده ی مقاله .

    1. علی کاربر می‌گوید

      بله ادمین جان شما نباید یک طرفه باشید اکثر مقالات شما زد مارول هست

  2. Amir کاربر می‌گوید

    با سلا‌م
    یک سوال داشتم چطوری هست وقتی بتمن با آیرون من مقایسه میشه نسخه های بالای بتمن با آیرون من مقایسه میشن
    بی احترامی نشه اما ادمین جان شما همش راهی رو پیدا میکنین که مارول رو ضعیف نشون بدید
    اگه درسته چرا الهه کش و فونیکس باستر و ارورو باستر رو با سایبورگ مقایسه نمی کنین؟؟

  3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    با سلام به نظر من آیرون من برنده میشه توانایی رهبری آیرون من خیلی بیشتر از سایبورگه با اینکه خودش یک بار رهبر جاستیس لیگ شده ولی آیرون من می‌تونه ارتش آهنی رو بیاره با با گالاگتوس باستر یا هالک باستر بیاد سمت سایبورگ،
    متحدان آیرون من خیلی بیشتر است، از نظر بنده انتقام جویان از لیگ عدالت قویتره .
    توانایی های رهبری هم درسته نمی تونن ایراد بگیرم.
    اگر سایبورگ می‌تونه از مادر باکس استفاده کنه آیرون من هم می‌تونه از دستکش ابدیت استفاده کنه که هم در سینما استفاده کرد و هم در کمیک ،موقعی که یکی از دشمناشو با دستکش تله پورت کرد داخل زندان.
    و من خودم این دو رو برابر می‌دونم و هر دو به یه اندازه قدرتمند هستن

    1. میلاد کاربر می‌گوید

      #دکتر استرنج
      من راجب برتری لیگ عدالت نسبت به انتقام جویان می خوام بگم
      قوی ترین های انتقام جویان:هالک،تور،تور(جین فاستر)،سنتری،اسکارلت،کاپبتان مارول،هرکول
      قوی ترین های لیگ عدالت:کاپیتان اتم،سوپرمن،دکتر فیت،سامپ تینگ،آتریگان،پاور گرل،واندوومن،سوپر گرل،ددمن،شزم،مارشن من هانتر،زاتانا
      قوی های لیگ عدالت از قوی های انتقام جویان بیشتره
      کل انتقام جویان به زور به ۲۵ نفر برسند (با کمک از دیگرانی که عضو نیستن)اما لیگ عدالت راحت به ۵۶ نفر میرسند که قوی ترین های هردو تیم رو در بالا گفتم؛در هر صورت لیگ عدالت برندست

      1. مرد آهنی کاربر می‌گوید

        تو باید انتقام جویان جنگ ابدیت و پایان بازی رو ببینی
        راحت به ۱۰۰۰نفر میرسند

      2. blackalfa کاربر می‌گوید

        واقعا چرا الکی نظر میدید اول اینکه سنگ های ابدیت سلاح مرد اهنی یا حتی تانوس نیستند که جلوی سایبورگ استفاده کنه دوم اینکه گالاگاتوس باستر یا هالک باستر نسخه های بالاتر مرد اهنی هستند و باید با زره معمولیش بیاد تازه اگه با ارتش اهنی هم بیاد سایبورگ حکش میکنه و تلپورتش میکنه خیلی واضحه که مرد اهنی هیچ شانسی جلوی سایبورگ نداره

      3. رضا کاربر می‌گوید

        نگا مرد اهنی یه کریپتونات نصب کنه سوپر من و سوپر گرل شکست میخورن ددپول بتمن رد میزنه سیلور سرفر کاپیتان اتم رو میزنه کاپیتان مارول گرین لنتر رو میزنه وماشین جنگ نسخه غول پیکر خودش یه تانوس رو با یه دادکساید حریفه سایبورگ رو میزنه همونجور که دیدیم ولورین راحت وانداروومن رو میکشه و رد هالک خیلی راحت اکوامن رو میزنه چون وقتی هالک دخت تونست اکوامن رو بزنه حتما هالک هم میتونه و وقتی هالک بتونه رد هالک که دیگه هالک رو هم شکست داده اکوامن رو میزنه فلش هم تور یا اسکارلت شکست میده تمااااااااااااام

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          نوب یافتم

    2. محمدمهدی اصلاحیان کاربر می‌گوید

      سلام عزیزم اینکه شما میگید انتقام جویان از لیگ عدالت قویتره نظر شخص شماست در کمیک های های
      مشترک دی سی برنده شده

    3. TONI STARK کاربر می‌گوید

      کاملا موافقم حرفتون کاملا درست بود دکتر استرنج

    4. امیر کاربر می‌گوید

      سایبورگ میتونه به تمامی تکنولوژی ها مسلط باه و میتونع لباس مرد آهنی رو هک کنه و از کار بندازتش بعد مرد آهنی چطور میخواد جلوس مقابله کنه:/

  4. Mohamad کاربر می‌گوید

    این یکی تاحد زیادی قابل بحثه بعدا یه نظر کامل راجبش میدم.

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      شاید فکر کنید مرد آهنی برندس ، اما اشتباهه سایبورگ زره مرد آهنی رو هک می کنه و ارتباط منبع انرژی رو با بقیه بخش های زرهش قطع میکنه و از جعبه مادر ساخته شده پس اطلاعات بیشتری نسبت به مرد آهنی داره اما درمورد بتمن مخالفم چون مرد آهنی زره های خیلی قدرتمند داره پس بتمن رو به راحتی شکست میده

      1. Batman کاربر می‌گوید

        #دکتر منهتن
        سلام در مورد سایبورگ درست میگید اما در مورد بتمن کاملا اشتباه می کنید بتمن زره‌های بسیار قدرتمند دارد مثل: هل بت، جاستیس باستر و از همه قوی تر فاینال بتسویت و… همچنین نسخه هایی مانند بت دومزدی،بتمن سوپرمن،رد دث، بتمن صندلی موبیوس و بتمن بیرحم و… از نظر من نسخه های نسخه ها و لباس های بتمن بسیار قویتر از آیرون من هستند چون هیچ زرهی از آیرون من نیست که حریفه فاینال بت سوئیت بشه.

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          بله حرفاتون به شدت درسته! قبول دارم! من خودم طرفدار دی سی و یکی از طرفداران بتمن هم هستم چون در هبچ شرایطی دست به قتل نمیزنه و حتی بد ترین ها رو هم نجات میده و خیلی قابل درک هست چون یک انسان معمولی هست
          ولی نمیدونستم این همه زره داره پس بتمن برندس چون میتونه دسترسی مرد آهنی رو حداقل چند دقیقه به قطع کنه و بدون زحمت شکستش بده

          1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            چی میگی دکتر منهتن؟؟
            بتمن آیرون من رو ببره!
            خب اره هیچ زرهی از آیرون من حریف هل بت نمیشه ولی اینجا نسخه های عادی!!
            مثلاً آیرون من با مارک ۴۲ بره و بتمن هم با بتموبیل و سلاح های مخفی، خب آیرون من مبیره، حالا دلایل:
            ۱- هیچ‌ سلاحی به جز راکت ، موشک و بمب اتم آیرون من رو نمیکشه، بتمن هم از این قبیل سلاح های نداره اگر هم داشته باشه من ندیدم
            ۲- آیرونمن سلاح های زیادی از جمله موشک کوچک ، لیزر و … داره و این می‌تونه در مبارزه تاثیر گذار باشد
            ۳- هوش تونی استارک رو دست کم نگیریم ، تونی بعد از اقای شگفت انگیز باهوش ترین شخصیت ماروله، هوش بتمن هم بالاست ولی بتمن بیشتر استراتژیکه ولی آیرونمن فناوری
            پس آیرون من معمولی بتمن معمولی رو میبره

            1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

              اقا بخدا این سلاحارو بتمن داره هممونم صدبار دیدیم

            2. TONI STARK کاربر می‌گوید

              دکتر استرنج شما دیگه چرا؟؟؟؟؟؟
              پس اینجا زره ارو باستر چیه
              زره ارو باستر میتونه راحت شکستش بده

              1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                تونی استارک#
                چرا الکی میگی فاینال بت سوویت به راحتی ققنوس باسترتو له میکنه

            3. TONI STARK کاربر می‌گوید

              حرفتون درست
              کاملا موافقم
              ولی آیرون من به راحتی در برابر شلیک تانک در سینما دوام آورد
              حالا در کمیک که قدرتش ده برابر سینماست چیه

        2. TONI STARK کاربر می‌گوید

          ببخشید؟؟؟؟؟؟؟؟
          پس زره الهه کش اینجا هویجه
          زره فینال بت سوئیت قدرتش به اندازه یک فرشتس قبول ولی زره الهه کش اونقدر قدرتمنده که میتونه در یک مبارزه سخت تمام سلستیال ها رو شکست بده
          تمام سلستیال ها به انداز ۵ فرشته قدرت دارند
          یعنی زره الهه کش که به اندازه سلستیال ها بزرگه میتونه ۵ فرشته رو شکست بده
          حالا حرف حسابتون چیه

          1. King thor کاربر می‌گوید

            اطلاعات در حد هویج

      2. امیر کاربر می‌گوید
  5. میلاد کاربر می‌گوید

    کاملا موافقم
    خوشحالم که بازم دارین مقاله مینویسید

  6. Sub Zero کاربر می‌گوید

    با سلام . کلا این سبک از مقالات cbr رو که دو شخصیت رو مورد مقایسه قرار میده زیاد قبول ندارم . وقتی دو شخصیت که اتفاقا از لحاظ قدرت خیلی به هم نزدیک هستن رو مورد مقایسه قرار میدیم رو باید تمام قدرت ها و توانایی ها لحاظ بشن . بعضی معیار های مورد مقایسه در این مقاله به نظرم اشتباه . مثلا متحدین که اصلا ربطی به مقایسه این دو نداره . و البته به نظرم امتیاز رهبری باید به مرد آهنی داده میشد . درسته سایبورگ هم در برهه ای زمان رهبر لیگ عدالت بود ولی مرد آهنی در بیشتر مواقع رهبر بوده و تجربه بیشتری هم داره . در صورتی که سایبورگ هنوز خیلی جوان . در مورد برنده هم شخصا نظری نمیدم
    در هر حال خسته نباشید .

  7. Batman کاربر می‌گوید

    سلام مقاله ی خوبی بود فقط یک اشکالی که داشت این بود که اینجا جنگ سایبورگ با آیرون من هست دیگه واسه چی بحث لیگ عدالت و انتقام جویان رو وسط کشیده؟؟؟ و در جواب دوستانی که گفتن آیرون من با گالاکتوس باستر از سایبورگ قویتره اشتباه می کنند. بزارید براتون یه مثال بزنم . برای مثال ریون از سوپرمن قویتره (البته اختلاف سایبورگ و آیرون من اون قدر ها زیاد نیست و این فقط یه مثاله) بعد ما بیایم بگیم خب پرایم وان میلیون از ریون قویتره. ما باید سایبورگ عادی را با آیرون من با لباس معمولیش مقایسه کنیم که در اون صورت سایبورگ پیروز می شود. امیدوارم منظور من را فهمیده باشید.

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Batman
      موضوع صرفا گالاکتوس باستر نیست جناب .
      موضوع نسخه های قوی هم نیست جناب .
      موضوع اینکه تونی استارک همیشه راه حلی برای شکست دادن اشخاص قویتر از خودش هم حتی پیدا میکنه . ( بماند که سایبورگ قویتر از او نیست . ) . وقتی یک نفر بتونه راهی برای استادگی در برابر شخصیت هایی مثل گالاکتوس و نیروی فونیکس پیدا کند ، دیگه سایبورگ که به معنای واقعی کلمه در برابرش عددی نیست . فرق تونی استارک ( آیرون من ) با بروس وین ( بتمن ) اینکه بتمن معمولا یک راهی برای ضعف دشمانش پیدا میکنه و از این طریق بهشون ضربه میزنه . یعنی اون ها رو تضعیف میکنه معمولا . اما آیرون من معمولا خودش رو ارتقا میده و قویتر میکنه تا دشمنانش رو ضعیف بکنه . البته معمولا اینجوریه نه همیشه .
      به نظرم آیرون من در نسخه و حالت اصلی و معمولی هم میتونه سایبورگ نسخه و حالت اصلی و معمولی رو شکست بده . این نظر من هست .

  8. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    با سلام .
    من شخصا این مقاله رو قبول ندارم . مرد آهنی ( تونی استارک ) باهوش تر و قویتر هست . توانایی رهبری بیشتر و بالاتری هم داره واضحا . تونی استارک میتونه تا هرچقدر که میخواد زرهش رو ارتقا بده و حتی با گالاکتوس و نیروی فونیکس هم درگیر بشه اما سایبورگ زیاد قابلیت ارتقا نداره . تونی استارک تقریبا مثل بتمن میمونه و برای هر چیزی یک راه حلی داره اما سایبورگ معمولا فقط به قدرت خودش متکی تا هوش و فکر و ذکاوت .
    در کل و خلاصه من شخصا شانس مرد آهنی ( تونی استارک ) را برای پیروزی حداقل ۸۰ درصد و شانس سایبورگ را حداکثر ۲۰ درصد میدانم .
    موفق باشید .

    1. arta کاربر می‌گوید

      سلام. جناب استیو راجرز این درسته که استارت می تونه زرهش رو ارتقا بده ولی ما داریم بحث زره عادی استارک رو می کنیم و این یعنی آیرون من نه هیچ ارتقایی باید بده نه نقشه ای بکشه و نه هیچ چیز دیگه در اوضاع کاملاً برابر زره معمولی استارک در مقابل نسخه معمولی سایبورگ. و این که شما دارید میگید ذره معمولی استارت از سایبورگ قوی تره. در اشتباهی به خاطر اینکه سایبورگ از آیرون من عادی کمی قوی‌تر است.!! به خاطر اینکه سایبورگ قدرت زود درمانی،توپ یخی،اشعه ما دون سفید،موشک های تمامی ناپذیر،توانایی باز کردن پرتال به هر جایی و به هر اندازه‌ای،هک تمام سیستم‌های روی زمین از جمله سیستم های رباتیک. ولی به دلیل اینکه سیستم استار پیش رفته است(سایبورگ کمی طول میکشه تا بتوانند سیستم استارک را هک کند ولی اگر مبارزه شان طولانی مدت بشه سایبورگ میتونه سیستم آیرون من رو هک کنه و بعد……) و این اشعه مادون سفید( میتونه به شخصیت‌هایی مانند واندر وومن آسیب بزنه.)

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        # Arta
        من فعلا زیاد سایبورگ رو نمیشناسنم . بنابراین ریز و درشت قدرت هاش رو نمیدونم . منکر قدرت هایی که میگید داره هم نمیشم . اما نباید فراموش کرد که آیرون من به این راحتی هک نمیشه زرهش . اتفاقا در قسمت های تقریبا جدید کمیک انتقامجویان تونی استارک از تکنولوژی ضد هک زرهش رونمایی که و ادعا کرد که تکلونوژی زمینی تقریبا شانسی برای هک زرهش نداره و بعدا مشخص شد که حتی تکنولوژی پیشرفته کری ها هم نتونست هک کنه زرهش رو . !!
        مقاومت زره آیرون من خیلی زیاد هست . بیشتر از اون چیزی که به نظر میاد . حتی در MCU هم مثلا اگه انتقام جویان : جنگ ابدیت ، را دیده باشید زره تونی مدت قبل توجهی در برابر سنگ بینهایت قدرت مقاومت کرد . !
        در پایان بازم تاکید میکنم که من منکر قدرت های سایبورگ نمیشم اما آیرون من رو هم اصلا نمیشه دست کم گرفت . آیرون من میتونه زرهش رو تا حد خیلی خیلی زیادی ارتقا بده . ! قابلیت های خیلی جدید بهش اضافه بکنه . اما سایبورک تقریبا این ویژگی رو نداره . در ضمن به نظر شخصی من هوش تونی استارک خیلی بیشتر از سایبوگ هست و همچنین توانایی رهبری او . آیرون من توانسته شخصیت هایی رو شکست بده که درک قدرتشون برای یک انسان بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن بوده حتی . ! یعنی میخوام بگم آیرون من شاهکار های خیلی بزرگتری هم داره تا جایی که اطلاع دارم .
        این نظر شخصی من هست که دلایلم را هم بیان کردم . حالا ممکنه خیلی ها مخالف باشند .

      2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        خب سایبورگ هم نسخه های زیادی داره
        تو یه کمیک سایبورگ به (عنصر ایکس) دست پیدا میکنه، و اون رو برای زرهش به کار می گذاره، این عنصر خالص ترین چیز در دنیای دی سی است که می‌تونه به هر چیزی از تاریکی رو مغلوب کنه
        خب ما هم بیاییم با فونیکس باستر مقایسه کنیم، خب این زره هم تونسته ققنوس رو به چند قسمت تقسیم کنه،(دارم میگم ققنوس!!)ققنوسی که به راحتی تونسته گالاگتوس رو شکست بده
        در ضمن این جا گفته که سایبورگ می‌تونه هر سلاحی بسازه ، این که میشه کار گرین لنترن!! خوب زره گالاگتوس باستر و زره جنگ بینهایت هم نانو ماشین هستن یعنی استارک می‌تونه با یه فکر بگه زره ها به یه شکل دیگه بیاد
        پس آیرون من برندس

        1. arta۱ کاربر می‌گوید

          سلام. جناب دکتر استرنج شما لطفاً کمی اطلاعات تو ببر بالا وقتی نمیدونی واسه چی میگی که ققنوس باستر ققنوس رو تیک تیکه کرده. من فکر کنم شما کلا این معادله را اشتباه گرفتید این ققنوس بود که در نهایت ققنوس بالاست رو تیکه تیکه کرد.!! شما میدونید که عنصر ایکس در فینال بتسوییت به کار رفته شده و فینال بتسوییت قویترین لباس بتمن!یعنی حتی قوی‌تر از حل بت!! و این چیزی که شما دارید میگید یعنی ققنوس باستر از فینال بتسوییت هم قوی تره!! آیا واقعا اینطور هست??. من قبول دارم که کل زره های استارک از کل نسخه های سایبورگ قوی تره. ولی اینجا بحث نسخه های عادی.!!

          1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

            بله درسته . فاینال بت سوئیت داستانش اینه که تو سری کمیک های جدید جاستیس لیگ برای مبارزه با پرپچوا ( خالق مولی ورس ها ) و ۳ فرزندش باید وارد بعد پنجم میشدن برای این کار از مستر میکسیزپیتلیک کمک میگرفتن چون اون تنها کسی هست که میتونه تو بعد پنجم رفت و امد کنه . و مستر میکسیزپیتلیک موافقت میکند اما بعد به اون ها خیانت و سوپرمن رو توی یه مولتی ورس تاریک گیر می اندازه در این بین بقیه ی جاستیس لیگ به یک یونیورس دیگه فرستاده میشن یونیورسی که در اون جاستیس لیگ در برابر ورلد فوگر ها پیروز شده اند اما بعد ها میفهمن سوپرمن این یونیورس همان ورلد فوگر هست کع خود را جای سوپرمن جا زده . ( ورلد فورگر پسر ارشد پرپچوا ) در نهایت به بتمن میگه تنها راه شکست پرپچوا فاینال سوئیت میباشه . خب چند قدرت هم داره که الان میگم
            ۱ : سان باکس :
            یکی از قویترین المان های دنیای کمیک . برخی از قدرت های سان باکس
            _ حسگر زندگی ( حس کردن تمام موجودات زنده در سراسر مولتی ورس )
            _ حسگر خطر ( حس کردن تمام اتفاقات اطرافش و پیش بینی حمله )
            _ پروژه دانش ( توانایی انتقال تمام دانش ها از گذشته اینده و حال و انتقال ان به میزبان )
            _ انتقال انرژی ( انتقال انرژی خود به میزبان شامل انرژی تغییر واقعیت ، ماهیت ، زمان ، فضا و کنترل مولتی ورس )
            _ تغییر جاذبه
            _ تلپاتی ( توانایی تلپاتی میزبان به هر موجود زنده در عالم مولتیورس و خواندن افکار دیگران و تصمیمات انها چه در حال و اینده )
            _ کنترل ماشین ها ( منظور از ماشین تمامی دستگاه های الکتریکی ، و زره ها … میباشد
            ۲ : المنت ایکس شناخته شده با نام اتش خدایان و فلز دهم یکی از عظیم ترین منابع انرژی و همچنین منبع قدرت ماشین معجزه ( قدرتمند ترین سلاح دیسی )
            هر چیزی تو جهان از المنت ایکس نشعت میگیره
            برخی از قدرت های المنت ایکس
            _ تغییر واقعیت ( قابلیت تعییر ، ساخت و حذف هر چیزی که میزبان به ان فکر کند )
            _ تغییر ماهیت ( این ویژگی به میزبان این اجازه رو میدهد که المنت ایکس را تغییر دهد . میزبان تنها با فکر کردن میتواند المنت ایکس را به زره سلاح و هر چیزی در بیاورد )
            _ افزایش قدرت ( به میزبان قدرت داشتن هر قدرتی را میدهد )
            قدرت های فیزیکی این زره حد و حدود مشخصی ندارد . گفته شده این زره توانایی مقابله با تمام نسخه های سوپرمن رو داره حتی کازمیک که مولتیورس رو راحت نگه داشته . این قدرت ها رو از خودم نگفتم مدرک دارم . یعنی بگم هیچ زره مرد اهنی ۱۰ ثانیه هم جلوی این دووم نمیاره .

          2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            غلطه ،
            عنصر ایکس برای این زره بتمن به کار نرفته،
            اگر اشتباه نکنم بتمنیوم براش به کار رفته که از عنصر ایکس ضعیف تره
            عنصر ایکس توانایی هایش اینه:اگاهی از گذشته و آینده ،قدرت فرد را ده برابر میکنه،به جادو دسترسی پیدا می‌کنه
            ولی ققنوس باستر نیروی ققنوس رو که قادر مطلقه و هیچ کس جز بی نهایت و والای همگان و شاید دادگاه زندگی هیچ کس حریفش نمیشه رو مجبور به عقب‌نشینی کرد!!!
            خب حالا بحث زره های معمولی،
            ایا شما قبول دارید که هالک از سایبورگ قوی تره?????? هالک باستر هم هالک رو شکست داده ،ولی تونی یه زره داره به نام که تو جنگ بی نهایت بود که قوی ترین زره ش است و از هالک باستر هم قوی تره!!! ولی این زره یه زره معمولی است
            این زره از یه فلز ساخته شده که مثل ویبرانیوم مقاومه
            اگر دقت کنین تو فیلم انتقام جویان ۱ وقتی که ثور به آیرون من صاعقه زد اون صاعقه رو جذب کرد و گفت انرژی به ۴۰۰% رسیده!!!!!!!! یعنی اون نیروی صاعقه رو جذب کرد !
            در کل هیچ زره ای برتر از زره هل بت نیس و تا به حال بتویست و نشنیده بودم !
            ولی آیرون من فقط کافیه یه موشک پرسرعت. بندازه اون ور مغزش که زره روش نیست بعدش سایبورگ میترکه
            در کل سایبورگ چیزی بیشتر از یه (کرپو) برای آیرون من نیست ، کرپو در زبان کرمونی ها مثل من یعنی مارمولک!😝😝😝😝😝

            1. Batman کاربر می‌گوید

              #دکتر استرنج
              سلام اولا اینکه فینال بتسوییت از عنصر ایکسه میخوای قبول کن میخوای هم نکن. بعدشم همونطور که دوستمون گفتن این فونیکس باستر بود که در مقابله با فونیکس جر خورد.چییییییی؟؟؟؟؟؟فقط ابدیت و دادگاه زندگی و والای همگان میتونن فونیکس رو شکست بدهند؟؟؟؟؟ و حالا بحث زره های معمولی که بهت بگم هالک باستر جز قویترین زره های استارکه و امکان نداره زره عادی استارک از اون قویتر باشه و در کامنت های قبل دلایلم را بر پیروز شدن سایبورگ در این نبرد گفته ام.

              1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

                بله من با حرف کاربر بتمن موافقم .
                دکتر استرنج شما انگار اطلاعی از این زره ندارید . تو خود همون کمیک به عنصر ایکس یا فلز دهم اشاره شده .

            2. Arta کاربر می‌گوید

              جناب دکتر استرنج شما مطمئنی که فقط والای همگان, ابدیت, نهایت و دادگاه زنده میتوانند فونیکس را شکست بدهند????? ببینید فونیکس از تمامی قادر مطلق های شکست میخوره. و از بعضی تقریباً قادر مطلق یا هم شکست میخوره.. من فکر کنم شما اطلاعاتت زیادی کم برای مثال فونیکس از دکتر منهتن ضعیف تره و دکتر منهتن از سوپرمن پرایم وان میلیون ضعیف تره و سوپرمن پرایم وان میلیون هم جزو ۱۵ شخصیت بره دیسی هم نیست بعدشم همونطور که در کامنت های قبل گفتم ققنوس باستر بود که در نهایت ققنوس جرش داد!!!!! در ضمن شما آخر کامنتتون یک چیزی گفتید اینکه سایبورگ برای آیرون من مارمولک???? بعدشم زره معمولی استارک ضعیف ترین زره استارک است و هالک باستر جزو ۵ تا از قدرتمند ترین زره های استارک است و شما دارید میگید زره معمولی استارک از هالک باستر قوی‌تر???!! اگه اینطور فکر می کنی باید بهتون بگم که کاملا در اشتباهید و باید کمی اطلاعاتتتون رو ببرید بالا بعدشم ما در کامنت های قبل به این نتیجه رسیدیم که سایبورگ از آیرون من قوی تره شما میخوای قبول کن میخوای قبول نکن

              1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                منظور از این زره زره بلیدینگ اج هست که تو فیلم جنگ بی نهایت بود،که نانو ماشین هست و می‌تونه مثل سایبورگ به هر شکلی در بیاد ،میخوای قبول کن میخوای نکن😝😝😝😝
                دوام این زره بسیار بالاست ،برای مثال در برابر سنگ های قدرت و واقعیت مقاومت کرد
                خب این زره هم لیزر داره که به کسانی مانند هالک شاید صدمه بزنه!!!!
                بعدش مگه زره استارک کامپیوتره که به راحتی هکش کنه?? سایبورگ باید چند روز وقت بزاره تا بتونه هکش کنه!! قویترین ربات ها هم نمی توانند سیستم استارک را هک کنند چه برسه به این ریقوی لاغر مردنی.
                زره های استارک مانند زره بلک پنتر می‌توانند نیروی صدماتی که وارد شده را جذب کنند همون طور که در فیلم انتقام جویان ۱ وقتی که ثور به آیرون من صاعقه زد اون صاعقه رو جذب کرد و گفت انرژی به ۴۰۰%ممکن رسیده!!!!!!، متوجه شدید?
                آیرون من می‌تونه یه موشک بندازه اونور صورتش که رباتیک نیس،بعدش بوووووووووم منفجررررررر میشه.
                یا می‌تونه ارتش اهنی رو بیاره که بسیار قدرتمند هستن
                و اینکه این سایت همیشه تو مقایسه هاش میخواد بگه که لیگ عدالت قویتر از انتقام جویان هست که این اشتباهه.
                در ضمن شما گفتین موشک های تمامی ناپذیر?????!!!!!!! این بدبخت چطوری میخواد این موشک هاشو تو خودش جا بده????🙅🙅🙅🙅🙅🙅
                با اینکه سایبورگ قویه اما آیرون من یه کم از سایبورگ قوی تره و می‌تونه با کمک انتقام جویان ،ارتش آهنی و جارویس به سایبورگ و لیگ عدالت غلبه کنه .
                میخوای قبول کن میخوای نکن.

                1. Batman کاربر می‌گوید

                  #دکتر دسترنج
                  اولا اینکه بحث کمیکه نه فیلم. دوما اینکه من قبول دارم که سایبورگ در فیلم از استارک تو‌فیلم ضعیفتره اما خب اینجا بحث کمیکه!!!!!!و همین نانو ماشینی که میگی میتونه ترمیم کنه خودشو نه اینکه به شکل دیگه ای تبدیل کنه !!!!! استارک یه موشک میزنه به قسمت انسان سایبورگ و تمام ؟؟؟؟؟ اینطور که تو میگی سایبورگ از ددپول هم ضعیف تره 🤣🤣🤣حالا که گفتی بزار جوابتو بدم:۱_سایبورگ میتونه یه موشک بزنه به اون موشک استارک و اون موشک بترکه ۲_سایبورگ میتونه با دستش یه سپر درست کنه تا موشک های استارک به اون بخورن. قبلا هم گفتم که سایبورگ چطوری استارکو شکست میده اما بازم میگم که سایبورگ میتونه یه توپ یخی بزنه به استارک تا حرکت استارک کند بشه و بعدش توپ لیزری را میزنه به آیرون من و دوام آیرون من هر چقدر هم که زیاد باشه مطمئن باش به پای امثال واندر وومن و کالیباک نمیرسه. بنظرم بری و اطلاعات رو درمورد سایبورگ زیاد کنی بد نیست که یهو نیای بگی این بدبخت چطوری موشک هاشو میخواد تو خودش جا کنه!!!!!! در مورد لیگ عدالت و انتقام جویان الان حوصله ی بحث ندارم اما بنظرم اطلاعات رو درمورد لیگ عدالت زیاد کن.

                  1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                    اولا شما تمام‌ حرف های منو رد کردی
                    شما میدونین قدرت های آیرون من چیه????????$
                    لیزر آیرون من به شی هالک و خود هالک آسیب می‌رسونه!!!!!!!!
                    موشک هاش میتونن یه شهر رو بترکونن
                    توانایی بلند کردن حدود ۲۰۰ تن رو داره( بستگی داره به زره اش)
                    توانایی زوم کردن روی دشمنان ش رو داره ،حتی از فاصله ی کیلومتری.
                    شما ارتش آهنی رو حساب کردین? نچ، این ارتش بسیار قوی هستن و ضد هک هم هستن پس این دست پا چلفتی ریقو نمیتونه اینا رو هک کنه.
                    جارویس چی‌????? حسابش کردین??????? میدونین جارویس چقدر مهمه?????
                    استارک با باقی مانده ی جارویس ویژن رو درست کرد که اینقدر قدرتمنده و با امثال ثور و هالک مقایسه میشه، در ضمن جارویس خیلی کاربرد های زیادی داره از جمله:
                    ضد هک بودن کامل کامل که فقط اولتران می‌تونه هکش کنه چون بهش دسترسی داشته.
                    دسترسی به بیشتر جا‌های دنیا.
                    دسترسی کامل به سفینه ها، زره ها، تانک ها، هواپیما های جنگی،موشک‌های مخفی تونی استارک رو داره و با یه کلمه تمام اینها رو بر علیه سایبورگ استفاده می کنه
                    در ضمن تو همین سایت یه مقاله هست که اختراعات تونی رو گذاشته
                    در ضمن، زره بلیدینگ اج کاربرد های فراوانی داره:
                    به سرعت اگر شارژش تموم بشه شارژ میشه
                    جا های مخفی برای بهتر پرواز کردن
                    تیغه ی آهنی: این سلاح سرد اینقدر برنده است که پوست تانوس را زخم می‌کنه
                    موشک هایی بسیار بسیار بسیار زیاد
                    جذب نیروی صدماتی که وارد شده است مثل بلک پنتر
                    مجهز به مسلسل ، RPG ، موشک ، بمب و نیروی اضافه ،لیزر کشنده، نانو ماشین بودن در حد زیاد،زوم کردن در سطح سانتی متری، سپر نانو ماشین و بسیار مستحکم، میدان نیروی ضعیف اما باز هم به درد میخوره، موشکی که از پاها و شانه بیرون میاد و تیغه ی آهنی. من اینها رو از خودم در نیاوردم و بیشتر زره های استارک بیشتر این توانایی ها رو دارند.
                    آیا شما باز هم میگین سایبورگ می‌بره??

                    1. Batman کاربر می‌گوید

                      #دکتر استرنج
                      سلام تمام چیزهایی را که گفتین من میدونستم اما گفتم بهتون چطوری مرد آهنی رو شکست میده و اما برای بار سوم سایبورگ یک توپ یخی به استارک میزنه بعد حرکت استارک کند میشه و تا بیاد به خودش سایبورگ توپ لیزری رو میزنه بهش. و این رو هم بگم که هیچ سیستمی برای سایبورگ غیر هک کردن نیست.

                    2. Batman کاربر می‌گوید

                      در ضمن اون سنگ ذهن(یا همون سنگ خورشیددر کمیک) بود که به ویژن آنچنان قدرتی داد نه جارویس!!!!!!

                    3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                      خب بقیشو نگفتین که😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝
                      خب من میگم
                      سایبورگ یه توپ یخی میزنه به استارک، بعدش میگه ،دیدی ??? تو در حد من نیستی ،
                      بعد یهو جارویس قضیه رو می‌فهمه و استارک میگه بیا به این ریزک سلام کنیم!!!
                      بعد همون وقت که میخواد لیزر بزنه ارتش آهنی سر میرسند و جلوی لیزر سایبورگ رو با لیزر خودشون میگیرنن ،
                      تا اون موقع آیرون من زرهش رو قبل از این که خراب بشه از دست توپ یخی نجات میده و به سایبورگ با تمام توان لیزر میزنه ، ارتش آهنی هم همین کار رو می‌کنه و سایبورگ دفاع می کنه بعد یهو می‌ره تو کار هک کردن زره تونی،
                      و با اون یکی چشمش هم با استارک در کیر میشه بعد یهو سوپرمن و بتمن و واندر وومن پیدا میشن بعد استارک هم به انتقام جویان خبر میده که کمک‌ میخوان، ثور و هالک و اسپایدرمن و اسکارلت ویچ پیدا شون میشه و با این لیگ عدالت مبارزه میکنه
                      بعد استارک قبل از اینکه سایبورگ کاری بکنه لیزر بهش میزنه و آسیب میبینه، بعد سایبورگ توپ یخی میزنه، استارک جاخالی میده و تیغه ی آهنی رو به سمت او پرتاب می‌کنه و سایبورگ هم جاخالی میده ، بعد سایبورگ بهترین سلاحی که می تونه بسازه رو ساخت و به استارک شلیک میکنه، بعد آیرون من می‌فهمه و با توان تمام و با ارتش آهنی و لیزر ، موشک ، شلیک می‌کنه و سایبورگ یهو عقب پرتاب میشه و یک موج انرژی زیادی آزاد میشه، بببببببننننننننننننننگگگگگگگگگگ

                      پوفففف ، خب سایبورگ وقتی هک می‌کنه به مشکل بر میخوره، با جارویس رو برو میشه، او جارویس رو هک می‌کنه و جارویس هم سایبورگ رو از اون طرف وار ماشین هم میاد و همه، وار ماشین ، آیرون من، ارتش آهنی و نجات با تمام وجود شلیک میکنن هر چیزی که در توانشون هست ، سایبورگ هم شلیک می‌کنه ولی اینقدر قویه که نمیتونه کاری کنه منفجر میشه.

                      آیا شما این مبارزه رو قبول دارین??????

                    4. TONI STARK کاربر می‌گوید

                      کاملا باهاتون موافقم

                2. Arta کاربر می‌گوید

                  جناب دکتر استرنج از فناوری جعبه های مادر در سایبورگ به کار رفته شده.!!!و این یعنی سایبورگ به راحتی می‌تواند موشک های نامحدود شلیک کند.!!!!!!!! به نظرم شما یکم اطلاعاتت رو در مورد سایبرگ ببری بالا بد نیست.!! که مثل الان نیای بگی چطوری موشک ها شو تو خودش جا میده.!!🤣🤣🤣 اینطور هم که شما میگید استارت موشک میزنه در قسمت انسان سایبرگ و بعد بوم دث اسروک هم از سایبرگ قوی تره به نظرم شما هیچ اطلاعاتی از سایبورگ و کمیک های دیسی نداری.!!!

                3. Arta کاربر می‌گوید

                  جناب دکتر استرنج تمام این چیزهایی که شما می گفتید رو من می دونستم .!!حالا من یه سوال از شما دارم شما میدونید قدرتهای سایبورگ چیه????🤔🤔 سایبورگ میتونه یک توپ یخی شلیک کنه که وقتی اون رو به سوپرمن زد سوپرمن برای چند ثانیه حرکاتش آهسته شد، اشعه مادون سفیدی داره که وقتی اون روبه واندر وومن زد واندر وومن آسیب نسبتاً جدی دید، پرتال ای باز کرد که توانست سیاره آپوکالیپس رو ببله، هر سلاحی که دلش بخواد بسازه یعنی یکی از قدرتمندترین سلاح های جهان رو میسازه مانند همان اشعه مادون سفید و غیره، موشک‌هایی شلیک کنه که هیچ وقت تموم نمیشن یعنی میتونه یه چیزی بیشتر از صدتا موشک به استارک پرتاب کند و بعد استارک… بعدشم سیستم حک سایبورگ بسیاری از الترون بیشتر است به این دلیل که سایبورگ نتنها تمامی سیستم های روی زمین رو میتونه هک کنه بلکه به تمام سیستم‌های فضایی را هم داره و سیستم فضایی ها بسیار از سیستم زمینی ها پیشرفته تره و این یعنی هک سایبورگ بسیار بیشتر از اولترون هست، در ضمن سایبورگ قدرت زود درمانی داره که هر آسیبی که استارک به او بزنه بلافاصله ترمیم میشه برای مثال همون تیغ آهنی که شما می گفتی رو استارک به سایبورگ میزنه وسایبورگ سوراخ میشه و بلافاصله ترمیم میشه و شاید فقط کمی دردش بیاد شما واقعاً هیچ اطلاعاتی راجب سایبرگ نداری به نظرم بد نیست یکم اطلاعاتت راجب سایبورگ زیاد کنی.!!!😡😡

                  1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                    ها!!!!!!!!!
                    بزار برای اخرین بار حرفمو بزنم اقای دانای مطلق
                    قدرت های سایبورگ:
                    توپ یخی ، لیزر، موشک های تقریبا نامحدود، موج صوتی و زرهی بسیار مقاوم و هک کردن هر چیزی
                    ولی خودتون میگین ( چند ثانیه) و اینکه حرکتش(آهسته) میشه نه متوقف!!!!
                    دوما این سایبورگ چطور تونسته سیاره ی اپوکالیپس رو پکشه تو تله پورت????
                    خب منم میتونم بگم مرد آهنی والای همگان رو شکست داده.
                    و اینکه یه ذره از جنگ بگذره جارویس یه سایبورگ باستر درست کرده و باهاش این احمق رباتی رو شکست میده .
                    دوما شما میدونین اگر زره استارک آسیب ببینه قطعات اضافی داره که جایگزین میشن??
                    و اینکه شارژ زره های استارک تموم نمیشه، یعنی اون یه عنصر درست کرده که شارژ زره اش تموم نشه
                    زره استارک بسیار با دوام تر از زره این اقای نصفه هست، مثلاً در برابر سنگ قدرت و واقعیت!!!!!!!!! مقاومت کرد
                    در ضمن، شما انگار فک میکنین این یارو یه موشک حروم استارک می‌کنه بعد تمومممممم???????
                    باز هم بگم ، نانو ماشین یعنی می‌تونه تبدیل بشه نه اینکه زود درمانی داشته باشه!!!
                    استارک می‌تونه زره خودش رو منفجر کنه، یعنی از زره اش بیاد بیرون و مانفیجارش !!!!! کنه😝😝😝 بعد دشمن هر چه قدر هم قوی باشه شکست میخوره
                    تونی ماهواره ها، سفینه ها، تانک ها ، حالا دیگه هر چیز دیگه ای رو سمت این یارو سایبورگ روانه کنه و بعد تمام.
                    یا اینکه اون استراتژی بسیار خوبی داره و بعد از چند دقیقه جنگ‌ یه نقشه یه خوب می‌کشه
                    قوی ترین سلاح استارک اشعه از سینه است که تمام انرژی زرهشو تو سینش جمع می‌کنه و شلیک میکنه، این اشعه تقریبا هر چیزیو از بین می‌بره
                    قدرت زره های استارک که رو هم گفتم
                    زره استارک یه سلاح داره مانند عنکبوت اسپایدرمن : این سلاح بسیار کوچکه و به زحمت میشه دیدش ، این کوچولو به دشمن میچسبه و بیشتر اطلاعاتشو به دست میاره و با این میشه به راحتی دشمن رو شکست داد مخصوصا اگر یه زره باشه که سایبورگ‌ که رباتیکه پس…
                    اگر وار ماشین رو هم بیاره گل بود به سبزه هم آراسته شد
                    مرد آهنی زرهش قدرتمندتره، بهتره ، نیرو‌های کمکی استارک، موشک های جنگی ،‌
                    ارتش آهنی، وار ماشین و نجات،سلاح ها و…. زیاد تره
                    آیرون من از سایبورگ‌ قوی تره..‌. اینو چطور به شما بگم???????????

                    1. Batman کاربر می‌گوید

                      #دکتر استرنج
                      فقط لازمه همه شما به خودت زحمت بدی و بری و کارتون لیگ عدالت آپوکالیپس وار رو ببینی تا بفهمی که سایبورگ پورتال ای باز کرد که توانست آپوکالیپس را ببلعد!!!!!

                    2. Arta کاربر می‌گوید

                      همین طور که دوستمون گفت در انیمیشن اپوکالیپس وار و چند کمیک سایبورگ این کار رو کرده .!!ولی استارک هیچ وقت والای همگان را شکست نداده اصلاً !!چنین توانایی نداره شما وقتی میبینی آیرون من ضعیف تر از سایبرگ کم کم می زنید جاده خاکی بعدشم من هم نگفتم وقتی توپ یخی رو آیرون من بزنه آیرون من وایمیسته گفتم حرکتش آهسته میشه بعدشم جناب شما جارویز را با فلش اشتباه گرفته اید !!چطوری میخواد در یک جنگ یک ساعته یک سایبورگ باستر بساز وقتی که ( هیچ شناختی از او نداره).????😐😐

                    3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                      با شما دیسی فن های ایراد گیر قبول نکن پرحرف ، نمیشه حرف زد
                      کی اون کارتون رو قبول داره?? واقعا مزخرف بود ، من که هیچی ازش نفهمیدم، طراحی اون یارو چهار چشمی لیزری ( اسمش ترایگان نیست??) بد بود،
                      به هر حال از هر طرف نگاه کنید آیرون من جلوتره.
                      این توپ یخی که میگین ، فک کنم مثل اون سلاحیه که تو سریال فلش فصل اول بود، این طور نیست??
                      من هر چی دلیل میارم شما یه چیز دیگه میگین
                      در یک کمیک که اسمش یادم نی، استارک برای زنده ماندن باید یه معجون عجیب بخوره و وقتی این کار رو کرد زرهش قسمتی از بدنش شد پس یعنی زره اون اسکلت خودش شده!!!
                      اگر تو واتساپ با هم حرف می‌زدیم دمار از روزگارتون در میارودم و بعدش آیرون منو صدا میکردم بیاد این قدر لیزر بهتون بزنه تا بگین آیرون من می‌بره😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝
                      نگاه کنید من نمیخواهم بحث کنم، شما یه چیز میگین و من یه چیز دیگه ، این بحثها به جایی نمی‌رسد و ممنونم که اطلاعاتی در باره ی سایبورگ به من دادید

                      امیر عباس جلال کمالی ۱۰ ساله از کرمان😁😁😁

                  2. TONI STARK کاربر می‌گوید

                    میشه لطفا شماره یا اسم اون کمیکی که سایبورگ سوپرمن رو برای چند ثانیه آهسته کرد یا اونجایی که اشعش به واندر وومن آسیب زد رو به ما بگید
                    چون به نظرم جالبه یه آدم نصفه نیمه همچین قدرتی داشته باشه

        2. دیسی کاربر می‌گوید

          هی خدا دکتر استرنج

    2. TONI STARK کاربر می‌گوید

      صد درصد با حرفتون موافقم

  9. arta کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود. ولی من نمیدونم چرا بعضی ها میگن باید گالاکتوس باستر ارو باستر و ققنوس باستر رو با سایبورگ مقایسه کنید . اینجا بحث نسخه‌های عادی. شما نمی توانید قویترین نسخه های آیرون من رو با نسخه عادی سایبورگ مقایسه کنید. این مثل این میمونه که بگیم تور از آیرون من قوی تره ولی چرا الهه کش رو با ثور مقایسه نمی کنید.

  10. Batman کاربر می‌گوید

    #استیو راجرز
    تا حدودی حق با شماست. اما بگزارید یک مثال جالب برای شما بزنم. برای مثال هالک باستر بعضی وقتا تونسته هالک را شکست بده و بعضی وقتا هم شکست خورده. جالب اینجاست که همون هالک باستر جز قویترین لباس های استارکه!!!!! وقتی ما میگیم لباس معمولیش یعنی بدون هیچ ارتقایی!!!!!! و اگر بخواد ارتقاش بده میشه جزو قویترین نسخه های لباسش امثال هالک باستر و ثور باستر. و اینکه واقعا بی انصافیه که ثور باستر رو بزاریم در برابر ثور یعنی یکی از قویترین نسخه های آیرون من با نسخه ی عادی ثور. اینجور که شما میگید استارک قویترین انتقام جو است!!!! که از نظر هیچ سایتی اینطور نیست.

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Batman
      مشکل اینکه شما فکر میکنید برای این که بتونه سایبورگ رو شکست بده باید قویترین انتقامجو باشه . !! اما این تفکر کلا اشتباهه . من هیچ وقت نگفتم آیرون من ( تونی استارک ) قویترین انتقامجو هست .
      در ضمن شما اومدین هالک رو مثال زدین که این خودش نشون میده کلا مسیر رو اشتباهی رفتین . هالک جز قویترین هاست بین انتقامجویان و کل ابرقهرمانان مارول . قضیش با یکی مثل سایبورگ خیلی فرق داره . اگه من این مقایسه رو با سوپرمن انجام داده بودم شما میتونستین چنین حرفی بزنید اما سایبورگ قضیش فرق داره . هالک احتمالا ۱۰ تا سایبورگ رو همزمان شکست بده اونم به راحتی و همین که هالک باستر به قول خودتون چندین بار در برابر هالک موفق بوده خودش نشون دهنده هوش تونی استارک هست و اینکه میتونه چه کار های بزرگی انجام بده .
      در پایان بازم میگم که عقیده شخصی من اینکه آیرون من با زره معمولی خودش هم از پس سایبورگ بر میاد . اگه هم نیاد با یکمی ( خیلی کم ) ارتقا حتما بر میاد .

      1. Batman کاربر می‌گوید

        #استیو راجرز
        بله حرف شما درسته و من خواستم مثال بزنم که ارتقاء هایش همیشه درست نیست و بعضی وقتا هم شکست میخوره(با همون ارتقاء هاش). اما درباره ی حرف دومتون: بگذریم که سایبورگ میتونه استارکو تله پورت کنه وسط خورشید، بگذریم که سایبورگ بعد از یکم مبارزه میتونه سیستم لباس استارکو هک کنه و بعدش بووووووم. سایبورگ یه چیز داره به اسم توپ لیزری که اون میتونه به کسانی مانند واندروومن و یا کالیباک آسیب نسبتا جدی وارد وارد کنه و وقتی اونو به آیرون من بزنه… .

        1. amirrr کاربر می‌گوید

          تونی استارک یک ادم با هوش هست و حماقت نمیکنه که بدون هیچ نقشه ای با سایبورگ درگیر بشه یعنی اینقدر تونی استارک رو دست کم میگیرین که بدون اینکه فکری به حال تلپورت یا توپ لیزری سایبورگ کنه باهاش درگیر میشه … معلومه شناخت خوبی از تونی استارک ندارین

          1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

            # Amirrr
            ایول . به نکته خوبی اشاره کردین . 👍👌

          2. Batman کاربر می‌گوید

            اتفاقا من خیلی استارک رو میشناسم و میدونم که آدم خیلی باهوشی است اما قرار است بدون هیچ شناخت و نقشه ای این دو به نبرد هم بروند که در اون صورت سایبورگ پیروز این میدان است.

          3. Arta کاربر می‌گوید

            سلام . اگردر کمیکی آیرون من و سایبورگ همدیگر را ببینند و همان لحظه با هم بجنگند (یعنی بدون هیچ شناختی و نقشه ای) در این صورت سایبورگ پیروز میدان است.!! به این دلیل که استارک هر وقت راه حلی برای شکست دادن کسانی که از از خودش قوی ترند پیدا کرده شناخت کافی از او داشته.!!

        2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          # Batman
          شما هم بخشی از حرفاتون درسته و منم منکرش نمیشم . اما چند تا نکته مهم :
          اول اینکه بعید میدونم سایبورگ بتونه حداقل به راحتی آیرون من را تلپورت کند . ! خیلی خیلی بعید میدونم . چون اگه اینجوری باشه که سایبورگ میتونه به راحتی این کار رو با گرین لنترن و واندروومن و شزم هم بکنه و اون ها رو هم به راحتی شکست بده . حتی اینجور باشه که شما میگید میتونه سوپرمن رو هم به وسط یک خورشید قرمز تلپورت بکنه و بوم … . ! که من کلا تا حالا ندیدم چنین موردی رو از سایبورگ . اگه هم واقعا بشه که خوب پس من دیگه واقعا حرفی ندارم و این مورد رو کاملا و بدون هیچ انکاری قبول میکنم .
          دوم اینکه اتفاقا در دو سری قبلی کمیک انتقام جویان تونی استارک تکنولوژی آنتی هک رو به زره خودش اضافه کرد که کلا ضد هک هست و پیرفته ترین تکنولوژی های اسکرال ها و کری ها هم حتی نمیتونه هکش کنه . ! اینم بماند . ! شما هم خیلی مرد آهنی رو دست کم گرفتید . تونی استارک به این راحتی نمیگذاره سایبورگ هکش کنه . تونی استارک خیلی باهوشتر از سایبورگ هست .
          سوم راجب اون توپ لیزری هم باید بگم که زره های مرد آهنی دوامش خیلی خیلی زیاد هست . اما حالا که گفتین مرد آهنی هم اشعه هایی داره که به شی هالک و کاپیتان مارول ( اگه اشتباه نکنم اسمش کارول دنورز بود . ) صدمه میزنه . ! بله گفتم به شی هالک و کاپیتان مارول . ! تکنولوژی جدید صوتی اون در کمیک اونقدر قدرتمند هستند که سنتری رو زمین گیر میکنه . ! نباید آیرون من رو دست کم بگیرید .

          1. Batman کاربر می‌گوید

            #استیو راجرز
            خیر سایبورگ نمیتونه سوپرمنو تله پورت کنه چون که وقتی میخواد تله پورت کنه اول یه پورتال پشت اون نفر ایجاد میشه و آن کس را به داخل خودش میکشه که قاعدتا اونقدر قدرت نداره که سوپرمنو بکشه به داخل خودش اما خب سایبورگ هم در اون لحظه به سوپرمن توپ لیزری میزنه ولی باز سوپرمنو نمیتونه به داخل اون پورتال بکشه اما خب قاعدتا سه تا سایبورگ میتونن!!!!!!(در جواب اونی که گفتین ده تا سایبورگ هم حریف هالک نمیشن!!!!!) ولی فک نکنم چهار تا آیرون من حریف سوپر من بشه😂😂😂(البته با لباس معمولیش) همون طور که دوستمون گفتن سایبورگ یه چیز داره به اسم توپ یخی (در فیلم لیگ عدالت، اونجایی که داشتن با سوپرمن میجنگیدن نشون داده شد)و اون حرکت استارک بسیار کند میکنه و تا استارک به خودش بجنبه سایبورگ توپ لیزری را میزنه به آیرون من و بعدش آیرون من… .

            1. amirrr کاربر می‌گوید

              اینطور که تو میگی انگار میخوان برن تو رینگ با دست خالی بجنگنگ وقتی میخوایم دو نفر رو مقایسه کنیم تمام توانایی ها باید مقایسه بشن شما میگین مثلا مرد اهنی با مارک ۴۲ بره به جنگ سایبورگ . اینطور که تو میگس سایبورگ از بتمن هم قوی تر است چون ما باید بتمن رو با دست خالی و با لباس ساده خود بدون هیچ سلاح خاصی مقایسه کنیم که این مقایسه رو ی کم خنده دار میکنه

        3. TONI STARK کاربر می‌گوید

          زره بلیدینگ اج
          سپرش در برابر اشعه سنگ قدرت دوام آورد
          حالا در برابر توپ یخی دوام نیاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  11. کیوان کاربر می‌گوید

    عالی بود، کیف کردم با این مقاله، فقط مثل اینکه به بعضی ها برخورده😂🇮🇷😂

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      احسنت 😂😂😂👍👍

  12. سبحان کاربر می‌گوید

    سلام مقاله عالی بود
    ولی اصلا من با شما موافق نیستم
    ایرون من خیلی خیلی به نظرم من از سایبرگ باهوش تره البته نه اینکه سایبرگ با هوش نیست نه هنوز هم سایبرگ یکی از باهوش ترین هاست و لی ایرون من باهوش تره
    و دوم اینکه زره ایرون من خیلی پیشرفته تره البته تنها شانس سایبرگ مادر باکس هاست به نظرم

  13. arta۱ کاربر می‌گوید

    گیرین لنترن کارش ساختن سلاح نیست کار گرین لنترن ساختن هر چیزی که در ذهنش تصور کنه با سازه گرین لنترن.!! ولی همه میدونن که وقتی بحث صلاح بشه صلاح های سایبورگ بسیار از سلاح های گرین لنترن قوی تره.! به این دلیل که وقتی گرین لنترن صلاحی رو میسازه این سلاح با سازه گرین لنترن ساخته میشه یعنی قدرت واقعی این سلاح را نداره.!!!! ولی وقتی سایبورگ میخواد صلاحی رو بسازه این سلاح به صورت واقعی ساخته میشه این یعنی سلاح‌های سایبورگ از سلاح های گرین لنترن قویتر است.!!!

  14. میلاد کاربر می‌گوید

    مبارزه بین سایبورگ و تونی استار ک جنگ سختی
    تونی استار ک شاید کمی باهوش تر و توانایی رهبری برابری با سایبورگ داره ،در صورتی که نسخه های معمولی هردو شخصیت رو در نظر بگیریم سایبورگ به دلیل داشتن مادر باکس کمی از آیرون من جلو تره البته آیرون من بدونه تحقیق راجب حریفش کاری نمیکنه (البته اهل نقشه کشیدن هم نیست)ودر صورت استفاده از زره های هالک باستر و گاد کیلر و … از لحاظ فیزیکی قویتر میشه ولی نکته اصلی این هست که تونی استارک از هر زره ای هم که استفاده کنه(به جز ماک ۱)برای هدایت اون زره از یک سیستم کامپیوتری استفاده میکنه ،سیستم کامپیوتری هم خوراک سایبورگ،اون به راحتی می تونه زره آیرون من رو قفل کنه و بدونه جنگ و خون ریزی جنگ رو ببره(سایبرگ هر وسیله سایبری را میتواند هک کند حتی اگه اون وسیله خیلی خیلی خیلی پیشرفته باشه)

  15. محمد کاربر می‌گوید

    ادمین محترم سلام
    نمیدونم من اینجوری فکر میکنم یا شما واقعا با مارول مشکل دارین و اکثر مقاله ها تون که نبرد بین مارول و دی سی انجام میشه یا شما مارول رو بازنده اعلام میکنید یا نهایتا مساوی من مقاله ای ندیدم که مارول برنده باشه!لطفا اگه هست منو راهنمایی کنید از گمراهی خارج بشم 🙂

  16. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام
    #در جواب تمام دوستانی که میگن چرا نسخه های قوی رو مقایسه میکنین
    اگه توجه کنید داخل مقاله ی کدام کمپانی قهرمانان قدرتمند تری دارد دیسی فن ها گفتن که بتمن فلان زره و فلان زره رو میاره
    الان تا مارول فن ها میگن تونی از زره فلان استفاده میکنه میگن هنگام مقایسه باید نسخه ها عادی باشن
    اگه نسخه ها عادی باشن که تونی یه موشک حروم بروس وین میکنه و تمام
    پس دوستان دیسی فن و مارول فن لطفا همیشه نسخه های عادی رو مقایسه کنید یا اگه قوی ترین نسخه هارو مقایسه میکنید حریف هم قوی ترین نسخش باشه
    با سپاس فراوان کاربر #Amir

  17. Batman کاربر می‌گوید

    #Amir
    سلام ببینید ایرونی سنتر هیچوقت نگفته است که هل بت بیاد با لباس عادی استارک بجنگه!!!!! گفته که قویترین نسخه های آیرون من با قویترین نسخه های بتمن!!!!!و اینم مبارزه ی نسخه های عادی سایبورگ و آیرون من است.

  18. میلاد کاربر می‌گوید

    #امیر
    درمورد مقایسه نسخه های معمولی باهم کاملا حرفات درسته
    درمورد این که آیرون من میتونه یک موشک حروم بتمن که باید بگم نسخه معمولی بتمن گجت های بسیاری داره
    ستاره های 🦇بزرگ،ستاره های🦇 کوچک،شوکر های برقی قوی،ویروس سایبری فوق پیشرفته،مواد آتش زا،مواد دود زا،دود زا های بیهوش کننده،ستاره های انفجاری(که توانایی سوراخ کردن یک دیوار بتونی را دارد)،بمب های دستی،بمب هی پلاستیکی(این بمب ها قابل نسب هستند)،حس گر های گرمایی،حس گر های نوری،دوربین قوی با توانایی دیدعشعه ایکس و دید در شب،کنترل از راه دور قایق خفاشی،کنترل از راه دور بت وینگ،کنترل از راه دور بت موبیل،کنترل از راه دور بعضی از زره هاش،کرم مخصوص کپی اثر انگشت،ردیاب،تحلیل برنده انرژی،کریپتونایت،موشک های قوی(این موشک ها منفجر نمیشن فقط حریف رو به عقب حول میدن)،دستگاه صوتی فوق پیشرفته با توانی تولید صدا در هر تول موجی،سیم های مخصوص (معمولا از شون برای فرار یا بریدن اجسام فلزی با قطر نسبتا کم استفاده میکنه)،میکرو چیپ های مخصوص حک از راه دور،دستگاه شنود،پاد زهر سم اسکرکرو،سم های فوق قوی برای از بین بردن گیاهان،کامپیوتر کوچک قابل حمل(اندازه موبایل)،تور های مخصوص،بمب های یخی،ردیاب تول موج های ارسالی،تداخل ایجاد کننده سایبری،اسید فوق قوی،دستگاه جوش کاری بسیار کوچک(توانایی کمتری نسبت به دستگاه جوش کاری بزرگ دارد)،آهن ربا های الکتریکی قوی،قرس های مولتی ویتامین و انواع مسکن هاو… شاید بازم باشه ولی من یاد نمیاد ؛ همه این هارو بتمن به صورت عادی حمل میکنه و یکجوری نیست که آیرون من فقط با یک موشک اونو بزنه
    درمورد مبارزه بتمن و آیرومن شاید بعدا توضیح دادم و فعلا نتیجه گیری نمی کنم

  19. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    # Batman
    بحث آیرون من و سایبورگ بود و داشتید راجب هک و توپ تخی و اشعه لیزری و اینا میگفتید . باید بگم که اولا زره آیرون من نسبت به دما های خیلی زیاد و خیلی کم مقاومه تا حد خیلی زیاده . حالا بیشتر به دما های بالا مقاومه ( مثلا میتواند به راحتی چندین صاعقه از ثور را بدون آسیب جدی دریافت کند . برای درک بهتر لازم هست که بگم اگه اشتباه نکنم دمای اطراف صاعقه حداقل ۴ برابر دمای سطح خورشید است . !! 😱😱 ) اما به دماهای پایین هم به هر حال مقاومت خیلی زیادی داره . 👍 علاوه بر این بعدشم زره آیرون من مجهز به تنظیم کننده دما هست که دما رو در عرض چند ثانیه تنظیم میکنه . ( مثال های کمیک که زیاد اما حتی در فیلم مرد آهنی ۳ هم در MCU به این مورد اشاره شد . ) . پس این چیزی که شما میگید راجب توپ یخی و اشعه لیزری زیاد شدنی نیست .
    دوما تکنولوژی های تونی استارک رو دست کم نگیرید . من قبلا هم خدمتتون عرض کردم که تکنولوژی آنتی هک تونی استارک که اخیرا در کمیک ها ازش رونمایی کرده حتی در برابر تکنولوژی های پیشرفته کری ها هم ضعفی نشون نداد . حالا دیگه اینکه به طور کلی کری ها از لحاظ تکنولوژی خیلی جلوتر از آنسان ها هستند بماند . ! و بازم میگم که سایبورگ حتی و حتی اگه بتونه ( که احتمالش کمه ) زره استارک رو هم کنه هم قاعدتا زمان خیلی زیادی رو باید صرف این کار بکنه و خیلی خیلی بعیده ( یعنی تقریبا محاله ! ) که اینجور که بعضی از افراد میگوبند بتونه سریع و راحت این کار رو انجام بده .
    در پایان فکر کنم که سنگ بینهایت ذهن در کمیک هم همون سنگ بینهایت ذهن باشه و من نشنیدم که جایی بگن سنگ بینهایت خورشید . ! شایدم من ندیدم . آخه تا جایی که اطلاع دارم سنگ بینهایت ذهن اصلا ربطی به خورشید نداره .

  20. Batman کاربر می‌گوید

    #استیو راجرز
    سلام من یک بار شنیده ام که سنگ ویژن سنگ خورشید است (سنگی که در سر ویژن است) به هر حال ویژن ربطی به جارویس نداره!!!! اینکه در فیلم لیگ عدالت توپ یخی تونست چند ثانیه سوپر من رو نگه داره (در کمیک هم اینطور است )خوب فرقشون اینه که او سوپرمنه و این آیرون من!!!!!!و اگر کارتون لیگ عدالت آپوکالیپس وار رو نگاه کنید میفهمید که سایبورگ توانست پورتالی به بزرگی آپوکالیپس درست کند!!!! و اون پورتال توانست آپوکالیپس رو ببلعه!!!!!! و اینکه شاید دوام آیرون من زیاد باشد اما به پای امثال واندر وومن و کالیباک نمی رسد و وقتی توپ لیزری به واندر وومن و یا کالیباک آسیب نسبتاً جدی می رساند مطمئن باشید که به آیرون من آسیب بسیار جدی وارد می کند. و هک کنندگی کری ها و اسکرول ها(باهم دیگه) به گرد پای سایبورگ هم نمیرسد.

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Batman
      حالا هرچی من توضیح بدم شما بازم حرف خودتون رو میزنید . شما اومدین سایبورگ رو با سوپرمن مقایسه کردین و میگین همین که تونسته با توپ یخی سوپرمن رو برای چند ثانیه کند کنه یعنی برای شکست آیرون من کافیه . !! این استدلال شما خیلی سطحی و در یک کلام کاملا اشتباهه .
      منم میتونم اینجوری و با این استدلال ها آیرون من را با ثور و هالک و کاپیتان مارول و سنتری مقایسه کنم و از مقاومت ها و حتی موفقیت های آیرون من بگم . تکنولوژی تقریبا جدید صوتی زره آیرون من در کمیک به تنهایی سنتری رو تا مرز زمین گیر شدن برد . ! لیزر های آیرون من روی کاپیتان مارول هم تاثیر گذار بوده حتی . و … .
      در مورد قضیه هک هم باهاتون کاملا مخالفم . وقتی تکنولوژی پیشرفته کری ها اصلا نتونست پس اصلا درک نمیکنم شما چطور با قاطعیت میگین سایبورگ به راحتی میتونه ؟!؟!؟ به نظرم این حرف اصلا منطقی نیست .
      در مورد پورتال هم حرفی ندارم واقعا . من نمیدونم این پورتال های سایبورگ ساز و کارش چجوریاس . اما بعید میدونم بتونه به راحتی آیرون من رو تلپورت کنه . در کمیک زره آیرون من به آنتی گرانش و آنتی جاذبه مجهز هست که حتی در برابر گرانش سیاراتی به مراتب بیشتر از زمین هم به راحتی و بدون هیچ مشکلی مقاومت کرده . در برابر پورتال های انرژی کاپیتان مارول حتی . ! اگه واقعا سایبورگ بتونه که هیچ اما بعید میدونم بتونه به راحتی آیرون من رو تلپورت کنه .
      البته آیرون من اگه از قبل بدونه میخواد با سایبورگ بجنگه و سایبورگ چه قدرت هایی داره قطعا فکر همه جا رو میکنه و به قول معروف بی گدار به آب نمیزنه . قطعا برای تمام قدرت ها و توانایی های سایبورگ فکری میکنه . چون آیرون من خیلی باهوشتر از سایبورگه . اما خوب اگه مبارزه ناگهانی باشه و آیرون من و سایبورگ هر دو در نسخه و حالت معمولی باشن کار سخت میشه واقعا .
      تمام .

      1. Batman کاربر می‌گوید

        #استیو راجرز
        خوب واضح که تکنولوژی جعبه های مادر بسیار بسیار بسیار از تکنولوژی بیگانه های همچون کری ها و اسکرول ها پیشرفته تر است!!!!!! خوب اصلا دوام کاپیتان مارول و شی هالک رو هم دیگه شاید تازه باشند دوام واندرومن!!!! من نگفتم توپ یخی کار استارک تموم میکنه گفتم کندش میکنه تا سایبورگ توپ لیزری رو بزنه

      2. Batman کاربر می‌گوید

        #استیو راجرز
        در ادامه کامنت قبل:
        ببینید همانطور که گفتیم اگر ایندو یک دفعه با همدیگه مبارزه کنند به نظر من کار سختی رو به روی سایبورگ نیست چونکه کافیه سایبورگ کمی این مبارزه رو طول بده تا سیستم استارک هک بشه و بعدش بوووووووم!!!!! و در نهایت میتونه پورتالی به خورشید باز کنه تا استارک به درون اون بره!!!!! وقتی سایبورگ میتونه پورتالی باز کنه که آپوکالیپس درون اون بره استارک چیز زیادی برای اون نیست.

      3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        اقای استیو راجرز جان اینها رو ول کن بزار به پیروزی ساختیگی شون بچسبند.
        خودتون کل کل های منو دیدین ،اینها رو هر چی بگی قبول نمیکنن.
        بخدا من هر چی از مرد آهنی بود گفتم ، اینها گوش نمیکنن!!!!.
        مثلاً یکی گفت که سایبورگ سیاره ی اپوکالیپس رو تله پورت کرد که این از سوپر من قبل از بحران هم افسانه ای تره!!!!
        واقعا نمیدونم دیگه چی به این ها بگم ، شما هم خودتون رو خسته نکنین، اینها حقیقت رو که مرد آهنی کبیره رو قبول( ندارند)!!

        1. Batman کاربر می‌گوید

          #دکتر استرنج
          ما اصلا دنباله برد نیستیم و اگر هم بردی را کسب بکنیم ساختگی نیست و این تویی که باختی وحالا داری توهین میکنی!!!!! ما قبول نمیکنیم چون تو استارک رو ترکیبی از انتقام جویان میدونی!!!!!گفتم که برو و انیمیشن لیگ عدالت آپوکالیپس وار رو ببین که الکی چرت و پرت نگی.

          1. TONI STARK کاربر می‌گوید

            آقا من نمی دونم چی بگم دیگه پدرم در اومد
            کاربر BATMAN
            مثل اینکه شما تازه رفتی تو ۹ سال نه؟؟؟؟؟؟؟
            آخه انمیشن!!!!!!!!!!!
            حداقل بگو کمیک یا سینمایی چیزی
            انیمیشن های دیسی اصلا ارزش دیدن ندارن
            اینا رو واسه بچه های ۵ تا ۱۰ سال میسازن
            یه زره فکر کنید لطفا

            1. King thor کاربر می‌گوید

              نه پس اند گیم رو برای بزرگسالان میسازن 😂😂😂😂😂

            2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

              Toni stark
              بچه گانه؟ انیمیشن لیگ عدالت آپوکالیپس ببین بعد بگو بچه گانه. دیسی تنها انیمیشن تاریخ با نمره متاکریتیک ۱۰۰ داره
              ( انیمیشن فلش پوینت پارادوکس) در مجموع در کمیک هم حساب کنیم سایبورگ با استفاده از هک کردن استارک شانس زیادی داره.

            3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              تونی استارک #
              نه پس انیمیشن های مارول خوبن! اتیمیشن های دیسی خیلیم خوبن ارزش دیدنم دارن و ۹۰ درصدشون از روی کمیکه

              1. TONI STARK کاربر می‌گوید

                مارول اصلا انیمیشن درست نمیکنه جناب
                در سینما هم فوق العاده موفقیت بیشتری کسب کرده
                سینما دیسی با مخالفت های طرفداران بتمن بمب بارون شد به خاطر اینکه اینقدر بتمن رو ضعیف نشون دادن
                و در کمیک مارول یه زره از دیسی بهتره چون داستان های قبلی آدم رو مجبور به خوندن کمیک های بعدی میکنه

                1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                  خیر درکمیک مارول و دیسی برابرن سینما مارول بهتره انیمیشن هم دیسی بهتره انیمیشن هاشم عالین

        2. Arta کاربر می‌گوید

          همانطور که در سه کامل که قبلا گفتیم شما اگر به خودت زحمت بدی انیمیشن آپوکالیپس وار رو ببینی و کمیت اطلاعاتت رو ببری بالا الان میای اینجا چرت و پرت بگی بعدشم تمام این چیزهایی که شما گفتی با اینکه یکی دوتاش غلط بود ولی تمام چیزهایی که درست بود من نمیدونستم ولی حقیقت اینه که آیرون من �اون توانایی‌ها نمیتونه سایپا را شکست بده و شما نمیخوای این رو بپذیری و شروع میکنیم به توهین کردن در ضمن شما لازم نیست دیگه چیزی بگی به خاطر اینکه تمام حرفات اشتباه چرت و پرته بحث کردن با امثال تو کبیر میدونید فایده نداره

          1. Arta کاربر می‌گوید

            سلام من ضبط صوت تایپ کردم و بعضی کلمات رو اشتباه نوشتم . آنجایی که گفتم آیرون من با این توانایی ها نمیتونه سایپا رو شکست بده منظورم سایبرگ بود و آنجایی که گفتم من تمام چیز هایی که درست بود را نمی‌دونستم منظورم این بود که میدونستم

          2. TONI STARK کاربر می‌گوید

            آقا چند بار بگم انیمیشن ارزش نداره
            شما اسم یا شماره ی کمیک رو به ما بده بعد قبول
            میکنیم
            و البته توانایی تله پورت سایبورگ بسیار محدوده
            به نظرم شما باید یه زره اطلاعاتتو ببری بالا تا نیای اینجا چرت بگی

            1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              انیمیشن ارزش دیدن داره خوبم داره شما دوست نداری نبین انیمیشن های دیسی عالین عالی

  21. Batman کاربر می‌گوید

    #دکتر استرنج
    سلام اولا اینکه اینجا بحث سایبورگ و آیرون منه نه بحث لیگ عدالت و انتقام جویان!!!!!!سایبورگ هم که عین گاگولا وایمیسته و نگاه میکنه؟؟؟؟؟؟؟این نظر شماست؟؟؟؟؟؟داداش توپ یخی انقدر سریعه که سوپرمن نتونست جا خالی بده اونوقت استارک میخواد جاخالی بده؟؟؟؟؟ ایندو دارن تن به تن میجنگن ارتش آهنی این وسط چیکار است بعدشم سایبورگ میتونه پورتال هایی به اندازه یک سیاره باز کنه و بعد ارتش آهنی رو میفرسته وسط خورشید. توپ لیزری هم سرعتش مثل توپ یخی است و استارت نمیتونه جاخالی بده با خودت روراست باش و نگو که سایبورگ عین ببو گلابی وایمیسته و استارک همرو جا خالی میده!!!!! و اگر بحث پورتال باشه استارک لباس معمولی شانس بسیار بسیار کمی در مقابل سایبورگ داره. فکر کردی لیگ عدالت همونایی که تو فیلمشن!!!! شزم مارشن من هانتر ،دکتر فیت، کاپیتان اتم و بسیاری دیگر هستند که عضو لیگ عدالتند اول تحقیق کن در مورد سایبورگ بعد بیا بگو که سایبورگ عین ماست می شینه و نگاه میکنه بعد استارک همه ضربه های سایبورگ رو جا خالی میده!!!!!!!

    1. TONI STARK کاربر می‌گوید

      ببخشید اونا جزء اعضای اصلی لیگ عدالت نیستن
      و لطفا میشه اسم یا شماره ی اون کمیک رو بهمون بگید تا ما هم بریم بخونیم

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        چرا هستن

  22. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام
    #استیو_راجرز
    استیو جان برادر من دیگه این بحثا رو ادامه نده و وقت گران بها رو سرف این چیزا نکن از نظر دیسی فن ها بتمن در نسخه ی عادی میتونه rkt و shph رو با یکی از اون بترنگ هاش بزنه بکشه بقیش بماند
    بنظر من وقت خودت رو الکی هدر نده دوستان دیسی فن چشم دیدن موفقیت مارول رو ندارن بذار داخل همون رویا هاشون بمونن الانم با این فیلمای جدید مارول که عالی هستن دیگه بیشتر بهشون فشار آورده نمی تونن ببینن مارول هم در کمیک و هم در سینما موفقیتش بیشتره

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو کمیک موفقیت بیشتری داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو میدونی جلد اول اولین کمیک سوپرمن چقدر تو جهان فروش داره ؟؟؟؟؟؟؟ تو سینما بگم اره مارول بهتره . اما اون دارک نایتز نولان به تمام فیلم های انتقام جویان میرزه . برو سایت Imdb رو ببین . یا راتن تومینوز . هیچ جا بهترین فیلم ابرقهرمانی کل جهان رو اندگیم یا اینفینیتی وار نذاشته . حرفت بشدت بچه گانه بود . بعد من نمیدونم کی به این ذغال تر فروختع داره سر ما خالی میکنه .
      چرا تهمت میزنی ؟؟؟؟ گفتی از نظر دیسی فن ها . خب من کی گفتم بتمن میتونع sph رو بزنه !!!! امسال کی محبوب ترین شخصیت جهان هست ؟؟؟؟؟؟ ما چشم نداریم ؟؟؟؟ فعلاً مارول داره از اون مراسم با شکوه فندوم میسوزه . بهتره بگی شما ها مارول چش نداره و حسود هست 😁
      اگه به تخیلات باشه تو یکی از کمیک های ددپول . ددپول میاد والای همگانم میزنه . تازه این خود کمیک هست 😅😅 بعد اصلاً من ندیدم کسی بگه بتمن از اینایی که گفتی قویتر باشه . اگرم باشه حداقل من نمیشناسم و ندیدم .
      #وقتی_کم_میاریم_چرت_و_پرت_سطح_بالا_نگیم

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        احسنت، حرف حق🙏🇮🇷🇮🇷🙏

        1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

          ارادت ✋✋😁😁

      2. TONI STARK کاربر می‌گوید

        باشه قبول در کمیک باهم برابرن
        کمیک:برابر
        سینما:مارول
        انیمیشن:دیسی
        بازی:دیسی
        طرفدار:مارول
        نتیجه:برابر
        چون دیسی فقط بتمنش خیلی پرطرفداره اما مارول شخصیت هایی داره که به پای بتمن نمیرسن ولی اگه همشون رو باهم حساب کنیم برابرن
        و البته درست در سال۲۰۲۰ پرطرفدار ترین ابرقهرمان در آمریکا سوپرمن بوده اما سال های قبل همشون مال مارول بودن مثلا ۲۰۱۹ که مرد عنکبوتی بود

      3. TONI STARK کاربر می‌گوید

        ببخشید شما حالت خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟
        پرطرفدارترین ابرقهرمان جهان ماله دیسیه؟؟؟؟؟؟؟
        سوپرمن به زور تونست درسال ۲۰۲۰ پرطرفدارترین ابرقهرمان آمریکا بشه
        چند سال قبل همه مال مارول بودن
        حرفات بچه گانست و تعصبی
        دیسی هیچوقت در کمیک موفقیت بیشتری نسبت به مارول کسب نکرده

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          چرا حرف الکی میزنی مرد عنکبوتی از نظر محبوبیت با سوپرمن برابره چرا حرف الکی میزنی

    2. میلاد کاربر می‌گوید

      #امیر
      دونکته
      ۱_(۴ فیلم برتر مربوط به شخصیت های کمیک مربوط به دی سی هست ،البته این بهتر بودن شخصیت ها رو ثابت نمی کنه فقط بهتر بودن کارگردان رو اثبات می کنه )
      ۲_(فروش کمیک های دی سی دو سال پیش ۳ برابر فروش کمیک های مارول بوده ،الته کمیک های زمستان سیاه امسال فروش خیلی خوبی داشت ولی در نهایت امسال هم دی سی تونست از لحاض در آمد و فروش کمیک مارول رو بگیره و ازش جلو بزنه)

      من نمی خوام بگم کی بهتره ولی خواهشن بحث این دو کمپانی بزرگ رو نیارید وسط ،خب هرکسی دوران اوج و دوران پستی داره ،فعلا دی سی در فیلماش داره گند میزنه و مارول هم در کمیک هاش ،البته هر دو کمپانی تدابیری اندیشیده اند که وضعیت خودشون رو بهتر کنند .تا ببینم چی پیش میاد شاید در آینده روند برعکس شد و مارول از دی سی سبقت گرفت

    3. TONI STARK کاربر می‌گوید

      کاملا باهاتون موافقم دوست عزیز

  23. Batman کاربر می‌گوید

    #Amir
    سلام اولا اینکه یه ذره دقت میکردی میفهمیدی که الان نه بحث اینه که کی بهتر فیلم میسازه نه بحث اینه که کی بهتر کمیک مینویسه!!!!!! بحث اینه که سایبورگ قویتره یا آیرون من. من کی همچین چیزی گفتم؟؟؟؟؟ من بارها گفتم که کازمیک آرمور یا پرایم وان میلیون از رون کینگ ثور ضعیف ترندحالا بتمن با فاینال بتسوییت هم هیچ شانسی در برابر رون کینگ ثور نداره. اما وقتی من میگم در انیمیشن لیگ عدالت آپوکالیپس وار سایبورگ توانست پورتالی باز کند که آپوکالیپس را بلعید شما یا گوش نمی کنید یا میگید که اون کارتون چرته!!!!!(در حالی که کارتون ها کسی رو ضعیف نکنند قویش نمی کنند)من دیگه واقعا نمیدونم چی بگم و هر طور که دوست دارید فکر کنید،فکر کنید که سایبورگ برای استارک مارمولک هم نیست!!!!اصلا برای من مهم نیست.

  24. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    # Amir و # دکتر استرنج و # Batman و # Admin
    کاربران محترم لطفا توجه کنید که هر دو انتشارات یعنی دی سی و مارول قوت ها و ضعف هایی دارن و هر دو اشتباهات بدی داشتند چه در فیلم ها و سینما و چه در کمیک . پس لطفا اگه براتون مقدوره بحث مقایسه آیرون من و سایبورگ رو به مقایسه مارول و دی سی و اینا نکشونید . اینا دیگه کاملا به نظر شخصی افراد بستگی داره که دی سی بهتره یا مارول ؟! که فیلم های مارول بهتره یا دی سی ؟! که آیرون من بهتره یا بتمن ؟! اینا همش به نظر شخصی افراد بستگی داره و بس . من خودم شخصا دارم از روند فیلم های مارول به شدت بدم میاد که سرشار از فمنیست و زن سالاری شده و در کمیک های مارول هم اخیرا این موارد زیاد دیده شده . حتی موضوع به ه . م . ج . ن . س . گ . ر . ا و اینا هم در مارول کشیده شده و اینکه متاسفانه مارول به خاطر یک سری سیاست کثیف داره به بعضی شخصیت ها بدجور لطمه میزنه که البته بخشیش هم به خاطر وجود نویسندگان غیر حرفه ای و مبتدی هست . مثلا در MCU شاید خیلیا اند گیم رو برترین و بهترین فیلم ابرقهرمانی سینما بدونن که من شخصا بدترین میدونمش . ! به نظر اتفاقی که برای شخصیت ثور در اند گیم افتاد خودش به تنهایی بسه برای بدترین بودن این فیلم . اینا رو گفتم اما از بدی های دی سی هم نباید غافل شد که در سینما همون لحظه ععهه اسم مادرت مارتاست ، بسه برای قضاوت سینمای دی سی تا به امروز . !! البته نظر شخصی من اینکه سه گانه بتمن نولان عالی بود . من شخصا حقیقش بیشتر از شخصیت های مارول خوشم میاد و از روند انتشارات دی سی . چون مارول کلا روش کلیش این شده که یک ابرقهرمان رو به اوج میرسونه و بعد از عرش به فرشش میرسونه . ! مگه اینکه زن باشه چون اگه از باشه کلا در همون عرش باقی میمونه . ! که این خیلی بده به نظر شخصی من .
    در کل و در پایان نمیشه یکی رو بر دیگری برتری داد اما هر کدوم برتری های خاص خودشون دارند که دیگه حالا نظر شخصی هر شخصی چی باشه .
    در مورد قدرت هم نمیشه قضاوت کرد چون هر دو دنیا از عناصر تقریبا مشابهی ساخته شده و نمیشه گفت این دنیا قویتر از اون دنیاست .
    امیدوارم که هیچ کاربری از حرف های من ناراحت نشده باشه .
    تمام .

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      نه من که ناراحت نشدم اتفاقا خوشحال هم شدم که اینو گفتین اقای استیو راجرز
      من به نظر خودم اگر این دو تن به تن با هم در گیر بشن احتمال پیروزی ۵۰-۵۰ هستش ، اگر وار ماشین و ارتش آهنی رو بیاریم احتمال پیروزی استارک به سایبورگ ۳۰-۷۰‌ می باشد
      ممنون

  25. Batman کاربر می‌گوید

    درمورد اینکه گفتی دیسی بده مارول خوبه هم چیزی بهت نمیگم فقط لطفا بی طرف به قضیه نگاه کن کاربر Amir.(چون همچین دیسی رو کشیدی پایین که هنوز دهنم باز مونده)

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      👍👍

  26. Arta کاربر می‌گوید

    سلام.به نظر من از نظر انتشارات این دو برابر هستند من خودم مارول رو بیشتر از دیسی دوست دارم اما به نظرم دیسی قوی تر است به این دلیل که دیسی شخصیتی داره به نام مانیتور ذهن و این شخص کنترل نیروهای فراتر از زمان و مکان رو داره و از پرزنتس قوی تره اگر ما در نظر بگیریم والای همگان با پرزنس به جنگ کی میخواد جلوی مانیتور ذهن رو بگیره که حتی اگر پرزنس والای همگان رو راحت بزاره باز هم حریف مانیتور ذهن نمیشه ولی اگر مانیتور ذهن رو در نظر نگیریم به نظرم این دو دنیا تقریباً مساوی میشن ولی بعضی ها یکی از این دو کمپانی رو طوری می کشند پایین که خجالت آوره ایندو کمپانی های خوبی هستند و توهین کردن یا پایین کشیدن یکی از این دو کمپانی واقعاً درست نیست و هرکی این کارو بکنه فقط شعن خودش رو نشون داده

  27. دیسی کاربر می‌گوید

    کلا مقاله عالی بود

  28. g.o.w کاربر می‌گوید

    سلام و درود. بنظرم مقایسه سختیه و نمیشه به این راحتی گفت کدوم برنده میدان خواهد بود مرد آهنی و بتمن نقطه اشتراکی که دارن اونم اینه که اگه حریفشون رو قبل از نبرد بشناسن خودشون رو کاملا برای درگیری باهاش آماده میکنن و امکان نداره به این سادگیا کم بیارن به نظرم اگه مرد آهنی قبل نبرد سایبورگ رو بشناسه و در واقع بدونه یه همچین ابرقهرمانی هست در اینصورت شکست دادن سایبورگ براش کار سختی نخواهد بود و شانس سایبورگ برای پیروزی خیلی کم خواهد بود ولی اگه این نبرد اتفاقی و ناگهانی اتفاق بیفته اونوقت کار مرد آهنی سخت خواهد بود و در ابنصورت شانس پیروزی برابری خواهند داشت چون نمیشه مرد آهنی رو هم دست کم گرفت و به این سادگیا مغلوب تکنولوژی سایبورگ نمیشه. البته این نظر منه و ممکنه کاملا صحیح نباشه. موفق باشید

  29. اميرسام کاربر می‌گوید

    سلام من توي يك وبلاگ ديگه خوندم كه مردعنمبوتي سايبورگ رو شكست ميده ولي ميدونم زر مي زنه ولي به نظرم در اينجا ايرون من قويتره

  30. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    سایبورگ علیه مرداهنی:
    قدرت درونی:سایبورگ(در جدیدترین کمیکی که بود معادله ضد زندگی گرفت)
    قدرت بیرونی:سایبورگ(توپ یخی و مادرباکس)
    مزیت تاکتیکی:برابر (هک و نقشه کشی استارک)
    رهبری:برابر(هم رهبر تین تایتانز هم لیگ عدالت)
    تجربه:مرد اهنی
    دوام:سایبورگ
    هوش:مرد اهنی
    فناوری:سایبورگ
    سطح دشمنان:مرد اهنی
    برنده:۵-۳ سایبورگ

  31. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    خوب منظور شما سیسکو رامون کدوم زره هست؟
    اگر زره کامیک king in blak هست که چون ترکیب زره مرد اهنی و سیبموت هست بسیار قدرتمند هست
    زره مرد اهنی برتر هم قدرتمند هست و دخل سایبورگ رو میاره
    در کامیک های مرد اهنی شکست ناپذیر زره جدیدی اختراع کرده به حدی مادام ماسک رو تقریبا شکست داد. اگر وقت کردم قدرت های این زره رو میگم.

  32. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    قدرت های زره آیرون من در کامیک ایرونمن شکست ناپذیر
    :
    نامرئی شدن
    مقاومت بسیار بالا در برابر جادو ( در مقابل مادام ماسک مقاومت کرد)
    هوش مصنوئی قدرتمند
    توهم ( می‌تونه با کمک فناوری چندتا عکس مثل خودش در جاهای مختلف بسازه)
    و قدرت های معمولی آیرون من

  33. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    در ضمن آیرون من هم رهبری نگهبانان کهکشان رو داشت به صورت موقت هم رهبری اونجرز

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      دکتراسترنج#
      برنده این نبرد قطعا سایبورگه چون میتونه زره مرد آهنی رو مختل کنه

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        آقا من موندم چی به شما بگم
        مختل کردن زره بلیدینگ اج حتی واسه ی هنک پیم هم غیر ممکنه
        چه برسه به این نصفه نیمه

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          اولاحق مسخره کردن نداری منم میتونم بیام القاب مختلف بسازم برای آیرون من دوما قدرت هک سایبورگ بخاطر اینکه با تکنولوژی فضایی تبدیل شده به اینی که هست پس قدرت هکش زیاده میتونه اینکار رو بکنه

  34. کمیک فن کاربر می‌گوید

    توی این نبرد ها که بنظر من سایبورگ میبره ولی هر نبردی راند دوم داره و بنظر من تونی استارک باز هم برای شکست سایبورگ بر میگرده ولی در نبرد بین بتمن و آیرون من ، آیرون من نبرد رو میبره ولی همون طور که بالا گفتم هر نبردی راند دوم داره و هیچ چیز خطرناک تر از بتمن شکست خورده و تحقیر شده توسط هم سطح خودش ( تونی استارک ) وجود نداره و بتمن مسلما راند دوم رو میبره
    اما درباره فاینال بت سوئیت ، فاینال بت سوئیت قویترین زره بتمن هست که از عنصر ایکس ساخته شده و هیچکدوم از زره های تونی استارک در برابر فاینال بت سوئیت شانسی نداره ، بتمن با فاینال بت سوئیت به راحتی در سطح اسپکتر و دادگاه زنده و بیاندر ها قرار میگیره

    1. TONI STARK کاربر می‌گوید

      بله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      دادگاه زندگی😂😂😂
      بتمن به زور قدرتش به نصف یه فرشته میرسه😂😂😂😂😂😂
      اونوقت شما دارید اینو با بیاندر که دانای مطلقه مقایسه میکنید😂😂😂😂

  35. TONI STARK کاربر می‌گوید

    با سلام
    به احتمال ۸۹درصد مرد آهنی برنده است چون هم تکنولوژی بهتری داره و هم تجربه بیشتری داره و مرد آهنی میتونه با زره بلیدینگ اج یا همون مارک ۵۰ به سمت سایبورگ با سرعت پالس انرژی به سمت صورت سایبورگ شلیک کنه و اگه سایبورگ محارش کرد میتونه مثله حمله ای که به تانوس چند تا موشک قدرتمند به سمت سایبورگ بفرسته اما سایبورگ نمیتونه همش رو منهدم کنه و اگه یکی از اونا به صورتش بخوره میمیره و در هر حال مرد آهنی برندس و لطفا اصلاح کنید

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      تونی استارک
      شما دیگه خیلی تعصبتون زیاده ،خیلیی سایبورگ به احتمال بالا برندس

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        اونوقت دلیلیم دارید دکتر

  36. م کاربر می‌گوید

    با یک نوشته نمیشه گفت کدوم قوی ترند ولی مرد اهنی از حرکات و و صلاح های بیشتری بر خوردار.ولی سایبورگ از قدرت در مبارزه بیشتر. مثلا من زورم زیاد باشه ولی کند باشم مثال سایبورگ

  37. TONI STARK کاربر می‌گوید

    مرد آهنی در برابر سایبورگ:
    هوش:مرد آهنی
    قدرت بدنی:مرد آهنی
    استقامت و دوام:مرد آهنی
    تجربه:مرد آهنی
    قدرت اصلی داخلی:سایبورگ
    قدرت اصلی خارجی:مرد آهنی
    سرعت:مرد آهنی
    فناوری:سایبورگ
    برنده:مرد آهنی
    مرد آهنی:۶ سایبورگ:۲

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      تونی استارک#
      دلیل خودتون چیه؟
      قدرت بدنی: سایبورگ
      هوش: مرد آهنی
      قدرت اصلی ذاتی سایبورگ
      قدرت خارجی: سایبورگ
      استقامت : سایبورگ
      سرعت : مرد آهنی
      برنده: سایبورگ و تمام

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        مرد آهنی در برابر سنگ قدرت دوام آورد
        میتونه در برابر آتش ، توپ انرژی ، ………. با زره بلیدینگ اج به راحتی دوام بیاره
        میتونه وزنی در حد صد تن رو در حالت عادی بلند کنه
        قدرت اصلی خارجی مرد آهنی هست
        چون زره هایی به مراتب قدرتمندتر از سایبورگ داره

        1. TONI STARK کاربر می‌گوید

          حالا حرف حسابتون چیه دکتر

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            تونی استارک #
            تنها چیزی که میتونم بگم اینه :تسلیم کاملا درست میگین

            1. TONI STARK کاربر می‌گوید

              #دکتر منهتن
              الان مسخره کردید یا واقعا تسلیم شدید

              1. TONI STARK کاربر می‌گوید

                ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

              2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                تسلیم اگه انقدر قویه

      2. ایرون من کاربر می‌گوید

        چند ثانیه هست که با مارول اشنا شدی
        هوش : ایرون من
        سرعت : ایرون من
        تسهیلات : ایرون من
        قدرت بدنی : ایرون من
        مقاومت : ایرون من
        قدرت اصلی داخلی : سایبورک
        فناوری : ایرون من
        ضعیف بودن : سایبورگ
        خنده دار بودن : سایبورگ
        برنده ایرون من ####

        1. Attack titan کاربر می‌گوید

          جناب چند ساعته با دیسی اشنا شدی دو تا فاکتورت به لای جرز دیوارم نمیخوره ضعیف بودن یعنی چی یا خنده دار الان یه عیاش بهتر از یه ربات فوق پیشرفته هست قدرت بدنی ایرون من حاجی زدی جاده دریایی ۹۸ درصد بدن سایبورگ از فلزه بعد قدرت بدنی ایرون من😐😐

          مقاومت برابرن با این سرعت که پیش میری طبیعیه ایرون من رو از شزمم قویتر بدونی

        2. Attack titan کاربر می‌گوید

          در ضمن من قدرت فیزیکی ایزون منی که لباس تنش نیست رو میگم نه همراه با زره اما اگه همراه زره باشه برابرن یه کم یه اتم ایرون من

        3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          آیرون من
          از اسمتون هم معلوم بود اینارو میگید شما احتمالا چند صدم ثاتیه هست که با دیسی آشنا شدی قدرت بدنی سایبورگ که بیشتره ،مقاومت هم که بتز مال سایبورگه ،سلاح هم که نمیشه گفت کدوم بگم که سایبورگ چه تو کمبیک و چه تو سینما با مادرباکس ساخته شده که بسیار پیشرفته اند پس فناوری هم برای سایبورگه

  38. ایرون من کاربر می‌گوید

    نظر من در مورد بتمن و ایرون من (مرداهنی هست کسایی که طرفدار بتمن هستن یجوری میخوان ایرون من رو ضعیف نشون بدن اول کسایی که در مورد ایرون من اطلاعات ندارن در مورد قدرتاش برن انتقام جویان ۳ ۲۰۱۸ رو ببنن اونجا یکی از پبشرفته ترین زره های مرد اهنی نمایش داده شده بود اول فیلم دیدیم که ایرون من در برابر فرقه سیاه مقابله کرد تازه با فناوری نانو تونست یکی از اعضای قدرت مند فرقه سیاه رو پرت کنه تا یه مسافت دور یا اونجا با سلاح الکتیریکی میخاست کله یکی از افراد محافضان کهکشان رو بترکونه یا اونجا که داخل صفینه که دکتر استرنج با مرد عنکبوتی حضور داشتن یکی از افراد فرقه سیاه صفینه رو سوراخ کرد نزدیک بود همه از صفینه پرت بشن بیرون ایرون من با لیزر یخی جای سوراخ رو بپوشونه منجمد کنه اینم سلاح حساب میشه یا اونجا که یه سنگ غول پیکر رو انداخت روی تانوس با اونجا که باتانوس جنگید از یه عالمه سلاح فوق پیشرفته استفاده کرد که تانوس رو اولای جنگ داغون کرد تونی استارک میتونست با فشردن یه دکمه در عرض چند زره رو به تن کنه قدرت فیزیکیش با سوپرمن هم برابر بود اینا همه به اضافه هوش زیاد تونی استارک تبدیل به یک ابر قهرمان شکست ناپذیر میشه سیستم ایرون من میتونه حملات بتمن رو پیش بینی کنه قدرت فیزیکی بتمن به اندازه پشه هم نیست در برابر ایرون من لطفا نظر خودتون رو به بگید

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      آیرون من #
      چون گفتین نظرمون رو بگیم بنده هم با اجازتون میگم حقیقتا اندکی بتمن رو دست کم گرفتین خب حقیقتا بتمن زیرکه خیلی زیرک همچنین بدون لباسشم کلی فن و هنر های رزمی بلده و اینکه میگین زورش دربرابر آیرون من پشه ای نیست غلطه بتمن هم زره های قوی داره در نسخه عادی نه فاینال بت سوییت و اینا مثلا یه ربات بزرگ هم داره مثل مرد آهنی و کلی تجهیزات اما نظرتون محترم

    2. Attack titan کاربر می‌گوید

      جناب بتمن زور فیزیکیش در حالت انسانی از ایرون من زره دار ضعیفتره خب زور فیزیکی بر این قرار باشه خب هل بت در برابر گالاکتوس باستر در ضمن بتمن بیش از ۳ یا ۴ تا هنرهای رزمی بلده همین لوکی که شما بر طبق ام سی یو نظر میدین همین لوکی ام سی یو ایرون من بدون زره رو قشنگ با یه دستش بلند کرده مثل یه کاغذ انداخت اونور اگه سنگ ذهن نداشتش بازم زور فیزیکیش بیشتر بود از ایرون من بدون زره

      در ضمن ما هم دیدیم اینفینتی وار زره هم میدونیم خیلی قویه اما بر طبق کمیک حساب شه بتمن خیلی زره های قویتری داری داره

  39. Sarli کاربر می‌گوید

    آیرون من صدر صد برنده هست سک از نظر تکنولوژی آیرون من برتر در رهبری برتره متحدان هم معلومه آیرون من یک ثور بیاره لیگ عدالت اول میگوزه بعد فرار میکنه ثور بیاد یک میولینر رو سوپرمن و یک رعد برق رو شزم بزنه دیگه قول های لیگ رفتن سوپرمن که تو زمین گیر کرده شزم هم که بچست واندر ومن و سایبرگ هم با یک زربه استورم بریکر کارشون تمومه یک رعد برق هم میندازه رو فانوس سبز و تمام فقط بتمن موند و ثور بتمن هم به تنهایی نمیتونه ثور شکست بده کارش تمومه دیگه سوپرمن زمین گیر شده و فقط کافیه با استورم بریکر سرش رو قطع کرد تازه آیرون من ارتش آیرون من هم داره سایبرگ که براش چیزی نیست سوپرمنم بیاد شکست میخوره

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      دانلود مطالب طنز 😂🤣🤣🤣🤣🤣 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      خیلی طنز بود جناب دارم فرش رو گاز میزنم ثور با میولینر سوپرمن میزنه 🤣🤣🤣🤣 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      بازم از این مطالب طنز بفرستید 😂😂😂😂😂😂😂

    2. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

      ببین مارول تعصبی salri نوب ثور حریف مارش و سوپرمن نیست افراطی اگه کاپیتان اتم هم بیاد‌اونکار رو اونجرز باید بکنن نوب دیسی هیتر هیچی نمیدونی چرند نگو
      سوپرمن قطعا قویتر از ثور کمی

  40. Attack titan کاربر می‌گوید

    ادمین چرا بعضیا معنی لیگ عدالت رو درک نمیکنند🤣🤣

  41. ایرون من کاربر می‌گوید

    خب سایبورگ از ایرون من تو یک ۱۰۰۰ رم ثانیه شکست میخوره خب چرا ؟ الان بهتون میگم ؛؛ سایبورگ میخواد توپ یخی بزنه به ایرون من ، ایرون من هم میتونه سپر درست کنه جلوی توپ های یخی رو بگیره یا یه مشت الکتیریکی درست کنه جلوی توپ های یخی رو بگیره در ضمن سیستم ایرون من ضد حکه سایبورگ نمیتونه حکش کنه تازه ایرون من میتونه با زره بلدینگ اج سایبورگ رو شکست بده میتونه با هدف گیر روی چشمش یه گلوله به قسمت انسانی سایبورگ بزنه یا میتونه نقط ضعف سایبورگ رو پیدا کنه بعد اون جا رو هدف بگیره بمب . موشک . لیزر کف دست . گلوله . موج الکتیریکی . مشت الکتریکی . لیزر . لیزر کف سینه . یا هر چی که داره نثار سایبورگ کنه . خب سایبورگ وقتی میخواد توپ لیزری بزنه ایرون من یا جا خالی میده یا سپر میگیره یا لیزر میزنه دفعش میکنه تازه ایرون من لیزر یخی هم داره اگر به انتقام جویان جنگ ابدیت دقت کرده با میفهمید زره بلدینگ اج لیزر یخی هم داره که سایبورگ رو یخ میزنه بعد یه بمب میفرسته سایبورگ رو منهدم میکنه یا میتونه پرواز کنه با مشت الکتیریکی بره تو صورت سایبورگ تازه قدرت فیزیکی ایرون من خیلی بیشتر از سایبورگ برنده ایرون منه ## تازه ایرون من میتونه یا با هالک باستر یا با ثور باستر یا با گالاگتوس باستر سایبورگ رو نابود کنه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      والا این نبرد که برنده نهاییش سایبرگه قطعا

  42. یک تعصبی کاربر می‌گوید

    شاهکار های سایبورگ:هک بتکیو.یکبار شکست بتمن.شکست بیست بوی.شکست تایتان ها.شکست ددشات.شکست دارکساید.شکست دکترفیت(البته هم انتی لایف داشت هم مادرباکس هم توپ یخی)

    شاهکار های تونی(حالت عادی نه با گالاکتوس باستر و اینا):شکست تانوس بدون دستکش.شکست کپ امریکا.یکبار شکست دکتر دووم

    قدرتهای تونی: هوشی در سطح یک نابغه
    دانشمند، مکانیک و مهندسی ماهر
    استاد هنرهای رزمی
    مهارت بالا در استفاده از شمشیر، سلاح شیمیایی و اسلحه
    دسترسی به اینترنت، اطلاعات و منابع مالی گسترده
    هکر کامپیوتر آموزش دیده
    قدرت‌های لباس زره‌ای:
    قدرت، سرعت، استقامت، دوام، پایداری و حواس ابرانسانی
    سرعت مافوق صوت
    شلیک، جذب و دفع انرژی و پرتاب موشک، بمب و بمب دودزا
    پرواز
    تجهیزات درمانی احیاکننده (زوددرمانی)
    دارای سیستم ابرشنوایی فوق پیشرفته
    دید مادون قرمز
    دید اشعه ایکس
    دید در شب
    دید میکروسکوپی
    دید تلسكوپی
    نامرئی شدن

    قدرتهای سایبورگ:قدرت، سرعت، استقامت و پایداری ابرانسانی
    هوش در سطح نابغه
    واسط مغز و رایانه
    پرواز
    توپ یخی
    دید تلسکوپی
    دید اشعه ایکس
    کش اومدن بدن
    تا حدودی دورنوردی
    توپ صوتی
    تا حدودی مهارت در مبارزات تن به تن
    ایجاد سلاح گرم از بدن رباتی
    بازوهای مکانیکی قدرتمند
    پرتاب انرژی
    مادرباکس
    آنتی لایف متوسط
    لایف اکوعیشن سطح متوسط

  43. یک بنده خدا کاربر می‌گوید

    سلام ولی مرد آهنی از سایبورگ قویتره و سایبورگ هرکاری بکنه نمیتونه در هر صورت مرد آهنی را شکست بدهد ولی مرد آهنی سایبورگ را شکست میدهد . خب میپرسید چرا ؟ چون مرد آهنی هوش و توانایی بالا داره و زره های قوی داره یکیش همین هالک باستر و … و سایبورگ نمیتونه جلوی آنها دوان بیاره ، اگر هم بخواد سیستم را هک کنه مرد آهنی تا اون موقع کار سایبورگ را بسازه مگر اینکه سایبورگ زرنگی کنه و اول کار این کار را انجام بده که صد درصد نمیکنه ، و مرد آهنی اون را شکست میده . در هر صورت مرد آهنی قویتره .

    1. blackalfa کاربر می‌گوید

      وقتی هیچ اطلاعاتی راجب سایبورگ ندارید نظر ندید اولن سایبورگ بسیار باهوش تر از ایرون من است بعد ما داریم نسخه های ادی رو باهم مقایسه میکنیم پس خبری از ارتش اهنی و اینجور چیز ها نیست اگر قرار باشه یک دفعه ای باهم روبرو بشن سایبورگ میتونه پشت سر مرد اهنی پرتال باز کنه تا اونو بکشه داخلش و بعد با اشعه مادون سفید به ایرون من حمله کنه اگر قرار باشه تا مرد اهنی از ارتش اهنی استفاده کنه سایبورگ میتونه تمام موشک ها و سلاح های زمین حک کنه و به طرف میرد اهنی حمله کنه یا ارتش اهنی رو حک کنه و از سلاح های تنی استارک علیه خودش استفاده کنه حالا بهتر بری یکم کمیک بخونی تا اطلاعاتت زیاد بشه

  44. کاربر می‌گوید

    مقاله کاملا درستی بود سایبورگ آیرون من رو شکست میده

دیدگاه ها غیر فعال است.